Google a anuntat miercuri ca se retrage din parteneriatul de publicitate online pe care-l are cu Yahoo, motivand ca daca ar continua, batalia legala ar fi lunga si ar afecta relatiile cu alti parteneri. Yahoo e dezamagita de hotararea Google si crede ca ar fi avut multe de castigat dintr-un parteneriat pe care il revizuise recent tocmai pentru ca autoritatile sa nu mai aiba obiectii.

Si cei de la Google au declarat ca sunt dezamagiti de faptul ca acordul dispare, insa spun ca nu vor sa fie angrenati in batalii complicate cu autoritatile antitrust dar si cu alte voci din piata care sustineau ca intelegerea i-ar da Google prea mare control asupra comertului electronic.

Yahoo spune ca e dezamagita de retragerea Google care a preferat sa abandoneze acordul, in loc sa-l apere in fata autoritatilor de resort. Google a informat Yahoo despre retragerea sa, dupa ce Departamentul de Justitie din SUA a amenintat ca va bloca planurile, in ciuda propunerilor de revizuire ale Yahoo.

Associated Press noteaza ca Microsoft e marele castigator, deoarece compania ar fi facut orice pentru a impiedica o colaborare intre Yahoo si Google. Si asta a si facut se pare, furnizand autoritatilor competente dovezi in favoarea ideii ca un parteneriat intre cei doi ar diminua concurenta. Tot Microsoft a orchestrat si campania prin care mari clienti de publicitate au depus plangeri formale impotriva parteneriatului.

Yahoo a incheiat in iunie un acord cu Google prin care putea utiliza tehnologia de publicitate a motorului de cautare. Yahoo anuntase ca acordul va aduce venituri de 800 de milioane de dolari anual. Potrivit termenilor acordului, reclamele Google urmau sa apara alaturi de rezultate afisate de Yahoo, pentru utilizatorii sai din SUA si Canada.