Steve Jobs isi ataca rivalii: Sistemul Android al Google e prea fragmentat, tablet PC-urile cu ecran de 7 inch sunt moarte inca din momentul lansarii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 19 octombrie 2010, 14:28 Economie | IT

Steve Jobs si-a "tocat" rivalii cu rabadare si ironie
Foto: Reuters
Sistemul de operare Android al Google e fragmentat fiindca este pe multe tipuri de telefoane si in prea multe variante, astfel ca dezvoltatorii au mult de furca, a spus seful Apple, Steve Jobs, la evenimentul de prezentare a rezultatelor comerciale. El a tinut sa precizeze ca s-au vandut mai multe iPhone-uri decat telefoane Blackberry si a atacat companiile care scot pe piata tablet PC-uri cu ecrane de 7 inch fiindca aceste ecrane sunt prea mici in comparatie cu iPad, astfel ca aceste produse sunt moarte inca din momentul lansarii, a spus Jobs, citat de The Guardian.

Jobs a atacat Google si considera ca platforma Android e prea fragmentata fiindca fiecare producator de telefoane care o foloseste incearca sa se diferentieze de ceilalti, astfel ca vine cu interfete diferite, lucru care induce confuzie in randul clientilor. El mai spune ca diferenta tine de faptul ca "la iPhone, toate terminalele functioneaza la fel" si mai spune ca Android nu este o platforma atat de deschisa cum spun unii si e nedrept ca platforma iPhone-ului sa fie caracterizata ca fiind "inchisa"

Jobs mai spune ca la Android fragmentarea pune dezvoltatorii in fata unor incercari grele din cauza ca anumite aplicatii merg doar pe anumite modele de telefoane, in opozitie cu situatia de la Apple unde "exista doar doua versiuni ale unei aplicatii, cea curenta, si cea care ii preceda". Jobs mai spune ca in timp ce la Apple gasesti toate aplicatiile pe magazinul online AppStore, la Google, Android Marketplace coexista cu diverse magazine ale operatorilor telecom, ceea ce face lucrurile mai complicate pentru utilizator.

Jobs nu si-a iertat nici rivalii din segmentul tablet PC, tinand in primul rand sa dezminta clar zvonurile cum ca va fi lansat un iPad de 7 inch. Jobs a spus ca tablet PC-urile de 7 inch sunt "moarte inca din momentul lansarii" fiindca ecranul este prea mic pentru ca astfel de dispozitive sa concureze cu iPad care are ecran de 9,7 inch.

El a tinut sa precizeze ca unii cred, in mod eronat, ca o tableta cu ecran de 7 inch vine cu 70% dintre beneficiile unui ecran de 10 inch, insa fiind vorba de o masuratoare in diagonala, o astfel de tableta mai mica vine doar cu 45% din beneficii. Jobs a fost ironic si a spus ca cei care scot tablet PC-uri cu ecran mai mic ar trebui sa dea la pachet si un smirghel pentru ca utilizatorii sa-si reduca degetele la un sfert din marimea initiala pentru a putea folosi usor interfata touch-screen. El crede ca un tablet PC nu poate concura cu un smartphone fiindca toti cei care isi cumpara tablete au deja un smartphone, iar mobilitatea acestuia nu va putea fi egalata de un tablet.

Seful Apple a mai sustinut ca desi concurentii au scos tablete cu ecrane mai mici si mai ieftine, tot nu au reusit sa vina cu preturi mai bune decat cele ale iPad. In plus, Jobs prezice esecul in masa al tabletelor cu ecran de sub 7 inch si crede ca vor fi DOA (Dead on Arrival, adica 'moarte inca din momentul lansarii) "Producatorii lor invata o lectie dureroasa cand vor vedea ca ecranele sunt prea mici, iar la anul vor fi nevoiti sa scoata produse cu ecrane mai mari, astfel ca ii vor abandona atat pe dezvoltatorii, cat si pe clientii care au fost adepti ai unui produs cu ecran de sapte inch (...) Ne asteapta vremuri distractive", a incheiat Jobs.

Jobs a facut declaratiile la evenimentul de prezentare a rezultatelor financiare pentru trimestrul al treilea in care veniturile au depasit 20 miliarde dolari, iar profitul a atins un nivel foarte bun de 4,3 miliarde dolari. Intre iulie si septembrie Apple a vandut 14,1 milioane de terminale iPhone, peste asteptari, in timp ce numarul de iPad-uri a fost sub asteptari, 4,2 milioane unitati.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5850 vizualizari

  • +11 (27 voturi)    
    urat caracter (Marţi, 19 octombrie 2010, 14:45)

    ekek [anonim]

    nu vreau sa vorbesc despre flerul lui in afacere sau despre calitatea produselor apple. un singur lucru vad, are un caracter mizer. Nu poate pierde, este ca un copil care a fost singurul la bloc cu minge de piele si dupa aia au mai aparut 3-4.
    Nu mai e el in centrul atentiei si sufera.
    Imi aduc aminte de o reclama cu un pusti urla cat il tineau plamanii "je veux les bobos!!!!!" (nu stiu cum se scrie exact)
    • +5 (7 voturi)    
      Fii serios (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:56)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui ekek

      Daca te uiti la ce spunea in trecut, eu as zice ca sunt mari sansele ca Apple sa scoata o tableta de 7 inch. Asa are el obiceiul sa discrediteze o idee, pentru ca un an mai tarziu: bang, au scos produsul pe piata.
      • +6 (6 voturi)    
        Asa a facut cu Copy&Paste,Multitasking ... (Marţi, 19 octombrie 2010, 19:06)

        slider [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        Asa a facut cu Copy&Paste Multitasking si imaginile de fundal pentru iPhone. La inceput a spsu ca lumea nu vrea asa ceva, si dupa 3 ani a reuist si el sa le implementeze
  • +2 (26 voturi)    
    Acum 20 de ani (Marţi, 19 octombrie 2010, 14:46)

    slider [anonim]

    Acum 20 de ani, pentru o perioada de 2-3 ani, Steve Jobs credea ca va domina lumea prin MAC OS si a sfarsit prin a fi dat afara din Apple, urman ca dupa anii 95 pana astazi sa reuseasca sa castige doar 5% din piata computerelor personale. In ziua de astazi observam o ciclicitate a comportamentului acestui personaj. Datorita arogantei si intransigentei se pare ca Steve Jobs nu este capabil sa vada mai departe de el insusi. Vanzarile iphone au scazut sub cele ale Android si Blackbarry in ultimele 6 luni , dupa 2 ani de crestere .Aceasta situatie este foarte asemanatoare cu cea de acum 20 de ani ,cand Apple a "expoldat" pe o piata fara concurenta urmand ca in 2-3 ani sa se piarda in mediocritate
    • 0 (22 voturi)    
      Ia arata-mi si mie (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:09)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui slider

      Unde au scazut vanzarile Iphone, cand sunt 14 milioane pe piata, fata de vreo 8 acum un an.
      Si ia cauta tu mai bine de ce a fost data afara de la Apple. Si vezi mai exact ca Jobs a fost singurul care nu era de acord cu politica Apple de a se pune cu Microsoft.

      Toti analfabetii sunt analisti.
      • -1 (11 voturi)    
        citeste... (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:07)

        slider [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        http://www.boygeniusreport.com/2010/10/05/android-os-sales-surge-in-u-s-over-past-6-months/
        • +1 (9 voturi)    
          Sursa ta e (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:08)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui slider

          boygenius... nu serios, mai ramane un reportaj de la fox news si SOV ca fie totul ca la carte.
          • +1 (5 voturi)    
            Sursa este Nielsen Company, si este credibila :) (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:46)

            slider [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

            In primul rand sursa este Nielsen Company, una dintre cele mai credibile institute ddin piata.wikipedia :
            The Nielsen Company is a Global marketing and advertising research company headquartered in New York, NY. Nielsen is active in over 100 countries, and employs some 36,000 people worldwide. Total revenues amounted to $5.0 billion in 2008.

            Si al doilea rand sunt foarte multe alte surse care arata ca Apple nu a mai reusit sa creasca si din contra a mers in jos (in ultimele 8-9) luni :

            NPD: Android is now top-selling OS in American smartphones
            PORT WASHINGTON, NEW YORK, August 4, 2010 - the Android smartphone operating system (OS) continued its upward climb in the U.S. consumer mobile phone market, according to The NPD Group, a leading market research company. For the first time since the fourth quarter (Q4) of 2007, RIM fell to second position, as Android took the lead among operating systems in handsets sold to U.S. consumers. NPD's latest wireless market research reveals that Android accounted for 33 percent of all smartphones purchased in Q2, ahead of RIM (28 percent) and Apple (22 percent).

            "For the second consecutive quarter, Android handsets have shown strong but slowing sell-through market share gains among U.S. consumers," said Ross Rubin, executive director of industry analysis for NPD. "While the Google-developed OS took market share from RIM, Apple's iOS saw a small gain this quarter on the strength of the iPhone 4 launch.
            http://www.engadget.com/2010/08/04/npd-android-is-now-top-selling-os-in-american-smartphones/


            In Q2 Android was up a whopping 886 percent over last year's sales during this time period (remember, the original Droid didn't come out until November), and those wild sales put it at 34 percent of the US market, compared to RIM's 32 percent and Apple's 21.7 share.
            http://www.engadget.com/2010/08/02/canalys-android-takes-q2-smartphone-market-share-lead-in-us-wit/
      • 0 (4 voturi)    
        exact (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:17)

        dman [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        cam asta vroiam sa-i spun si eu amicului de mai sus care crede ca le stie el pe toate...
      • +3 (3 voturi)    
        Gartner forecast and CNN (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:55)

        slider [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        Gartner forecast and CNN

        But Google has made tremendous headway in mobile. Its Android operating system will command 17.7% of the global mobile device market by year's end, according to a Gartner forecast, making it the second best-selling smartphone operating system, behind Nokia's (NOK) Symbian OS and ahead of Apple's (AAPL, Fortune 500) iOS. That's stunning, considering it entered the market just two years ago.

        http://money.cnn.com/2010/10/14/technology/google_earnings/index.htm
      • +2 (2 voturi)    
        matematica? (Marţi, 19 octombrie 2010, 23:30)

        mihaigalos [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        Personal, merg pe HD2 cu arhaicul WM6.5, astept vremuri mai bune

        Dar gandind la rece, daca acum un an erau 8 si acum sunt 14, inseamna ca am avut o crestere de la 8 la 14, adica de 7 milioane.. Fata de o crestere de la 0 la 8 milioane, e mai mult. Sau tu cum ai rationat .. ?
    • +3 (5 voturi)    
      Si ce daca? (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:01)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui slider

      chiar si cu 5% din piata sunt o companie de 222 miliarde de dolari, la acelasi nivel cu Microsoft. Pana la urma o firma trebuie sa aduca profit actionarilor, nu sa aiba cota de piata ;)

      Cota de piata e irelevanta. Faptul ca se vand mai multe Loganuri decat Ferrari-uri, nu inseamna ca Loganul e o masina mai buna.
      • -1 (5 voturi)    
        de acord (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:20)

        Wowboy [anonim] i-a raspuns lui bobo21

        la fel cum daca toti idiotii isi cumpara iphone, nu il face si un telefon bun.
        • 0 (0 voturi)    
          hahaha (Marţi, 26 octombrie 2010, 13:08)

          me [anonim] i-a raspuns lui Wowboy

          buna de tot asta!!!
      • +3 (3 voturi)    
        Apple face bai cu iTunes (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:59)

        slider [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        Apple face bani in principal cu iTunes si cu produse care se sprijina pe iTunse. Face exact ce facea Microsoft cand impingea in fata IE si MediaPlayer(doua produse de 2 bani) pentru simplul fapt ca avea 90% cu Windows.

        Banii nu il intereseaza pe Jobs, visul lui de tanar a fost sa aiba pest 90% cu mac-urile....trebuie sa fie tare frustrat ca se bate pentru cota de piata a Linux-ului.
      • +1 (5 voturi)    
        Asta este situatia si cu iphone! (Marţi, 19 octombrie 2010, 19:03)

        slider [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        Asta este situatia si cu iphone, este supranumit "smartphone for dummies" ...si nu este cel mai bun telefon de pe piata ..in schimb se vinde foarte bine in special la oameni nu prea "dotati" (a nu se intelege ca nu exista si oameni inteligenti care il cumpara, sant si ei un procent important dar 90% il cumpara pentru ca e "simplu")
        • +3 (3 voturi)    
          da (Marţi, 19 octombrie 2010, 23:05)

          mrian22222 [anonim] i-a raspuns lui slider

          sa inteleg ca telefoanele ar trebui sa fie niste chestii complicate astfel incat prin folosirea lor sa ne demonstram inteligenta ? eu cred ca apple va castiga pe toate fronturile pentru simplul motiv ca oamenii doresc ca gadgeturile si computerele viitorului trebuie sa poata fii operate de catre oricine....
          • 0 (0 voturi)    
            fii serios... (Marţi, 26 octombrie 2010, 13:14)

            me [anonim] i-a raspuns lui mrian22222

            apple se bazeaza mai mult pe brand...
            iphoneu nu e cel mai bun telefon, sistemu de opeeare nu mi se pare ok (asta e o parere personala cel putin) si costa mult mai muls...
            deci d c ai cumpara asa ceva?
            iti spun eu d c penstu acelasi motiv pentru care care iti schimbi hainele ca nu mai sunt la moda: tre sa fii cool si sa ai ce are restul turmei. alt motiv sa cumperi maru stricat nu este
    • 0 (0 voturi)    
      Strategia lui Jobs din '95 incoace (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:16)

      Em [anonim] i-a raspuns lui slider

      In primul rand doresc sa mentionez ca nu sunt an Apple sau Steve Jobs.

      Apoi, dupa revenirea sa la Apple, Jobs a preluat o noua strategie, si anume a mers pe ideea de "products we love". A infiintat Pixar, studio de filme de animatie care ne-a oferit Toy Story, Finding Nemo etc. Apoi lui ii era deja clar ca Microsoft va domina piata PC, asa ca a gasit o alta piata mult mai reprezentativa pentru Apple, anume iPod. Abia in urma cu 3-4 ani a introdus iPhone sub acceeasi strategie pe care a avut-o cu iPod. Acum a aparut iPad.

      Repet, nu sunt fan Apple, dar recunosc ca Steve e un geniu. A reusit sa re-concureze cu Microsoft pe piata PC dominand alte piete si concentrandu-se pe utilizatorii tineri pe care i-a adus sa iubeasca iPod si apoi iPhone, asigurandu-se ca vor iubi si iPad si MacBook mai tarziu. Acum majoritatea celor tineri vor sa cumpere doar produse Apple si partea de "market share" pe piata PC creste pentru Apple constant, in timp ce Microsoft e in continuu declin. (Mentionez ca prin PC ma refer la toate computerele personale, inclusiv laptopuri, si nu doar la cele cu Windows.)

      Acum, adevarul e ca Steve Jobs e putin cam vulcanic cand e vorba de concurenta si in special de critici aduse produselor Apple (nu doar din partea concurentei, dar si a presei etc.) E normal ca ceilalti sa se raporteze la Apple pentru ca sunt lideri. Asa a facut si Apple fata de Windows PC si inca o face. Cu tot respectul ce i-l port lui Steve, nu pot sa nu ma mir fata de modul in care se "supara" cand cineva ii aduce vreo critica. Noi, utiliatorii, dorim produse de calitate, iar mie nu-mi pasa de detalii de genul "open" sau "fragmented", ci mai mult doresc ca atat Apple cat si Google sau altii sa ne ofere cat mai des produse pentru care sa aclamam "WOW". Atat!

      Sper sa va ajute comentariul meu. Steve Jobs este foarte folosit ca exemplu in cursurile de MBA cand vine vorba de folosirea inteligentei emotionale in business si in special in marketing. Nu iubesc Apple dar il admir pe Steve:)
  • +3 (17 voturi)    
    hmmmm (Marţi, 19 octombrie 2010, 14:47)

    me [anonim]

    sa inteleg ca ii e frica lui jobs de concurenta...
  • +3 (13 voturi)    
    stevie (Marţi, 19 octombrie 2010, 14:48)

    slabit [anonim]

    a slabit mult steve jobs si tot ii arde de hartza.
  • +2 (12 voturi)    
    are oleaca de dreptate (Marţi, 19 octombrie 2010, 14:49)

    gigi [anonim]

    dar eu tot nu-mi iau ipad pana nu vine cu ultimul flashplayer de la mama lui (Adobe).
    • +3 (3 voturi)    
      Nu-s client Apple (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:02)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      si probabil nici nu voi fi vreodata (raportul pret / performanta+calitate nu mi se pare avantajos), dar abia astept ca YouTube sa renunte la Flash ca sa-l pot dezinstala pe vecie.
      • +1 (3 voturi)    
        what? (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:21)

        wowboy [anonim] i-a raspuns lui bobo21

        da-mi si mie un link unde youtube anunta ca va renunta la flash. nu te contrazic, dar n-am auzit de asa ceva. Si HTML5 inca nu e o alternativa pt streaming, sunt curios chiar ...
  • +2 (16 voturi)    
    Dar frustrat mai este Jobs in ultima vreme (Marţi, 19 octombrie 2010, 14:49)

    nelu [anonim]

    Dar frustrat mai este Jobs in ultima vreme :), simte cum ii fuge pamantul de sub picioare.

    Acum 10 ani in occident si SUA era la moda sa ai Apple pentru ca erai diferit de Microsoft, astazi cand toata lumea are iPhone&iPad si noutatea( si valoarea adaugata) vin din alata parte, nu mai este o mandrie sa ai Apple, din contra.
  • +3 (9 voturi)    
    Vânzările iPad, dezamăgitoare (Marţi, 19 octombrie 2010, 14:51)

    afon [anonim]

    Vânzările iPad, dezamăgitoare, dar profitul Apple a crescut cu 70% T4, în linie cu creşterea anuală


    http://www.zf.ro/business-international/vanzarile-ipad-dezamagitoare-dar-profitul-apple-a-crescut-cu-70-t4-in-linie-cu-cresterea-anuala-7495283
  • +1 (13 voturi)    
    E asa de fragmentat si de prost... (Marţi, 19 octombrie 2010, 14:51)

    denvarel [utilizator]

    ca l-au portat inclusiv pe un i-phone 3gs.
    Dupa ce mai rezolva cateva amanunte tehnice referitoare la durata de viata a bateriei, porcaria aia de Android poate inlocui OS din I-phone fara nici o problema.
    Plus ca interfata pe care o are pe i-phone nu seamana cu cea de la Apple deci va crea confuzie utilizatorilor,
    Si cand se aprinde aparatul nu mai e nici un mar...
    O confuzie generalizata domnilor asta este Androidul!

    P.S. dau la schimb iphone pe samsung galaxy.
    • 0 (0 voturi)    
      sunt de acord (Marţi, 26 octombrie 2010, 13:38)

      dan [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      daca e iphone 4 acum facem schimbul
      • 0 (0 voturi)    
        daca era i-phone4 faceam schimb la magazin (Marţi, 26 octombrie 2010, 14:46)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui dan

        dar e un i-phone first generation impecabil, cu o gramada de aplicatii pe el, gata configurat ca sa nu te chinui tu.
  • +4 (4 voturi)    
    ce legatura are dimensiunea ecranului cu aplicatii (Marţi, 19 octombrie 2010, 14:53)

    andrei [anonim]

    "Producatorii lor invata o lectie dureroasa cand vor vedea ca ecranele sunt prea mici, iar la anul vor fi nevoiti sa scoata produse cu ecrane mai mari, astfel ca ii vor abandona atat pe dezvoltatorii, cat si pe clientii care au fost adepti ai unui produs cu ecran de sapte inch": orice aplicatie care arata bine pe un ecran de 7", va arata la fel de bine si pe un ecran de 10". importat e ca aplicatia sa fie gandita inteligent la nivel de interfata. mister apple vrea sa ne zica ca daca am la un laptop cu ecran de 15" o aplicatie, nu va rula bine si nu va avea un aspect placut pe un ecran de 22"?
  • +8 (10 voturi)    
    Android OS sales surge in U.S. over past 6 months (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:03)

    slider [utilizator]

    http://www.boygeniusreport.com/2010/10/05/android-os-sales-surge-in-u-s-over-past-6-months/


    Asta este adevaratul motiv pentru care Steve Jobs a avut iesirea asta frustrata si aproape nervoasa .
    PS: pentru autorul articolului expresia "Steve Jobs si-a "tocat" rivalii cu rabadare si ironie" ..este sarcasm ?
  • +8 (12 voturi)    
    "Fragmentarea" aduce diversitate ;) (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:06)

    slider [utilizator]

    "Fragmentarea" aduce diversitate ;) domnule steve jobs.Este un lucru normal pe o piata libera de soft. Din caua acestei diversitati Android are un viitor si iPhone ...nu are!
    • -4 (12 voturi)    
      Ai intrebat vreun (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:18)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui slider

      dezvoltator ce inseamna pentru el diversitatea asta? Normal ca nu, asta ar inseamna sa ai putin creier.
      Te mai si miri de ce aplicatiile pentru Android arata ca naiba si nu se potrivesc niciodata cu ecranul.
      • +1 (5 voturi)    
        subscriu! cu hotarare! (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:41)

        jj [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        riscam sa ajungem ca la industria auto: nu stiu cate platforme, motoare diesel, benzina, mai nou hibride si electrice... unde se vor opri toate acestea domne, UNDE???

        la bietii constructori nu se gandeste nimeni?
        • -3 (7 voturi)    
          Esti atat de penibil (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:59)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui jj

          Ca nici nu-ti dai seama. Masina ta nu are nevoie de aplicatii sau dispozitive third party. Un tablet PC, are, sau ca sa-ti explic mai bine. Un tablet PC fara aplicatii este la fel de util ca Windows-ul stoc. Adicatelea il ai doar ca sa te dai mare, sau in cazul idiotilor, iti iei Android doar ca sa te dai mare la vecinul cu Iphone, in timp ce ala se distreaza cu aplicatiile de pe telefon, facute de o gramada de independeti, tu te dai pe internet pe un ecran de 3.5 inchi sau putin mai mare. Si cam atat faci.
          • +2 (2 voturi)    
            ford T (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:13)

            jj [anonim] i-a raspuns lui Cristi

            mda... diferenta ar fi ca se gasesc totusi destule .apk-uri, pe care le pui pe... TADAAA, SD sau pe... TADAAAA, un stick USB si le instalezi... TADAAAA direct. ca toti iti e drag 'divertismentul', pot sa copiezi direct orice film pe care il poti vedea pe un ecran extern folosind... TADAAA, HDMI si nu stie ce port proprietar si hardware suplimentar.

            stiu, chestii inutile, doar nu exista pe ipad.

            sunt deja destule aplicatii destepte pe android care stiu sa se scaleze pe cam orice rezolutie - iar practicile bune se imita rapid = si asta inseamna evolutie si diversitate. ma rog, pentru geeks ca noi, oamenii dintr-o bucata ca tine sunt feriti, stai linistit.
            • +1 (5 voturi)    
              N-ai sa intelegi niciodata (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:59)

              Cristi [anonim] i-a raspuns lui jj

              Esti un geek de canapea, stai, nu faci nimic, dar iti dai cu parerea.
              Sa te apuci tu independent sa faci aplicatii sa vezi cum e sa-ti pierzi zile scaland cand nu ai de ce, tre sa fii compatibil cu nu stiu cate feluri de tastaturi, touch-screen-uri si 'customizari' cretine de parca ar fi vina ta ca exista. Si dupa toate astea sa nu poti sa vinzi pe android market ca nu esti dintr-o tara recunoscuta google. Singura scapare fiind vreun third party market app de care nu a auzit nimeni.
              Apoi te intorci, care au 3 rezolutii dintre care doua total compatibile, acelasi input pe toate device-urile si un SINGUR loc unde sa-ti vinzi aplicatia.

              Dupa aia sa vii sa-mi dai tu lectii de ce inseamna diversitatea. Diversitatea este un moft pentru prosti si proaste. Asta este, aveti voi impresia ca sunteti unici daca va imbracati diferit.
              • +2 (4 voturi)    
                ti-ai aratat limitele (Marţi, 19 octombrie 2010, 18:32)

                wowboy [anonim] i-a raspuns lui Cristi

                Tocmai am terminat o aplicatie care ruleaza cu acelasi cod (nativ) pe windows, linux, mac, android(any), iphone, ipad si lista continua.

                Daca tu esti inapoiat si ai nevoie de hackuri pt fiecare mica diferenta, e problema ta. Si daca tot stii development, chiar daca as fi nevoit sa fac fixuri pt diverse telefoane; la browsere cum e ma? nu faci support la 12312 de browsere?
                PRINTRE CARE SAFARI? :))) Si da, costa mai mult timp, dar la sf poti zice: aplicatia mea merge pe 32 de telefoane diferite. A ta targetata pe iOs pe ce alte telefoane mai mere? :)

                Iar sa zici ca diversitatea e un moft e un act suprem de comunism. Nu sunt nici de acord cu principiul "sa fim diferiti doar ca sa fim altfel".

                DAR:

                - iphone a fost intotdeauna un var dragut dar retard al lumii telefoanelor; de pe vremea cand telefonul meu de 2$ stia mms si iphone nu; si wifi; si multe altele.

                - cine nu vede ca jobs isi apara piata care-i fuge de sub picioare e orb. Un tip sigur pe el si pe planul/firma lui nu are nevoie sa iasa public sa arunce cu rahat in concurenta. Asta inseamna sa fii smecher. Lasa-i sa vb si tu fa cum stii tu mai bine.

                Jobs a pierdut jocul asta, gata. Adobe mai nou deployaza aplicatii flash in appstore pt cei ce nu stiau. Asta a vrut jobs sa opreasca din start.

                La revededere Apple in sectorul Mobile! Si Doamne-Ajuta poate trezim si userii de MAC!
                • 0 (0 voturi)    
                  ?!? (Miercuri, 20 octombrie 2010, 0:51)

                  cvi [utilizator] i-a raspuns lui wowboy

                  Man, de unde atata ura? Ti-a furat Jobs banii sau ...?
                  Daca exista un produs care place unora, de ce te pui tu contra si vrei sa ii "trezesti"?
                  Mai devreme sustineai diversitatea. Lasa fiecare om sa decida pt. el. Nu inseamna neaparat ca daca cineva alege iPhone sau MAC e retard sau "doarme". Sunt si oameni care apreciaza la un telefon altceva decat apreciezi tu.
                  It's that simple.
          • +1 (3 voturi)    
            mi-e jena (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:00)

            alt cristi [anonim] i-a raspuns lui Cristi

            Mi-e jena ca nu ai observat ca esti singurul comentator de aici care face atac la persoana. Te rog sa fii in stare sa combati ideile si nu emitentii lor. Te intelegem foarte bine si fara sa folosesti expresii de genul "sa ai putin creier", "esti... penibil", "..in cazul idiotilor" (si io am android si nu consider ca sunt idiotul tau, din contra chiar).
      • 0 (2 voturi)    
        Domnu' dezvoltator Cristi!! (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:16)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        Daca exista si aplicatii arata cum zici matale, cred ca e vina lu' dezvoltator si nu a platformei Android (sau oricarei alte platforme), iar din multitudinea de aplicatii disponibile, fiecare persoana e libera sa aleaga ce-i place. N-am inteles chestia "nu se potrivesc niciodata cu ecranul". Pentru ca nu e ecran de iPad, sau care o fi motivul nemultumirii?
        Cei care sunt tulburati de multitudinea de oferte existente pe piata, se pot orienta spre produsele Apple unde telefonul si tabletul oferite sunt exact pe gustul lor. Probabil ca la cererea Apple vor apare pe piata si haine cu buzunare mai mari in care sa incapa iPad-ul.
        • -1 (3 voturi)    
          Domnu utilizator prprpr (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:07)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui ....

          Nu poti sa-i ceri unui dezvoltator independent sa faca aplicatii compatibile cu toate cretinatile de formate care-ti vin tie in cap. Avand in vedere ca emulatoarele difera fata de produsul real este absolut inadmisibil sa-i ceri aluia sa-si cumpere fiecare model de telefon ca sa se asigure ca aplicatia lui nu numai ca se aseaza bine pe fiecare rezolutie, dar functioneaza si corespunzator in varietatea de combinatii de cantitate de memorie si procesoare.

          Vrei sa ajuti dezvoltatorii, fa-o cum trebuie.
      • +1 (1 vot)    
        Dar Steve a intrebat? (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:45)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Uite aici:

        http://mediamemo.allthingsd.com/20101019/qotd-dear-mr-jobs-please-get-off-my-side/
      • 0 (0 voturi)    
        Comoditate (Miercuri, 20 octombrie 2010, 13:26)

        etre [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Da, hai sa fim toti comozi acum , un singur produs , un singur sistem de operare , un singur conducator glorios.

        Uiti ceva. Ce se intampla pe piata nu e dictat numai de dezvoltatori ci in mare parte de cumparator.

        Daca cumparatorul prefera un produs mai personalizat si nu unul de masa, atunci ciocul mic si joc de glezne cum se zice.
  • +5 (7 voturi)    
    Ca detinator de iPad (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:06)

    gaspy [utilizator]

    Eu am un iPad, l-am primit din partea firmei.

    Ca design (nu doar vizual, ci ca inginerie) e foarte bun, sexy as zice. Ca functionalitate e insa destul de inutil.

    E un dispozitiv gandit pentru consumatori, facut sa te incurajeze sa cumperi (muzica, filme, carti, joculetze). Altfel, e destul de lent si limitat ca browser (dincolo de absenta flash-ului), mail-ul e prost si marea majoritate a aplicatiilor sunt pierdere de vreme (sa dau $4 pentru un calculator sau pentru prognoza meteo?). GPS-ul da rezultate destul de aproximative. Filme HD (720p) nu poate duce. iTunes e o aplicatie oribila si orice faci trebuie sa treci prin programul asta - nu poti sa copiezi pur si simplu o poza pe iPad, trebuie sa faci sync din iTunes....

    Nu m-am jucat inca cu un Samsung Galaxy Tab sau Dell Streak de 7" dar cred ca au potential.
    • -1 (3 voturi)    
      E o mare diferenta (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:20)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      Intre "am primit din partea firmei", si "mi-am luat pentru ca am vrut". Pentru mine un excavator ar fi extrem de inutil, venit din partea firmei, chiar un produs fara nici un fel de logica.
      • +4 (4 voturi)    
        . (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:35)

        RockerJegos [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        Un excavator ar fi inutil dar asta nu insemana ca nu as putea sa testez respectivul excavator. Crezi ca nu as putea sa imi dau seama daca e un excavator bun sau prost?
        • -2 (4 voturi)    
          Ba dimpotriva (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:01)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui RockerJegos

          Ca unul care nu are nevoie de un excavator esti chiar ultimul in masura sa-ti dai tu cu parerea daca este bun sau nu.
      • +1 (5 voturi)    
        Ce vrei sa spui? (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:43)

        gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        Ti-am lasat cumva impresia ca as fi analfabet?

        Am 35 de ani si lucrez cu calculatoarele de la 10 ani (pe vremea HC-ului romanesc).

        Am experienta profesionala in domeniu de 14 ani.
        • -1 (5 voturi)    
          Si unde ma rog (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:01)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui gaspy

          Am zis eu ca ai fi analfabet?
        • 0 (0 voturi)    
          ?? (Miercuri, 20 octombrie 2010, 9:46)

          mihaitza [anonim] i-a raspuns lui gaspy

          Dragul meu Gaspy, nu inteleg de ce trebuie sa dai 4 dolari pe vreme,etc? nu ai auzit de jailbreak? eu il am crackuit si pot sa-ti spun ca-si face toti banii, si nu-l folosesc doar la jocuri, ci si la job , numai el produce o mie de euro/luna. incearka sa-i gasesti o utilitate, daca nu reusesti , lasa un mesaj si ti-l cumpar eu la jumatate de pret! te pup, golanash mic:P
  • +4 (4 voturi)    
    dc a mers si inca merge apple (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:47)

    schumi [anonim]

    pe partea de telefonie americanii au fost dintotdeauna privati de cele mai bune telefoane....majoritatea aveau lg-uri si inca vreo 2 marci (modele destul de slabute in comparatie cu ce era pe piata internationala atunci)...cand noi aveam o gama mare de telefoane: adica aveam de unde alege.

    asa ca acum cand rata de penetrare nokia, htc etc. a crescut in state, se va inregistra o scadere a vanzarilor pt iphone.

    apple prezinta produse performante atat telefoane cat si PC si notebook, dar nu permite continut aditional si orice poate crea erori (ii costa prea mult sa-si modifice os-urile) este scos.

    In privinta continutului care poate fi cumparat numai din appstore sunt de acord. Din acest punct de vedere au de invatat si restul companiilor.

    Partea buna: tot ce ai iti merge bine
    Partea rea: daca vrei ceva in plus iti iei altceva
  • +4 (4 voturi)    
    Timpul va spune (Marţi, 19 octombrie 2010, 15:57)

    Budd [anonim]

    ... daca a avut dreptate sau nu. E un interviu foarte interesant cu Sculley (cel ce l-a dat afara pe Jobs) pe CultOfMac.

    http://www.cultofmac.com/john-sculley-on-steve-jobs-the-full-interview-transcript/63295

    Parerea mea este ca fara Jobs,Apple va inceta sa fie ce este acum. Evident,s-ar putea sa gresesc insa asta e parerea mea.
  • +2 (4 voturi)    
    off.....iar Apple (Marţi, 19 octombrie 2010, 16:17)

    flynt1983 [anonim]

    tot citesc de multa vreme comentariile articolelor referitoare la Apple si "i"-urilor lor. De fiecare data trebuie sa apara niste fan-boys, pentru care logica este ceva optional.
    Exemple:
    1. cum poti sa spui ca nea Jobs e disperat acum, cand Apple traverseaza cea mai fasta perioada din existenta sa?
    2. cum poti sa spui ca vanzarile de iPhone sunt in scadere cand de fapt s-au dublat si tocmai s-a anuntat ca le-au depasit pe cele ale RIM?
    3. ce relevanta are faptul ca Android a fost portat pe iPhone cand nea' Jobs spune ca este FRAGMENTAT si dezvoltatorii tre sa faca tz-spe variante de aplicatii ca sa ruleze pe toate telefoanele pe care acesta ruleaza?
    Pe de alta parte, cand se scrie ceva rau de Apple, tre sa apara si cealalta grupare care sa ne spuna ca de fapt restul "este prosti" si nu "are gust"
    De ce nu vine nimeni sa spuna: "Bravo lor ca au un profit urias, care se bazeaza pe inovatie si marketing cu cap. Numai nu mai aburiti cu termenul Magical".
    Dau o bere la minusul cu numarul 25
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru mine are importanta portarea (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:16)

      denvarel [anonim] i-a raspuns lui flynt1983

      Pentru ca in momentul in care va fi stabil o sa renunt la os de la apple de pe iphoneul meu 1-st generation. O sa am in sfarsit multitasking si o sa-mi vada flashul in browser. etc. etc
  • 0 (2 voturi)    
    Uite niste 'looseri' si 'fitzosi' cu Icrap (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:12)

    Cristi [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=NAllFWSl998&feature=player_embedded
  • +1 (1 vot)    
    Jobs si Apple (Marţi, 19 octombrie 2010, 19:01)

    bogdan192 [anonim]

    Love and marriage, Love and marriage...
    Ok, deci ce spune Jobs:
    1: Android sucks pentru ca cocuncurenta e prea mare pe Android. Si pentru ca clientii lor nu-s la fel de netezi pe creier ca ai nostri sa nu stie unde sa puna degetul ca sa porneasca un apel. Thank you mr. Jobs, apreciez gestul. Adica atunci cand schimb un android pe un altul cineva o sa-mi stearga brusc cei tzashpe ani de folosit un telefon si eu o sa ma pierd in interfata.
    2: I beg tu differ. Nu toate OSx-urile merg la fel. A, ca arata in mare parte la fel e ceva, da incearca sa lucrezi cu un Cheetah si un Snow leopard si pe urma mai vorbim. Cat despre terminalele lor, am testat de la Iphone 3g pana la 4g si intr-adevar, 3Gs-ul crapa un pic mai greu. In rest toate sunt la fel de instabile, deci aici Jobs are dreptate.
    3: Jobs isi jigneste din nou clientii si-i considera incapabili sa citeasca un release note. Pai daca tu, ca client, iti cumperi jante de Porsche si vrei sa le pui pe Logan, fara sa citesti specificatiile, s-ar putea sa ai surpriza neplacuta sa nu mearga.
    4: Sunt sigur ca faptul ca fiecare major seller are un magazin propriu e o problema pentru politica de vanzari a lui Apple. Mie personal imi place ca atunci cand vreau sa cumpar ceva, chiar si un soft, sa-l caut pe cat mai multe surse. Poate e vreo reducere undeva. Dar sigur, e benefic pentru business sa ai monopol pe toate aplicatiile pentru device-ul tau.
    5: Domnul Jobs inca mai are probleme cu marimea se pare. "Sa vedem, zise orbul" cat de "doomed" sunt tabletele astea cu peni... aaa.. ecranul mai mic. Nu conteaza marimea, conteaza ce stii sa faci cu el se zice. A, si daca ai degetele mari si hmm.. ecranu... mic, solutia nu e sa-ti zdrelesti degetele, poti folosi alte metode de excitare a ecranului
    6: Admit it, un tablet ca Ipad-ul e doar o fita. Nu iti indeplineste o cerinta de baza, doar te ajuta sa citesti o carte in pat sau sa te dai pe net la Mec. Un tablet care poate rula Excel Office si PowerPoint e altceva.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version