Demisionat din TVR, editorul Radu Gafta acuza cenzura si autocenzura din televiziunea publica

de D.T.     HotNews.ro
Luni, 21 ianuarie 2008, 19:06 Economie | Media & Publicitate

Un editor al televiziunii publice, Radu Gafta, a demisionat luni din functie, afirmand ca noua conducere a TVR a comis mai multe acte de cenzura. Fostul editor a declarat pentru HotNews.ro ca unele anchete jurnalistice au fost oprite de la difuzare, iar realizarea unui articol despre Norica Nicolai a fost impiedicata fara explicatii editoriale din partea noului sef al departamentului de stiri, Madalina Radulescu. Conducerea TVR a fost contactata in repetate randuri sa comenteze acuzatiile de cenzura, insa deparatamentul de comunicare n-a raspuns solicitarilor HotNews.ro.

Evenimentul Zilei si ziarul Gandul au scris saptamana trecuta ca TVR a interzis trei anchete de la difuzare in cadrul emisiunilor de investigatie "Reflector", "Cu ochii in patru" si "Ochiul Magic". TVR ar fi explicat ca e vorba de o reprogramare a materialelor din cauza unor probleme de ordin tehnic.

Fostul editor TVR Radu Gafta sustine, insa, ca unul dintre reporterii care au lucrat la anchete s-a plans ca este cenzurat. “Am fost sunat de unul din reporteri care s-a plans ca emisiunea a fost oprita de la difuzare pe motiv ca nu este corespunzatoare din punct de vedere editorial si m-a intrebat ce sa faca. Sfatul meu a fost sa se adreseze comisiei de etica”, a declarat Gafta. In cele trei investigatii era vorba de presedintele CJ Brasov, Aristotel Cancescu (PNL), de un chirurg clujean apropiat de PSD si de primarul Mangaliei, Zanfir Iorgus (PD-L).

“Caseta cu Remes l-a obligat pe Sassu sa actioneze”

“Caseta cu Remes a fost un fel de picatura care a umplut paharul. Cred ca domnul Alexandru Sassu a fost adus la conducerea televiziunii publice tocmai pentru ca astfel de deranjuri sa nu se mai intample. Dupa episodul Remes, Sassu a fost obligat sa actioneze, ceea ce a si facut. Argumentez asta prin faptul ca in seara difuzarii casetei, domnul Sassu ne-a felicitat, pentru ca a doua zi sa-si schimbe radical punctul de vedere”, a declarat pentru HotNews.ro fostul editor de la televiziunea publica, Radu Gafta.

El a mai spus ca noua conducere editoriala de la departamentul stiri a oprit si un material despre Norica Nicolai, fara nici o explicatie de ordin editorial.   Senatorul liberal fusese acuzat ca a intervenit pentru a-si angaja nepoata la Administratia Penitenciarelor. Gafta sustine ca subiectul era discutabil, insa el a fost interzis fara nici o explicatie.

“Pur si simplu s-a spus nu, fara o motivatie editoriala. S-a interzis stirea pentru ca dadea intr-o anumita directie in care nu trebuia sa se dea. Stirea a fost oprita in timp ce se lucra la ea de catre directorul departamentului de stiri, Madalina Radulescu”, a spus fostul editor de la televiziunea publica. Inainte de a veni la TVR, Madalina Radulescu a lucrat pentru Antena 1 si a fost adusa de Alexandru Sassu in locul Rodicai Culcer, care a dat ulterior in judecata televiziunea publica.

Tras pe linie moarta dupa actiunea "Caltabosul"

Radu Gafta este unul dintre editorii trasi pe linie moarta in octombrie 2007, dupa difuzarea casetei cu fostul ministru al agriculturii, Decebal Traian Remes. Dupa incident, Gafta fusese mutat de la departamentul de stiri al TVR1 la jurnalul regional de la TVR2.

Tot in toamna anului trecut, Radu Gafta a fost agresat de reporterul TVR Marius Zamfir, sanctionat ulterior cu reducerea a 10% din salariu. Fostul editor sustine insa ca masura a fost compensata cu promovarea lui Zamfir la alte emisiuni. “Dupa incident, nimeni din conducerea TVR nu m-a intrebat de sanatate”, a declarat Gafta, care a mai spus ca ar fi demisionat inca din octombrie 2007, dar a avut “constrangeri de ordin personal”.

“In TVR functioneaza puternic autocenzura. Multi stiu ce trebuie sa dea si ce nu trebuie sa dea. De cele mai multe ori, lucrurile se rezolva la sedinta de sumar”, a mai spus Gafta. Fost editor la TVR, BBC si fost prezentator de televiziune, Radu Gafta va lucra de la 1 februarie pentru Comisia Europeana. 























2237 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    TVR (Luni, 21 ianuarie 2008, 19:37)

    moa [anonim]

    Pai normal noi suntem doar buni sa cotizam ca fraierii la aceasta asa zisa televiziune libera , sa puna mana sa traiasca din reclame ca si restul televiziunilor. Ii doare in cot de audienta sau altceva atata timp cat sacul cu bani este fara fund datorita fraierilor.
  • -1 (1 vot)    
    lasati politica in tvr (Luni, 21 ianuarie 2008, 19:40)

    paul [anonim]

    R.G. trebuia si sanctionat ca introduce politicul in tvr.Sa se duca la la media "politica"!!!!
    • +1 (1 vot)    
      Paul... din TVR? (Luni, 21 ianuarie 2008, 20:40)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui paul

      Lucrezi la Stiri? Daca da, spune-ne si noua mai multe despre introducerea politicului in TVR, in noul departament creat. Or, nu-ti da voie 'sefa' cea noua? Hai, curaj!
  • +2 (2 voturi)    
    paule las-o moarta (Luni, 21 ianuarie 2008, 20:30)

    Ciucu [anonim]

    Mda... tot Radu e de vina. In tara asta hotul striga hotii, cei din media politica ii trimit in media politica pe cei care nu sunt din media politica s.a.m.d.
    Totu-i relativ cand certitudinea-i relativa.

    Radu Gafta a primit un pumn in ochi mijolcul redactiei TVR si tot el a fost tras pe linie moarta in schimb ce agrsorul a fost promovat.
  • +1 (1 vot)    
    de ce sa ne miram... (Luni, 21 ianuarie 2008, 20:41)

    judex [anonim]

    Are scoala lui Felix, de la Antene. Mai scarbos post TV nu cred ca mai exista. Pur si simplu te fac sa vomezi.
  • -1 (1 vot)    
    despre radu (Luni, 21 ianuarie 2008, 21:30)

    marian [anonim]

    Radu Gafta, editorul implicat in scandalul Caltabosul, este cel care a dat titlul stirii: "Flagrant". Scrie in ziare despre asta, ca fiind o greseala. Dupa cum greseala cred ca a fost faptul ca Rodica Culcer (e cacofonie?) n-a dat episodul doi din Caltabos, desi ea decidea politica editoriala a stirilor. Pleaca Radu Gafta la institutii europene? Cu-atat mai bine tarii si lui cu-atat mai bine. Sau poate nu? Am dubii in ceea ce priveste tara.
  • 0 (0 voturi)    
    Un tip capabil (Marţi, 22 ianuarie 2008, 9:28)

    Stelian [anonim]

    Imi pare rau pt. Radu care este un tip capabil. Din pacate "elitele" noastre politice nu au nevoie de oameni competenti, ci doar de slugai. Am fost coleg de generala si de liceu si ii cunosc bine calitatile acestui om. Pacat ca in locul lui va veni un slugoi care v-a completa echipa slugoilor de la TVR. Din pacate suntem obligati sa platim acea taxa pentru TVR ca sa intretinem o gasca de incompetenti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri