Directorii Yahoo! se intalnesc vineri din nou pentru a discuta o alternativa la oferta de preluare facuta de Microsoft, insa multe surse din interior considera ca Microsoft ramane favorita in lupta pentru Yahoo, insa fara particparea News Corp, scrie The Wall Street Journal.

Miza bataliei pentru Yahoo, desfasurata intre giganti media si ai internetului, tine de capturarea sumelor uriase venite din publicitatea onlinevolumcare ar putea frana sau stopa expansiunea Google pe sectorul cautarii pe internet.

In afara de oferta Microsoft, sefii Yahoo! vor discuta si despre posibilitatea de a ingloba divizia AOL a Time Warner, in schimbul a circa 20% din Yahoo. Un alt scenariu ar fi o colaborare cu Microsoft si NewsCorp, ceea ce ar duce la combinarea site-urilor MySpace al NewsCorp, MSN al Microsoft si Yahoo, intr-o companie distincta, mai spun surse apropiate discutiilor.

Insa, persoane apropiate Microsoft spun ca e putin probabila o alianta cu NewsCorp, in timp ce cativa actionari mari ai Yahoo! sunt sceptici cu privire la o intelegere cu AOL.

Analistii cred ca Microsoft va reusi sa bata palma cu Yahoo daca va fi de acord sa imbunatateasca oferta facuta Yahoo, de 31 dolari/actiune. Daca in 31 ianuarie oferta valora 44,6 miliarde dolari, acum dupa ce actiunile Yahoo au scazut s-a ajuns la 42,2 miliarde dolari. Intrebarea de baza, noteaza Wall Street Journal, este daca Steve Ballmer, CEO al Microsoft este dispus sa ofere mai mult.

Nu trebuie sa ne asteptam la vreo decizia radicala dupa intalnirea de azi, dar e foarte posibil ca sefii Yahoo sa decida ceva saptamana viitoare, spun sursele.

Cativa actionari Yahoo cred ca pretul oferit de Microsoft este mic si spun ca scrisoarea de acum o saptamana, in care Microsoft dadea un ultimatum de trei saptamani celor de la Yahoo, este contraproductiva.

Yahoo! a anuntat miercuri ca va incepe un test limitat al serviciului AdSense de la Google in cadrul motorului propriu de cautare, care va adauga practic reclame Google la rezultatele motorului de cautare Yahoo!. Conform Yahoo!, testul va dura numai doua saptamani si nu se va aplica decat traficului obtinut de yahoo.com in Statele Unite si va fi limitat la maxim 3% din cautarile pe Yahoo!.