CE a amendat cu peste 300 milioane euro noua producatori de procesoare pentru ca au format un cartel

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 19 mai 2010, 14:22 Economie | IT

Comisia Europeana a amendat noua producatori de procesoare destinate PC-urilor si server-elor cu o suma de 331 milioane euro, toate companiile beneficiind insa de o reducere cu 10% a amenzii fiindca au recunoscut acuzatiile. Compania care a semnalat existenta unui cartel a fost scutita de sanctiuni, iar alte cateva firme au beneficiat de clementa, primind amenzi mai mici. Samsung a primit 145 milioane euro amenda, iar Hynix si Infineon, peste 50 de milioane euro.

Companiile amendate sunt: Samsung, Hynix, Infineon, NEC, Hitachi, Mitsubishi, Toshiba, Elpida si Nanya. Micron a fost scutita de amenda fiindca a fost cea care a adus la cunostiinta Comisiei existenta unui cartel. Cartelul a fost in functiune intre 1 iulie 1998 si 15 iunie 2002 si a constat in existenta unei retele vaste de contacte care au schimbat informatii secrete ce le-a permis sa controleze preturile pe piata.

CE spune ca amenzile au fost reduse cu 10% fiindca firmele implicate au recunoscut acuzatiile ce li s-au adus, iar cazul poate fi inchis prin aceste sanctiuni. In plus, alte companii au beneficiat de clementa, astfel ca amenzile le-au fost reduse cu 45% (Infineon) sau 18% (Samsung).

Comisia spune ca isi va putea utiliza resursele pentru alte investigatii, acum ca ancheta legata de cartelul procesoarelor a ajuns la sfarsit. Samsung a primit 145 milioane euro amenda, Infineon a primit 57 milioane euro, Hynix, circa 51 de milioane euro, iar Hitachi, peste 20 milioane euro.


Citeste mai multe despre   










2283 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    Procesoare? (Miercuri, 19 mai 2010, 14:30)

    Vice [anonim]

    Poate memorii. Acelea sunt firme ce produc memorii...
    • -2 (4 voturi)    
      memorii (Miercuri, 19 mai 2010, 14:45)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Vice

      memoriile tot din microprocesoare sunt construite
      • -3 (3 voturi)    
        zau? (Miercuri, 19 mai 2010, 13:51)

        a [anonim] i-a raspuns lui vlad

        poate invers.
      • 0 (2 voturi)    
        p r o c e s o a r e (Miercuri, 19 mai 2010, 14:53)

        intelamd [anonim] i-a raspuns lui vlad

        Denumirea de procesor ce iti spune? Memoreaza sau proceseaza date? Vroiai sa spui eventual ca si memoriile si procesoarele se bazeaza pe circuite (super hyper :) ) integrate, tranzistoare etc...
      • -3 (3 voturi)    
        da, da (Miercuri, 19 mai 2010, 14:56)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui vlad

        poate tot din tranzistori. nu din microprocesoare.

        invers, microprocesoarele contin cache-uri formate din memorie foarte rapida.
        • 0 (0 voturi)    
          e vorba de memorii, nu de procesoare (Miercuri, 19 mai 2010, 21:54)

          Vlad [anonim] i-a raspuns lui vlad

          Ideea e urmatoare, elementul comun al acestor firme amendate este ca toate produc memorie, iar unele dintre ele au ca obiect de activitate principal producerea de memorie. Nu procesoare.

          Inainte de a-mi da iar cu minusuri (probabil m-ati confundat cu primul vlad care a postat), cititi ce spun si altii despre asta:

          "La Commission Européenne condamne 9 constructeurs de mémoires à verser une amende totale de 331 millions d'euros."

          mémoires - adica memorie

          "CE a amendat cu 331 milioane euro nouă producători de cipuri‎" - da, cipuri e mai aproape de realitate. modulele de memorie sunt formate din unul sau mai multe cipuri (circuite integrate, nu procesoare).

          "EU fines 9 chipmakers for price fixing", deci cipuri, nu procesoare. Faptul ca exista si cipuri care contin procesoare e alta discutie. Asa exista si cipuri continand rezistente. Asta nu ne da voie sa spunem ca UE a amendat producatorii de rezistente. In cea mai mare parte, cipurile acestor producatori contin memorie.

          Dar trecand peste faptul ca unii dintre acesti producatori mai fabrica si altceva decat memorie, hai sa vedem de ce au fost amendati, asta era cel mai important, si asta nu se spune in articol:

          "The mainly non-European chipmakers are accused of rigging the market between 1998 and 2002 sharing secret proprietary information that allowed them to set prices and quotes for dynamic random access memory (DRAM) chips."

          Deci, au fost amendati pentru fixarea preturilor la "DRAM chips". Adica circuite integrate pentru module de memorie.

          Asadar, titlul articolului este gresit. Ar fi trebuit sa spuna producatorii de cipuri de memorie, nu producatorii de procesoare, ceea ce este cu totul altceva.

          Intr-un final, ce zice The Register:

          "DRAM makers fined €331m for euro cartel

          The European Commission has fined ten memory chip makers a total of €331m - as part of the first settlement made for cartel charges."

          Si cand dati minusuri va rog sa si argumentati.
    • 0 (2 voturi)    
      surpriza (Miercuri, 19 mai 2010, 15:04)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui Vice

      procesoarele nu sunt folosite doar in PC-uri, ele sunt peste tot, de la automobile si pana la masinile de spalat. Chiar daca li se mai spune si microcontrolere, de fapt tot un fel de procesoare sunt si alea.
  • 0 (0 voturi)    
    Toate aceste firma produc procesoare (Miercuri, 19 mai 2010, 14:39)

    amator de IT [anonim]

    Exista si alti productori de procesoare decat AMD si Intel, chiar daca produc procesoare pentru alte destinatii decat PC-urile.

    Procesorul de la GPS -ul meu e Freescale MX21 la 266 MHz. A mai auzit pana acum cineva de firma Freescale ? Si Samsung produce microprocesoare pentru GPS-uri, unele foarte populare la 400Mhz.
    Lista poate continua cu alte dispozitive , aparate foto , camere de luat vederi , receiver TV, mp3 player, DVD player , etc.
    • +1 (1 vot)    
      Freescale = fostul SPS Motorola (Miercuri, 19 mai 2010, 15:57)

      Cornel [anonim] i-a raspuns lui amator de IT

      Freescale e noua firma rezultata in 2005 din spinoff-ul Motorola (mai precis divizia de semiconductoare a Mot) asa ca e fff. bine cunoscuta aceasta companie de lumea din domeniu.

      Cat despre calitatea acestiu procesor din GPS-ul tau, am mari semne de intrebare... bine ca merge, pacat ca nici inginerii lor nu stiu carui fapt i se datoreaza functionarea... e ca un miracol electronic.
    • 0 (0 voturi)    
      intrebare (Miercuri, 19 mai 2010, 18:34)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui amator de IT

      Tu ai citit lista firmelor amendate, care iti arata CLAR ca e vorba de memorii sau doar te dai pr... destept ca nu ai auzit niciodata de Freescale, dar stii tu ca si altii fac procesoare?
  • +1 (3 voturi)    
    E o nebunie totala... (Miercuri, 19 mai 2010, 15:17)

    finch [anonim]

    cand fiecare isi da cu parerea despre notiuni total necunoscute. Doua cuvinte, memorie si procesor, pot produce atata confuzie in mintea unei persoane ignorante, cam cum sunt toti comentatorii online care se reped sa fie primii la comentarii. Autorul articolului a facut si el o confuzie la traducere, banuiesc faptul ca expresia originala putea fi "processor memory cartel", "CPU memory cartel", dar a pierdut sensul expresiei, ramanand doar cu "cartelul procesoarelor". Jurnalism pe genunchi, eventual pe Ipad la cafeneaua din colt. Oameni buni, chiar daca aveti PC, Ipad, Iphone...incercati sa ganditi. Aveti la dispozitie Wikipedia unde puteti gasi explicatia necesara, dureaza 3 minute sa intelegeti ce e ala procesor, tranzistor, si ce e aia memorie. Daca tot aveti dubii, nu postati aberatii din dorinta de a va vedea numele pe o pagina de ziar.
    • -1 (1 vot)    
      Subscriu... (Miercuri, 19 mai 2010, 15:36)

      duda [utilizator] i-a raspuns lui finch

      E vorba despre memorii, nu procesoare. Sunt total de acordcu comentariul lui finch. Prea multa lume isi da cu parerea cand nu au nici cea mai mica idee despre ce e vorba.
      Din alte comentarii s-ar putea intelege ca ar fi vorba de un cartel care sa tina de preturilor "procesoarelor" pentru masini de spalat. :)
    • +1 (1 vot)    
      Cipuri (Miercuri, 19 mai 2010, 15:39)

      name [anonim] i-a raspuns lui finch

      Commission fines DRAM producers € 331 million for price cartel.
      The European Commission today adopted its first settlement decision in a cartel case involving 10 producers of memory chips or DRAMS used in computers and servers..
      Chip. Chips. Cipuri
      • 0 (0 voturi)    
        Habar n-aveti (Miercuri, 19 mai 2010, 16:07)

        Frobenius [anonim] i-a raspuns lui name

        Cipurile erau niste bilute colorate intr-o cutie de plastic transparenta. Le mincau comunistii inainte de 1989.
        Acum nu le mai maninca. Maninca chipsuri. Le iau de la chiosc.
    • 0 (0 voturi)    
      subiect (Miercuri, 19 mai 2010, 15:42)

      name [anonim] i-a raspuns lui finch

      ce confuzie e si in CPU-ul tau.
      processor memory ? :))
      CPU memory ? :)))
      sunt doua lucruri diferite: Procesor/CPU si memorie
      • 0 (0 voturi)    
        poate in al tau (Miercuri, 19 mai 2010, 14:54)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui name

        CPU are L1, L2 si chiar L3 cache memory. Care e integrata direct in procesor. Ce-i drept, e produsa odata cu procesorul, deci nu are legatura cu samsung, infineon etc. A nu se confunda cu procesoarele Apple care de fapt sunt un package ce contine CPU + RAM si in care RAM-ul poate fi Samsung, toshiba etc. Dar exista si CPU memory, tehnic vorbind.
        • 0 (0 voturi)    
          confunzi si tu (Miercuri, 19 mai 2010, 18:37)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui gogu

          RAM-ul este Apple. IP-ul este Samsung, Toshiba etc. In lumea design-ului hardware se lucreaza cu IP-uri, nu e foarte relevant cine face inscriptionarea in siliciu.
      • 0 (0 voturi)    
        @name (Miercuri, 19 mai 2010, 19:45)

        finch [anonim] i-a raspuns lui name

        Stai linistit, nu e nici o confuzie in CPU-ul meu. Din pacate te incadrezi in categoria de ignoranti tari in calculatoare, al caror vocabular de limba engleza e limitat la 60-80 de cuvinte. Nu te intreb de gramatica, ar fi chinuitor pentru tine sa intelegi genitivul limbii engleze. "processor memory" inseamna "memorie de procesor". Razi cu gura pana la urechi acuma.
  • 0 (0 voturi)    
    Reuters (Miercuri, 19 mai 2010, 16:00)

    eba [anonim]

    http://www.reuters.com/article/idUSLDE64G1M020100517
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Miercuri, 19 mai 2010, 18:32)

    Alex [anonim]

    "memory chip" = "procesor", simplu :)

    Vlad Barza: te rugam, schimba-ti meseria sau domeniul pt. care scrii articole. Multumim.
    • 0 (0 voturi)    
      perfect de acord (Miercuri, 19 mai 2010, 22:03)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Daca cineva care scrie/traduce stiri IT nu stie ca Hynix e producator de memorie, si ca chip inseamna circuit integrat, nu procesor, eu zic sa-l puneti sa scrie alt gen de stiri.

      Pe de alta parte presupun ca Hotnews are cativa oameni care se ocupa de mentenanta sistemelor IT (servere, etc.). As aprecia daca le-ati cere si lor parerea cand mai scrieti articole IT.

      Wikipedia: "Hynix Semiconductor Inc. of South Korea is a memory semiconductor supplier of dynamic random access memory ('DRAM') chips and flash memory chips"


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri