CNA: Minorii nu vor mai putea aparea in reclamele pentru produse alimentare, prin noul Cod de reglementare in audiovizual

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 14 septembrie 2016, 20:55 Economie | Media & Publicitate

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a votat, miercuri, intr-o sedinta suplimentara, mai multe propuneri de modificare a Codului de reglementare a continutului audiovizual, una dintre schimbari presupunand ca va fi interzisa aparitia minorilor in reclamele pentru produse alimentare.

"Cele doua mari modificari importante sunt urmatoarele: propunerea pe care am sustinut-o extrem de puternic, si anume interzicerea aparitiei minorilor in reclamele la produsele alimentare, propunere care a fost adoptata, si doua articole care clarifica statutul reclamelor la suplimentele alimentare, care sunt prezentate publicului ca posibile produse de tipul medicamentelor, care vindeca boli incurabile, de altfel. Prin modificare, reclamele la suplimentele alimentare nu vor mai putea induce in eroare publicul si nu vor mai putea fi prezentate ca avand efecte de tipul medicamentelor", a explicat pentru agentia de presa News.ro Valentin-Alexandru Jucan, membru CNA.

Prin modificarile propuse si votate pentru Codul de reglementare in audiovizual de membrii CNA, la mesajele de avertizare prevazute, precum cele referitoare la evitarea excesului de sare, zahar si grasimi si la recomandarea consumului zilnic de minimum doi litri de lichide, se adauga doua referitoare la faptul ca parintii trebuie sa petreaca cat mai mult timp alaturi de copii si la faptul ca este importanta alaptarea copiilor in primul an de viata.

"Cele mai multe articole vin sa clarifice niste aspecte care tin de informare corecta, dreptul la replica si protectia minorului, deci sunt clarificari care au ca scop intarirea acestor norme", a mai spus Valentin-Alexandru Jucan.

Codul de reglementare in audiovizual, cu modificarile propuse si prezentate de membrii CNA, va fi publicat pe site-ul Consiliului, dupa care va intra in dezbatere publica, timp de 30 de zile. Apoi, noile propuneri vor fi analizate, se va da votul final, iar noul Cod va intra in vigoare odata cu publicarea sa in Monitorul Oficial.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

661 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi