UPDATE CNA: B1 TV - amendat cu 20.000 de lei pentru emisiunile in care Radu Banciu critica obiceiurile crestinilor de sarbatori si califica Islamul drept "o cretinatate de religie". Reprezentantul B1: Je suis Charlie

de C.I.     HotNews.ro
Marţi, 13 ianuarie 2015, 13:21 Economie | Media & Publicitate

Radu Banciu
Foto: Facebook
CNA a amendat, marti, cu 20.000 de lei postul B1 TV pentru doua emisiuni - una din decembrie, alta de saptamana trecuta, in care realizatorul Radu Banciu a criticat obiceriurile crestinilor de sarbatori, respectiva s-a dezlantuit impotriva Islamului, calificandu-l drept o "cretinatate de religie" care ii "indobitoceste" pe oameni. Amenda a fost data pentru incalcarea reglementarilor ce interzic difuzarea de programe ce incita la ura de orice fel, inclusiv religioasa si care obliga realizatorii sa nu foloseasca limbaj injurios. In pledoaria sa in apararea lui Radu Banciu, reprezentantul B1 la TV a afisat o hartie pe care scria "Je suis Charlie", dar mai multi membri ai forului audiovizual au spus ca limbajul injurios nu are de-a face cu libertatea de exprimare.

  • UPDATE Membrul CNA Valentin Jucan a transmis marti radiodifuzorilor, pe cont propriu, o atentionare ca legislatia romaneasca interzice programe ce contin incitari la ura pe considerente de rasa, religie, nationalitate, sex sau orientare sexuala. El a transmis acest mesaj in conditiile in care propusese colegilor sai din forul audiovizual sa transmita institutional o astfel de atentionare, dar propunerea sa nu a beneficiat de sprijinul necesar. "Evenimentele tragice de la Paris au starnit emotii puternice in randul publicului, cu atat mai mult au surescitat trairile jurnalistilor, cei care, de altfel, au fost tinta acestor atentate teroriste. Dincolo de actul criminal in sine, libertatea de exprimare reprezinta fondul dezbaterilor din spatiul public audiovizual. In acest context sensibil, opiniile moderatorilor si/sau participantilor la emisiuni de dezbatere pot inclina cu usurinta spre un discurs marcat de xenofobie sau discriminare pe considerente religioase", arata jucan in mesajul catre radiodifuzori.

Sanctiunea aplicata B1 a fost votata dupa circa o ora si jumatate de discutii. Au mai existat doua propuneri - amenda de 15.000 de lei (propusa de membrul CNA Valentin Jucan), respectiv amenda de 50.000 de lei (membrul CNA Gabriel Tufeanu), dar niciuna dintre acestea nu a intrunit numarul necesar de voturi. Singura persoana care a votat impotriva tuturor propunerilor de amenda a fost presedintele CNA, Laura Georgescu.

In cazul B1 TV, CNA a analizat trei emisiuni - o editie "Actualitatea romaneasca" (Sorina Matei) din noiembrie, o editie "Lumea lui Banciu" din 24 decembrie si o alta din 9 ianuarie.

  • In privinta emisiunii Sorinei Matei - in care Sabin Orcan, invitat in platou, si un alt participant s-au atacat reciproc - parerile membrilor CNA au fost impartite, ei acceptand, in cele din urma, ca moderatoarea si-a facut treaba si a incercat, pe cat a putut, sa tina in frau discutia.
  • Pe de alta parte, parerea aproape unanima in privinta emisiunilor lui Banciu a fost ca acestea au inregistrat abateri grave de la legislatia audiovizuala, in special cele la limbaj injurios. In emisiunea din 24 decembrie, Radu Banciu a criticat agresiv obiceiurile romanilor si ale crestinilor de Sarbatori (ex.: "Stau prostii intre ei la masa si vorbesc prostii"), iar in cea din 9 ianuarie, dupa atentatul terorist de la Paris, realizatorul a criticat Islamul ca religie, spunand intre altele ca e "o cretinatate de religie" care ii "indobitoceste" pe oameni.

In sedinta CNA, presedintele forului, Laura Georgescu, i-a indemnat pe ceilalti membri la "chibzuinta in cazul propunerilor, pentru ca e un moment foarte sensibil pentru libertatea de exprimare". Pe de alta parte, doi membri - Valentin Jucan si Florin Gabrea - au criticat aspru limbajul si atitudinea lui Radu Banciu ca realizator TV, apreciind ca acesta a incalcat legislatia in vigoare, a depasit limitele bunului simt si ale libertatii de exprimare si a indemnat, chiar, la ura pe criterii religioase (Valentin Jucan).

Un alt membru, Gabriel Tufeanu, care a propus o amenda de 50.000 de lei, a enumerat la randul sau cel putin zece articole din Legea audiovizualului si Codul audiovizual care ar fi fost incalcate de Banciu - in dezacord cu regula pe baza careia CNA discuta la pachet abaterile unui radiodifuzor. Tufeanu a dat, in cele din urma, inapoi si s-a limitat la mai putine articole, presat fiind de colegii care afirmau ca prea multe articole ar ingreuna pozitia CNA in cazul in care B1 contesta sanctiunea in instanta.

Din discutiile de azi de la CNA:

  • Rares Anita, reprezentantul B1 TV la CNA: Nu cred ca se poate reprosa nimic moderatoarei (Sorina Matei - n.red.), pentru ca, asa cum prevede legea, a intervenit in momentul in care discutia a degenerat. Pe parcursul emisiunii a avut loc schimburi de replici mai aprinse, Eu cred ca moderatoarea si-a indeplinit onorabil obligatia, aceea de a pastra caracaterul civilizat al emisiunii. La un moment dat a intrerupt discutia din platou, dand legatura colegei de la MAE. Nu cred ca exista vreo incalcare a legii. In ceea ce priveste emisiunea lui Radu Banciu, m-am gandit daca sa fac sau nu acest gest, dar il fac [arata Consiliului o foaie pe care scrie "Je suis Charlie"]. Nu exista subiect tabu, orice poate fi discutat, inclusiv religia sau religiile. Radu Banciu si-a asumat acest lucru si e dreptul lui sa se exprime liber pe aceste subiecte. Sigur, o face destul de dur, uneori, din punct de vedere al limbajului, dar e o modalitate prin care considera Radu Banciu ca poate atrage atentia asupra unor subiecte pe care le considera importante.
  • Valentin Jucan, membru CNA: In ceea ce am vizionat nu e vorba de libertatea de a fi sau a nu fi alaturi de un fenomen. Fiecare e liber sa-si exprime opinia. Problema e cum o faci. Eu, sincer, il consider pe dl. Banciu asa cum ma considera el pe mine, cand se adreseaza romanilor ca sunt niste "cacati". Sincer, sunt satul. Bun, poti sa-ti exprimi o opinie, dar nu sa ne faci pe toti in felul asta. Din ce am vazut, dl. Banciu nu stie ce inseamna "islamic", dar nu despre asta vorbim aici. (...) In Codul audiovizual, care e reglementat de lege, spune ca niciun drept conferit de lege nu poate fi exercitat excesiv si nerezonabil, contrar bunei credinte (...). Nimeni din fata televizorului nu e obligat sa tolereze niste opinii pe care unii doresc sa le asculte. Nimeni nu e obligat ca in nevoia de a te informa sa asculti si un astfel de limbaj. (...) Dl. Banciu a devenit celebru tocmai pentru aceasta franchete si pentru lejeritatea cu care se exprima. (...) E liber sa spuna Je suis Charlie, dar problema noastra, a Consiliului, e cum spui acest lucru. (...) Cred ca domnul Banciu a depasit cu mult, mult limitele bunului simt.
  • Florin Gabrea, membru CNA, catre reprezentantul B1: Ati stiut de aceste plangeri? A stiut si dl. Banciu? Era foarte important sa vina si el aici. (...) Problema aceasta, cu Islamul, e foarte complicata, delicata. Ati observat toate evenimentele care s-au petrecut - intrebati-l pe dl Banciu daca a urmarit Radio France etc., ati vazut pe cineva acolo sa spuna "cacatul ala", "pisatul ala"? (...) Ma face cacat in troleibuz? Nu ma face, ca are riscuri. Are asa, intr-o cutiuta de sticla. Lucrurile astea nu au nicio legatura nici cu Charlie, nici cu nimic.
  • Laura Georgescu, presedinte CNA: As dori sa aveti multa chibzuinta in cazul propunerilor, pentru ca e un moment foarte sensibil pentru libertatea de exprimare.
  • Valentin Jucan: Pamfletul e o specie a operei scrise. Faptul ca unii moderatori, realizatori de emisiuni se folosesc de asa zis pamflet in spatiul audiovizual din punctul meu de vedere e o greseala. (...) A doua propunere, care nu tine de radiodifuzor, e ca prin votul Consiliului sa transmitem tuturor radiodifuzorilor o recomandare in care sa readucem aminte de cele doua articole din Lege si Cod, referitoare la apartenenta religioasa si asa mai departe, pentru ca discutiile merg mai departe si se radicalizeaza.
  • Rasvan Popescu, membru CNA: In privinta emisiunii despre obiceiurile crestinilor, e dreptul lui la opinie, chit ca nu subscriu la aceasta opinie. Chiar si din motive de comunicare a sanctiunilor, nu as adauga la sanctiune si cazul Sorinei Matei. Problema principala cred ca e discriminarea pe criterii religioase, iar limbajul oricum trebuie sa treaca in secundar fata de gravitatea acestei probleme. Nu m-as duce la incitarea la ura, pentru ca e greu de sustinut intr-un proces. Nu vad sa incite la ceva cu parerea lui. M-as rezuma la prevederile ce interzic limbajul injurios la orice ora.
  • Valentin Jucan: Prin modul cum ne transmitea ca daca ganditi asa inseamna ca sunteti..., iar aceasta religie actioneaza in acest mod... - era clar ca-si pozitiona publicul pe o panta in care il forta sa aleaga, daca e pro-terorist sau nu. Era o instigare impotriva acelei religii, nu doar opinia sa.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

12229 vizualizari

  • -2 (34 voturi)    
    Je suis Banciu? (Marţi, 13 ianuarie 2015, 13:24)

    fdaniel [utilizator]

    Nimeni nu sare in apararea libertatii de exprimare?

    Aceasta sfant drept care-ti permite sa zici orice despre oricine?

    Nu iesim la un mars de sustinere a libertatii d-lui Banciu de a-si exprima opiniile?
    • -10 (14 voturi)    
      Iesim la un mars cu lozinca "Mars romane"! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:02)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Iesim si strigam "Mars de aici romane". Cam asta zice Radu Banciu. Ar vrea sa ne convertim toti la religia iudaica sau sa nu le iesim din vorba evreilor. Nu cumva doresc sa ne dea afara din tara pentru a ne lua locul deoarece in Israel mult de stat nu mai au. Arabii string incet, incet latul in jurul lor.
    • +7 (7 voturi)    
      hmm ... (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:23)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      "AR TREBUI IMPUSCAT" ? cred ca NU !
    • -2 (14 voturi)    
      Chiar daca...........doar un pamflet ??? (Marţi, 13 ianuarie 2015, 15:18)

      LegatusAugusti [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      "Nimeni nu sare in apararea libertatii de exprimare?"
      =======================================
      Chiar daca prin libera exprimare se emit prostii ?
      Inteleg opinii pertinente, inteleg nuante, inteleg revolta...........nu inteleg insa suficienta emisa in eter mult prea des. Romania pare un loc damnat pentru distinsul pamfletar al B1TV. Acum si mapamondul ! Poate galaxia corespunde ???
      A te crede buricul (mai ales intelectual si moral) al natiunii , cand dl. Plesu si dl.Cartarescu inseamna ceva pentru cultura nationala in timp ce pamfletele dl.Banciu inca bajbaie in cautarea audientei nocture, pare complet neproductiv !
      Je ne suis pas Banciu !
      A fost.......................doar un pamflet !
      • -1 (9 voturi)    
        Paiii (Marţi, 13 ianuarie 2015, 15:59)

        fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui LegatusAugusti

        Scuze... ce asertiuni memorabile pentru istoria culturala a lumii s-au emis in Charlie Hebdo?
        Mahomed in fundul gol intra la "opinii pertinente"?

        Probabil vina lui Banciu este ca n-a murit :)))
    • +18 (18 voturi)    
      ! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 16:43)

      melcul_naravas [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Prin ianuarie 2012, Antena3 ne-a aratat, O SEARA INTREAGA curul prim-ministrului de atunci Emil Boc. Omul iesise din cabina si se ducea sa faca dus. Derbedeii aia l-au filmat si s-au amuzat ,repet, o seara intreaga. Atunci CNA-ul n-a scos un cuvintel. Sa le fie rusine!
      • 0 (0 voturi)    
        CNA (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 19:35)

        EugenProfire [anonim] i-a raspuns lui melcul_naravas

        Probabil, in 2012 erau alti berbeci la CNA, sau dimpotriva, pt. ca Banciu este un critic vadit al Antenelor si al PSD-ului, si de aceea a fost amendat.
  • +31 (43 voturi)    
    CNA-ul taliban (Marţi, 13 ianuarie 2015, 13:30)

    outside_the_wall [utilizator]

    Banciu e cam crizat, dar are dreptul la opinie! In cazul de fata, ii dau dreptate.
    • -7 (13 voturi)    
      libertatea de exprimare (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:24)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      nu inseamna sa ii jignesti pe altii, sa iti bati joc de ei, sa folosesti cuvinte triviale si vulgare. Putea sa spuna aceleasi lucruri si cu decenta...
      • +4 (4 voturi)    
        libertatea de exprimare a fost incalcata (Marţi, 13 ianuarie 2015, 18:18)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        propun ca cna sa fie militarizata, membri sa poarte arme si sa le poata folosi fara avertisment in cazul celor care insulta o religie.
        cei 6 fanatici religiosi din cna poate vor interzice si imagini cu oameni de zapada.
      • 0 (0 voturi)    
        Petre Tutea spunea: (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 13:46)

        Audit [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        "Am facut ca un prost puscarie pentru un neam de idioti" - ceva pe acolo.

        Trebuia din nou bagat la parnaie ca ne-a zis ca suntem un neam de kkt?
        Tu decizi.
  • +16 (28 voturi)    
    si cum ramane... (Marţi, 13 ianuarie 2015, 13:31)

    Tsh [utilizator]

    cu libertatea de exprimare? "je suis charlie"?
  • +23 (31 voturi)    
    sublim (Marţi, 13 ianuarie 2015, 13:36)

    nellino [utilizator]

    imi fac un tricou cu "Banciu est Charlie!"
  • +30 (40 voturi)    
    banciu a spus adevarul in felul lui ... (Marţi, 13 ianuarie 2015, 13:37)

    sconcsu [utilizator]

    ... dar a spus adevarul crud-crudut

    restul e scmonoseala,fatarnicie si fariseism.

    bravo radule! imi placi din ce in ce mai mult.
    .
  • -24 (36 voturi)    
    Radu Banciu se crede in Israel (Marţi, 13 ianuarie 2015, 13:47)

    Argon [utilizator]

    Am remarcat de multa vreme ca ziarele si posturile TV in limba romana frecventate in procent mare de jurnalisti, realizatori, moderatori, etc. etnici evrei, apara niste interese straine de ale noastre. Aici nu este Israel. Ce se doreste? Sa ne convertim toti la religia iudaica? Este caraghios. Daca era asa buna nu mai aparea nici crestinismul nici mahomedanismul.
    • +11 (15 voturi)    
      Crestinismul nu e cu nimic mai bun decat ... (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:55)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui Argon

      Nici crestinismul nu te face mai bun, tolerant, nediscriminant, intorcator de obraz, iubitor de vrajmas.
      Tu asa crezi ca crestinismul e mai bun decat islamismul sau iudaismul?
      Toate-s la fel, toate au perioadele lor de decadere, reformare, inflorire...
      Bietii musulamani trec prin clipe grele cu religia lor in perioada asta.
      Noi romanii, de ce crezi ca construim cladire faraonica dedicata lui Dumnezeu? Pentru ca, ca si natie, ne este o frica fantastica de Dumnezeu, si de moarte. Asta inseamna ca o ducem cam rau.
  • +27 (31 voturi)    
    A califica o religie drept cretinitate.... (Marţi, 13 ianuarie 2015, 13:56)

    Excelsior [utilizator]

    ...nu e incitare la ura. Cel mult un adevar neplacut sau o opinie gresita.
    Daca spunea sa le facem ceva rau "cretinilor" ar fi fost incitare...parerea mea de Charlie.
  • -5 (29 voturi)    
    :))))) (Marţi, 13 ianuarie 2015, 13:59)

    dandra [utilizator]

    Unde e mah, acum, libertatea presei?
    Deci, pana la urma nu e OK sa jignesti religia altuia,nu?
    Multi l-au injurat dar Plesu are dreptate - unde se termina libertatea presei si unde incepe bunul simt?
    Nu esti liber in exprimare cand jignesti alta religie, esti doar nesimtit si prost crescut.
    Unde este libertate, fraternitate si egalitate intr-o caricatura in care Isus i-o trage pe la spate lui Dzeu, iar Isus are infipt in fund un triunghi reprezentand fantul duh? Eu, ca ateu, ma deranjeaza aceasta poza, pentru ca stiu ca ii va rani pe amicii mei credinciosi.
    https://www.google.ro/search?q=charlie+hebdo+cartoons&biw=1920&bih=1040&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=bgi1VJK2DsGdPf7jgfgI&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_&imgrc=RKJdQ8JGh9FddM%253A%3BjmTLf1hVPlgiFM%3Bhttp%253A%252F%252Frue89.nouvelobs.com%252Fsites%252Fnews%252Ffiles%252Fassets%252Fimage%252F2012%252F11%252Funecharliehebdoeglisecatholique.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.reddit.com%252Fr%252Ftodayilearned%252Fcomments%252F2rw3sn%252Ftil_france_banned_an_ad_depicting_jesus_as_a%252F%3B1000%3B1500
    • +12 (20 voturi)    
      iar pe mine, ca ateu... (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:43)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Nu ma deranjeaza. Nu e nimic "sfant", de neatacat. Vai, ii va rani pe amicii tai credinciosi. Smiorc, smiorc.
    • +13 (13 voturi)    
      nu (Marţi, 13 ianuarie 2015, 15:00)

      MihaiG [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Asa, si, libertatea de exprimare se termina de unde incepe capacitatea cuiva de a se simti jignit/ranit?

      NU, nu se termina acolo!
      Altfel o sa ajungem sa acceptam orice fel de limite puse libertatii. Coruptii o sa protesteze ca se simt raniti ca spunem la TV ca sunt corupti, repetentii ca spunem ca sunt repetenti etc..

      Libertatea de exprimare nu se termina unde incepe capacitatea cuiva de a se simti ofensat.
  • +19 (19 voturi)    
    Nu sunt de acord cu el dar (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:06)

    BobMuller [utilizator]

    are libertatea sa spuna ce vrea, n-o sa vin cu niste tovarasi sa trag cu rachete in el pentru asta.

    Fie avem libertate, fie nu avem, CNA-ul doar cauta motive sa mai amendeze B1, sau chiar sunt speriati de bombe.

    Imi place sa cred ca inca avem libertate de exprimare, indiferent ce zice organismul de represiune politica numit CNA.
  • +18 (18 voturi)    
    Tanti Laura (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:06)

    Tescovin [utilizator]

    No, păi dacă a ajuns tanti Laura Georgescu să apere libertatea de exprimare, suntem pe drumul cel bun !
  • +15 (17 voturi)    
    CNA=PSD (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:10)

    levierul [utilizator]

    Ar trebui sa va duceti toti inapoi in turbinca lui Ivan. Dar va veni si timpul acela.
  • +19 (23 voturi)    
    Banciu est Charlie... (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:14)

    hot news [utilizator]

    ... parca CNA-ul asta "de rahat" nu putea functiona cand elucubratiile latrinelor dejectau laturi prin toti porii. Bravo Banciule, suntem alaturi de tine, si noi gandim la fel!
  • +12 (20 voturi)    
    CNA-ul scrufulos la datorie (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:18)

    Daniels22026 [utilizator]

    Dupa ce s-a abtinut in timpul campaniei electorale, ca sa nu supere cumva trustul Intact, iata CNA-ul s-a sculat astazi sa-si faca datoria. Si-a adus aminte ca exista si ia salarii.

    Desi nu prea agreez parerile extreme ale lui Radu Banciu, astazi il simpatizez foarte mult.

    Je suis Banciu!
  • +5 (9 voturi)    
    cna (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:28)

    drivas [utilizator]

    CNA las, obedient si de tot rahatul.. in alte situatii tace malc; acu s-a gasit sa-l amendeze pe Banciu ca a spus un adefar crud si frust . De ce nu-l amendeaza si ca i-a injurat, in egala masura, pe toti liderii politici participanti la mitingul de solidaritate?
  • +10 (10 voturi)    
    A înviat CNA! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:41)

    Kentt [utilizator]

    După ce în campania prezidențială a fost moartă, iată că a înviat!
    Să ne bucurăm din nou de jegul și ipocrizia lui!
  • +6 (10 voturi)    
    E revoltător! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:43)

    CosminMaricari [utilizator]

    Nu pentru că Banciu a spus un lucru adevărat, ci pentru că este amendată o opinie. Nu o insultă, pentru că nu poţi insulta ideologii, ci o opinie. Şi asta mi se pare revoltător şi de neiertat!

    Ar trebui retrasă această amendă şi apoi reaplicată pentru dezinformare, pentru că Banciu a tradus incorect textul caricaturii din Charlie Hebdo (nu, acolo nu scria că e de rahat Coranul), astfel pictând un profil complet neadevărat al revistei.
  • +8 (8 voturi)    
    Nu trebuie sa existe nici un subiect tabu! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 14:46)

    dpop23 [utilizator]

    Nu exista nici un drept fundamental sa nu te vorbeasca lumea de rau sau sa nu faca misto lumea de tine, indiferent ca esti Ceausescu, Ponta, patriarhul, BOR sau terorist musulman cu AK47.

    Nu trebuie si NU E BINE nici statul sa ia masuri sa amendeze ce nu-ti place tie si nu trebuie nici particularii sa ia legea in mina lor si sa impuste pe aia care scriu ce nu le convine. Nu iti convine - schimba postul. Sau nu mai citi ziarul cutare, ca nu le-a bagat nimeni pe git teroristilor vreun abonament la Charlie Hebdo, probabil doar il cumparau ca sa aibe de ce sa se oftice, sa se simta mai bine cind sint indignati.
  • +7 (7 voturi)    
    Dilema (Marţi, 13 ianuarie 2015, 15:28)

    CipriCiprian1309940547368 [anonim]

    E chiar o dilema, si cam greu de decis..... dar injuriile verbale pedepsite, si cele "injuriile desenate" nu?
    O fotografie/desen face cat o mie de cuvinte. Si evident, ca acele caricaturi sunt mai jignitoare decat acele cuvinte ale acestui ziarist. Nici ce-a facut banciu nu e cumva chiar bine, dar atunci nici acele caricaturi n-ar trebuii vazute cu ochi mai buni.
    Deci, este chiar o dilema.
  • +7 (9 voturi)    
    Libertate de exprimare fratilor?! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 16:19)

    m_viteazul [utilizator]

    Toate religiile sunt de CACAT.

    Daca asta este si parerea mea si o si spun trebuie sa fiu amendat sau pedepsit?

    Mi s-ar parea normal sa i se aplice si lui Charlie o amenda post mortem daca tot il amendam pe Banciu :) sau macar sa se interzica publicatia franceza in Romania, se poate asa ceva?
    • +4 (4 voturi)    
      in Romania ar fi luat sigur amenda! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 19:38)

      dpop23 [utilizator] i-a raspuns lui m_viteazul

      ... pentru declararea prea tirzie a mortului. Serios, cautati stirea cu amenda pe care au luat-o rudele decedatilor din elicopterul Smurd, cred ca primaria Constanta plinge in pumni de invidie ca Parisul poate sa dea 12 amenzi sau citi morti au fost, ale caror rude sigur nu ajung sa se incadreze in cele 48 ore teoretice (practic 4).
  • +5 (5 voturi)    
    Câte amenzi au primit Antena 3 și RTV (Marţi, 13 ianuarie 2015, 17:31)

    hic sunt leones [utilizator]

    pentru incitare la ură față de președintele României - pe atunci Traian Băsescu - sau de incitare la ură față de judecătorii care l-au condamnat pe Dan Voiculescu?
  • -4 (6 voturi)    
    Acest Banciu (Marţi, 13 ianuarie 2015, 17:34)

    UpNext [utilizator]

    .....este expresia pura a jurnalismului flatulent tip EVZ/b1tv. Iubiti-l, admirati-l si slaviti-l, este un Wallacher autentic! Va reprezinta.
  • +4 (4 voturi)    
    Duplicitari si ipocriti,suntem mandrii romani (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 8:31)

    Plagarus [utilizator]

    Cu cat iti faci meseria mai bine,cu atat sunt sanse mai mari sa fii impuscat,reclamat, amendat,investigat, blamat,scuipat,renegat,exocomunicat, ....afurisit ect. !!!
  • +4 (4 voturi)    
    Banciu este Charlie (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 9:20)

    iahim1968 [utilizator]

    Nu a gresit cu nimic ,CNA sa va fie rusine sunte-ti de plans comunistilor
  • +4 (4 voturi)    
    D-le Radu Banciu, (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 9:39)

    John M. [utilizator]

    Sper ca n-o sa va schimbati de hatarul unor activisti de partid plantati in CNA de ultimele esaloane comuniste din aceasta tara: Ponta, Dragnea, Liviu Pop (acest mardeias recuperator) etc.care in curand vor completa galeria puscariasa a acestei natiuni in continua schimbare. Si mai sper sa le dovediti in tribunal acestor indivizi incapacitatea lor de a intelege ceva din lupta pentru emancipare a acestei societati. "Mintile geniale au intampinat intotdeauna o violenta opozitie de la mintile mediocre". (Einstein).(Great minds have always encountered violent opposition from mediocre minds".)
  • +4 (4 voturi)    
    minti sclipitoare... (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 9:49)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    inca niste comentarii mai opace decat cele de la CNA nu am vazut...
    Oamenii astia sunt de prea multa vreme acolo.
  • +3 (3 voturi)    
    daca ar fi spus (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 10:01)

    andrei1245 [utilizator]

    religia musulmana indeamna la ura si adeptii ei sunt fanatizati.


    nu l ar fi amendat. cred ca lbertatile de limbaj il cam amendeaza

    oricum 20000 face pt publicitatea adusa

    bravo banciu i am a fan
  • -2 (2 voturi)    
    Nimic de zis. (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 10:50)

    Alexandru_Eu [utilizator]

    L-aș invita pe acest distins domn într-o tara islamica sa vorbească în felul caracteristic despre islam.
  • 0 (0 voturi)    
    Slujitorii politicului (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 15:30)

    EmilianBratucu [anonim]

    Banciu deranjeaza de mult timp CNA-ul, ai carui membri sunt ,,numiti". Pacat ca nu pot folosi expresiile lui in ceea ce as vrea sa spun despre CNA. Acum l-au inghesuit(asa cred ei). Eu cred ca va fi mai vehement si mai curajos. Bravo Banciu
  • 0 (0 voturi)    
    Banciu si Cna-ul(sau canalul) (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 19:00)

    EugenProfire [anonim]

    Nu cred ca acesti neaveniti de la CNA mai au creer. Nu poti sa amendezi pe un ziarist, reporter etc, pt ca si-a spus punctul de vedere privind Islamul sa despre moaste. Domnilor, ati citit Coranul? Categoric nu, pt. ca altminteri ia-ti fi dat dreptate lui Banciu. Sunt f. multe lucruri stupide in Coran, asa ca un om cu niscaiva discernamant se va dezice mintenas de asemenea religie. Ganditi-va la per. inchizitiei, care a aplicat aceeasi teroare pe care o fac fundamantalistii islamului, si atunci, ce sa facem? Sa ne punem lacat la gura.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică