Facebook poarta, de cateva luni, discutii cu cel putin sase companii media in legatura cu posibilitatea ca reteaua sociala sa gazduiasca pe propria platforma continutul acestora, in loc sa-i puna pe utilizatori sa urmeze un link spre un site extern, potrivit New York Times. Cotidianul american precizeaza ca printre partenerii initiali in acest proiect se numara si societatea compania care il editeaza, The New York Times, dar si BuzzFeed si National Geographic.

Potrivit unei surse citate de publicatie, The Times si Facebook se apropie de un acord pe aceasta tema.

Potrivit NY Times, Facebook - retea cu 1,4 miliarde de utilizatori, ce a devenit o sursa esentiala de trafic pentru publisherii online, incearca de multa vreme sa inlature temerile acestora legate de controlul asupra audientelor pe care le atrag.

Facebook intentioneaza sa inceapa testele pentru noul format in urmatoarele luni, arata sursele ziarului american. Facebook discuta inclusiv modalitati prin care editorii online sa castige bani din publicitatea care le va insoti continutul publicat in cadrul platformei sociale.

Printre avantajele prezentate de New York Times pentru un astfel de parteneriat se numara un acces mai rapid la continutul publicat "in interiorul" Facebook, comparativ cu accesul pe pagini externe, precum si limitarea efectelor in situatii precum scaderea accelerata de trafic, ce se face simtita de cand Facebook prioritizeaza continutul video.

Printre riscurile asociate unui asemenea parteneriat, New York Times mentioneaza posibilitatea ca editorii sa piarda accesul la datele privind consumatorii de continut. Aceste date, esentiale pentru publicitate, ar putea iesi de sub controlul publisherilor, trecand in curtea Facebook. In acelasi timp, daca Facebook trece de faza de experiment si prioritizeaza continutul pe care il gazduieste, cei care nu intra in astfel de parteneriate ar putea pierde trafic si s-ar putea trezi ca articolele lor se incarca mai incet decat cele ale concurentei gazduite de Facebook.