Rusia: Trei site-uri si un blog au fost blocate, sefa unui mare portal de stiri - schimbata. Media online - ultima tinta a atacurilor Kremlinului impotriva presei independente

de V.O.     HotNews.ro
Vineri, 14 martie 2014, 12:45 Economie | Media & Publicitate

Grani.ru, unul dintre site-urile blocate in Rusia
Foto: Captura Grani.ru
​Autoritatile ruse au blocat trei dintre cele mai importante siteuri de stiri aflate sub influenta opozitiei, precum si blogul popular al unui critic al puterii de la Kremlin, anunta AFP. Masura vine la doar doua zile dupa ce sefa redactiei site-ului rusesc Lenta.ru, unul dintre cele mai mari portaluri de stiri din Europa, a fost inlocuita cu un jurnalist pro-Kremlin si dupa cateva luni in care schimbari de management si de proprietate au afectat cele mai importante surse de stiri independente din Rusia, dar si principala retea de socializare din aceasta tara. Suprimarea acestor voci vine pe fondul crizei din Ucraina si al escaladarii tensiunilor dintre Rusia si Vest.

Potrivit AFP, autoritatea rusa de reglementare in domeniul media, Roskomnadzor, a anuntat joi seara, tarziu, ca include trei influente site-uri de stiri aflate sub influenta opozitiei, printre care Grani.ru si EJ.ru, pe lista de site-uri interzise. Aceeasi masura a fost luata si impotriva blogului unui cunoscut critic al Kremlinului, Alexei Navalni.

  • Motivul invocat: site-urile respectiva "indemnau la activitati ilegale si la participarea la evenimente de masa cu incalcarea ordinii publice". In cazul blogului lui Alexei Navalni, acesta a fost blocat deoarece acesta a fost pus sub arest la domiciliu luna trecuta si nu are voie sa foloseasca Internetul, potrivit Roskomnadzor.

O noua lege, introdusa in februarie, permite blocarea paginilor de Internet la ordinul procurorilor, fara o decizie a instantei. Potrivit AFP, furnizorii de internet din Rusia blocau, vineri, accesul la aceste site-uri, care la amiaza puteau fi accesate in continuare din afara tarii.

Tot saptamana aceasta, Galina Timcenko, redactorul sef al unuia dintre cele mai citite site-uri de stiri din Europa, Lenta.ru, a fost inlocuita abrupt, la scurt timp dupa ce site-ul a publicat un interviu cu un reprezentant al extremei drepte ucrainene, potrivit BBC. AFP mentioneaza ca inlocuirea ei a fost urmata de un exod al jurnalistilor de la Lenta.ru, care miercuri au protestat public fata de aceasta masura.

Dupa ce Lenta.ru a publicat interviul, calificat de reglementatorul pietei media ca fiind de "natura extremista", Galina Timcenko a fost inlocuita cu Alexei Goreslavski, care pana recent a condus un site de stiri controlat de Kremlin, Vzglyad.ru. BBC il citeaza pe un blogger rus potrivit caruia Goreslavski a fost consilier media in campania prin care Serghei Sobianin, aliat al lui Putin, a devenit primarul Moscovei in septembrie.

  • Lenta.ru, fondat in 1999, a intrat anul trecut in grupul media detinut de miliardarul Aleksandr Mamut, cel care a luat, saptamana aceasta, decizia de inlocuire a Galinei Timcenko. Site-ul este vazut drept unul dintre pilonii presei independente din Rusia, care, in ultimii ani, a gasit un spatiu de exprimare aproape exclusiv in mediul online.

BBC noteaza si alte masuri recente luate de autoritatile ruse sau la presiunea acestora, pentru a intari controlul Kremlinului asupra media:
  • agentia de stat Ria Novosti a fost inchisa la sfarsitul anului trecut si relansata cu o noua conducere
  • televiziunea independenta Dojd a fost eliminata din grila de principalii operatori de cablu si satelit
  • Seful postului de radio Ecoul Moscovei a fost inlocuit.

Intre timp, Kremlinul cauta sa-si intareasca influenta si asupra social media. La inceputul acestui an, Pavel Durov, fondatorul Vkontakte (VK), echivalentul rus al Facebook, a vandut ultimele actiuni pe care le mai avea in companie catre un apropiat al magnatului Aliser Usmanov, al doilea mare actionar VK. Tranzactia inseamna ca, acum, Usmanov si asociatii lui controleaza acum peste 50% din companie.
  • TheVerge noteaza ca Aliser Usmanov, cel mai bogat om din Rusia cu o avere estimata la 20,2 miliarde de dolari, este un apropiat al presedintelui Vladimir Putin, iar acum a capatat controlul asupra Vkontakte printr-un proces complex de intelegeri obscure. Vkontakte este al doilea cel mai mare site din Rusia si cea mai mare retea sociala de limba rusa.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1915 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    mazeto, pecereule (Vineri, 14 martie 2014, 13:08)

    Alex.M [utilizator]

    Haideti sa ne explicati cum e nomala si stirea asta. Sau aveti treaba, vi se face instructajul pt operatiunea in civil de la mitingul tatarilor?
    • +7 (7 voturi)    
      sunt la stapanire (Vineri, 14 martie 2014, 13:50)

      FPop2013 [utilizator] i-a raspuns lui Alex.M

      Mazetele si pecereii sunt la alimentarea cu banuri, au marit tariful ca nu mai vor sa fie aratati cu degetul chiar pe orice suma modica.
  • +6 (8 voturi)    
    alo Voiculescu, Ponta ! (Vineri, 14 martie 2014, 13:13)

    math [utilizator]

    Vedeti tata cum se lucreaza ? Voi sunteti varza nu prea reusiti nimic. Canalele (colectoare) de partid si de stat sunt cam slabute cu toate eforturile lui Ciuvica, Gadea, Chireac, Pieleanu, Tudor si ceilalti ziaristi independenti si cu multi neuroni.

    Pana nu inchideti toti basistii nu faceti nimic! Dreptate pana la capat! Iubim USL! Vrem un singur post de Radio-Tv !
  • -6 (8 voturi)    
    presa asta independenta... (Vineri, 14 martie 2014, 13:17)

    Robert1422131 [utilizator]

    departe de-a fi vreun aparator al lui putin sau a regimului lui dictatorial sovietic, dar sa spui ca site-urile alea sunt independente, e o simpla propaganda occidentala. Cei care-l critica pe putin sunt automat "independenti".
    • +3 (5 voturi)    
      Mda, nu esti aparatorul lui Putin (Vineri, 14 martie 2014, 14:17)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Robert1422131

      Esti doar propagandistul Moscovei!
    • +2 (4 voturi)    
      Inconstientule (Vineri, 14 martie 2014, 15:12)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Robert1422131

      Cum indraznesti sa scrii Putin cu p mic? Nu iti e teama pentru viata ta?
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Vineri, 14 martie 2014, 13:31)

    costinescu [utilizator]

    democratie rusa: poti sa scrii orice vrei tu, atata timp cat nu e impotriva mea.
    cat o fi putin la conducere, nu o sa se schimbe nimic in tara aia. dar ma tem ca dupa el va veni unul dupa chipul si asemanarea sa si o sa fie la fel
    • +1 (1 vot)    
      n-ai cu cine, ba, n-ai cu cine... (Vineri, 14 martie 2014, 16:07)

      mrness [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      niste mujici!
    • +1 (1 vot)    
      cercetatorii britanici (Vineri, 14 martie 2014, 18:07)

      math [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      ...au demonstrat ca in Rusia se va instaura democratia la minim 200 de ani dupa Coreea de Nord. Au dat si o denumire stiintifica, dar nu mai tin minte cum se zice "histerezis" in latina.
  • +1 (1 vot)    
    "democratie" Made-in-CCCP (Vineri, 14 martie 2014, 16:38)

    baimarean [utilizator]

    Vai...da´cata libertate si democratie mai au de dat rusi!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version