Google Android a cucerit aproape 50% din piata smartphone-urilor

de Carla Dinu     HotNews.ro
Marţi, 2 august 2011, 8:31 Economie | IT

Sistemul de operare Android, lansat de compania americana Google, a castigat aproape 50% din piata de smartphone-uri la nivel mondial, dominand mai ales in regiunea Asia-Pacific, arata un studiu al companiei de cercetare Canalys citat de Reuters.

Android, achizitionat de Google in anul 2005 si lansat pe telefoanele in 2008, este utilizat de aproape toti marii producatori de telefoane mobile, inclusiv HTC, LG, Motorola si Samsung.

Este cea mia folosita platforma in 35 din 56 de tari incluse in analiza Canalys, rezultand o cota de piata de 48%, spune firma de cercetare.

In comparatie, Apple, care livrat 20,3 milioane de iPhone-uri, este al doilea in clasament cu o cota de piata de 19%.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3242 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Google translate (Marţi, 2 august 2011, 9:24)

    ics [anonim]

    Asa e cand traduci cu google translate; probabil au tradus "took over" ca "a prelua" (ceea ce rupt din context nu e gresit) dar asa se spune si cand se depaseste ceva. Google translate nu tine cont de context si in cazul asta da o singura varianta. Un dictionar serios ar fi cuprins si vaianta corecta.

    puteti vadea mai multe variante pe:
    http://hallo.ro/search.do?d=en&l=ro&type=both&query=take+over
  • +1 (1 vot)    
    Chiar ca... (Marţi, 2 august 2011, 9:42)

    shine [anonim]

    Ma uitam si nu intelegeam cum e posibil sa preia Apple Nokia. Merci ca ai facut lumina cu traducerea aia. Poate iti dau cei de la hotnews un post :D
  • -6 (16 voturi)    
    mda (Marţi, 2 august 2011, 10:16)

    gogu [anonim]

    diferenta e ca Apple are 20% din piata cu 2-3 telefoane, marja de profit este uriasa fata de producatorii ce merg pe Android (LG e pe minus de exemplu) si sunt in continuare pe un trend ascendent. Androidul este "the poor man's option" sau pe romaneste, daca nu ai bani de iPhone iti iei ceva cu Android si pui botu la marketing-ul cu hardware superior, ignorand faptul ca un soft slab pe un HW mai bun iti ofera o experienta mult mai proasta decat un soft bine realizat ("polished") pe un HW poate putin mai slab (teoretic vb, pt. ca end-user experience e flawless). Da' cum romanu e sarac si vrea sa dea putini bani si sa aiba de toate, baga mare cu cat de misto e Androidu si cate si necate poti sa faci cu el... dupa care asteapta 2 ani de zile ca producatoru' sa scoata updateu de Android pt. modelu lui de telefon la 2.3.0 sau si mai misto.... afla ca seria e "discontinued" si ca softu cu care a venit e ala cu care moare. Detalii...
    • +5 (9 voturi)    
      aha (Marţi, 2 august 2011, 11:34)

      io [anonim] i-a raspuns lui gogu

      un fraier cumpara un produs la super pret. firma care produce produsul si il vinde la super pret scoate un profit urias. fraierul se bucura ca a cumparat produsul la super pret. (e nevoie sa iti explic cine e fraierul si cine e firma?). IPhone e bun si atat(nu e extraordinar sau inovativ).

      inca nu am inteles ce poti sa faci tu pe iphone si nu poti pe android(chiar pe unul de sub 1000 ron)? poate ne lamuresti...
      • -1 (5 voturi)    
        paralela (Marţi, 2 august 2011, 12:03)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui io

        intrebarea ta e similara cu: "ce poti face cu un mercedes si nu poti face cu un logan?". Si raspunsul meu e identic.
        • +1 (1 vot)    
          :)) (Marţi, 2 august 2011, 13:39)

          alex [anonim] i-a raspuns lui gogu

          hahaha :D
      • -1 (3 voturi)    
        nu poti (Marţi, 2 august 2011, 12:40)

        Der Golem [anonim] i-a raspuns lui io

        juca nici macar Angry Birds, de exemplu, pe HTC-ul tau de 10 milioane. Adica poti juca, dar se misca execrabil.
        • 0 (2 voturi)    
          ha ha (Marţi, 2 august 2011, 14:03)

          io [anonim] i-a raspuns lui Der Golem

          e bine ca stim de ce ti-au(parintii tai probabil) cumparat iphone :)) dar mai bine incercai cu un nikia 2300 si un psp si ieseai mai ieftin :D
        • -2 (2 voturi)    
          LOL (Marţi, 2 august 2011, 14:58)

          Nicoleta [anonim] i-a raspuns lui Der Golem

          Ti-ai luat Iphone sa joci Angry birds? :))))))
          Acuma o sa scoata Iphone 3d si o zica ca sunt foarte inovativi.
          Oricum, asa cu mzice vorba, in fiecare secunda se naste un fraier. Cam cu aceeasi cadenta se fabrica si Iphone-ul.... :))
  • +3 (5 voturi)    
    Punem botu" (Marţi, 2 august 2011, 10:43)

    denvarel [utilizator]

    Pentru ca avem libertate de customizare uriasa
    Pentru ca avem compatibilitate net superioara cu bluetooth, memorii.
    Pentru ca navigatorul stie chiar si flash
    Pentru performante hardware superioare.

    Tu pui botu la "user experience" si nu ai incercat macar un HTC Sense.

    Cime pune botu mai tare si plateste mai multi bani, ala e.
    • -3 (7 voturi)    
      nu-i nimic (Marţi, 2 august 2011, 11:46)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      Fiecare cu ce vrea de la viata... am trecut de varsta la care ma pasiona customizarea uriasa, acum apreciez simplicitatea, ergonomia si fiabilitatea.
      Bluetooth - don't care si pot sa bag mana in foc ca 99% din useri nu il folosesc.
      Flash - ca webdesigner in timpu' liber (mare amator de mii de linii in javascript) am cea mai mare adversiune pt. cei ce folosesc flash in site-uri: tzac-pac si produsu' e gata fara sa sti sau sa ai cel mai mic control pt. modul in care functioneaza care ceea ce ai creat. Deci nu... daca site-ul nu e in stare sa bage 2 lei in loc de 1 si sa faca ceva ca lumea nu ma interesaza si merg in alta parte.
      Si aia cu performante hardware superioare... la ce? La grafica de ex. iPhone-ul 4 bate la fund orice Android (vei articolele despre viitorul Kal'el care va fi de 5 ori mai rapid ca Terga 2 si doar de 2.5 ori ca actualul iPhone). Viteza mai mare la proc: da, dar se pierde in increngatura de OS si drivere. Mai mult RAM: da, dar ca si la PC, exista un punct de la care mai mult RAM nu mai ajuta la nimic. iOS a fost proiectat sa functioneze pe putin RAM si astept sa vad ziua in care nu o sa mi se incarce o aplicatie din lipsa de RAM. Este exact cat ii trebuie, nici mai mult nici mai putin.
      Deci, ca o lectie pt. azi: HW si SW nu se pot separa. Degeaba ai HW mai bun daca SW nu face fata si invers, cu un SW excelent poti reduce cerintele HW oferind performante superioare unor configuratii mai puternice, dar cu SW diferit.
      E aceasi poveste cu Windows si OS X.

      Dar calitatea costa... si cand nu ai bani te multumesti cu "best value for the money". Adica orice alta varianta decat Apple.
      • -1 (1 vot)    
        corectie ;-) (Marţi, 2 august 2011, 12:06)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui gogu

        My bad: Kal'el va fi de 2.5 ori mai rapid ca A5-ul existent in iPad2 si care evident, va fi incorporat in iPhone 5 (sau 4s) din toamna. Posibil ca Terga2 sa fie mai rapid la grafica decat A4.
        • 0 (2 voturi)    
          ... (Marţi, 2 august 2011, 14:07)

          io [anonim] i-a raspuns lui gogu

          corectie: tu aberezi. Kal'el este in stadiul de proiect si tu deja i-ai "setat" performantele? Cat despre viitorul procesor al iphon/ipad asta decid ei impreuna cu samsung(daca va mai fi produs de samsung). mai bine asteapta sa apara(si kal'el si iphone) si tragi concluziile dupa.
      • +2 (2 voturi)    
        Te contrazici (Marţi, 2 august 2011, 12:34)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui gogu

        "am trecut de varsta la care ma pasiona customizarea uriasa, acum apreciez simplicitatea, ergonomia si fiabilitatea." adica ai ajuns la varsta la care iti place sa ai telefonul customizat ca pentru tine sau esti la varsta la care spui lasa-l ca merge si cum mi l-a lasat producatoru'?
        Bluetooth e o fita care te ajuta de exemplu sa nu stai cu cablurile dupa ureche in masina. Doar vrei sa respecti regulile de circulatie. Sau nu? Iphone suporta doar apple products. Merci, nu-mi place. Principial.
        Ai perfecta dreptate cu flashul. Ce nu vrei sa intelegi este ca datorita unei multimi de factori, in istoria siteurilor web s-au construit deja o gramada de pagini cu flash in ele si pana o sa fie inlocuite o sa dureze cel putin 5 ani. Rezulta Iphone=internet incomplet pentru inca 5 ani.

        Cat despre restul astept sa iasa teste standardizate privind viteza si grafica pentru a sustine sus si tare ca "al meu merge mai repede". Mai repede cu cat? cu 1/10000 sec? Nesesizabil. 100-200 euro in pret? Sesizabil.

        iar comparatia win/mac nu e chiar ok. In acest caz va fi o comparatie inca netestata de piata: mac/open source. (Nu mai amintesc faptul ca mac a pierdut in fata win pentru ca era prea inchis. Ce crezi a se va intampla in fata unui sistem si mai deschis decat win?)
        Bucura-te de iphone cat mai tine Apple.

        Uite un comentariu mai vechi (#16) la http://economie.hotnews.ro/stiri-it-8333947-video-evolutia-adoptarii-google-android-pana-prezent.htm
        Pana acum am pevizionat corect
      • +2 (4 voturi)    
        Snob... (Marţi, 2 august 2011, 12:44)

        Gogu snobu' [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Afirmatia - Android e pentru saraci - mi se pare de un snobism fantastic... Poti sa crezi ca sunt oameni care nu isi doresc iPhone? Sotia are iPhone, eu am Android...si nu, nu imi doresc iPhone, imi place mai mult telefonul meu cu Android. Imparti lumea in cei ca tine si restul (evident, prosti)...patetic...
      • +1 (1 vot)    
        android (Marţi, 2 august 2011, 14:11)

        ioanadoe [utilizator] i-a raspuns lui gogu

        am si eu un htc cu android. nu stiu ce e aia opensource... si nici nu ma prea intereseaza. ce ma intereseaza e sa vad paginile de web pe telefon asa cum le vad pe calculator. am inteles ca windows mobile e inca greoi. si cu androidu pot sa vad internetu ca lumea. asta e singurul motiv pt care am cumparat htc cu android.
      • 0 (0 voturi)    
        chiar ca nu-i nimic (Marţi, 2 august 2011, 20:09)

        corbul [anonim] i-a raspuns lui gogu

        1. Ca sa vezi ca nu ti se incarca o aplicatie din lipsa de RAM, trebuie mai intai sa poti rula o aplicatie serioasa, sau sa poti rula in acelasi timp mai multe aplicatii care sa consume memoria. Ori cat timp Apple te va tine la nivel solitaire si va permite multitasking doar pentru aplicatii aprobate nu vei avea probleme :))
        2. Ai dreptate, cu un soft excelent poti reduce cerintele HW. A, mai ai nevoie si de o banda izolanta buna, sau de o husa ceva, sa functioneze HW care ruleaza softul ala excelent :)))
  • +1 (3 voturi)    
    Vine nenea de la Hotnews... (Marţi, 2 august 2011, 13:07)

    Utilizator hulit de Hotnews IT [anonim]

    ...traduce cu Google translate si poc, apare disputa iPhone vs Android sau Mac vs Windows sau mai stiu eu ce...

    Daca esti multumit si fericit cu ce folosesti, n-ar trebui sa te mai intereseze capra vecinului.

    Cel care isi ia HTC de 10 milioane, e multumit sa dea cate 10 milioane la fiecare 6 luni pentru ca se alege cu un produs discontinued si nesuportat de "ultimul android os".

    Cei cu iPhone, platesc totusi prea mult (pretul Romania) pentru un terminal proiectat acum 1 an (trust me!!! - nu e nou, e deja planificat de 1 an).

    Totusi nu va uitati la software?! Piata android e jale. Eu (sunt dezvoltator) dar nu m-as aventura nici macar in portarea aplicatiilor iOS catre android. Ma aleg cu batai de cap, specificatii depasite, produse discontinued foarte repede... si ca sa ce? sa vand 2 aplicatii pe htc, 1 pe lg, 2 pe samsung... si apoi trage cu bug fixingul :)).

    p.s. astept cand Apple va lansa un telefon care sa "depaseasca" un Android. Pana acum android tot incearca cachting up. gl hf

    p.s.2. ce se mai aude cu produsul romanesc menit sa omoare iPad2. Hotnews il super promova acum 1 saptamana? - calitate indoielnica in Hotnews IT
    • -2 (4 voturi)    
      programator? (Marţi, 2 august 2011, 14:20)

      io [anonim] i-a raspuns lui Utilizator hulit de Hotnews IT

      nu cred. un programator stie ce sunt alea design patterns si nu face o aplicatie pe dependinte(de rezolutie sau alte prostii). iti garantez ca o aplicatie facuta pentru android merge pe toate telefoanele cu andorid(de la cel mai ieftin la cel mai scump). Daca ai facut macar un proiect de test ai avea idee despre de vorbesc. Si ca programator cam ce programezi tu? soft pentru iphone? pentru mac? pentru windows? pentru linux?

      asta e problema cand o piata se dezvolta prea repede, toti sunt "programatori".
      • +1 (3 voturi)    
        habar nu ai (Marţi, 2 august 2011, 15:10)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui io

        eu chiar am facut software pt android si sunt mai in masura decat tine sa-ti spun ca ceea ce spui este doar ceea ce ar trebui sa se intample, realitatea este cu totul alta.
        in al doilea rand, nu cred ca esti macar utilizator de android, daca ai fi fost ai fi vazut ca pe android market, la unele programe sunt specificate pt ca versiuni de telefon functioneaza/nu functioneaza.
        • +1 (1 vot)    
          ... (Marţi, 2 august 2011, 15:35)

          io [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          tu vorbesti de aplicatii care foloseste resurse specifice unu hardware(gen camera pentru apel video, care nu se regaseste pe toate telefoanele). In cazul asta e normal sa specifici compatibilitatea(si sa nu mearga pe toate telefoanele, dar nu vad de ce ai cauta/instala o aplicatie care nu are treaba cu telefonul tau...). E ca si cum ti-ai instala pe un calculator un driver pentru o camera web si zici ca nu iti merge...

          ps: eu inca mai fac aplicatii pentru ios, android si windows mobile ;)
          • 0 (0 voturi)    
            nu nenea (Miercuri, 3 august 2011, 10:22)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui io

            eu nu vorbesc de aplicatii care "foloseste" resurse specifice. ia du-te tu pe mobilism.org si vezi acolo, ca la unele aplicatii se specifica clar pt ce variante de mobil functioneaza. si nu, nu e vb de drivere ci de jocuri.
            iar despre camera web, de care spuneai tu mai devreme, care e problema ? nu cumva producatorul trebuie sa faca camera web transparenta pt sistemul de operare? nu cumva orice soft android ar trebui sa poata folosi camera web prin intermediul functiilor api ale sistemului de operare si nu prin accesarea directa a hardware-ului? hai, ca te dadeai mai devreme mare aparator de design patterns.
    • +1 (1 vot)    
      esti in eroare (Marţi, 2 august 2011, 20:03)

      corbul [anonim] i-a raspuns lui Utilizator hulit de Hotnews IT

      Uite cine rade de Android in ceea ce priveste suportarea vechilor telefoane de catre noul os :))
      Ia arunca tu un ochi pe Apple si o sa vezi ca ios5 nu e compatibil cu vechile versiuni de iphone. E compatibil doar cu telefonul tunat cu banda izolatoare si cu cel taticul lui.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică