Sase companii se plang la CE pe motiv ca browserele lor web sunt prea putin vizibile in noul ecran de alegere din Windows

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 5 martie 2010, 14:12 Economie | IT

Cele cinci browsere vizibile mai intai in ecranul de alegere
Foto: browserchoice.eu/
Sase companii au facut plangere la CE si cer introducerea unor noi elemente vizuale in ecranul de alegere disponibil de la 1 martie pentru utilizatorii Windows, motivand ca multi utilizatori nici nu descopera cele sase browsere, scrie Reuters. Dupa ani de confruntari cu CE s-a ajuns la varianta unui ecran de alegere unde sa fie o lista de 12 browsere, utilizatorul urmand sa decida cu ce va naviga pe web fara ca Internet Explorer sa fie favorizat fata de concurentii sai. Totutsi, utilizatorul vede intai cinci browsere cand ii apare ecranul de alegere si e foarte posibil sa nu isi dea seama ca mai exista alte sapte.  

Plangerea a fost semnata de sase companii care au browsere mai putin cunoscute: Avant Browser, Flock, Green Browser, Maxthon, Slim Browser si Sleipnir. Ele doresc  adaugarea unor simple elemente de design sau text care sa indice utilizatorului faptul ca in afara de cele cinci browsere vizibile la inceput pe ecran mai exista si alte sapte browsere pentru care trebuie in prezent facut "scroll" la dreapta. Cele cinci browsere vizibile de prima data sunt: Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari si Google Chrome.

Companiile cu browsere mai mici spun ca nu e evident ca mai exista si alte posibilitati de alegere in afara de cele cinci browsere cu cele mai mari cote de piata, astfel ca solicita aceste mici modificari.

Microsoft a instalat "ecranul de alegere" la 1 martie, el urmand a fi disponibil pe un total de 200 de milioane de calculatoare din Europa.

Primele date arata ca a crescut numarul de descarcari pentru alte browsere in afara de Internet Explorer, Opera anuntand spre exemplu ca numarul de download-uri a crescut de trei ori dupa instalarea noului ecran.

Dupa ani de zile de dispute intre Microsoft si Comisia Europeana care a tot acuzat compania americana ca isi defavorizeaza concurenta, cele doua parti au cazut la pace in decembrie anul trecut pentru solutia celor 12 programe de "navigare".


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

6219 vizualizari

  • -25 (33 voturi)    
    eu (Vineri, 5 martie 2010, 14:26)

    mda [anonim]

    mare branza...

    in domeniul business, tot IE e cel mai fiabil si mai error-proof.

    lucrez ca tehnician IT intr-o multinationala cu 200PC-uri, si ma ocup de fiecare.... se lucreaza cu oracle, si alte softuri web-based si IE8 ramane de departe cel mai fiabil..

    restul sunt apa de ploaie, fiecare cu bug-urile sale.

    si microsoft de aici isi scoate banii.. de la business users.. o reinoire de 150 licente office + clienti de mail pentru exchange ne-a costat 11.000 euro.

    nu mai punem la socoteala sistemele de operare care oricum vin integrate cu sistemele de brand dell sau hp din firma.

    asa ca degeaba se agita competitorii... IE pur si simplu fiind integrat in windows este mai FIABIL.
    • +10 (14 voturi)    
      :)) (Vineri, 5 martie 2010, 14:33)

      ady [anonim] i-a raspuns lui mda

      HA HA HA HA... good one!
    • +17 (17 voturi)    
      D-lui de la IT (Vineri, 5 martie 2010, 14:38)

      sile [anonim] i-a raspuns lui mda

      Faptul ca eu scriu o aplicatie pt un browser nu inseamna ca browseru' ala e cel mai fiabil.

      Opinia unuia care doar scrie aplicatii web...

      On-topic: daca scroll-ul din imagine nu e indicatie vizuala ca mai exista si alte browsere, ma intreb ce solutie propun reclamantii.
      • 0 (0 voturi)    
        Probabil ceva gen (Sâmbătă, 6 martie 2010, 1:43)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui sile

        un mare buton pe care scrie "click here for More browsers". Eventual plasat strategic peste cele 5 butoane de download deja vizibile :D.

        Si revenind la browsele...primii 5 ani am dezvoltat aplicatii web doar pt IE. Asa era trecut in cerintele de proiect, asa se facea. De atunci incoace am dezvoltat doar pt 2 browsere, dar de obicei cu suport pt versiuni multiple: IE (6,7 si mai nou 8), Mozilla (2,3 si 3,5).
    • +14 (14 voturi)    
      Usurinta, nu fiabilitate (Vineri, 5 martie 2010, 14:39)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui mda

      IE e comod de administrat pentru ca e integrat in OS, se actualizeaza si se poate configura centralizat prin AD, se pot defini policy-uri foarte clare si asa mai departe.

      In rest insa, IE e in urma tuturor celorlalte browsere, iar problemele de securitate sunt cat se poate de reale (cel mai sigur e Windows 7 x64 care are PatchGuard pentru protectia kernelului dar eu unul nu as rula IE8 pe Windows XP).

      Personal am folosit Firefox de cand era la versiunea 0.9 insa acum sunt placut impresionat de Chrome.

      Daca ati citi analiza tehnica a felului in care s-a desfasurat atacul impotriva Google si a altor firme in China, v-ati schimba parerea fata de IE si ce inseamna securitate. Dar ma rog, ce stiu eu, nu-s la o multinationala...

      PS: 200 PC-uri e vax pentru o firma. Ca administrator, te poti lauda cand administrezi peste 5000 de calculatoare, acolo trbuie sa stii ce sa faci, ca nu mai poti sa te ocupi muncitoreste de fiecare in parte, ci sa le administrezi inteligent, centralizat.
      • +2 (2 voturi)    
        Relativ off topic (Sâmbătă, 6 martie 2010, 4:40)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

        In mod particular Opera si FF se pot si ele integra intr-o arhitectura de enterprise, asa incat sa-si faca singure update si sa fie gestionate de la distanta. Nu stiu de Chrome, n-am studiat problema.

        Opera mi se pare pe moment cel mai prietenos pt. developeri, de unde cu cativa ani in urma nici debugger de Javascript n-avea. Firebug are bugi pe care Dragonfly nu le are.

        Chrome e si el OK, da' daca ai sa stai sa analizezi mai in detaliu, mai are de recuperat fata de FF si Opera la partea de conformitate cu standardele W3C.

        In rest, ce sa zic? IE e o platforma execrabila pt. aplicatii de web. Daca nu esti atent, reusesti fara prea mari probleme sa creezi pierderi de memorie din Javascript, chestie care nu se intampla pe nici un alt browser. Asta ca bonus fata de problemele notorii de securitate.
    • +13 (15 voturi)    
      daca ai bani si n-ai minte ... (Vineri, 5 martie 2010, 14:43)

      ba eu [anonim] i-a raspuns lui mda

      si eu lucrez intr-o firma cu >200 PC-uri da nu e multinationala, e romaneasca :D
      Si pentru ca microsoft a cerut 11K euro pentru licente am mers pe firefox + openoffice.
      Iar cu 11000 de Euro economisiti am facut upgrade la infrastructura pe Gigabit si am luat computere noi pe unde se simtea nevoia ;)
      • +2 (6 voturi)    
        Open office vs. MS Office (Vineri, 5 martie 2010, 15:06)

        BEDE [anonim] i-a raspuns lui ba eu

        Chestia e ca o serie de chestii mai avansate, care in MS Word si Excel se fac usor, in Open Office se fac mai dificil... Mai ales daca este vorba de programare, VBA este mult mai usor decat ceea ce are Open Office.
        Si iata ca s-ar putea ca acei 11.000 EUR economisiti de-o parte, sa se piarda prin scaderea productivitatii pe de alta parte.
        • +3 (9 voturi)    
          Corect (Vineri, 5 martie 2010, 15:11)

          sile [anonim] i-a raspuns lui BEDE

          "Si iata ca s-ar putea ca acei 11.000 EUR economisiti de-o parte, sa se piarda prin scaderea productivitatii pe de alta parte."

          Daca cumva obiectul activitatii firmei e producerea de documente word si powerpoint.
          • +2 (4 voturi)    
            chiar asa? (Vineri, 5 martie 2010, 15:39)

            strict [anonim] i-a raspuns lui sile

            Ia sa nu poti sa faci o prezentare in termen sau ca sa o faci sa mergi pe "lasa ca merge si asa", sa vedem apoi daca se pierd bani/afaceri/clienti/oportunitati. Nu uita ca ambalajul se vede primul.
            • +1 (9 voturi)    
              Te anunt (Vineri, 5 martie 2010, 16:01)

              sile [anonim] i-a raspuns lui strict

              Cu prima ocazie cand aflu de un contract pierdut din cauza unei prezentari facute cu OpenOffice, iti dau de stire.

              Imho, prezentarea vinde numai in cazul produselor mediocre.
              • +1 (3 voturi)    
                Asta e tare!!! (Vineri, 5 martie 2010, 19:32)

                mircea [anonim] i-a raspuns lui sile

                Prezentarea vinde numai in cazul produselor mediocre?! Ma intreb ce afacerist esti tu cu gandire asta? Se pare ca nu prea ai habar de marketing.....sau esti doar idealist!
                • 0 (0 voturi)    
                  prezentare proasta ?? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:24)

                  programator [anonim] i-a raspuns lui mircea

                  sincer, nu inteleg de ce unele companii prefera sa plateasca mii si zeci de mii de euro pe Microsoft Office sau sa il foloseasca fara licenta in loc sa foloseasca Open Office. am folosit si eu ca programator si testor si nu am avut nici o problema. Si cum adica nu poti face prezentari bune in OpenOffice???
        • 0 (8 voturi)    
          Mai verifica inca o data OO, (Vineri, 5 martie 2010, 16:13)

          oo [anonim] i-a raspuns lui BEDE

          are Visual Basic!

          Cand auzi pe unul de la Micro$oft ca vine cu productivitata de la MS office, te apuca rasul.

          Este o prostie inventata de marketingul de la MS. Open Office e mult mai fiabil si mai usor de integrat prin toate programele de "business". In plus are o gramada de componente pe care le poti folosi in alte programe.
        • +1 (1 vot)    
          Astai-bullsh...t (Sâmbătă, 6 martie 2010, 4:51)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Io folosesc de ani de zile OOo, si in afara de o interfata complet data peste cap, template-uri multe si inutile si ceva functii care in OOo sunt deja disponibile de ceva vreme, ultimele versiuni de MS Office n-au adus nimic nou. Si cel putin mie, care pe de-o parte sunt deja obisnuit cu OOo, pe de alta parte fiind programator posibil am o gandire mai sistematica si mai potrivita pt. computere decat useri din alte domenii, OOo mi se pare de departe mai bine organizat si mai usor de folosit.

          Singurele probleme apar cand tre' sa importi documente cu chestii neortodoxe create initial in MS Office. Da' orice firma care se respecta comunica doar prin PDF-uri, cand e vorba de aspect, sau XML-uri, CSV-uri sau asemenea cand e vorba de schimbat date. Eventual, daca e vorba de tipografie, PS. Sa trimiti fisiere Word sau Excel dintr-o parte in alta e pe de-o parte o invitatie pentru macrovirusi, pe de alta parte complet neprofesional - in multe cazuri un document nu arata la fel nici macar daca-l deschizi cu versiuni diferite de Word, si nu poti sa pretinzi la toata lumea sa aibe exact aceeasi versiune de Word ca tine.

          Da' dat fiind ca amatorismul e la mare cinste in general in IT, nu doar in RO, nu ma mir ca multi schimba intre ei fisiere MS Office fara sa-si bata capul cu cat de destept e sa faci asa ceva.

          Si asa, ca sa-ti dai seama ce prostii spui: OOo iti permite sa programezi cam in acelasi stil ca si VBA, cu un limbaj foarte asemanator - asta pe langa Python, Java sau orice alt limbaj la care ai binding. Doar atat ca MS nu le-a dat voie sa ii zica la ce au integrat ei VBA. Io cred ca matale doar ti se pare, din cauza lipsei de obisnuinta cu altceva decat strict programare in VBA pt. MS Office.

          Oricum, daca pierzi 11000 EUR pe productivitate mai scazuta la programarea in VBA pt. OOo, ceva e extrem de putred in infrastructura firmei la care lucrezi matale. In VBA nu e indicat sa faci chestii marete, cel putin nu in MS Office.
      • +4 (4 voturi)    
        BRAVO PAPI (Vineri, 5 martie 2010, 15:07)

        scooby_doo [utilizator] i-a raspuns lui ba eu

        felicitari, iata ca mai exista si baieti "destepti"
      • -4 (6 voturi)    
        mda (Vineri, 5 martie 2010, 15:20)

        eu [anonim] i-a raspuns lui ba eu

        daca tu erai inapoiat si abea ai trecut la gigabit..

        noi avem retea gigabit pe 3 layere de 4 ani

        si toate sistemele sunt DELL, de la cel mai mic laptop pana la ultimul server.

        mai bine nu comentai...
        • +2 (4 voturi)    
          praf... (Vineri, 5 martie 2010, 16:44)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui eu

          era un exemplu banal....poate voi va permiteti si elicopter la fiecare angajat...esti muci.
        • +1 (1 vot)    
          sabgiect (Vineri, 5 martie 2010, 18:39)

          aitistu de servici ;) [anonim] i-a raspuns lui eu

          al dreaq aitist....."abea"
          mai bine nu comentai...
        • +1 (1 vot)    
          din domeniu (Sâmbătă, 6 martie 2010, 8:56)

          ovidiu [anonim] i-a raspuns lui eu

          Mi-e rusine de tine!
    • +13 (13 voturi)    
      no IE no cry (Vineri, 5 martie 2010, 14:47)

      ticu [anonim] i-a raspuns lui mda

      Domnule tehnician IT , faci breasla de ras cu IE8 - ul tau
    • 0 (0 voturi)    
      Fals! (Vineri, 5 martie 2010, 15:01)

      BEDE [anonim] i-a raspuns lui mda

      Si IE crapa la unele aplicatii.
      Problema e ce fac daca vreau sa am doua browsere, ba poate chiar 3?
      Pt ca am avut experienta ca nu merge pe IE ceea ce merge pe Mozilla si invers. Si ca, dupa update-uri si Mozilla si IE au ajuns sa moara oribil la o aplicatie, drept care am folosit si Opera...
      Si, daca selectez Mozilla inseamna ca ii face download de pe site-ul Mozilla? Sau cum?
    • +1 (3 voturi)    
      Domnule tehnician (Vineri, 5 martie 2010, 15:05)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui mda

      se pare ca sunteti doar partizan adica subiectiv.

      Eu cred ca Google Chrome este cel mai bun momentan pe piata si are o creste spectaculoasa care imi sprijina afirmatiile de atoate cunoscător:

      35% Internet Explorer
      45% Fireworks
      11% Chrome
      4 % Safari
      2 % Opera
      de unde ramane logic un 3 % pentru restul

      de aici rezulta ca sunteti in minoritate cu IE, iar firmele care au facut galagie au mici sanse sa fie luate in calcul nefiind relevante.

      Sursa: http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
      • +1 (1 vot)    
        incomplet (Vineri, 5 martie 2010, 16:33)

        muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui VictorS

        Poate ar fi trebuit sa citesti ce scrie pe pagina respectiva si anume ca acele statistici se refera strict la cei care viziteaza w3schools
        De pilda pe site-ul meu cam 75-80% dintre cizitatori folosesc o versiune de IE, chiar daca eu nu il folosesc.
        IE-ul o fi mai prost, dar tot este inca de departe cel mai raspandit.
        • +2 (2 voturi)    
          Despre IE. (Vineri, 5 martie 2010, 17:10)

          _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

          As putea sa ma gandesc sa folosesc IE sau sa creez aplicatii web optimizate pentru IE atunci cand va exista IE pentru linux (daca nu cumva si pentru alte OS).

          Si un caz concret:
          O "multinationala" imi solicita in pentru o activitate de consultanta pe care o desfasor pentru ei sa acutalizez date accesandu-le o pagina web.
          Eu le spun ca pagina nu merge in firefox.
          Ei imi spun ca nu functioneaza decat cu IE (pentru ca... <insert here bullshit corporatist>).
          Le transmit ca trebuie sa-mi puna la dispozitie, conform intelegerii, infrasturctura necesara ca sa-mi pot desfasura activitatea si deci sa-mi trimita prin curier un laptop cu acces platit la net care sa aiba IE, ca nu sunt sigur ca providerul meu de net accepta altceva decat linuxul pe care-l folosesc.

          Iata aici economie pentru companie!
          Si intreb: Nu era mai simplu pentru ei sa face aplicatia web functionala indiferent de brower...?
          Stiu ca pot sa pacalesc aplicatia lor asa incat sa creada ca folosesc IE ca sa evit sa folosesc XP-ul meu piratat dar joc dupa regulile lor.
          • 0 (0 voturi)    
            asa si? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 1:20)

            muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui _tudor_

            Care e concluzia?
            Nu sunt fan IE, ba chiar ma deranjeaza ca trebuie sa bag <!--[if IE 6]> etc, pentru workarounduri, doar spuneam ca IE-ul este inca cel mai folosit browser.
            Daca site-ul meu nu ar merge cum trebuie in IE, ar trebui sa renunt la el, pentru ca nu ar produce destui bani doar de la clientii care au firefox/safari/opera.

            PS: Daca o multinationala iti solicita niste servicii, vei spune 'da, sa traiti si iti vei instala windows pe o partitie'.
            Ma indoiesc ca tu super cool linux guy le vei zic 'mi se rupe de banii vostri multinationali, eu am tricou cu windoze sucks'
          • 0 (0 voturi)    
            nu te supara (Sâmbătă, 6 martie 2010, 9:03)

            ovidiu [anonim] i-a raspuns lui _tudor_

            Dar multinationalele au alte valori: intre figurile tale si un alt fomist, vor alege fomistul.

            Exemplul este gresit, dar ai dreptate.
            IE-ul mai exista doar pentru ca este integrat in explorer (care-i un kkt cu ochi - ce alt sistem de operare cunosti sa blocheze OS-ul cand acceseaza CD-ul?), in UE se recomanda folosirea alternativelor, exista chiar directive prin care aplicatiile WEB sa fie dezvoltate si pentru Opera, FF, Chrome mai nou.
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Vineri, 5 martie 2010, 16:54)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui VictorS

        Statisticile se fac de pe site-uri generaliste, in nici un caz de pe unul specializat precum w3schools care e in exclusivitate vizitat de dezvoltatori web.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_web_browsers
        • +2 (2 voturi)    
          Ma bucur (Vineri, 5 martie 2010, 17:41)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Aph

          ca intr-adevar sunt si cei care citesc comentariile de aici mesajele si le si inteleg. ;)

          Sigur ca nu am fost inspirat cu statistica data (nu s-a dorit un studiu ci un exemplu) dar mesajul ramane:

          Indiferent ce browser preferam (si avem voie sa preferam Orice browser, ele fiind majoritatea gratuite) exista 5-6 browsere folosite de peste 90% din utilizatorii de computere.

          Asta face ca aceasta discutie sa devina prea putin inutila.
    • +3 (5 voturi)    
      esti varza mai "eu" (Vineri, 5 martie 2010, 15:11)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui mda

      cred ca daca macar aveai sansa sa comentezi nu chiar primu, nu sareai ca musca in fruntea calului... sau ma rog cum e expresia.
      ........................
      Apropo IE este cel mai NON error-proof dintre toate browserele existente !!! si este apreciat de clientii normali world-wide tocmai pentru ca trece peste toate erorrile si face el ceva pana la urma acolo ! (nu vreau sa intru in discutii tehnice pentru ca sigur nu ai sa le intelegi)
      • +1 (1 vot)    
        mda (Vineri, 5 martie 2010, 15:26)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        destepti ca tine sunt pe la orice colt de strada.

        sa te vad eu pe tine cand ai 200 de utilizatori nervosi ca li se blocheaza firefox.. si ca apar tot felul de erori

        doamne cat de mare e gradina.. toti sunt experti.. cu GURA, ca practic nu aveti experienta daca veniti cu texte de genul:

        "cu 10K euro eu am trecut la open office, si alte softuri free..." PAI E CLAR, firma aia e una care face xerox la acte si cam atat, nu o multinationala care are cifra de afaceri in milioane de euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        P.S. chrome si safari nu au suport pentru Jinitiator sau alte aplicatii JAVA cu care se lucreaza prin oracle !!!!!!!!!!!!!!!!!
        • +1 (1 vot)    
          Firefox (Vineri, 5 martie 2010, 15:43)

          Elod [anonim] i-a raspuns lui eu

          Acuma fii si tu cinstit si recunoaste ca pentru porn folosesti Firefox. In IE8 cand incerci sa deschizi al 20lea tab, stai cu secundele.

          Eu folosesc trei browsere: Firefox, IE8 si Opera. Cel mai mult imi place de Opera, cel mai mult folosesc Firefox. Implicit e IE8 (dar fara tab-uri, sa ma pazesc de ispita).

          Istoricul Microsoft este jalnic la unele lucruri legate de securitate.
          • 0 (2 voturi)    
            :) (Vineri, 5 martie 2010, 16:42)

            io [anonim] i-a raspuns lui Elod

            ultimele 2 versiuni de firefox sunt jalnice, cu mult sub IE. Chrome pare sa se miste destul de bine. Singurul lucru bun la Firefox sunt addonurile...in rest e vai de el.
            Opera nu prea am folossit, dar nu este prea stralucit(am avut anumite probleme cu el si nu prea l-am mai incercat)
            • 0 (0 voturi)    
              probleme (Vineri, 5 martie 2010, 18:00)

              Elod [anonim] i-a raspuns lui io

              Tu ai ceva probleme...

              Vrei sa ne faci o lista cu "problemele" tale legate de browserele alternative? Pana acum nu ai prezentat nici unul.

              Arunci cu noroi in toata lumea pentru ca al tau e mai tare si mai mare (inclusiv switch-urile pe 3 layere).

              Analfabetismul tehnic nu ocoleste nici multinationalele...
        • +2 (2 voturi)    
          Clar! (Vineri, 5 martie 2010, 16:47)

          Caesarus [utilizator] i-a raspuns lui eu

          Clar, multinationala la care lucrezi tu cu 200 de sisteme se ocupa probabil cu pusul plombelor in gropaniada lui Oprescu, altfel nu imi explic cum de o "multinationala" are doar 200 de calculatoare, restul de angajati ce fac, dau la lopata? baga cu pixu pe hartie? sau se joaca sotronul?

          Si ca sa nu zici ca sunt si eu unu dintre astia de nu stiu ce vorbesc... hai sa iti explic...

          1. Cica lucrez si eu intr-o multi-din-asta, dar nu sunt atat de lipsit de materie cenusie sa ma bat cu pumnu in piept.
          2. Aceasta multi-asa-cum-ii-zice-ei, are doar in Bucuresti peste xxxxx calculatoare unde X poate lua valori intre 1 si 9.
          3. Doar in biroul in care ma aflu si eu si mai sunt 20 de colegi, si nu, nu stam inghesuiti, nici nu e open-space, fiecare are cate 4-5 calculatoare. deci doar noi 21 de oamenii putem fii o multinationala in viziunea ta
          4. Aceasta multi-whatever foloseste si oracle si DB2 (de fapt... ei au facut DB2-ul) si miliarde de softuri Rational Rose si Tivoli si... multe altele...
          5. Ei au o imagine de sistem de operare, un asa zis client pentru toate masinile (a se citi sisteme / calculatoare) din corporatie (ca nu e multi, e corp), nu au trecut la windows vista, windows 2008, windows 7... clientul lor oficial este pe XP, si cu IE6 si Firefox (da, vine din "fabrica" cu Firefox), si surprinzator... IE8 este interzis din cauza miliardelor de probleme pe care le are!

          Si ultimul punct... sa ii zicem 0. Acum se trece la open client, adica Linux (redhat sau fedora sau suse) cu openoffice si toate cele, au ajuns la concluzia ca e mai sanatos si mai secure.

          PS: Multi-asta de care iti vorbesc eu, sau mai bine zis minicorporatia asta, e una si aceiasi cu srl-ul ala de a inventat Personal Computer-ul (adica PC) de pe care postezi tu mesaje pe hotnews, si a mai inventat niste chestii la fel inutile. Si da ei, reununta la magnificul Microsoft si la softurile Microsoft, pentru ca nu sunt stabile si secure!

          Cu stima,
          Un amarat de IT Specialist dintr-o firma de cartier
          • -1 (1 vot)    
            eu (Vineri, 5 martie 2010, 17:13)

            hahaha [anonim] i-a raspuns lui Caesarus

            se vede ca lucrezi de te indoi la servici..

            daca ai atata timp sa tastezi si sa citesti comentarii pe hotnews :)))))))))))))))))

            tai frunza la caini si critici pe altii.

            NICEEEE

            P.S. mai plimba ursu si invata ce inseamna virtualizare, switch-uri 3 layer, etc etc etc

            ca esti PRAF, si pulbere :-)
          • 0 (0 voturi)    
            hihi (Sâmbătă, 6 martie 2010, 4:57)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Caesarus

            La multinationala matale incepe acronimul cu I si se termina cu M cumva? :D
            • 0 (0 voturi)    
              nu... (Luni, 8 martie 2010, 10:35)

              R [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

              adevarul e ca incepe cu I si se termina cu BM :D
          • 0 (0 voturi)    
            mah (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:26)

            exAdminu [anonim] i-a raspuns lui Caesarus

            Lasa-i ca nu merita... e ca si cum ai invata caii sa joace sah...
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Luni, 8 martie 2010, 10:34)

            XXX [anonim] i-a raspuns lui Caesarus

            Numita IBM.
        • 0 (0 voturi)    
          IE vs Browsers (Vineri, 5 martie 2010, 17:59)

          Butonel Mufa [anonim] i-a raspuns lui eu

          Nenea asta care da click dreapta remote la 200 calculatoare si se crede specialist nu a auzit de standarde W3, mememory leak, security breach. De aia o sa ramana tehnician si o sa lase baietii destepti sa ia salariile alea mari.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru o singura aplicatioe o fi bun (Vineri, 5 martie 2010, 16:19)

      gibi [utilizator] i-a raspuns lui mda

      Pai daca daca folosesti IE doar pentru o aplicatie, cred si eu ca il declari cel mai bun browser.
      Sa fim seriosi totusi.
    • +1 (1 vot)    
      mda (Vineri, 5 martie 2010, 17:03)

      Alina [anonim] i-a raspuns lui mda

      daca lucrezi la multinationala ai dreptate ?
      e fiabil pt ca e integrat in windows ? suna ca o gluma proasta

      e extraordinar de prost IE' ul

      numai in ultima perioada s-au descopert vulnerabilitati dincolo de orice imaginatie
    • 0 (0 voturi)    
      Matale sau esti amator, ... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 4:36)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui mda

      ... da' din ala care traieste pe alta lume, sau ai vreun interes, niscai actiuni la MS.

      Ca Oracle si-a conceput si testat business suite pe IE aia e altceva. Da' daca chiar vrei matale sa verifici cat de conform cu standardele e un browser, ia acilea testul acid3, si vezi ce face fiecare browser din el. Dupa care eventual mai fa si niste studii comparative de performanta. Si mai ruleaza ceva aplicatii scrise cross browser, nu special pt. IE, si vezi cum da IE-ul pe spate.

      Si dupa aia mai vorbeste.

      Io daca as fi multinationala aia, te-as da afara imediat. Nu de alta, da' sa sustii ca IE-ul e mai mult decat un rau necesar, datorita faptului ca Oracle n-a testat suficient versiunea de soft ce o folositi voi cu alte browsere, e in cel mai bun caz o tampenie. IE are track record-ul cel mai plin si lung de probleme de securitate dintre toate browserele cat de cat raspandite. Chestie de care mai ales la o multinationala ar trebui sa se tina cont. (Stiu insa din proprie experienta ca securitatea IT la multinationale e doar gargara. Se agita lumea ca sifonul cand se intampla ceva, da' dupa trei luni totul revine la normal, si doar daca esti complet pe dinafara nu vezi bubele de securitate - cam asa cum dai matale impresia.)
    • 0 (0 voturi)    
      inginerul de la firefox (Sâmbătă, 6 martie 2010, 8:07)

      inginerul [anonim] i-a raspuns lui mda

      vezi daca n-ai scoala?. Un inginer ar zice ca firefox e cel mai bun, nu ca tine care esti doar "tehnician".
    • 0 (0 voturi)    
      domeniul business (Duminică, 7 martie 2010, 8:13)

      Thheo [utilizator] i-a raspuns lui mda

      E bine ca lucrezi in domeniul business.. ca sa nu fie nicio confuzie referitor la expertiza ta.. altii lucreaza in alte domenii gen "domeniul amator"sau "domeniul freaca-menta".. tu fiind mai business asa ai un cuvant mai greu de spus.
  • +15 (17 voturi)    
    Apple? (Vineri, 5 martie 2010, 14:34)

    Pepi [utilizator]

    As vrea sa vad cum UE obliga Apple sa-si deschida sistemele si pentru alte browsere in afara de Safari...
    • 0 (16 voturi)    
      nu e monopol (Vineri, 5 martie 2010, 14:44)

      MihaiC [utilizator] i-a raspuns lui Pepi

      Apple face produse de lux, şi nu are monopol pe piaţa sistemelor de operare
      • +5 (7 voturi)    
        de ce este diferenta (Vineri, 5 martie 2010, 15:06)

        blackbird [utilizator] i-a raspuns lui MihaiC

        si ce daca ?! Nu suntem toti egali ?! Este apple mai tare ca microsoft ?! Sa adauge si la apple sa alegi browserele

        Daca faci o regula... TOTI la gramada.
      • +1 (1 vot)    
        subiect (Vineri, 5 martie 2010, 18:45)

        nume [anonim] i-a raspuns lui MihaiC

        si tu esti aitist de la multinationala ? sau de la vreo corporatie ?
        ia pune mana pe un gugle si vezi ce zice acolo despre monopol
        sunteti mandri de parca ati creat voi companiile alea
        oau
    • -1 (5 voturi)    
      NEVER (Vineri, 5 martie 2010, 15:12)

      scooby_doo [utilizator] i-a raspuns lui Pepi

      pentru cei care cunosc, se stie ca Pisicile au fost tot timpul inaintea Ferestrelor la calitate, chiar daca putin cam exclusiviste, dar mai bine asa... personal sunt supermultumit de Mar si o intrebare pentru cei mai cunoscatori ca mine, de ce toate marile firme folosesc pentru grafica Marul? Este oare mai frumos?
  • +2 (6 voturi)    
    Aha (Vineri, 5 martie 2010, 14:34)

    Gugu [anonim]

    Daca taceai filozof te faceai.

    Citeste inainte sa vorbesti. Dupa cum scrie, vei putea alege ce browser sa folosesti iar IE e o porcarie.
  • +2 (6 voturi)    
    lol (Vineri, 5 martie 2010, 15:03)

    liviu_ [utilizator]

    "Avant Browser, Flock, Green Browser, Maxthon, Slim Browser si Sleipnir"
    daca imi fac si eu un browser pot da in judecata MS ca nu imi aloca spatiu pentru el???
    ce averant...
    daca era un browser cunoscut intelegeam, da asa...

    oricum chiar as vrea sa vad CE obligand apple sa faca ceva...ca aia faca efectiv ce vor fara sa-i intrebe nimeni...
    • -3 (7 voturi)    
      Apple (Vineri, 5 martie 2010, 17:26)

      Apple [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Din cate stiu apple produc si vind Hard + soft. Ce soft pun e treaba lor. Pe cand Microsoft vinde doar soft si "obliga" porducatorii de hard sa foloseasca Ms.
  • 0 (0 voturi)    
    mai clar cum? (Vineri, 5 martie 2010, 15:13)

    airamerica [utilizator]

    Si mai clar de asa, cum vor?
    • 0 (2 voturi)    
      Uite-asa (Vineri, 5 martie 2010, 15:53)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui airamerica

      Se vede ca nu ati facut teste de ergonomie cu utilizatorii si nu ati lucrat la interfete web (sau aplicatii desktop). Ce prezinta acolo Microsoft e de-a dreptul penibil. O bara de derulare = 0. Cum o citeste un utilizator neavizat? Sau ce-ti spune tie daca e asa clar? E necesara prezenta unor indicii (vizuale tip imagine ex. o sageata sau text - 'see others') care sa-l informeze utilizator ca mai sunt si alte optiuni si sa explice ce face acea bara de derulare.
      In real world, sunt utilizatori care suna la suport si cand sunt doar 2 butoane pe o pagina si intreaba ce trebuie sa faca. Ce e evident pt unii e complicat pt altii.
      • +3 (3 voturi)    
        utilizator neavizat? (Vineri, 5 martie 2010, 16:37)

        mr Gates [anonim] i-a raspuns lui anonim

        absurd argumentul. respectivul ecran apare la instalarea windowsului. Daca imi spuneti un un utilizator poate da next next, instaleaza un win 7, pune drivere, configurari dar nu poate da scroll orizonal la o bara sunteti poetic si rauvoitor. Eu socotesc ca acele 6 companii abuzeaza. In locul lor as zice saru-mana ca aude si poporul de mine. Eu sincer nu auzisem de ele desi am oarece legatura cu domeniul.
        • 0 (0 voturi)    
          utilizator (Vineri, 5 martie 2010, 18:37)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui mr Gates

          @mr Gates & @airamerica
          Nu sunt deloc poetic si nici rauvoitor, ci dimpotriva, mai practic si binevoitor decat voi. Scroll-ul orizontal nu e chiar asa natural.
          Nu vreau sa-mi abandonez utilizatorul in fata unui mesaj pentru ca nu ma duce capul sa-l fac user-friendly. In practica comerciala acest lucru duce la pierderi majore. Si daca 6 din cele 7 companii s-au simtit lezate, voi de ce vreti sa le bagati pumnul in gura???
      • 0 (0 voturi)    
        dupa asta... (Vineri, 5 martie 2010, 16:45)

        airamerica [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Mie mi se pare f clar aici! Daca aici, la alegerea browserului nu se descurca.....dar dupa aceea, cand o fi sa utilizeze computerul ce mai fac?
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea (Vineri, 5 martie 2010, 16:03)

    Dragos [anonim]

    Parerea mea, lucrez tot in IT.

    Ca sa configurez anumite echipamente a trebuit sa incerc pe rand IE, Firefox, Chrome, Safari si pana la urma a mers cu Opera :))

    Chiar daca unele au motoare cat de cat comune, gen Webkit se pare ca implementarile sunt foarte diferite.

    Sunt drac-uri care nu merg decat cu Safari de exemplu si sunt produse de Dell, asa ca ce sa mai sarim cu gura cand Emag se stie ca merge foarte bine cu IE.

    Eu personal am implementat Firefox, dar am ca alternativa IE si Chrome in mare parte.
  • +2 (4 voturi)    
    ce.. (Vineri, 5 martie 2010, 16:07)

    VictorM [utilizator]

    Cretinatate! Nici eu nu folosesc IE si nici nu-s mare fan Windows dar atata timp cat Windows-ul este creatia lor, au toate drepturile sa bage ce vor in el si pe gatul utilizatorilor, pentru ca atunci cand cumperi ceva se presupune ca stii ce-ti iei si ce contine pachetul. Niciodata nu a interzis Microsoft dezinstalarea IE-ului sau banarea altor browsere, si chiar daca ar face-o ar fi in deplinatatea posibilitatilor lor. Faptul ca nu au facut-o demonstreaza deja fairplay. Atunci ce mai vor UE? Sa-si spele public frustrarile cu marile corporatii americane, lucru cu care in general as fi de acord, dar in cazul acesta parca-i trasa de par treaba!
    • 0 (0 voturi)    
      Habar n-ai (Vineri, 5 martie 2010, 22:08)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui VictorM

      ce inseamna monopol. sa zicem ca ti se vinde curentul electric de 5 ori mai scump decat acum. E dreptul tau sa nu-l cumperi, dar poti sa te folosesti de dreptul asta? la fel si microsoft, au monopol pe sistemele de operare, trebuie sa lase si altii sa scoata programe pentru ele. cum ti s-a parea sa folosesti doar programe de la microsoft?

      Linux nu e o alternativa care sa sparga monopolul. Nu inca... Sper ca in cativa ani afirmati asta sa fie gresita.
      • 0 (0 voturi)    
        ? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 2:38)

        VictorM [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        A interzis vreodata Microsoft instalarea sau dezvoltarea unor programe? Windows este o platforma, oricine este liber sa creeze orice soft doreste pentru acest OS, este liber sa puna softul moca pe net sau sa-l vanda fara sa-i dea niciun banut Microsoft-ului pentru ca ii foloseste platforma! Atunci eu nu inteleg unde e monopolul negativ. Windows desi e un OS cu probleme de securitate si fiabilitate a preluat monopolul tocmai datorita acestei flexibilitati. Daca nea Vasile nu stie sau nu il intereseaza avantajele Opera-ului fata de IE si e multumit ca-si vede doza zilnica de filme porno cu IE nu vad unde e nedreptatea. Ignoranta si lejeritatea sunt si ele o sursa de profit si firmele precum Microsoft nici nu trebuie sa miste un deget pentru ca au incredere in natura umana. Este de fapt o translatare din viata reala: oamenii merg in super/hyper/mega market, vad un produs amenajat frumos intre randuri si cu un panou mare pe care scrie "promotie", nici nu-i intereseaza firma sau ambalajul pentru ca i-a captivat deja. Numai batranii si cei cu prea mult timp mai cauta printre rafturi oferte mai bune si compara fiecare amanunt. Privind comparatia ta cu electricitatea, astept cu nerabdare sa apara mai multe firme PRIVATE de distributie. P.s.: De-abia astept sa impuna UE Google-ului sa puna pe pagina optiuni pentru alte motoare de cautare, ca deh, doar are monopol!
  • +1 (1 vot)    
    Alegere sau publicitate gratuita? (Vineri, 5 martie 2010, 17:45)

    laurs [utilizator]

    Eu inteleg demersul initial pentru care a aparut ecranul de alegere a browserului. Pentru ca utilizatorul sa aleaga ceea ce ii convine si nu ceea ce i se impune, adica IE. Dar de aici pana la a adauga alte browsere, de care nu a auzit nimeni, se numeste publicitate gratuita. Nici nu am auzit de aceste browsere, cat la suta din utilizatori au auzit de ele?
    Deci este o diferenta intre a alege ceea ce este cunoscut si utilizat si a face publicitate gratuita unor browsere necunoscute. Parerea mea!
    • 0 (0 voturi)    
      Pai nu se leaga? (Vineri, 5 martie 2010, 22:12)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui laurs

      Google si Microsoft au avut bani sa-si promoveze produsul, Opera, Mozilla si Safari au comunitate. Restul n-au nici bani nici utilizatori, dar poate sunt mai bune. Daca nu ar fi prezentate s-ar creea un cerc vicios. Nu sunt prezentate pentru ca n-au utilizatori si n-au utilizatori pentru ca nu sunt prezentate...
  • -1 (1 vot)    
    :)) (Vineri, 5 martie 2010, 22:20)

    cata [anonim]

    O sa ma duc maine sa imi cumpar o masina cu motor , xenoane, vopsea, scaune incalzite, radio etc etc de la concurenta........:)) sa puna naibii mana geniile din europa sa faca si ei un OS cu suportul lu' windows(oricare o fi el) si sa ii lase p-astia in pace


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri