​Clientii si agentiile de publicitate sunt de acord ca rolul continutului in campaniile de comunicare este extrem de important, dar cele doua tabere au pareri diferite despre ce inseamna continut valoros, cand si cum ar trebui sa fie folosit acesta in scopuri de marketing, potrivit unui studiu realizat la nivel local de Nielsen si McCann PR.

Studiu - marketing bazat pe continutFoto: McCann PR
  • Continutul, fie el informativ sau de divertisment, atrage o atentie tot mai mare in promovarea produselor si serviciilor in media si social media, iar la "content" incearca sa apeleze toti - de la publicitari la PR-isti si specialisti in domeniul comunicarii digitale. Nielsen si McCann PR si-au propus sa afle ce cred agentiile si clientii de publicitate despre: "cine este mai potrivit sa creeze continut? Cum arata un continut valoros? Cum arata un continut eficient in opinia industriei? Care-s barierele de care se lovesc agentiile cand propun idei de continut?" In acest sens a fost realizat un studiu cantitativ (chestionar online) si calitativ (27 de interviuri fata in fata) cu profesionisti influenti din industria comunicarii, potrivit unei informari de presa.

Potrivit unui infografic realizat in baza studiului McCann PR/Nielsen (vezi mai jos), si agentiile, si clientii de publicitate considera ca un continut valoros trebuie, in primul rand, sa fie relevant pentru utilizatori. Dar, daca pentru patru din cinci clienti este foarte important ca acel continut sa transmita atributele brandului, doar jumatate dintre agentii dau importanta mare acestui criteriu, agentiile considerand mai important si ca respectivul continut sa porneascade la o idee buna si sa fie util.

Agentiile si clientii au pareri foarte diferite in privinta "provocarilor la implementare" a campaniilor de continut. Pe de o parte, majoritatea covarsitoare a clientilor mentioneaza "imposibilitatea demonstrarii unui rezultat comercial imediat" si sunt, intr-o foarte mica masura, preocupate de riscul unor controverse sau de prezenta redusa a brandului in campanie. Pe de alta parte, agentiile sunt in special preocupate de importanta prea mare pe care risca sa capete brandul in continutul respectiv, dar si de dorinta clientilor de a controla procesul creativ.

  • Unul din cinci oameni de agentie cred ca distributia continutului e esentiala pentru eficienta unei campanii, in timp ce clientii nici nu mentioneaza aceasta "regula pentru viralizare". Ambele tabere dau, insa, o importanta mare relevantei ideii pentru consumatorii continutului respectiv.
  • In privinta social media, agentiile cred ca cei mai multi bani se duc in mesaje publicitare prin retele sociale si in continut specific brandului, in timp ce jumatate dintre clienti cred ca cei mai multi bani se duc in continut specific brandului, urmat de optimizarea rezultatelor in motoare de cautare.
  • Potrivit studiului, PR-ul continua sa fie asociat cu managementul de criza, relatia cu bloggeri, comunicate de presa si organizarea de evenimente, iar perceptia generala este ca PR-ului ii lipsesc gandirea strategica si resursele pentru a face campanii de continut sustinute pe termen lung.