Reactia agentiei de publicitate care a produs campania #seatbeltb00bing, amendata de CNCD din cauza "continutului misogin": Purtatul centurii de siguranta nu ar trebui sa ofenseze pe nimeni

de RH     HotNews.ro
Joi, 4 iunie 2015, 17:35 Economie | Media & Publicitate

"Tinerii soferi romani (dintre care 53% sunt implicati in accidente rutiere) considera purtatul centurii de siguranta ca fiind pentru <<fraieri>>, ceva <<uncool>> pentru ca <<le strica tinutele>>. O cauza importanta necesita o abordare curajoasa", arata agentia de publicitate Publicis, autoarea campaniei #seatbeltb00bing, ca reactie la amenda data de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD).

Reamintim ca Automobil Clubul Roman (ACR) a fost sanctionat joi de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii pentru o campanie premiata international, #seatbeltb00bing, menita sa incurajeze purtarea centurii de siguranta. Potrivit unui comunicat al Coalitiei pentru Egalitate de Gen, CNCD a amendat ACR cu amenda contraventionala de 2.000 de lei, dupa ce aceasta organizatie a semnalat ca mesajele si imaginile incluse in campanie "lezeaza dreptul la demnitatea personala a femeilor din cauza continutului misogin al acestora".

"Intr-o tara in care toata lumea ignora centurile de siguranta, am incetat sa ne adresam tuturor si ne-am concentrat direct pe jumatate din target – cea mai receptiva jumatate la mesajele de responsabilizare sociala - femeile. Astfel, am creat #seatbeltb00bing – hashtag-ul care incurajeaza soferitele sa isi faca selfie-uri in timp ce poarta centura de siguranta si sa le posteze pe social media, cu scopul de a amplifica mesajul si de a transforma centurile de siguranta intr-un trend si intr-un accesoriu <<cool>>", mai arata Publicis.

Decizia CNCD vine la o luna dupa ce Automobil Clubul Roman, pentru campania #seatbeltb00bing, a primit Premiul I pentru Siguranta Rutiera, la categoria inovatie, in cadrul unei gale a Federatiei Internationale a Automobilului (FIA), desfasurata la Tunis.

Coalitia pentru Egalitate de Gen a sesizat modul in care a fost prezentata campania pe site-ul ACR, pagina de Facebook si prin clipul de promovare a campaniei, care fac o trecere in revista a tipurilor de bust feminin, corelandu-le cu fructe sau legume, in functie de forma sau marime si incurajandu-le pe femei sa se fotografieze purtand centura, pentru a contribui la "sensibilizarea" barbatilor.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
952 vizualizari
  • -1 (3 voturi)    
    deplasat reactie (Joi, 4 iunie 2015, 18:18)

    amaris [anonim]

    Reclama e deplasata si eu ma simt ofensata de continut. Nicio femeie normala nu isi face un astfel de selfie, cu atat mai putin sa il posteze pe net. Mai mult, stimati domni, centura de siguranta se reduce strict la responsabilitate si la felul in care intelegem sa ne protejam de riscurile din trafic, Nu are legatura cu nicio parte anatomica si nu, mesajul nu e amuzant, e misogin si reduce femeia la nivel de obiect. Salut demersul celor de la CNCD!
    • +1 (1 vot)    
      strugurii (Joi, 4 iunie 2015, 20:16)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui amaris

      Eh,unele femei n-au bustul prea dezvoltat...
    • +1 (1 vot)    
      relax (Joi, 4 iunie 2015, 21:26)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui amaris

      Prin actiuni d'astea stupide ca reduceti singure la nivel de obiect. Ca barbat, ma amuz. Daca eram femeie, va "calcam pe cap", pentru ca ma faceti de rahat prin asociere.
      • 0 (0 voturi)    
        you relax (Vineri, 5 iunie 2015, 8:32)

        amaris [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

        Bine ca esti barbat, asa te poti calca singur pe cap prin comentarii de doi lei. Intr-adevar mi-ai dat o lectie si mi-ai reamintit unde mi-e locul. Probabil esti tare singur daca iti imaginezi ca te poti face de rahat prin asociere. Dar nu-i nimic, te inteleg si ca femeie accept ca exista si opinii diferite si minoritare. Asa trebuie sa fie!
        • 0 (0 voturi)    
          indeed (Vineri, 5 iunie 2015, 14:54)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui amaris

          Sunt foarte relaxat si, dupa cum am si zis, amuzat. Ti-ai reamintit singura, nu e cazul sa fii modesta.
          Sunt atat de singur incat nu am timp sa ma plictisesc :D

          Inainte sa intelegi ca exista opinii diferite, incearca sa intelegi ca exista reclame funny si atat, fara conotatii. Singurele care le vad altfel, nu sunt femeile care gandesc (non-biased).

          Ca sa ma citez din alt comentariu pe tema: e ca si cum borsrl sesiza cncdblabla pentru reclama cu "vezi bai ninja ca nu'i ca'n filme?". Realizezi cat de stupid ar fi fost, chiar si daca faci un efort?

          PS: daca te duci vreodata la noaptea devoratorilor de publicitate, ia si un top de hartie A4 cu tine, pentru sesizari. Sau chiar doua topuri, ca unu nu are decat 500file si la o reclama poti intocmi chiar si 5 sesizari diferite


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri