Deloitte: Publicitatea online va creste cu peste 50% in 2008

de C. Ionescu     HotNews.ro
Marţi, 22 ianuarie 2008, 14:24 Economie | Media & Publicitate

 documente
(22 Ian 2008) DOC, 197KB
Previziunile privind viteza de crestere a pietei media din Romania sunt mai optimiste decat cele la nivel global, se arata intr-un studiu dat astazi publicitatii de Grupul Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu. Potrivit studiului "Previziuni Media 2008", publicitatea online va creste cu peste 50% in 2008, dupa ce in Romania a crescut pana la circa 10 milioane de euro in 2007. Documentul mai precizeaza ca cel putin un operator major de televiziune prin cablu va introduce televiziunea IP pana la sfarsitul acestui an.

Evolutia pietei romanesti, aliniata la tendintele internationale

Potrivit unui comunicat Tempo Advertising difuzat pe aceasta tema, Radu Herinean, Enterprise Risk Services Manager la Deloitte Romania, cel care a evaluat piata romaneasca de media pentru studiul global mentionat, apreciaza ca "in ceea ce priveste Romania, evolutia este intr-o oarecare masura aliniata la trendul international, insa exista numeroase aspecte in care perspectivele sunt chiar mai optimiste decat media la nivel global, cel putin in ceea ce priveste viteza de crestere, daca nu neaparat valorile nete".

Herinean crede ca "in ceea ce priveste publicitatea pe internet, se pastreaza trendul prin care publicitatea online va creste cu peste 50% si in 2008. Televiziunea digitala si-a facut deja loc in casele romanilor, iar cel putin un operator major de televiziune prin cablu va introduce televiziunea IP, cel mai probabil spre sfarsitul anului".

Iar in privinta pirateriei, "ne vom clasa foarte probabil in continuare in urma mediei globale, in ciuda faptului ca legislatia romana este mult mai agresiva in acest domeniu", mai crede Radu Herinean.

In acelasi comunicat este citat si Dariusz Nachyla, partener TMT pentru Europa Centrala in cadrul Deloitte, potrivit caruia "directiile principale spre care se indreapta industria media la nivel global in 2008 vizeaza posibilitatile de reducere a consumului domestic de energie la aparatele electronice; dezvoltarea relatiei complementare dintre televiziunea prin internet si televiziunea traditionala; scaderea pirateriei online si cresterea numarului de produse media contrafacute; diversificarea cinematografelor etc.".

Obstacolele pe care le va intampina publicitatea online, in viziunea Deloitte
 
  • cresterea adversitatii publicului fata de publicitatea online.
  • cresterea opozitiei fata de monitorizarea comportamentului online.
  • industria publicitatii trebuie sa-si expuna argumentele in 2008. Aceasta va trebui sa comunice, de exemplu sub forma unor informatii gratuite, quid pro quo-ul reclamelor pe internet destinate utilizatorilor finali.
  • industria publicitatii trebuie sa monitorizeze cu grija aspectele legate de conformitate. Cu cat creste succesul publicitatii online, cu atat va creste si numarul controalelor de reglementare.
  • publicitatea online va trebui sa faca fata concurentei acerbe venite din partea formatelor media traditionale.

Evolutia televiziunii in 2008, potrivit Deloitte
  • industria televiziunii va avea parte per ansamblu de un an bun. Televiziunea prin internet va contribui cel mai probabil la profitul televiziunii traditionale.
  • televiziunea prin internet este un alt mediu, cu calitati, set de formate de continut si audienta total diferite de cele ale televiziunii traditionale. Televiziunile traditionale trebuie sa gaseasca solutii prin care canalele online sa vina in completarea continutului pe care acestea il difuzeaza in mod obisnuit.
  • Radu Herinean: "in Romania, televiziunea traditionala nu este amenintata de impactul pe care il are internetul, nici macar la nivel global, fiindca pana la urma internetul nu face altceva decat sa schimbe metoda de distributie a continutului care, pana la urma, este tot un produs al televiziunii „traditionale".

Deloitte despre distrugerea pirateriei online
  • cresterea semnificativa a numarului de conexiuni broadband in intreaga lume a atras de la sine cresterea pirateriei online.
  • marirea vitezei conexiunilor broadband a facut posibila pirateria de filme, televiziune si software.
  • in 2008, lupta cu pirateria digitala ar putea fi castigata printr-o lupta concentrata, dusa cu ajutorul educatiei si al sanctiunilor, ca de exemplu interzicerea accesului broadband, amenzi etc.
  • in 2008, va fi castigata o lupta impotriva pirateriei, dar intreg razboiul impotriva pirateriei se intrevede a fi extrem de violent.
  • este posibil ca industria media sa incerce sa caute noi modalitati prin care sa creasca gradul de securitate a produselor media.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

838 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    reclama online (Marţi, 22 ianuarie 2008, 18:16)

    gica contra [anonim]

    Gresita socoteala! Unii-si tocesc coatele de pomana prin facultati de lux! Omul de rand a ajuns sa respinga reclama. Ca urmare, va cauta sa se informeze prin alte mijloace. Oricat de agresiva va fi modalitatea de promovare, solutii simple, software (rss, atom, cuvinte chieie, s.a.m.d), vor sta intoteauna la dispozitie. De acum, vedetele vor trebui sa-si rupa salele pt. a castiga o bruma de bani. Incepe...REORIENTAREA
    • 0 (0 voturi)    
      re: reclama online (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 9:23)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui gica contra

      rss, atom nu sunt ferite de reclame...

      o solutie acceptabila in momentul de fata pentru a face navigarea mai 'linistita' (mai stiti acele Flash-uri cu sunet ON by default si care te scoteau din minti la fiecare incarcare a paginii) este sa folosesti un ad/content blocker....
      • 0 (0 voturi)    
        nu sunetul.... (Miercuri, 23 ianuarie 2008, 10:58)

        Lnx [anonim] i-a raspuns lui vlad

        Flash-urile sunt INTOTDEAUNA fix peste text. De obicei nu poti sa le inchizi. Nu vei mai vizita niciodata acea pagina. Their loss.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă