Principalii publisheri suedezi isi unesc fortele pentru a bloca simultan utilizatorii de adblock

de I.C.     HotNews.ro
Joi, 17 martie 2016, 21:20 Economie | Media & Publicitate

Satui de numarul din ce in ce mai mari de utilizator de ad-block, 90% dintre publisherii suedezi (in jur de 20) intentioneaza sa blocheze simultan, in luna august, utilizatorii deprograme tip adblock (de blocare a reclamelor). IAB Suedia, varful de lance al eforturilor, incearca, de asemenea sa imbunatateasca publicitatea prin standardizarea formatelor, informeaza digiday.com.

IAB a inceput sa se gandeasca la aceasta initiativa in urma cu mai bine de un an, cand circa 20% dintre persoane foloseau programe de adblock, a declarat Charlotte Thur, CEO al IAB Suedia. Acum, procentul acestora a crescut la peste 30%.

"Credeam atunci ca este o problema. Acum trebuie sa facem ceva mai puternic", a declarat Thur.

In timpul testului, persoanele care au instalat programe adblock nu vor putea sa vada continutul publicatiilor care iau parte la campanie daca nu isi dezactiaza aceasta optiune.

Acestora li se va oferi totusi posibilitatea de a plati o suma pentru a accesa continutul - fiecare publisher va stabili propriul pret - sau de a vedea continutul la o calitate inferioara. Spre exemplu, continutul video va rula cu mai putine frame-uri pe secunda iar articolele nu vor putea fi vazute integral.

Spre deosebire de publicatiile din alte tari, cele suedeze nu sunt interesate sa dea in judecata companiile de adblock sau sa plateasca pentru a fi sterse din lista lor.

Dupa test IAB va face publice rezultatele astfel incat alte tari sa poata invata din acest exemplu. Cu toate acestea, diferentele culturale si de dimensiune a pietei fac putin probabil ca experimentul suedez sa poata fi refacut cu usurinta in alte parti. Piata suedeza este mica, iar publisherii se stiu intre ei, ceea ce inseamna ca e mult mai usor sa se organizeze.


Citeste mai multe despre   









4945 vizualizari
  • +15 (19 voturi)    
    le doresc succes (Joi, 17 martie 2016, 21:56)

    IancuJianu [utilizator]

    insa miscarea asta le va "usura" disparitia de pe piata.
  • +20 (20 voturi)    
    ... (Joi, 17 martie 2016, 21:56)

    cartograful [utilizator]

    daca "publisherii" ar intelege sa prezinte reclama in mod civilizat nici lumea n-ar mai folosi "adblock"-uri. Cat despre blocarea "blocatoarelor de reclame" sa fie linistiti ca in IT se gasesc oricand workaround-uri.
  • +17 (17 voturi)    
    Hotnews (Joi, 17 martie 2016, 21:59)

    Relativ_neutru [utilizator]

    Vad ca hotnews bate saua sa priceapa iapa. E al n-lea articole pe tema asta. Eu personal am sa evit orice site care procedeaza dupa modelul sudez.
    PS poate scoateti/micsorati reclamele alea care ocupa jumatate de ecran pe mobil.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 18 martie 2016, 9:31)

      Relativ_neutru [utilizator] i-a raspuns lui Relativ_neutru

      Si daca tot m-ati provocat cu subiectul asta, revin cu titlul unei stiri de pe Hotnews de acum 2 zile:
      "Reclamele de pe mari site-uri de stiri, inclusiv New York Times si BBC, deturnate de hackeri pentru a instala ransomware pe calculatoarele vizitatorilor ".
      Ar trebui sa dezactivez adblock, nu-i asa?
  • +18 (18 voturi)    
    HAHA (Joi, 17 martie 2016, 22:58)

    nu ma face sa ma ridic la tine [utilizator]

    Daca nu stiati au aparut programe anti-anti-adblock. Saracii publisheri, nu-i regreta nimeni.
  • +11 (13 voturi)    
    Renuntati la: (Joi, 17 martie 2016, 23:53)

    gugurila [utilizator]

    - reclame peste pagina pe care vreau sa o citesc
    - filme care canta automat (aici hotnews nu e vinovat, dar sunt multi pe langa ei)
    - reclame care impiedica incarcarea paginii, ca de exemplu aia de la emag de ieri - primeam reclama si un dreptunghi gri in loc de hotnews

    Mai taiati si din referintele externe care merg ca dracu si incetinesc incarcarea paginii.

    Dupa aia discutam de scos adblock-ul.
  • +13 (15 voturi)    
    nu am nimic cu reclamele... (Vineri, 18 martie 2016, 0:16)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    inteleg ca acesta e modelul de finantare, inclusiv pt HN, dar ce te faci cand pe mobil iti umple peste 50 % din suprafata ecranului si de multe ori, defiland sus-jos ajungi sa dai click f usor tocmai pe reclama, apoi back si tot asa...pierzi timp, te enervezi si logic ca te gandesti sa pui un ad-blocker.

    Nu mai zic de site-uri cu tot felul de pop-up-uri sau care nu te lasa sa citesti pana nu le dai vreun like sau inscriere pe ei, pe urma te trezesti cu zeci de mail-uri in spam zi de zi...
    Daca ar studia modalitati mai putin intruzive/agasante si ceva mai creatoare de a atrage clientii si spre reclama, nu ar fi nici asa mare pb...bine ca le sade mintea la blocarea ad-block-erilor, in loc sa se concentreze pe problema care a condus la situatia asta, ei trateaza efectele.
  • +12 (12 voturi)    
    Atita timp (Vineri, 18 martie 2016, 2:49)

    siska [utilizator]

    cit voi da click pe un desen animat pt copilul meu si pagina ma "arunca" intr-un site porno sau cu reclame la viagra si marire de organe, le doresc succes IT-istilor care reusesc sa scoata adblock-uri cit mai bune !
    • 0 (0 voturi)    
      intreb si eu (Vineri, 18 martie 2016, 17:57)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui siska

      Ai platit cumva sa vezi acel desen animat cu copilul tau? sau pe net gasesti totul "moaca" "free" ?
      Nu de alta dar ai scapat usor. Sotia mea a cautat vreo 2 zile sa descarce un anumit film pentru adolescenti. L-a gasit dar a doua zi nu ii mai functiona nimic, drivere de imprimanta, alea-alea. I-a luat inca juma de zi sa scape de virusache.
  • +3 (3 voturi)    
    Loool (Vineri, 18 martie 2016, 7:15)

    cvi [utilizator]

    "incearca, de asemenea sa imbunatateasca publicitatea prin standardizarea formatelor"
    De aici trebuie sa plece, nu sa blocheze intai. Nu-i nimic, ei pierd bani. Dupa o luna, cand vor castiga 100-200 de euro in plus din abonati insa traficul se va injumatati, se vor trezi la realitate.
    In afara de angajati, nimeni nu va plange dupa ei.
  • +2 (2 voturi)    
    In loc sa-si uneasca fortele (Vineri, 18 martie 2016, 7:40)

    AdiSto [utilizator]

    si sa gaseasca o alta modalitate de a face reclama, pentru ca actualul model este clar depasit in 2016, ei pornesc o "cursa a inarmarilor" ? Succes.
  • +8 (8 voturi)    
    Ce inseamna publisher? (Vineri, 18 martie 2016, 8:00)

    idsoc [utilizator]

    Exista un echivalent in romana? Multumesc.
    • +6 (6 voturi)    
      Scrie in CV :) (Vineri, 18 martie 2016, 11:25)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui idsoc

      probabil ca sunt cei care au "aplicat" pentru o meserie si in "CV-ul" lor scrie ca vor sa faca reclama. Fara indoiala ca "targetul" lor este cresterea "turnaround-ului" celui ce le-a dat "jobul", samd, sa, etc :)))
  • +2 (2 voturi)    
    Pot intelege "publisherii" (Vineri, 18 martie 2016, 8:05)

    Mariusica.a [utilizator]

    Ca isi fac 2 bani din treaba asta. Dar reclamele respective sunt foarte intrusive si enervante si ce mai vreti. Ce trebuie sa caut eu un articol, apoi sa imi pocneasca pe ecran o reclama la bijuterii nu stiu de care, asta pentru ca acum 2 zile am cautat eu amethist si PAC, reclama in ochii mei la inele si cercele.

    Nu tati, cum prezinti informatia intr-un mod civilizat, prezinti si reclama, iar daca mie imi starneste un interes real, atunci dau click sa vad mai departe.....aici tine si de originalitatea reclamei, ce trebuie eu sa inghit reclame la motoare cand caut o stire despre pasca de pasti
  • +9 (9 voturi)    
    Sunt curios (Vineri, 18 martie 2016, 11:30)

    fdaniel [utilizator]

    Sunt curios cum cred "publisherii" ca vor reactiona cumparatorii (pardon, "customerii") cand, volens-nolens, li se va baga clipul ala pe gat. Oare au senzatia ca turme intregi se vor buluci sa cumpere sau DIMPOTRIVA o sa fuga de respectivul brand.
    Eu o sa aleg varianta a doua.

    Pe un alt plan, am senzatia ca modul acesta de publcitate /advertising, este cu totul depasit si este utilizat numai pentru a toca banii de publicitate ai companiilor si/sau a mentine pe bursa niste agentii mamut. Nu cunosc pe nimeni ( nimeni!!) care sa fi zis: ce reclama interesanta imi acopera ecranul, hai sa ma mai uit :(


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri