Gala "10 ani de creativitate romaneasca"

"Ala negru de respira greu" si "Batman, batman!" - cele mai bune reclame TV din ultimul deceniu

de C. Ionescu     HotNews.ro
Miercuri, 19 octombrie 2011, 11:00 Economie | Media & Publicitate

Bogdan Naumovici in spotul Batman
Foto: Captura YouTube
UPDATE Spoturile Batman si Star Wars au fost declarate cele mai bune reclame TV din ultimii zece ani, iar "Ziua Barbatului 2007-2011" a fost proclamata cea mai buna campanie integrata a deceniului, in cadrul evenimentului "10 ani de publicitate romaneasca", ce a pus punct festivalului ADOR, dedicat creativitatii in publicitatea romaneasca. Bogdan Naumovici si Stefan Iordache de la Leo Burnett au plecat marti seara de la Opera Romana, unde s-a desfasurat gala de decernare a premiilor, cu teancuri de diplome in brate.
  • In total, 15 agentii din cele 23 inscrise au castigat premii in cadrul editiei speciale intitulate "10 ani de creativitate romaneasca". Nu au participat, insa, agentii precum McCann Erickson, Cap sau Headvertising si, drept urmare, au lipsit campanii clasice precum cele pentru Connex/Vodafone, Dorel-Unirea sau cea mai premiata campanie romaneasca de pana acum - Rom american.

"Tu nimic, Batman, Batman!" - Leo Burnett pentru Altex



"Laser, frate" - Leo Burnett pentru Altex



Marti seara au fost acordate, mai intai, premii pentru cele mai bune campanii din 2011, iar apoi, in cadrul editiei "10 ani", au fost premiate campaniile pe care juriul le-a considerat cele mai creative ale ultimului deceniu. Andi Moisescu, prezentatorul Galei, a notat ca agentii importante, care si-au pus amprenta pe publicitatea romaneasca in acest interval, nu au inscris lucrari. Dar membrii juriului au avut de unde sa aleaga: 23 de agentii au inscris, in total, 648 de lucrari. Rezultatul: 15 agentii au castigat, in total, 70 de premii. Spre deosebire de editiile precedente ale festivalului, a fost o gala doar a castigatorilor - nu au fost prezentate categoriile de concurs unde nu au existat premianti.

Cele mai bune reclame ale ultimilor zece ani, dintre cele inscrise la editia speciala a festivalului, pe categorie:
  • Campanii Integrate: Leo Burnett Group - "Ziua Barbatului 2007-2011" pentru Bergenbier
  • Campanii online: Propaganda - "Prima piesa de teatru pe Facebook" pentru Undercloud
  • Campanii TV: Leo Burnett Group - spoturile "Batman" si "Starwars" pentru Altex
  • Campanii radio: Publicis - "Text Kills" pentru Politia Capitalei
  • Campanii outdoor: Leo Burnett Group - "Dinozaurii" pentru Muzeul Grigore Antipa

Nu a fost acordat niciun premiu pentru publicitate in presa scrisa.

Sectiunile cu cele mai multe premii acordate au fost:
  • Produse de larg consum - Food&Drinks (21 de premii)
  • Arta, Cultura, Media si Divertisment (17 premii)
  • Produse de larg consum - cosmetice, produse farmaceutice si de gospodarie (7 premii)

Toate lucrarile participante vor fi incluse intr-o arhiva a publicitatii romanesti, ce va fi disponibila online pe site-ul Zeceani.ro.


Agentii inscrise la editia speciala:
  • DDB Bucharest, GAV, Gavrila&Asociatii, GMP Advertising , Graffiti BBDO Bucharest, Grey G-2 Romania, Hippos, Leo Burnett Group, Lowe&Partners , Mercury 360 , Next Advertising , Odyssey Communication, Ogilvy Group Romania , Papaya Advertising , Propaganda, Publicis Romania, Right Media, Rusu+Bortun Brand Growers , Saatchi&Saatchi Romania, Totem Communication, Utopium, Vitrina Advertising, Webstyler.


Pentru campaniile ultimului an au fost prezentati doar castigatorii, pe categorie:
  • TV - Next Advertising - spoturile "Vitali" (Oskar), "Gelozia" si "Refuz" pentru IQads; Propaganda - spoturile "Petrecerea" si "Pisica" (Rienergy), "Genul care ia de curiozitate 'ca n-a mai mancat fix din aia'", "Genul caruia ii pasa daca mai ai, da' de fapt nu-i pasa" si "Genul care se da ocupat ca sa ia fara să ii poti zice nimic" (Covrigi de Buzau - Boromir)
  • Radio - Publicis - spotul "Text Kills" (Politia Capitalei).
  • Presa scrisa - Propaganda - "Femeia de serviciu" (Rienergy);
  • OOH - Propaganda - "Femeia de serviciu" (Rienergy) si "In deriva - Diana" (serialul In Deriva);
  • Online - Odyssey Communication - campania "Concert la injectoare" (Rompetrol); Leo Burnett Group - "Redescopera Romania 2010" (Petrom); Propaganda - "Prima piesa de teatru pe Facebook" (Undercloud);
  • Campanii integrate - Graffiti BBDO Bucuresti - "Pepsi Cola. Si ieri si azi"; Propaganda - "Continua sa continui" (Rienergy).


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

11150 vizualizari

  • +1 (11 voturi)    
    mda (Miercuri, 19 octombrie 2011, 11:24)

    eu [anonim]

    subscriu, cele mai bune reclame din ultimii 10 ani au fost cele ale lui Bogdan Naumovici

    cel putin la reclama cu batman, rad de fiecare data cand o vad, este criminal de haioasa :-)

    alta reclama care a ramas in mintea tuturor romanilor este cea cu Dorel, setul de spoturi au fost bine facute
    • +1 (1 vot)    
      reclama cu batman (Joi, 20 octombrie 2011, 8:20)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui eu

      nu este chiar originala, era un banc, care circula, eu il stiam de prin anii 80 si. era cu 2 politisti care s-ar sa-l bata pe un calugar/preot iar la urma ii zic "ai vazut ma, ninja, ca nu-i mereu ca-n filme?"
    • 0 (0 voturi)    
      Esti original cand iei de la altul? (Joi, 20 octombrie 2011, 9:57)

      cato [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Gigel de luxembourg are dreptate.
      Ideea nu ii apartine deloc lui Bogdan Naumovici.
  • -1 (5 voturi)    
    bere la pet (Miercuri, 19 octombrie 2011, 14:51)

    traiasca prostia [anonim]

    Daca vrei sa vezi gradul de cultura si capacitatea financiara a unei natii vezi reclamele difuzate la TV.

    Asa reclame asa tara =)
  • +1 (1 vot)    
    O mica corectura: nu a fost Ad'Or (Miercuri, 19 octombrie 2011, 16:38)

    Ted [anonim]

    O corectura mica: Evenimentul din acest an nu a fost din seria AdOR. AdOR este deja istorie. Aseara a fost o editie unicat "10 ani de creativitate romaneasca", sub patronajul Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania si al Art Directors Club of Romania.
    La anul om trai si om vedea ce va fi, dar pariez ca nu se va chema AdOR.
  • +1 (1 vot)    
    Haioase, insa facute degeaba (Joi, 20 octombrie 2011, 9:36)

    Bula Romanul [anonim]

    Scopul era sa iti aduci aminte brandul de televizor, nu poanta cu Batman.
    Chestia este ca nimeni nu a retinut numele TEVEULUI.
    Reclama haioasa, dar fara folos.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi