Compania Microsoft va reduce preturile de comercializare a sistemului de operare Windows Vista, cu pana la 50% la unele versiuni din tari mai sarace, pentru a-si creste vanzarile. In tarile dezvoltate, reducerile de pret vor fi mai mici, sau vor lipsi, in functie de versiunea aleasa de cumparator, scrie www.computerworld.com

Clientii americani si europeni ar putea beneficia de reduceri de 3%, dar nu pentru toate versiunile. "Majoritatea clientilor nostri de retail, mai ales cei din tarile dezvoltate, ar putea sa nu observe nimic nou in comparatie cu promotiile deja existente in regiunea lor", a spus un oficial al Microsoft.

Intr-un interviu postat pe sectiunea PressPass de pe site-ul Microsoft, Brad Brooks, vicepresedinte marketing pentru produsul Windows la Microsoft, a declarat ca reducerile vor veni odata cu lansarea comerciala a Windows Vista Service Pack 1, mai spre finalul anului, insa unele piete vor beneficia de preturi mai mici prin diferite promotii speciale. Service Pack 1 (SP1) este prima versiune Vista care contine imbunatatiri importante.

Brooks a mai spus ca in tarile dezvoltate vor fi reduse preturile la versiunile cu upgrade ale Windows Vista Home Premium si Ultimate.

Un analist al NPD Group Inc, citat de Computerworld, considera ca miscarea Microsoft e binevenita, deoarece nu au fost atinse tintele initiale cu Vista. Gigantul software a vandut 100 de milioane de licente Vista in primul an de comercializare, cifra care exclude zecile de milioane de licente vandute catre corporatii.

Microsoft va reduce preturile Vista in 70 de tari. In Statele Unite, Microsoft va reduce pretul Windows Vista Ultimate, cea mai avansata versiune a produsului, de la 399 de dolari la 319 dolari. In plus, pretul versiunilor imbunatatite ale Vista Home Premium va scadea de la 159 de dolari la 129 de dolari.