Intalnirile SmileMedia

Zoltan Szigeti, presedintele holdingului de comunicare thegroup: Probabil ca 2011 va reflecta o scadere a pietei de publicitate cu 5-10% fata de 2010

de SmileMedia    
Miercuri, 5 octombrie 2011, 13:43 Economie | Media & Publicitate

Zoltan Szigeti
Foto: HotNews.ro
Zoltan Szigeti a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre lupta pentru bugete si eventuala iesire din criza a pietei de advertising in anul 2012. Szigeti, unul dintre veteranii pietei locale de publicitate, a fondat holdingul de comunicare thegroup, alaturi de Mihaela Nicola, la inceputul lui 2005. In ultimii cinci ani, thegroup a devenit unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare din Romania, reunind numeroase agentii de media sau specializate in diverse nise de marketing, in frunte cu agentia Media Investment, lider de piata, conform cifrelor furnizate de Ministerul Finantelor.

Zoltan Szigeti a condus timp de 10 ani, alaturi de Mihaela Nicola, grupul de comunicare Ogilvy, pana in anul 2005. Inainte de asta a lucrat ca account executive Graffiti/BBDO (1991-1992), account manager la Michael Kammrath Advertising (1992-1993) si general manager Viewpoint Advertising (agentia ce avea sa fie preluata de Ogilvy si transformata in Ogilvy&Mather -1994).

In plina criza, thegroup si-a sporit cifra de afaceri si profitul, a lansat o agentie specializata in trade marketing, o agentie specializata in productia de materiale promotionale personalizate si a preluat o agentie de field marketing.



Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 muzsoke

    Buna ziua,
    As dori sa pun si eu o intrebare.
    Ce sanse vedeti ca pretul productiei publicitare (ma refer la OOH) sa revin la preturile din 2009 (nu zic cel din 2008 :). Ideea este ca de la un pret medie din 2009 am scazut aproximativ cu 30 % in conditiile in care furnizori de materie prima au urcat preturile ...
    Multumesc :)
    Csaba

    • Zoltan Szigeti

      Capacitatea de productie OOH este mai mare decat cererea de astfel de materiale. Au a[parut foarte multi producatori, acestia lucreaza la calitate comparabilasi pe cale de consecinta preturile au devenit din ce in ce mai mici. Motivul pentru care nu pot creste preturile de productie in corelatie cu preturile oferite de furnizorii dvs. tine de competitivitatea pietei.

  • Întrebarea nr. 2 Marian

    Buna ziua, intrebarile mele se refera la tendintele pietei de advertising in 2012.
    Cum vedeti evolutia pietei in 2012, dupa ce scaderea a continuat in 2011?
    Cum vedeti evolutia CPP-urilor, principalul indice al preturilor in TV, in 2012?
    Segmentul de online a fost singurul castigator in aceasta perioada, cat estiomati ca a crescut piata de online advertising in 2011 si care sunt asteptarile pentru 2012?
    Cum modifica principalii advertiseri bugetele pt 2012?
    Multumesc,
    Marian

    • Zoltan Szigeti

      Piata de publicitate a scazut in primele 9 luni ale anului 2011 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Ultimele 3 luni ale anului 2011 seamana din punctul de vedere al dinamicii, al "efervescentei" publicitare cu perioada octombrie-decembrie a lui 2010. Asadar, la bilantul final probabil ca 2011 va reflecta o scadere a pietei de publicitate cu 5-10% fata de 2010.

      Anul viitor este posibil sa aduca o crestere a pietei de publicitate in conditii economice similare, dar titlurile din ziare si opiniile avizate care prezic "apocalipsa", " dezastru" sau prabusire economica ne indeamna la rezerve in privinta unei prognoze optimiste.

      Datorita faptului ca sunt mai multe comenzi de spoturi publicitate decat permite spatiul legal de difuzare al televiziunilor, acestea iau in calcul marimea CPP-ului pentru anul viitor.

      Si in anul 2011 a crescut foarte mult segmentul de comunicare online. Atat in formele monitorizabile ale acestuia (display, banner, etc), cat si in segmentul pe care noi il numim generic dezvoltare de continut. Investiile in acest al doilea segment sunt insa imposibil de monitorizat cu acuratete si respectiv evaluat stiintific. Daca spre exemplu in publicitatea televizata raportul costurilor de difuzare vs. productie este de 90/10, in publicitatea digitala putem intalni raport exact invers.

      Dezvoltarea de continut este mult mai importanta in comunicarea online deoarece informatia trebuie sa fie relevanta si actualizata in fiecare moment, "live". De asemenea, piata online creste si pentru ca in comunicarea digitala exista foarte multi clienti care nu sunt prezenti pe nici o alta media. De fapt toate website-urile care investesc in Google Adwords pentru propria promovare sunt clienti de online.

      In opinia mea, in acest moment investiile totale in online se situeaza pe locul al doilea in mixul de publicitate dupa televiziuni, devansand investiile in presa scrisa, pe cele in comunicare radio sau afisaj stradal.

    • Zoltan Szigeti

      In general advertiserii isi coreleaza bugetele de comunicare cu cifrele de vanzari. In rest intalnim cazuri (fericite) de campanii de lansare a unor branduri noi, campanii de imagine sau campanii de responsabilitate sociala.

  • Întrebarea nr. 3 Dan

    O intrebare practica, sint un client cu un buget limitat, sa zicem intre 50,000 si 100,000 EU si vreau sa adresez un target mass-market. La ce canale de comunicare ar trebui sa ma limitez, in conditiile de azi, ca sa fiu totusi eficient ? Si ce strategie sa abordez

    • Zoltan Szigeti

      Am mai intalnit in ultimii ani aceasta intrebare si raspunsul profesionist este mereu particularizat, asa incat va invit sa ne cunoasteti pe www.thegroup.ro si sa ne vizitati pe str. Praga, nr. 3.

  • Întrebarea nr. 4 Dan

    Crezi ca social-network-urile sint eficiente in a promova produse de masa, vor creste ele oare in mixul de media?
    Sint ele eficiente in a genera si 'sales' nu numai 'awareness' ?

    • Zoltan Szigeti

      Comunicarea in retelele sociale are particularitati pentru care abia ne "antrenam" profesional si noi, si brandurile si consumatorii. Astfel incat abia le descoperim si potentialul si inconvienentele din punctul de vedere al mesajului publicitar. Pentru noi retelele sociale aduc nu numai ocupatia de a optimiza investitia si a gasi contextul potrivit pentru difuzarea unor mesaje/campanii, ci si preocuparea noua de a fi constant online pe durata campaniei astfel incat aceasta sa fie "vie", coerenta si relevanta.
      Publicitatea in retelele sociale implica asadar utilizarea a doua resurse concomitent: si bani, dar si timp. Evaluarea efecientei campaniilor desfasurate in retelele sociale este complexa, mult mai laborioasa si lipsita de precizie fata de evaluarile clasice.
      Nu exista un istoric comercial relevant care sa ne indreptateasca sa afirmam ca utilizarea retelelor sociale genereaza in mod eficient notorietate sau vanzari pentru brandurile de masa.
      Cu certitudine insa, dintre atributele pe care vrem sa le adaugam brandurilor prin comunicare (notorietate, preferabilitate, loialitate, etc) retelele sociale pot genera un grad sporit de loialitate fata de branduri, tocmai pentru ca in comunicarea de "retea", brandurile sunt "adoptate afectiv" de cercuri de "prieteni".
      Faptul ca "prietenii din retea" devin promotori sau sustinatori ai unor branduri va fi totdeauna mai credibil si mai lesne imbratisat de ceilalti decat "monologul" comercial al respectivului brand.

  • Întrebarea nr. 5 Ioana

    Credeti ca anul viitor piata de publicitate va creste datorita campaniei electorale?(editat de HotNews.ro)

    • Zoltan Szigeti

      Campaniile electorale au un efect major pe o perioada scurta de timp pe mediul online, outdoor si presa scrisa. Datorita reglementarilor televiziunea si radio-ul "beneficiaza" de un avantaj mai redus al acestora.

  • Întrebarea nr. 6 Andrei

    Care este impactul tv-ului pentru o piata de b2b de aproximativ 5000 indivizi tinta. Merita investitia in tv mai degraba decat in comunicarea online?

    • Zoltan Szigeti

      Suntem pe www.hotnews.ro. Ne urmaresc probabil cateva mii de potentiali consumatori de business. Personal as fi pus intrebarea "Care este impactul pentru produsul meu "X" (eventual si cu pret) pe un suport online?". Ati fi primit raspunsul in timp real.
      Cred in eficacitatea comunicarii online in special in industria dvs.

  • Întrebarea nr. 7 Alexandra

    Buna ziua,

    avand in vedere experienta Dvs, va rog sa ne comunicati opinia Dvs in legatura cu piata de publicitate in 2012-2013, mai exact cand credeti ca piata isi va reveni la nivelul anilor trecuti- ma refer aici la bugetele generoase pentru totate mediile, atat ATL, cat si BTL.
    Multumesc,
    Alexandra

    • Zoltan Szigeti

      Nu cred intr-o revenire a pietei de publicitate la nivelul anilor trecuti, mai ales daca ne referim la 2008. Cred intr-o crestere sanatoasa a pietei publicitare, in conditiile in care si climatul economic se imbunatateste. In cel mai bun caz vom avea cresteri "single digit" dupa anul 2012.

  • Întrebarea nr. 8 john

    Ce o sa spuneti clientilor dvs cand o sa aiba bani de campanii si o sa vada ca mai sunt doua fire trei pospaie pe piata media, vazand ca acum scartaie si institutii de presa care pareau solide dar care trebuie sa plateasca o tona ca sa atraga trei lei din publicitate si sa mai dea si rebate-uri cosmice pt aia trei lei?

    • Zoltan Szigeti

      Intr-adevar, in conditiile economice actuale este foarte greu pentru media sa supravietuiasca. Foarte putine suporturi media insa, au abandonat lupta economica in ultimii 3 ani. Cred intr-o reinventare a pietei media pe baze economice solide ca sa poata rezista acestor conditii economice neprielnice. Din ce in ce mai multe titluri de print trec in editii digitale. Daca acest trend ar fi inceput cu mult timp inaintea crizei economice, sansele de a prezerva bugetele de publicitate cresteau considerabil.

  • Întrebarea nr. 9 J.B.

    Buna ziua,
    cum va explicati ca toata lumea spunea ca o sa creasca netul chiar si cu 25% anul acesta, dar iab spune ca in S1 a ramas pe loc, daca nu a si scazut?
    Multumesc

    • Zoltan Szigeti

      Investitiile in formele monitorizabile ale online-ului au crescut sensibil, dar cum raspundeam unei intrebari precedente, investitiile greu monitorizabile, in special in dezvoltarea de continut, au crescut mult mai mult. De asemenea, investitiile in search cresc de la an la an. Toate aceste investitii provin tot din bugetul de marketing al clientilor alocate mediului online, iar ele cresc an de an.

  • Întrebarea nr. 10 Dana

    Dle Szigeti, eu nu cred ca s-a terminat criza financiara. Mai mult, cred ca anii viitori ne va fi SI MAI RAU, nu mai bine cum spera unii. Uitati-va doar ce se intampla in Europa - Romania nu este izolata de climatul economic din regiune.

    Deci, intrebarea este: cat de fondat este optimismul oamenilor de sales din advertising pentru la anul? Eu cred ca este doar o masca pe care o afiseaza, ori constient, ori nu, dar tot o masca.

    • Zoltan Szigeti

      Intr-adevar, parerile avizate prezic o criza economica care ne indeamna sa fim rezervati cu privire la prognozele optimiste. Daca ne uitam insa la comenzile de spoturi TV, acestea depasesc spatiul reglementat legal. Probabil de aceea oamenii de sales (de la televiziuni) iau in calcul o crestere a pretului pe aceste intervale supra-aglomerate.

  • Întrebarea nr. 11 Gabriela

    in ce masura scandalurile din presa - de la Realitatea sau Adevarul, de exemplu - pe care noi cei din media le cunoastem foarte bine, ajung si la clientii companii si le influenteaza strategia de promovare?

    Aveti clienti care au refuzat sa se mai promoveze undeva din cauza lipsei de credibilitate a canulului? sau se merge pe principiul canii latra, caravana trece?

    • Zoltan Szigeti

      Clientii sunt interesati in mod direct de efectul campaniilor lor publicitare asupra consumatorilor si mult mai putin de problemele interne ale unei companii. In momentul in care audienta (de exemplu a unui post de televiziune) creste si cheltuielile pe acest suport media pot creste.

  • Întrebarea nr. 12 Iona

    dle Szigeti, nu stiu daca imi veti putea raspunde la intrebare sau nu, dar am aceasta curiozitate personala: stiu ca aveti un overview asupra acitivitatii agentiilor din romania, fie ele de media, PR, creatie, etc. Unde sunt marginile cele mai mari? Care tipuri de servicii permit o profitabilitate mai mare si care sunt serviciile unde concurenta a dus marginile atat de jos incat nu se mai pot face bani decat din volume mari de business?

    • Zoltan Szigeti

      Cu cat serviciile oferite clientilor sunt mai sofisticate, cu atat marginile pe care o agentie specializata le poate practica sunt mai mari. Bineinteles ca serviciile specializate sofisticate se adreseaza unui target de clienti mic, drept urmare si volumele atrase de agentii specializate vor fi mai mici.
      Democratizarea serviciilor specializate are ca rezultat margini mici, dar ele vor atrage volume mari de business. De aceea, vom intalni agentii foarte specializate, de exemplu de public affairs, care lucreaza pe fee-uri foarte mari comparativ cu agentiile de PR obisnuite. La fel cum comisioanele de media buying pur vor fi din ce in ce mai mici fata de fee-urile pe care o agentie de digital specializata in dezvoltare de continut le poate practica.









2210 vizualizari

  • procutie (Miercuri, 5 octombrie 2011, 16:17)

    muzsoke [anonim]

    Buna ziua,
    As dori sa pun si eu o intrebare.
    Ce sanse vedeti ca pretul productiei publicitare (ma refer la OOH) sa revin la preturile din 2009 (nu zic cel din 2008 :). Ideea este ca de la un pret medie din 2009 am scazut aproximativ cu 30 % in conditiile in care furnizori de materie prima au urcat preturile ...
    Multumesc :)
    Csaba
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:02)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui muzsoke

      Capacitatea de productie OOH este mai mare decat cererea de astfel de materiale. Au a[parut foarte multi producatori, acestia lucreaza la calitate comparabilasi pe cale de consecinta preturile au devenit din ce in ce mai mici. Motivul pentru care nu pot creste preturile de productie in corelatie cu preturile oferite de furnizorii dvs. tine de competitivitatea pietei.
  • Preturi, CPP (Miercuri, 5 octombrie 2011, 17:06)

    Marian [anonim]

    Buna ziua, intrebarile mele se refera la tendintele pietei de advertising in 2012.
    Cum vedeti evolutia pietei in 2012, dupa ce scaderea a continuat in 2011?
    Cum vedeti evolutia CPP-urilor, principalul indice al preturilor in TV, in 2012?
    Segmentul de online a fost singurul castigator in aceasta perioada, cat estiomati ca a crescut piata de online advertising in 2011 si care sunt asteptarile pentru 2012?
    Cum modifica principalii advertiseri bugetele pt 2012?
    Multumesc,
    Marian
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:14)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian

      Piata de publicitate a scazut in primele 9 luni ale anului 2011 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Ultimele 3 luni ale anului 2011 seamana din punctul de vedere al dinamicii, al "efervescentei" publicitare cu perioada octombrie-decembrie a lui 2010. Asadar, la bilantul final probabil ca 2011 va reflecta o scadere a pietei de publicitate cu 5-10% fata de 2010.

      Anul viitor este posibil sa aduca o crestere a pietei de publicitate in conditii economice similare, dar titlurile din ziare si opiniile avizate care prezic "apocalipsa", " dezastru" sau prabusire economica ne indeamna la rezerve in privinta unei prognoze optimiste.

      Datorita faptului ca sunt mai multe comenzi de spoturi publicitate decat permite spatiul legal de difuzare al televiziunilor, acestea iau in calcul marimea CPP-ului pentru anul viitor.

      Si in anul 2011 a crescut foarte mult segmentul de comunicare online. Atat in formele monitorizabile ale acestuia (display, banner, etc), cat si in segmentul pe care noi il numim generic dezvoltare de continut. Investiile in acest al doilea segment sunt insa imposibil de monitorizat cu acuratete si respectiv evaluat stiintific. Daca spre exemplu in publicitatea televizata raportul costurilor de difuzare vs. productie este de 90/10, in publicitatea digitala putem intalni raport exact invers.

      Dezvoltarea de continut este mult mai importanta in comunicarea online deoarece informatia trebuie sa fie relevanta si actualizata in fiecare moment, "live". De asemenea, piata online creste si pentru ca in comunicarea digitala exista foarte multi clienti care nu sunt prezenti pe nici o alta media. De fapt toate website-urile care investesc in Google Adwords pentru propria promovare sunt clienti de online.

      In opinia mea, in acest moment investiile totale in online se situeaza pe locul al doilea in mixul de publicitate dupa televiziuni, devansand investiile in presa scrisa, pe cele in comunicare radio sau afisaj stradal.
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:15)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian

      In general advertiserii isi coreleaza bugetele de comunicare cu cifrele de vanzari. In rest intalnim cazuri (fericite) de campanii de lansare a unor branduri noi, campanii de imagine sau campanii de responsabilitate sociala.
  • buget limitat (Miercuri, 5 octombrie 2011, 19:24)

    Dan [anonim]

    O intrebare practica, sint un client cu un buget limitat, sa zicem intre 50,000 si 100,000 EU si vreau sa adresez un target mass-market. La ce canale de comunicare ar trebui sa ma limitez, in conditiile de azi, ca sa fiu totusi eficient ? Si ce strategie sa abordez
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:16)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Am mai intalnit in ultimii ani aceasta intrebare si raspunsul profesionist este mereu particularizat, asa incat va invit sa ne cunoasteti pe www.thegroup.ro si sa ne vizitati pe str. Praga, nr. 3.
  • social networks (Miercuri, 5 octombrie 2011, 19:27)

    Dan [anonim]

    Crezi ca social-network-urile sint eficiente in a promova produse de masa, vor creste ele oare in mixul de media?
    Sint ele eficiente in a genera si 'sales' nu numai 'awareness' ?
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:25)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Comunicarea in retelele sociale are particularitati pentru care abia ne "antrenam" profesional si noi, si brandurile si consumatorii. Astfel incat abia le descoperim si potentialul si inconvienentele din punctul de vedere al mesajului publicitar. Pentru noi retelele sociale aduc nu numai ocupatia de a optimiza investitia si a gasi contextul potrivit pentru difuzarea unor mesaje/campanii, ci si preocuparea noua de a fi constant online pe durata campaniei astfel incat aceasta sa fie "vie", coerenta si relevanta.
      Publicitatea in retelele sociale implica asadar utilizarea a doua resurse concomitent: si bani, dar si timp. Evaluarea efecientei campaniilor desfasurate in retelele sociale este complexa, mult mai laborioasa si lipsita de precizie fata de evaluarile clasice.
      Nu exista un istoric comercial relevant care sa ne indreptateasca sa afirmam ca utilizarea retelelor sociale genereaza in mod eficient notorietate sau vanzari pentru brandurile de masa.
      Cu certitudine insa, dintre atributele pe care vrem sa le adaugam brandurilor prin comunicare (notorietate, preferabilitate, loialitate, etc) retelele sociale pot genera un grad sporit de loialitate fata de branduri, tocmai pentru ca in comunicarea de "retea", brandurile sunt "adoptate afectiv" de cercuri de "prieteni".
      Faptul ca "prietenii din retea" devin promotori sau sustinatori ai unor branduri va fi totdeauna mai credibil si mai lesne imbratisat de ceilalti decat "monologul" comercial al respectivului brand.
  • /// (Miercuri, 5 octombrie 2011, 22:47)

    Ioana [anonim]

    Credeti ca anul viitor piata de publicitate va creste datorita campaniei electorale?(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:27)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana

      Campaniile electorale au un efect major pe o perioada scurta de timp pe mediul online, outdoor si presa scrisa. Datorita reglementarilor televiziunea si radio-ul "beneficiaza" de un avantaj mai redus al acestora.
  • Intrebare (Joi, 6 octombrie 2011, 3:06)

    Andrei [anonim]

    Care este impactul tv-ului pentru o piata de b2b de aproximativ 5000 indivizi tinta. Merita investitia in tv mai degraba decat in comunicarea online?
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:30)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Suntem pe www.hotnews.ro. Ne urmaresc probabil cateva mii de potentiali consumatori de business. Personal as fi pus intrebarea "Care este impactul pentru produsul meu "X" (eventual si cu pret) pe un suport online?". Ati fi primit raspunsul in timp real.
      Cred in eficacitatea comunicarii online in special in industria dvs.
  • Salut (Joi, 6 octombrie 2011, 4:13)

    Radu [anonim]

    Ce substante credeti ca li s-au administrat clientilor pentru a cumpara capodopera "Catena"? Dar creativilor, sa o produca?
  • Piata advertising 2012-2013 (Joi, 6 octombrie 2011, 9:40)

    Alexandra [anonim]

    Buna ziua,

    avand in vedere experienta Dvs, va rog sa ne comunicati opinia Dvs in legatura cu piata de publicitate in 2012-2013, mai exact cand credeti ca piata isi va reveni la nivelul anilor trecuti- ma refer aici la bugetele generoase pentru totate mediile, atat ATL, cat si BTL.
    Multumesc,
    Alexandra
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:33)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandra

      Nu cred intr-o revenire a pietei de publicitate la nivelul anilor trecuti, mai ales daca ne referim la 2008. Cred intr-o crestere sanatoasa a pietei publicitare, in conditiile in care si climatul economic se imbunatateste. In cel mai bun caz vom avea cresteri "single digit" dupa anul 2012.
  • penurie (Joi, 6 octombrie 2011, 10:18)

    john [anonim]

    Ce o sa spuneti clientilor dvs cand o sa aiba bani de campanii si o sa vada ca mai sunt doua fire trei pospaie pe piata media, vazand ca acum scartaie si institutii de presa care pareau solide dar care trebuie sa plateasca o tona ca sa atraga trei lei din publicitate si sa mai dea si rebate-uri cosmice pt aia trei lei?
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:37)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui john

      Intr-adevar, in conditiile economice actuale este foarte greu pentru media sa supravietuiasca. Foarte putine suporturi media insa, au abandonat lupta economica in ultimii 3 ani. Cred intr-o reinventare a pietei media pe baze economice solide ca sa poata rezista acestor conditii economice neprielnice. Din ce in ce mai multe titluri de print trec in editii digitale. Daca acest trend ar fi inceput cu mult timp inaintea crizei economice, sansele de a prezerva bugetele de publicitate cresteau considerabil.
  • net (Joi, 6 octombrie 2011, 10:20)

    J.B. [anonim]

    Buna ziua,
    cum va explicati ca toata lumea spunea ca o sa creasca netul chiar si cu 25% anul acesta, dar iab spune ca in S1 a ramas pe loc, daca nu a si scazut?
    Multumesc
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:39)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui J.B.

      Investitiile in formele monitorizabile ale online-ului au crescut sensibil, dar cum raspundeam unei intrebari precedente, investitiile greu monitorizabile, in special in dezvoltarea de continut, au crescut mult mai mult. De asemenea, investitiile in search cresc de la an la an. Toate aceste investitii provin tot din bugetul de marketing al clientilor alocate mediului online, iar ele cresc an de an.
  • Mai rau (Joi, 6 octombrie 2011, 10:30)

    Dana [anonim]

    Dle Szigeti, eu nu cred ca s-a terminat criza financiara. Mai mult, cred ca anii viitori ne va fi SI MAI RAU, nu mai bine cum spera unii. Uitati-va doar ce se intampla in Europa - Romania nu este izolata de climatul economic din regiune.

    Deci, intrebarea este: cat de fondat este optimismul oamenilor de sales din advertising pentru la anul? Eu cred ca este doar o masca pe care o afiseaza, ori constient, ori nu, dar tot o masca.
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:44)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dana

      Intr-adevar, parerile avizate prezic o criza economica care ne indeamna sa fim rezervati cu privire la prognozele optimiste. Daca ne uitam insa la comenzile de spoturi TV, acestea depasesc spatiul reglementat legal. Probabil de aceea oamenii de sales (de la televiziuni) iau in calcul o crestere a pretului pe aceste intervale supra-aglomerate.
  • Presa (Joi, 6 octombrie 2011, 12:06)

    Gabriela [anonim]

    in ce masura scandalurile din presa - de la Realitatea sau Adevarul, de exemplu - pe care noi cei din media le cunoastem foarte bine, ajung si la clientii companii si le influenteaza strategia de promovare?

    Aveti clienti care au refuzat sa se mai promoveze undeva din cauza lipsei de credibilitate a canulului? sau se merge pe principiul canii latra, caravana trece?
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:47)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriela

      Clientii sunt interesati in mod direct de efectul campaniilor lor publicitare asupra consumatorilor si mult mai putin de problemele interne ale unei companii. In momentul in care audienta (de exemplu a unui post de televiziune) creste si cheltuielile pe acest suport media pot creste.
  • Margini (Joi, 6 octombrie 2011, 12:08)

    Iona [anonim]

    dle Szigeti, nu stiu daca imi veti putea raspunde la intrebare sau nu, dar am aceasta curiozitate personala: stiu ca aveti un overview asupra acitivitatii agentiilor din romania, fie ele de media, PR, creatie, etc. Unde sunt marginile cele mai mari? Care tipuri de servicii permit o profitabilitate mai mare si care sunt serviciile unde concurenta a dus marginile atat de jos incat nu se mai pot face bani decat din volume mari de business?
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 12:53)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Iona

      Cu cat serviciile oferite clientilor sunt mai sofisticate, cu atat marginile pe care o agentie specializata le poate practica sunt mai mari. Bineinteles ca serviciile specializate sofisticate se adreseaza unui target de clienti mic, drept urmare si volumele atrase de agentii specializate vor fi mai mici.
      Democratizarea serviciilor specializate are ca rezultat margini mici, dar ele vor atrage volume mari de business. De aceea, vom intalni agentii foarte specializate, de exemplu de public affairs, care lucreaza pe fee-uri foarte mari comparativ cu agentiile de PR obisnuite. La fel cum comisioanele de media buying pur vor fi din ce in ce mai mici fata de fee-urile pe care o agentie de digital specializata in dezvoltare de continut le poate practica.
  • Sales (Joi, 6 octombrie 2011, 12:18)

    Ligia [anonim]

    va considerati mai degraba CEO, om de sales sau antreprenor? Cred ca orice functie oficiala ati avea, exista o calitate care va defineste mai mult decat celelalte, nu?
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 13:01)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ligia

      Cred in primul rand ca sunt un om norocos, deoarece meseria mea este si unul dintre hobby-urile mele. M-a atras intotdeauna publicitatea, am terminat Facultatea de Electronica, iar dezvoltarea actuala a domeniului online ma face deosebit de incantat in ceea ce priveste viitorul combinatiei electronica-publicitate. In publicitate am inceput ca om de client service. Mi-a placut intotdeauna sa prezint la client, indiferent de pozitia pe care am ocupat-o. Particip in brain-storminguri si am aceeasi placere de a prezenta clientului solutii inovative de comunicare ca si in prima zi de lucru.
      Sunt antreprenor, incerc foarte multe lucruri noi, nu ma incapatanez sa "iasa" toate decat daca cred cu toata convingerea mea ca reprezinta viitorul in acest segment de activitate. Asa a fost si domeniul digital, pe care l-am inceput in agentie cu multi ani inainte ca el sa fie un fenomen.
    • raspuns (Joi, 6 octombrie 2011, 13:02)

      Zoltan Szigeti [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ligia

      Va multumesc pentru intrebarile adresate!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri