Inginerul de la Google care a publicat nota despre diversitate in IT ce a starnit uriase controverse in SUA spune pentru CNN ca, daca ar fi sa o rescrie, ar pastra ideile principale

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 15 august 2017, 16:38 Economie | IT

James Damore a acordat un interviu CNN
Foto: Captura CNN
​James Damore, inginerul care a fost recent dat afara de Google din cauza notei despre diversitate si despre rolul femeilor in industria IT a spus pentru CNN ca pentru Google concedierea sa a fost o miscare de PR si a adaugat ca, daca ar fi sa rescrie nota de 3.300 de cuvinte,  ar schimba unele formulari, dar ar pastra idelle principale. El mai spune ca textul a fost gandit sa ramana in interiorul companiei, nu sa fie facut public. Reamintim ca Damore sustinea in nota interna, ca prezenta foarte redusa a femeilor in industria "tech" este datorata diferentelor biologice dintre cele doua sexe.

Textul lui Damore a starnit dezbateri aprinse, mai ales fiindca sustine ca aptitudinile naturale ale barbatilor ii conduc sa devina programatori, in conditiile in care femeile sunt mai inclinate "spre sentimente si estetica mai degraba decat spre idei".

Intr-un interviu pentru CNN, Damore spune ca presa a interpretat in mod gresit cele spuse de el si ca a fost dat afara de Google dupa ce compania a fost presata din toate partile sa renunte la el.

El a spus ca in general femeile sunt mai putin interesate de a lucra in domeniul IT si ca de acest lucru trebuie sa se tina cont cand sunt gandite strategiile de diversitate. Inginerul mai spune ca sunt extrem de multi oameni in Silicon Valley care au opinii similare sau mult mai dure, insa nu au curajul sa iasa si sa le exprime.

Intrebat daca sustine miscarea de extrema dreapta "Alt-right" ai caror reprezentanti au emis in ultimele zile opinii in aparea lui, Damore a spus ca nu sustine miscarea. "Doar fiindca cineva ma sprijina nu inseamna ca sentimentul este reciproc".

El spune ca diferentele dintre barbati si femei cand este vorba de prezenta in IT nu tin doar de biologie, dar adauga ca si factorul biologic are importanta si trebuie sa se tina cont de el.

In interviul acordat CNN Damore spune ca la Google lucreaza femei de o valoare profesionala exceptionala. Intrebat de ce crede ca ponderea femeilor in tehnologie este atat de scazuta, Damore a spus ca unele femei pur si simplu nu erau lasate de familie sa aiba o cariera de succes, dar si ca ponderea mare a barbatilor se explica si prin faptul ca job-urile din IT sunt foarte bine platite astfel ca au intrat in domeniu si oameni carora nu le place meseria, dar le convn salariile.

In nota interna de 3.000 de cuvinte, Damore sustinea ca "alegerile si capacitatile barbatilor si femeilor provin, in mare parte, din cauze biologice si aceste diferente pot explica de ce nu exista o reprezentare egala a femeilor in tech si (in pozitii de) leadership".

Aptitudinile naturale ale barbatilor ii conduc sa devina programatori, in conditiile in care femeile sunt mai inclinate "spre sentimente si estetica mai degraba decat spre idei", ceea ce le face sa opteze spre cariere "in social sau artistic".


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

5124 vizualizari

  • -3 (97 voturi)    
    Inchitia nu doarme (Marţi, 15 august 2017, 16:51)

    Robert M [utilizator]

    Nu conteaza adevarul, important este sa se spuna doar povestile aprobate, chiar daca unele sunt false.
    • -1 (43 voturi)    
      Argumentația este defectuoasă (Marţi, 15 august 2017, 17:18)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      chiar dacă se bazează pe adevăr. Femeile și bărbații trebuie să fie prezenți în mod egal în orice domeniu tocmai fiindcă gândesc în mod diferit, se completează unii cu alții.
      • -14 (38 voturi)    
        Da, dar acest proces trebuie sa fie unul natural (Marţi, 15 august 2017, 20:55)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Nu impus. Eu unul n-am mai auzit de mult de discriminare pe baza de sex la locul de munca. Doar pe blogurile feministelor mai citesti despre asa ceva.
        • +15 (21 voturi)    
          Doar fiindca nu ai auzit tu (Miercuri, 16 august 2017, 14:11)

          oana.blue [utilizator] i-a raspuns lui banel

          nu inseamna ca nu exista. In tarile mai putin dezvoltate discriminarea fata de femei este larg raspandita si calculul e simplu. Angajatorul se gandeste ca o femeie trebuie sa nasca si el va trebui sa-i plateasca concediul, de aceea va angaja un barbat.

          Pe de alta parte in tarile mai dezvoltate unde exista legislatie anti-discriminare, formele discriminarii s-au schimbat, femeile sunt angajate, insa sunt platite mai putin decat barbatii pentru aceeasi munca depusa.

          Vezi recenta discutie despre tenisul feminin. Daca fetele fac acelasi lucru ca si barbatii, fac audienta, bani din publicitate, bucura publicul cu jocul lor, de ce sa nu fie platite similar ?
          • -3 (11 voturi)    
            Dar nu-i deloc asa (Miercuri, 16 august 2017, 17:11)

            CezarN [utilizator] i-a raspuns lui oana.blue

            Femeile joaca trei seturi, barbatii cinci.
            Iar la audienta, se vede adevarul la turneele doar masculine vs cele doar feminine: este mai mica si aduce mai putini bani din publicitate.
            Asta spun si organizatorii terorizati de corectitudinea politica.
            Adevarata egalitate ar fi daca ar exista doar turnee de tenis. Punct. La aceste turnee ar participa cu drepturi egale, dar nu separat, si femei, si barbati.
            O sa spui ca nu, forta fizica, etc. Vrajeli, caci nici la sah femeile nu accepta sa concureze direct cu barbatii. Dar vor plata egala, nu?
            • +1 (5 voturi)    
              Chiar asa ? (Miercuri, 16 august 2017, 23:25)

              oana.blue [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

              Regula celor 3 seturi nu a fost impusa de femei, ci de forurile conducatoare, femeile ar accepta acelasi numar de seturi.

              Dupa logica ta barbatii care castiga in 3 seturi ar trebui platiti mai putin decat cei care castiga in 4 seturi, insa acest lucru nu se intampla in realitate. De asemenea in meciurile de fotbal care se prelungesc peste cele 90 de minute sportivii ar trebui platiti suplimentar, ceea ce nu se intampla.

              Turneele de tenis masculine nu au mereu audienta mai mare decat cele feminine. In 2005 finala de la Wimbledon intre Venus Williams si Lindsay Davenport a avut o audienta cu 1 milion de telespectatori peste finala masculina. Au fost femeile platite mai mult?

              In 2013 si 2014 finala femninina a avut audiente mai mari decat cea masculina. Au fost platite femeile in plus ? Victoria echipei de fotbal feminin a SUA impotriva Japoniei in Cupa Mondiala in 2015 a fost cel mai vizionat meci de fotbal din istoria americana. Au fost femeile platite mai mult ?

              In patinajul artistic si in gimnastica femeile au audiente superioare barbatilor si totusi sunt platite la fel ca barbatii. Aici nu se mai aplica regula audientei ?

              In turneele de Grand Slam premiile sunt egale intre femei si barbati. Cum ramane cu regula audientei ? Si cum ramane cu restul job-urilor unde, desi femeile au aceleasi sarcini, sunt platite in medie mai putin decat barbatii ?
              • +4 (4 voturi)    
                Compara si tu numarul de spectatori (Duminică, 20 august 2017, 11:11)

                CezarN [utilizator] i-a raspuns lui oana.blue

                Aici:

                https://www.youtube.com/watch?v=Cc4XjDNc4wE

                ai un sfert de finala de la Cincinnati-2017 - masculin

                iar aici:

                https://www.youtube.com/watch?v=mUw48w45pKE

                ai o semifinala - feminin

                Ti se pare ca avem acelasi numar de spectatori? Fii sigura ca la audienta TV este cam aceeasi proportie.

                Dar nu-i nimic, platim un studiu care sa explice tot si sa restabileasca egalitatea, ba mai mult sa arate ca fetele au fost discriminate.
                Cel mai bun studiu este realitatea. Avem egalitate de sanse, de tartament, de plata, la munca egala, dar sunt totusi niste diferente care nu pot fi negate.

                Asa, si sasii si romanii sunt egali, pe studii, dar in realitate uita-te la doua case din acelasi sat din Transilvania, una a unui sas, iar cealalta a vecinului sau roman si vei vedea ca studiilor le scapa ceva, sau sunt platite exact pentru a le scapa ceva.
      • -13 (31 voturi)    
        femai egale cu barbatii in: (Marţi, 15 august 2017, 21:29)

        yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        constructii civile si miltare, armata, silvicultura etc.
        • -18 (26 voturi)    
          , ...Minerit, ... (Miercuri, 16 august 2017, 7:47)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

          De ce nu?
        • +18 (28 voturi)    
          aici era vorba de minte (Miercuri, 16 august 2017, 8:16)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

          nu de muschi
        • +12 (18 voturi)    
          Nu confunda forta fizica (Miercuri, 16 august 2017, 14:23)

          oana.blue [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

          unde barbatii au un avantaj, cu inteligenta unde nu sunt diferente intre barbati si femei. De aceea in domenii unde predomina munca fizica vei vedea mai multi barbati si asta nu e o dicriminare, insa in domenii ce solicita munca intelectuala nu exista avantaje ale barbatilor fata de femei.

          Discriminarea merge mana in mana cu stereotiparea. Fetelor de mici li se inoculeaza ca ele trebuie sa se joace cu papusi, sa poarte fuste, parul lung, sa fie frumoase, ceea ce in sine nu e nimic anormal, insa sunt impiedicate sa vada si latura aceeea rezervata baietilor, sa fie preocupate de cum functioneaza un mecanism, sa fie competitive, sa li se permita sa poarte si pantalonoi, parul scurt, sa descopere fizica, matematica, ingineria.

          Acum 70 de ani numarul inginerilor femei era mult mai mic decat in prezent. Ce s-a intamplat, au devenit femeile mai inteligente ? Evident ca nu, s-au schimbat doar conditiile sociale, educatia, care au permis femeilor sa abordeze mai usor domenii rezervate traditional doar barbatilor.
          • +5 (5 voturi)    
            Eu lucrez in IT (Joi, 17 august 2017, 8:58)

            GigelPatratel [utilizator] i-a raspuns lui oana.blue

            + mai particip si la interviuri. Discriminarea este doar in mintea unora. Pe piata asta este o nevoie asa mare de oameni in cat poti sa fii si un matian nazist cu fata de Livache, nu vei avea probleme la angajare!

            Mai mult decat atat, un mediu in care sunt numai barbati sau numai femei este mai greu de sportat pentru toata lumea. Discriminarea este mai degraba pozitiva, se incearca, cat se poate de activ, sa se rezolve aceasta problema. Daca nu esti maimuta, explicatia pentru acest dezechilibru este foarte simpla: este o chestie de PREFERINTE!

            Si da, surpriza, barbatii nu sunt identici cu femeile. Ele sunt mult mai bune ca barbatii la multe chestii ... la fel si invers(ma refer la partea intelectuala). Oare discriminare este in toate facultatile cu profil tehnic? Sau in cele cu profil uman? Voi incheia aici, pentru ca subiectul este foarte complex. Asa cum se face o campanie pentru acceptarea diversitatii, haideti sa acceptam diversitatea si pe acest subiect!

            PS: scriu acest comentariu de la munca, sunt si femei pe aici care sunt de aceeasi parere.
            • -2 (4 voturi)    
              Asta zic si eu (Joi, 17 august 2017, 12:26)

              oana.blue [utilizator] i-a raspuns lui GigelPatratel

              Sunt mai putine femei in IT nu pentru ca ar fi mai incapabile decat babatii, ci din cauza preferintelor care le sunt formate din familie, societate, scoala.

              Pe de alta parte discriminarea exista fata de femei, poate nu in IT in Romania datorita crizei de personal, dar exista in alte domenii si in alte tari. Chiar si in tarile mai dezvoltate barbatii castiga in medie mai mult decat femeile. Cum ai zis si tu situatia e mai complexa si unii se grabesc sa judece superficial.

              In cazul de fata inginerul de la Google a gresit, femeile nu sunt mai putin capabile decat barbatii in domeniul programarii, ci din cauza educatiei primite aleg mai putine aceasta meserie, altele se lovesc de scepticismul unora care gandesc ca inginerul si le mai pun bete in roate.
      • +4 (10 voturi)    
        Argumentatia lui (Miercuri, 16 august 2017, 16:27)

        kaligra [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        nu se bazeaza pe adevar, nu exista un handicap intelectual al femeilor care sa le determine sa nu performeze in stiintele IT.

        Egalitatea se refera la egalitate de sanse, nu la distributia egala a job-urilor, ca se poate intampla ca din 100 de candidati sa ai o majoritate de barbati sau de femei mai bine pregatite, ce faci atunci ii respingi pe unii doar ca sa-ti dea egalitate pe hartie ?

        Cu toate astea companiile fac eforturi sa aiba un numar reprezentativ de femei, tocmai pentru ca in trecut au fost discriminate, asta nu inseamna ca le angajeaza doar pentru ca sunt femei, trebuie sa aiba si competente.
      • +1 (5 voturi)    
        "in orice domeniu" (Miercuri, 16 august 2017, 21:44)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        hai pune tu 50%-50%:
        * la jandarmerie (sa vad cum se bat fetele cu ultrasii sau cine stie ce clanuri de tigani)
        * in armata (sa vedem cate tanchiste sau cu pusca in mana o sa se inroleze)
        * la sanatate / asistente medicale (da, inclusiv barbati "nurse", cati barbati aduci?)
        * sport (box, K1, cum aduci reprezentarea in sporturi la acelasi nivel?)
        * transporturi (femeie mecanic locomotiva / conductori / tiriste etc.)

        Amice... aberatiile astea "politically correct" sunt duse in niste zone fara aplicabilitate, doar de dragul hype-ului de tip pride/antidiscriminare..

        cand judeci iti dai seama ca nu poti sa ai egalitate nicaieri si oricum, nu pentru orice!
        • 0 (6 voturi)    
          Aici sunt de acord (Miercuri, 16 august 2017, 23:33)

          oana.blue [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

          E stupid sa credem ca impartirea 50-50 este un argument valid in poltica de angajare in orice domeniu. Sunt unele locuri de munca care presupun forta fiziaca si unde barbatii au mai mult succes - politie, pompieri, armata.

          Totusi polemica de fata se poarta in jurul meseriei de programator care nu presupune forta fizica si deci barbatii nu au nici un avantaj in plus fata de femei. Argumentele fostului angajat Google presupun abilitati cognitive mai reduse ale femeilor fata de barbati, ceea ce este fals, studiile stiintifice arata ca nu exista diferente.
      • 0 (0 voturi)    
        really? (Joi, 17 august 2017, 13:29)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Pai poate ne dai tu un exemplu si te angajezi la tricotaje iar sotia sau prietena, daca ai, sa se duca la taiat lemne in Canada.
        Sa fie egalitate!
    • -20 (30 voturi)    
      de acord (Marţi, 15 august 2017, 17:25)

      john06 [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      f.multi ajung sa lucreze in domeniul IT dar sunt interesati doar de salariu,unii chiar nu au o facultate in domeniu,eventual doar un curs de cateva luni sau un an dar problema e ca sunt multe companii care incurajeaza acest lucru pt a pastra salariile la un nivel scazut,organizeaza si cursuri de IT pt reprofilarea unora dar acestia vor fi prezentati clientului ca si cum ar avea o facultate; mai au un pic si aduc ITisti din India.
      • +21 (25 voturi)    
        de ce nu? (Miercuri, 16 august 2017, 9:06)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui john06

        daca un angajat fara studii superioare de specialitate poate face aceeasi munca, de ce crezi ca diploma ta ar valora mai mult?
        • 0 (2 voturi)    
          nu cred (Luni, 21 august 2017, 9:32)

          john06 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          stiu ca valoreaza mai mult,dar tu nelucrand in domeniu,n-ai de unde stii,esti parerolog.
    • -15 (33 voturi)    
      adica inchizitia... (Marţi, 15 august 2017, 18:10)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      neomarxista sau a "justitiei sociale" sau a marxismului cultural, sau a "diversitatii culturale sau sexuale" sau a "teoriei critice" sau "feminsmului", SJW-ului, sau a a altor forme de fascism extremist de stanga....
    • +13 (51 voturi)    
      Pai si unde e adevarul in acest caz ? (Marţi, 15 august 2017, 18:23)

      kaligra [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Inginerul a spus o mare minciuna, nu exista diferente biologice intre barbati si femei care sa le opreasca pe femei sa fie buni programatori. Toata ideea asta cu inclinatia femeilor spre estetica este o prejudecata. Cati pictori femei avem in istorie ? Dar poetese ? Dar scriitoare ?

      In istorie femeile au fost invatate ca locul lor e la cratita si la facut copii. Asta le-a oprit sa abordeze domenii rezervate traditional barbatilor.

      Atunci cand societatea s-a modernizat si le-a acordat drepturi femeila au inceput sa-si demostreze abilitatile, au devenit doctori, avocati, ingineri, oameni de stiinta.

      Terminati cu apararea acestor stereotipuri arhaice.
      • -15 (29 voturi)    
        Diferente sunt (Marţi, 15 august 2017, 20:58)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui kaligra

        Nu neaparat din faptul ca functioneaza diferit creierul, ci pentru ca femeile nu isi doresc un job in programare la fel de mult precum barbatii.
        • +7 (11 voturi)    
          Dar asta (Miercuri, 16 august 2017, 16:28)

          kaligra [utilizator] i-a raspuns lui banel

          e altceva. Inginerul sustine ca diferentele au cauze biologice.
      • -15 (23 voturi)    
        re. (Miercuri, 16 august 2017, 7:02)

        simplex [utilizator] i-a raspuns lui kaligra

        Ai citit documentul ?
        • +5 (11 voturi)    
          Da, l-am citit (Miercuri, 16 august 2017, 16:30)

          kaligra [utilizator] i-a raspuns lui simplex

          contrazice cercetarile in domeniul inteligentei umane, care n-au identificat diferente majore intre femei si barbati.
      • -17 (25 voturi)    
        confuzie.. (Miercuri, 16 august 2017, 9:12)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui kaligra

        sa nu amestecam "cauze biologice" cu diferente genetice. tot din cauze biologice femeile sunt cele care gatesc de obicei in familie. realitatea incontestabila este ca doar femeile pot sa nasca (inca..) si sunt o gramada de consecinte directe si indirecte ale acestui fapt.
        • +6 (10 voturi)    
          CE ?! (Miercuri, 16 august 2017, 16:33)

          kaligra [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Femeile sunt predispuse biologic sa gateasca ??? Ai descoperit tu o gena si nu stim noi ?

          Faptul ca femeile nasc nu tine de inteligenta, e irelevant pentru discutia de fata, iar cauzele genetice sunt cauze biologice, nu fac nici o confuzie.
    • -12 (54 voturi)    
      Politia gandirii (Marţi, 15 august 2017, 18:47)

      Radiu [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      are postaci angajati sa propovaduiasca ideologia corecta politic si sa dea minusuri oricarui comentariu care contine idei sanatoase si normale.
      • +14 (38 voturi)    
        Iar ignoranta (Marţi, 15 august 2017, 22:08)

        sofia.c [utilizator] i-a raspuns lui Radiu

        are p(r)ostaci care sa propovaduiasca inegalitatea intre sexe, sa planga pe umarul idiotilor sexisti si sa dea plusuri comentariilor care proslavesc misoginismul.
    • -7 (9 voturi)    
      meh (Miercuri, 16 august 2017, 17:01)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      ce mai conteaza,goagalistii au luat o decizie istorica
      si nu sunt singurii.mai peste tot in vest iti pierzi slujba daca nu ai pareri conforme cu politica firmei,sau si mai rau daca te-a pus dracu' sa zici ceva impotriva ei
      asta e progresul,tot inainte.
      ma mir ca HN a auzit si el si a primit aprobare de publicare.tema e veche,insa tot respectul pt dl vlad
      iar melcul asta fara sira,ar trebui sa-si asume ideile nu sa dea inapoi ca lasul.
      dar deh,la salariul ala...
  • -15 (57 voturi)    
    Devil Google (Marţi, 15 august 2017, 18:39)

    Valar_Morghulis [utilizator]

    Aveam o parere buna despre Google. Omul si-a exprimat opinia sa intr-o nota interna (confidentiala ?) si a fost data afara datorita presiunilor din afara companiei.
    E trist cand vezi "politically correct" pana si in companiile unde se cere performanta.
    De la o vreme vad o diminuare calitativa a serviciilor Google. Pacat.
    • +19 (25 voturi)    
      eee..nota confidentiala (Miercuri, 16 august 2017, 10:52)

      Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui Valar_Morghulis

      totul a fost o regie..

      Desi sunt un adept 100% al valorilor traditionale, normale (inca), nu sunt de acord cu afirmatiile insului.

      Nu exista diferente intre femei si barbati in materie de inteligenta. Nu o spun eu, o spune realitatea. Cunosc multe femei mai destepte decat 90% din barbati. Chiar nu are rost sa jignim oamenii cu astfel de remarci.

      Sigur ca sunt diferente majore intre sexe la activitatile fizice si multe altele, dar aici nu e cazul.
      • -15 (27 voturi)    
        nu ai inteles... (Miercuri, 16 august 2017, 11:54)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        problema nu este daca tipul are sau nu dreptate, ci modul stalinist in care i se pune pumnul in gura atunci cand spune ceva neconvenabil sistemului... pai atunci de ce am mai dat jos comunismul daca tot la metodele lor ajungem?
        • +17 (27 voturi)    
          nu, tu nu ai inteles (Miercuri, 16 august 2017, 12:25)

          Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

          e vorba doar de bunul simt aici, sau de lipsa lui, sa jignesti toate angajatele Google pe motiv ca-s femei, deci automat proaste. Nu e nici stalinism, nici corectitudine politica aici.
          • -16 (26 voturi)    
            a spune ca femeile sunt mai mult artistice (Miercuri, 16 august 2017, 13:08)

            let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

            decat rationale este o jignire???????
            • +12 (20 voturi)    
              Este un neadevar (Miercuri, 16 august 2017, 14:34)

              oana.blue [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

              ca femeile sunt mai mult artistice decat rationale. De ce atunci majoritatea scriitorilor sunt barbati ? Sau a artistilor in general ? In Evul Mediu in piesele te teatru rolul femeilor era interpretat de barbati imbracati in femei.

              Jignirea se refera la considerarea femeilor mai putin inteligente pentru profesia de progamator. Dar nu exista diferente de inteligenta intre sexe, diferentele in ponderea sexelor in anumite profesii tin de educatie, preferinte, discriminare, legislatie. Nu tin de inteligenta.
            • +4 (12 voturi)    
              DA (Miercuri, 16 august 2017, 15:58)

              andreexe [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

              Daca prin asta sugerezi ca nu au ce sa caute in joburi in IT, atunci da, este o jignire. Memo-ul ala a ajuns la angajatii Google, deci si la femei. Oare cum e sa ti se zica ca nu ai ce sa cauti in IT, pentru ca esti "artistica", nu rationala? Crezi ca e ok?
        • +13 (17 voturi)    
          Gresesti (Miercuri, 16 august 2017, 14:27)

          oana.blue [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

          este esential daca are sau nu dreptate. Caci daca n-are, atunci a spus lucruri jignitoare despre femei. Cum poate fi tolerat asa ceva ? A combate astfel de atitudini daunatoare mediului de lucru intr-o companie nu este stalinism, ci o atitudine corecta.
  • -13 (35 voturi)    
    astea sunt semnele (Marţi, 15 august 2017, 19:15)

    Adran [utilizator]

    unei ideologii utopice falimentare care nu poate sa duca decat la totalitarism. (cel putin asa ne invata istoria, daca avem minte sa invatam din ea).
    cand oamenilor le este frica sa mai vorbeasca despre o realitate biologica care contrazice o ideologie impusa de stanga radicala care sustine printre altele casatoriile homosexuale, adoptii pt homosexuali, operatii de schimbare de sex, transexuali barbati care se dau femei si invers, barbati care participa in concursuri de femei.

    libertatea de exprimare a ajuns un drept doar al celor care spun ceea ce e pe aceeasi linie cu ideologia bolnava.
    si la noi a inceput, USR stie cerintele noilor stapani si a inceput sa se "modernizeze". asta e si tinta lor
    • +10 (18 voturi)    
      Hm.. (Miercuri, 16 august 2017, 15:20)

      flory_girl [utilizator] i-a raspuns lui Adran

      "cand oamenilor le este frica sa mai vorbeasca despre o realitate biologica"
      Eu vad ca e pe toate televiziunile, nu pare sa-i fie frica, ba chiar se mandreste cu misoginismul sau. Ca si tine de altfel, vad ca egalitatea intre sexe in ceea ce priveste inteligenta iti da frisoane, o vezi ca pe o amnintare, totalitarism si alte scenarii apocaliptice.

      Negi aceasta realitate biologica si inventezi alta in care femeile sunt inferioare barbatilor in ceea ce priveste inteligenta. Iti e dor de vremurile "bune" cand femeia statea la cratita, facea copii si nu avea vise sa devina programator, nu-i asa ?
      • -6 (10 voturi)    
        nu, tu negi (Miercuri, 16 august 2017, 18:09)

        Adran [utilizator] i-a raspuns lui flory_girl

        ca exista diferente biologice intre femei si barbati. alte aberatii de care ma acuzi sunt fara noima si n-au vreo baza in ceea ce am spus eu.

        Citeste stiri ca asta: "Transgender freshman sprinter, born a male, wins two girls state championships" si o sa intelegi despre ce vorbesc.
        • +3 (7 voturi)    
          Nu, nu neg (Miercuri, 16 august 2017, 22:21)

          flory_girl [utilizator] i-a raspuns lui Adran

          Exista diferente biologice clare, de necontestat intre femei si barbati cu privire la inaltime, greutate, forta fizica, legate de sarcina, alaptare etc. Noi vorbim aici de diferente biologice intre sexe in ceea ce priveste inteligenta. Acestea nu exista. Sau tu negi asta ?

          Exemplul tau nu are legatura cu discutia de fata.
          Care e realitatea aia biologica pe care o aperi cu atata inversunare ?
    • -6 (10 voturi)    
      uite asa (Miercuri, 16 august 2017, 20:35)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Adran

      ''The further a society drifts from the truth, the more it will hate those who speak it.'' Nu spun cine a spus asta, persoana importanta, azi e un fel de ''egzdremizd
      de dreapta'' pentru postacii utili gen oana blue, ce nume frumos, draga.
  • -17 (21 voturi)    
    Oroare (Miercuri, 16 august 2017, 5:52)

    Setalcott [utilizator]

    Toata lumea e alt right si far right.

    https://www.youtube.com/watch?v=HxfFxhERMYY
  • -15 (29 voturi)    
    Bun venit în Goolag, tovarăși! (Miercuri, 16 august 2017, 7:52)

    Nyk1 [utilizator]

    Mult nu mai lipsește până când se va ajunge din nou la tabere de reeducare pentru toți cei care gândesc altfel decât libtarzii.
    • -5 (9 voturi)    
      pai sunt deja tabere de reeducare (Miercuri, 16 august 2017, 18:11)

      Adran [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      sunt noile manuale de la scoala facute pentru propaganda ideologica
  • -14 (22 voturi)    
    Jean Piaget - "Judecata morala la copil" (Miercuri, 16 august 2017, 12:38)

    DanielM65 [utilizator]

    Cititi asta si vedeti diferentele intelectuale intre baieti si fete. Sau Piaget este un prost psiholog, sau un misogin.
    • +6 (8 voturi)    
      Spune Piaget undeva (Miercuri, 16 august 2017, 15:28)

      flory_girl [utilizator] i-a raspuns lui DanielM65

      ca femeile sunt inferioare intelectual barbatilor ? Sau ca nu pot fi buni programatori din cauza intelectului ?
      • +7 (7 voturi)    
        Oare ce insemna + si - la comentariul meu ? (Miercuri, 16 august 2017, 16:48)

        DanielM65 [utilizator] i-a raspuns lui flory_girl

        Ce zice Piage in "Judecata morala la copil" este ca baietii joaca jocuri cu reguli complicate (jocul cu bile) si fetele jocuri deosebit de simple, neelaborate.
        Poate ca in vremea aia fetele nu erau incurajate sa joace jocuri complicate.
        Din experienta mea, oamenii mai inteligenti, barbati si femei, refuza sa ramana sa faca programare pentru ca este prea mare bataie de cap.
        Mai inteligent este sa fii coordonator sau sef proiect. Ca in gluma "daca suni in Ardeal si-ti raspunde un oltean, ala-i ceva sef".
        • +2 (4 voturi)    
          Diferente (Miercuri, 16 august 2017, 22:24)

          flory_girl [utilizator] i-a raspuns lui DanielM65

          " baietii joaca jocuri cu reguli complicate (jocul cu bile) si fetele jocuri deosebit de simple, neelaborate.Poate ca in vremea aia fetele nu erau incurajate sa joace jocuri complicate."

          Asta schimba total datele discutiei. Noi vorbim aici de diferente innascute in ceea ce priveste inteligenta, tu-mi indici diferente care pot aparea prin modelarea educationala.
          • +1 (1 vot)    
            Intre innascut si dobandit (Miercuri, 16 august 2017, 23:54)

            DanielM65 [utilizator] i-a raspuns lui flory_girl

            Nu exista o separatie clara. Despre asta vorbeste James Baldwin, care a fost preluat de Piaget.
            Despre innascut/dobandit in privinta inteligentei vedeti Jacques Larmat - "Genetica inteligentei".
  • +12 (12 voturi)    
    qed (Miercuri, 16 august 2017, 16:43)

    Ionescu Raymond [utilizator]

    E perfect sa fie majoritari masculii in tech, si .. uite asa se nasc gaurile de securitate din OS, iai
  • +2 (2 voturi)    
    Google, ca și marea majoritate.. (Sâmbătă, 19 august 2017, 11:44)

    akillies [utilizator]

    ..a oamenilor, joaca un joc al ipocriziei!
    Cel mai probabil, intenția inginerului google în discuție a fost sa sublinieze diferența în abordare între bărbații și femeile programatori. E aceeași diferența ca cea di trebuie bărbați și femei la cumpărături - pragmatismul și capacitatea de concentrare pe un singur obiectiv e specifica bărbatului (vreau curea negra de piele, aia i trust sa caut în magazin, aia caut și aia cumpăr). La femei, capacitatea de a se concentra pe mai multe obiective simultan și capacitatea de muncă intelectuală net superioara barbatului o recomandă în poziții de conducere nu de programare( adică, nu contest calitățile femeilor în domeniul programării, dar ele se concentrează pe mai multe lucruri în același timp și uită ca exista termene fixe pe un obiectiv):intră in magazin pentru curea neagra de piele și ies cu 2 genți, 3 perechi de pantofi și un portofel.
    Cât despre inteligență si egalitate in drepturi: poate ca nu se tine cont și de inteligența emoțională individuală și capacitatea de empatie - o femeie apreciază mult mai repede și mai ușor un act artistic, o opera de artă decât un bărbat (și nu are rost sa dezvolt subiectul).
    Și fără supărare pentru femeile care lucrează în IT, dar unele criterii de alegere a unei femei, nu au nicio legătură cu posibilitățile și capacitățile lor în domeniu - unele sunt angajate pentrucă știu o limbă străină utilă in acel moment, altele pentru aspectul fizic, sau pentru capacitatea superioară de comunicare și negociere sau de muncă .. Foarte, foarte rar pentru cunoștințe în domeniu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă