Sony admite ca atacul hackerilor asupra PlayStation Network a fost de proportii si e posibil ca si date financiare sa fi fost furate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:11 Economie | IT

Acesta e mesajul care apare cand vrei sa te autentifici pe retea
Foto: Captura Sony
Sony a admis ca persoane "neautorizate" au "spart" reteaua PlayStation si adauga ca e posibil ca in afara datelor personale din profilurile utilizatorilor, sa fi fost furate si date legate de cartile de credit, noteaza BBC. Reteaua Playstation e nefunctionala de miercurea trecuta, iar compania admite tarziu ca lucrurile sunt grave, la orizont fiind un dezastru de PR.

Nick Caplin, sef de relatii publice la Sony a adims pe blogul companiei ca reteaua a fost intre 17 si 19 aprilie tinta unui atac masiv care a avut ca rezultat faptul ca hackerii au obtinut informatii personale despre utilizatori.

Caplin a mai spus ca desi nu exista inca dovezi clare, nu poate exclude posibilitatea ca detalii legate de cartile de credit (numarul, data expirarii, dar nu si codul de securitate) sa fii ajuns pe mana infractorilor.

Dat fiind ca reteaua PlayStation are 77 milioane de utilizatori, e de inteles ca reactiile au fost vehemente, oamenii fiind suparati ca un astfel de lucru s-a putut intampla si ca Sony reactioneaza tarziu si nici nu da informatii clare.

Presa spune ca Sony e in fata unui dezastru de PR, mai ales ca PlayStation e un produs apreciat, iar reteaua are atat de multi utilizatori. Multi spun ca si daca nu s-au furat date legate de cartile de credit deja este grav fiindca multi au aceeasi parola pentru mai multe site-uri, astfel ca hackerii au pus mana pe informatii valoroase.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

3582 vizualizari

  • +1 (15 voturi)    
    daca l-au dat in judecata pe geohot (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:44)

    ionut [anonim]

    :)) e asa funny sa vezi asta, dar eu cred ca asta e raspunsul altor hackeri care simpatizeaza cu geohot.
    Oricum o merita, pareau prea siguri pe ei.
    • +1 (17 voturi)    
      Multi... prea multi! (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:24)

      Cineva [anonim] i-a raspuns lui ionut

      Dupa ce am citit articolul am citit si comentariul tau. Si m-a palit indignarea. Ce ti se pare NORMAL sau FUNNY la un FURT????Cred ca nu ti s-a furat niciodata nimic, ca sa vezi cum e. Ce-i drept, pari cam sigur pe tine... Doamne... cat sunteti de multi si de prosti!
      • 0 (12 voturi)    
        E precum drogurile, (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:41)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Cineva

        trebuie sa incerci ca sa-ti dai seama cat de funny e. Senzatia pe care ti-o provoaca furtul e inzecita cand stii ca tu nu esti decat o furnica pe langa cel ce l-ai furat. Dar uite ce poate face un musuroi de furnici.. multe si nu chiar asa de proaste!
        • +3 (5 voturi)    
          Magari (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:44)

          ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          Mda, uite asa se intampla cand incerci sa bagi furnicile in patratele, sa faca numai ce vrei tu, sa cotizeze cum si cand ai chef si sa-ti suporte figurile.

          Va zice ceva si formula asta ? This video contains content from SME, who has blocked it in your country. SME=Sony Media Entertainment

          O intalnesc tot mai des pe youtube. Filmulete care in alte tari sau pe proxy-uri merg bine mersi. Daca incepi cu discriminari si retalieri, daca semeni vant.. de ce te miri cand culegi furtuna ?
          • +1 (1 vot)    
            Asta din pacate (Miercuri, 27 aprilie 2011, 14:53)

            Cristi [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

            Este din cauza legislatiei tampite si intereselor locale. Din aceeasi cauza nu poti cumpara muzica/filme de pe itunes, fiind din Romania sau alte site-uri internationale. Nu pentru ca nu are ce face Sony si s-au gandit ei ca romanilor nu le place muzica.
        • -1 (5 voturi)    
          minte bolnava (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:39)

          patratel [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

          Ceea ce fac hacker-ii nu este decat "ONANIE INTELECTUALA". Cum poti avea satisfactie intelectuala cand te duci in fata oglinzii si-ti spui ca esti cel mai fromos, cel mai destept, cel mai meritos, cel mai , cel mai, cel mai, nu este asta onanie intelectuala?. Mai cugeta un pic...
      • +6 (10 voturi)    
        well... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:00)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui Cineva

        nu e funny furtul, de acord.
        Dar ce e funny e cand unui gigant i se rup picioarele de cateva furnici;) E funny cand isi pierd aroganta;)

        Ca user de PS3 ma afecteaza direct caderea PSN, dar nici nu-s de acord cu politica Sony de a imi restrictiona software-ul pe un device platit.
        Mi-ar placea sa-mi pot pune un Linux pe el si sa ma joc putin cu Cell-ul.
  • -4 (6 voturi)    
    Trist ce s-a intamplat (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:56)

    monica [anonim]

    Ionut,un comentariu stupid!!!
  • +4 (10 voturi)    
    Meritau! (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:23)

    sspaga [anonim]

    Mai ales ca daca vrei sa folosesti PS3 sa descarci demo-uri din PlayStation Store si ai selectata ca tara Romania nu poti, cicanu este disponibil serviciul in tara respectiva, desi daca iti selectezi UK sau USA cand iti configurezi contul, te lasa sa intri in PS Store. Pacat ca nu se gaseste nimeni sa-i dea in judecata sau autoritatile sa ii oblige sa acorde aceasta facilitate si romanilor (alooo OPC-ul nu mai fiti paraziti). Inteleg, nu te lasa sa cumperi online jocul din cauza ricului ridicat din cauza hackerilor, dar de ce nu lasa sa descarce macar jocurile gratuite, ca doar jocul a fost cumparat de romani la fel ca si englezii, deci si romanii trebuie sa beneficieze de aceste facilitati. Nu-mi pare rau de ce au patit si sa pateasca in continuare pana termina cu discriminarea.
    • +2 (2 voturi)    
      Tu din ce pestera ai iesit? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 14:54)

      Yahve 2.0 [utilizator] i-a raspuns lui sspaga

      Vrobesti de Ps Store de parca ar fi singurul. Romania are doua mari probleme, pe care firmele externe au tot dreptul sa le ia in seama atunci cand hotarasc sau nu sa deschida un magazin on-line:

      1) Putere fff scazuta de cumparare
      2) Numar fff mare de criminalitate on-line.

      Nu numai PS Store nu exista in Romania. XBOX live marketplace nu exista (nu poti cumpara), La apple doar App Store (si NU sunt toate aplicatiile, cum sunt de ex in SUA...cautati google earth pe cont de romania sa vedeti daca gasiti), nici o urma de cumparat muzica si filme de pe iTunes sau carti de pe iBooks, Android Market nu exista in romania (nu poti cumpara aplicatii) desi Google are oficial office in Romania, de pe Amazon nu poti comanda in Romania, etc etc etc (nu stiu Valve Steam cum sta). Deci nu e o pb PS Store si PS3, ca si atunci cand cumperi un iphone, xbox sau telefon cu android nu poti folosi TOATE functiile on-line, si sa zici ca e treaba a OPC-ului e de mai mare rasul, daca taceai, filosof ramaneai.

      Cat despre demo si jocuri free, CAT si despre cumparat jocuri si add-onuri, nu stiu cum de nu stiai, da poti sa iti faci oricand pe gratis cont pe acelasi PS3 de UK sau US si sa iti alimentezi contul cu dolari sau lire folosind coduri de valoare care le poti cumpara cu mai orice card romanesc SAU cont pay-pal de pe site-uri gen cardscodes.com, etc. Sute de romansi fac asta, si iti poti lejer cumpara de pe contul US sau UK un add-on sau joc pe care il poti apoi instala si folosi pe contul de RO atat timp cat conturile se afla pe acelash sistem fizic.

      Nu te opreste nimeni, nu te mai plange, sony ps3 nu e nici pe departe singura platforma fara magazin online in romania.
      • -1 (1 vot)    
        Erata (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:39)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui Yahve 2.0

        De pe Amazon poti comanda in Romania.
        De pe Android Market poti lua doar aplicatiile gratuite momentan;)
        De pe iTunes poti cumpara muzica;)
        • 0 (0 voturi)    
          erata la erata (Joi, 28 aprilie 2011, 11:56)

          dan [anonim] i-a raspuns lui Ionut

          NU poti cumpara muzica de pe iTunes din Romanica. Cel putin acum vreo luna cind am incercat eu ultima data nu se putea... si n-am vazut nimic in stiri pe tema asta, cred ca ar fi facut valuri.
      • 0 (2 voturi)    
        Amice...... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 16:15)

        sspaga [anonim] i-a raspuns lui Yahve 2.0

        Daca iti foloseai chestia aia din cap vedeai ca nu vorbeam despre cumparat deva de pe PS Store, chiar am zis ca din cauza infractionalitatii nu dau acest drept, ma refeream la cu totul altceva. Doar ca ai vrut sa fii tu fudul.
  • +2 (4 voturi)    
    foarte bun comentariu lui Ionut (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:13)

    jack al-II-lea [anonim]

    Deci foarte bun comentariul lui Ionut. Pentru ca ofera o posibila explicatie de ce s-au pus hackeri cu parul pe site-ul PS.

    Pentru ca e foarte multa munca si cine isi inchipuie ca e floare la ureche probabil se inseala. Ceva trebuia sa-i fi motivat pe acei hackeri.

    Si da, e foarte funny sa vezi cum unii care se cred cel putin Dumnezeu pe pamint o iau in freza.

    pacat de cei nevinovati, ce-i drept.

    ah, da. si sa faci pe cineva "prost" doar pentru ca nu vede lucrurile la fel ca tine e... o dovada ca s-ar putea sa fii putin retardat, mai "Cineva", mai.

    sau voi comentati din birou de la Sony?
    • +1 (3 voturi)    
      un mic raspuns (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:00)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui jack al-II-lea

      De ce consider ca commentariile in favoarea hackerilor sunt ptuin cam nepotrivite:
      - desi Sony va avea mult de suferit din aceasta cauza (eu chiar un dezastru PR pt ei), atacul a afectat direct userii. Compromiterea datelor personale a userilor este un lucru destul de grav. Pentru cei care nu au fost victimele unor astfel de furturi, gandestete cat de funny ar fi sa te trezesti fara o suma considerabila din cont.
      Desi sunt de acord ca Sony si-a cam ridicat nasul cand e vorba de PS3 si ce poti face cu el, nu sunt de acord cu userii care au de suferit
      • +1 (3 voturi)    
        nu sufera decat fraierii:) (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:35)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui cineva

        1) daca folosesti pe net cardul pe care ai toti banii, in loc sa folosesti unul alimentat inainte sa faci o tranzactie => esti fraier;
        2) ID-urile - oricum erau publice;
        3) e-mail-uri - daca il dai pe ala personal in loc de unul "de spam" => esti fraier;
        4) parole - daca pui "the one and only password" => esti fraier;
        5) intrebarea de securitate - mare problema(!);
        6) adresa - o sa vina hackerii la tine cu prajituri?:)
        7) data nasterii - daca nu esti femeie, n-ai mari griji:)
        8) lista achizitiilor - filme si jocuri; p0rn nu prea ai cum, asa ca iar esti safe:)
  • -1 (1 vot)    
    Mai rau (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:34)

    Bogdan [anonim]

    Ce e mai grav e ca, se pare, Sony a stocat necriptat informatiile personale ale utilizatorilor, inclusiv numarul de card. Bine lucrat, Sony, o noua aventura mediatica de succes.
  • 0 (2 voturi)    
    nu da-ti datele cardului altor firme pe net (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:52)

    abc [anonim]

    Nu va mai dati datele cardului pe net sub nici o forma. Nici un sistem conectat la internet nu e sigur. Daca le-au spart retelele la NASA, la departamentul apararii din US, si la FBI de atatea ori, atunci de ce credeti ca altii sunt mai protejati.
  • -2 (2 voturi)    
    Anonymous (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:07)

    yannick [anonim]

    Anonymous legion!
  • -1 (1 vot)    
    bine (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:21)

    david beckham [anonim]

    bine bine dar cand ii dau drumul ca de-abia aparu mk9 si daca nu joc online nu are nici un farmec.
    si pe mine m-a facut hackerii si mi-a luat banii de pe card si de atunci cumpar numai cash platesc cu branza.
    adriani ne vedem acolo am o revansa de luat cu mileena de la concurs.ti pup
  • +1 (5 voturi)    
    // (Miercuri, 27 aprilie 2011, 14:25)

    Yahve 2.0 [utilizator]

    Eu nu pot sa inteleg cu cineva poate sa fie de acord cu Anonymus fara sa isi dea seama de ce se intampla de fapt, ignorand victima de la mijloc, care este reprezentata de CASELE DE PRODUCTIE DE JOCURI.

    Un smekeras a spart PS3 ul, la aproape 5 ani dupa lansare. Ce imi spune asta? Ca PS3u e cel mai securizat sistem din toate sistemele gaming de pe piata, ca daca ar fi sa fiu nevoit sa folosesc o consola in care sa imi pun datele personale si de card ar fi PS3u, si ca smekerasul ala care a spart PS3u nu trebuie idiolatrizat, ci trimis la puscarie.

    De ce? Pai da, e usor pt lakeii care n'au bani de jocuri sa fie fericit ca joaca jocuri single player (luati-va PC), da ce nu realizati e ca atunci cand ala a spart PS3u, casele de productie, dupa ce oricum au fost afectate de criza financiara, ar fi si mai afectate datoriata pirateriei.

    Nu stiu ce e asa greu de vazut: Eu, noi, utilizatorii platim un pret pt un joc care a costat multe multe milioane si ani de creat, si totu e ok. Cand sparge unu ps3 u, unii dinter noi iau pe gratis jocuri ce reprezinta munca unor oameni, ca noi, f talentati, care au investit timp si bani in acel proiect..oare cum se smit? Mai ales dupa ce o firma este afectata f grav de piraterie si se incepe prin taierea salariilor si a joburilor? Ipocriti mai sunteti.

    Da nu se termina aici, Sony, detinatoarea platformei "de desfacere" a produselor acestori oameni talentati care inoveaza in tehnologia entertainment-ului, da pe buna dreptate in judecata acea persoana care a facilitat furtul de proprietate intelectuala si piraterie. Totu bine si corect si frumos. Drept raspuns, un grup de hackeri anarhisti care considera foarte usor ca e corect sa faca ce vor, lucru foarte grav daca il analizati in profunzime, ataca sistemul respectiv, drept urmare punand in incapacitate sistemul online, lucru care afecteaza DIRECT utilizatorii care doresc sa se recreeze, ba mai mult, aparent fura informatii private, posibil chiar si date de card.(editat de HotNews.ro)
    • -1 (3 voturi)    
      BOOOOOOOOORING! NEEEEEEXT! (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:34)

      John de la Avon [anonim] i-a raspuns lui Yahve 2.0

      De ce incerci sa iei apararea caselor de productie? Ca isi bat joc de tine si te pun sa platesti 50-70 de dolari pt un joc? Am xbox360 si l-am flashuit imediat cand a aparut ixtreme-ul, desi am bani sa dau pe jocurile originale, din cauza ca cei de la M$ sunt niste porci zgarciti, la fel ca cei de la $ony. Stai linistit ca sunt multi fraieri care cumpara originalul deci nu o sa se dea faliment prea curand. Imi pare rau doar pt dezvoltatorii de jocuri, care investesc timp si pasiune, nu pt corporatiile lacome care nu primesc cei 60$ cand decid sa iau un joc de pe net :).
      • +1 (3 voturi)    
        Pentru fraierii ca tine (Miercuri, 27 aprilie 2011, 17:02)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui John de la Avon

        Tu stii cati bani au pierdut Microsoft si Sony ca sa poti tu sa cumperi consola aia cu putin peste 10 milioane? Cap de pluta, niciodata nu te-ai intrebat de ce este asa de ieftina? In conditiile in care sunt telefoane mai scumpe? Banii aia incearca sa si-i recupereze printr-o taxa in plus la fiecare joc. Mai exact cam 17 jocuri pe an pe utilizator ca sa ajunga sa faca profit.

        A, si faza cu, lasa ca sunt destui fraieri care cumpara originalul, da, asa ziceam si noi pe PC, si am ramas cu glume de jocuri si portari penibile de pe console.

        Si daca ti-ai flashuit xbox-ul ce ai rezolvat? Te joci singur si trist in single player. Mare realizare.
        • -1 (3 voturi)    
          Live (Miercuri, 27 aprilie 2011, 17:33)

          John de la Avon [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          Cine a zis daca il am flashuit nu pot sa stau pe live ? Ar trebui sa te mai documentezi un pic.

          Si despre faptul M$ si $ony au pierdut bani ca sa imi cumpar eu consola cu 10 milioane (stai linistit ca am dat mai mult) un mare LOL. Pana acum $ony a vandut 50 de milioane de console*~400$+ fiecare consola fa un mic calcul. Nu imi zice ca dezvoltarea si costul total al componentelor au costat asa de mult. Telefoanele sunt scumpe ca sunt prosti care le cumpara la preturi asa mari. Piesele pt un Iphone+asamblarea ajung la maxim 120$ si lumea il cumpara cu peste 600.

          Nu stiu de unde ai scos aia cu 17 jocuri. Nu toate jocurile sunt facute de Microsoft si Sony. Te joci cumva mai linistit stiind ca ai platit 60$ pt 10 ore de distractie virtuala? Eu NU :).
    • -1 (1 vot)    
      Dude! (Miercuri, 27 aprilie 2011, 20:52)

      wowboy [anonim] i-a raspuns lui Yahve 2.0

      Tot ce s-a confirmat oficial e ca cineva a intrat in sistemul lor si in consecinta a avut acces la date. Asta nu inseamna automat ca a si facut ceva cu ele. Pt asta mai tb sa asteptam sa vedem.

      Smekerasul ala daca a spart consola ca sa isi puna jocuri free, de acord cu tine, la parnaie. Daca insa se poate dovedi ca a facut-o exclusiv pt a readuce un feature al ps3-ului scos abuziv de sony si pt care cei ce au cumparat ps3-ul au platit, atunci vezi-ti de treaba dude, iti zic sincer ca imi doresc Other Os Feature back, am cumparat consola ca s-o folosesc (SI) ca server si de la update sony mi-a stricat abuziv jucaria.

      Sunt user de ps3 si in special de PSN( sunt plecat din tara, nu joc decat in psn cu prietenii din romania, single player games n-am) si in speta sunt f afectat de ce s-a intamplat in ultimele zile dar evit sa ma pronunt inca pt ca vreau intai sa aflu mai multe date, precum:

      1) Chiar a fost atac sau le-a cazut infrastructura lui Sony la merge-ul de server services cu Steam (recent)? Nu te gandi pt o secunda ca Sony nu s-ar folosi de recentele amenintari ale Anon ca sa acopere ce se intampla de fapt cu serverele lor.

      2) Daca a fost atac, cine a atacat si de ce? Pot sa suport idea psn-ului down oricat ma afecteaza daca motivul atacului are o valoare morala pe care o pot aprecia. Deocamdata insa sunt in ceata ...

      Te-ntreb eu mai dude, tu de UNDE esti asa de SIGUR ca "Drept raspuns, un grup de hackeri anarhisti care considera foarte usor ca e corect sa faca ce vor, lucru foarte grav daca il analizati in profunzime, ataca sistemul respectiv, drept urmare punand in incapacitate sistemul online," ???????????????

      Pari f credul nu te supara. Sunt cu totul de acord cu tine sa lupte Sony contra Pirateriei Software. Dar tre sa demonstreze intai ca geohot a facut ce a facut pt a facilita piratarea de software ps3, ceea ce momentan n-au facut.

      Si nu exista iarasi nici o dovada ca(daca chiar au fost hackeri) hackerii au si facut ceva cu accesul lor in server.
  • -1 (3 voturi)    
    ma bucur (Miercuri, 27 aprilie 2011, 17:50)

    io [anonim]

    la idioteniile pe care le-a facut sony pe consola aia de doi bani si la tampenia pe care o face acum cand nu lasa un utilizator sa foloseasca consola cum vrea sunt foarte fericit ca i-a pus cineva in genunchi! nu oricine poate cripta informatie bine, injosirea finainciara la care supun inginerii se vede in sfarsit! in sfarsit au facut erori grave si pierd bani! bravo geohot si please support: http://geohot.com/


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri