Conferintele Olimpiadelor Comunicarii

Lectii de comunicare cu politicienii obsedati de TV, asa-zisul altruism corporatist si puterea blogurilor

de Camelia Moga     HotNews.ro
Joi, 17 aprilie 2008, 19:32 Economie | Media & Publicitate

Toti politicienii vor sa fie Traian Basescu, nu e nimic altruist in campaniile de responsabilitate sociala ale companiilor, iar blogurile pot sa dezvaluie oamenii cu defecte si calitati din spatele unui brand. Asa sunt cateva dintre marturisirile comunicatorilor politici, de CSR si online in fata finalistilor de la Olimpiadele Comunicarii, pe parcursul conferintelor OC desfasurate saptamana aceasta si in care, inaintea campaniei electorale, politicul a atras cea mai multa atentie.

In cadrul evenimentului amintit, studentii care se pregatesc pentru o cariera in comunicare si publicitate au primit raspunsuri si la intrebari despre importanta blogosferei in campaniile de comunicare sau despre cat e adevar si cat e manipulare in programele de CSR ale companiilor, de la managerii unor companii de top din Romania sau specialisti cu nume consacrate in blogosfera.

Consultantii politici despre cum NU se aplica regulile in campaniile electorale:

Adriana Saftoiu, director Capital Promotion:
  • Daca regulile nu sunt adaptate la persoana, ele devin non-reguli. Regula intr-o campanie TV nu este valabila intotdeauna. “Vezi daca nu ii scoti minusurile in evidenta", a precizat ea.
  • In Romania, lipsa PR-ului politic i-a facut pe toti politicienii romani sa devina detergenti, sa se vanda la TV. Politicienii vor talk show-uri, chiar daca acestea se lasa cu sange.
  • Eu mi-as dori enorm sa lucrez cu femeile in campanie, dar toate vor sa fie ca Traian Basescu, innebunesti! Si femeile si barbatii vor sa fie Traian Basescu in Romania.
  • Foarte putini politicieni vin la un consilier de imagine cu temele facute, cu o strategie clara pe care o au in plan pentru orasul in care candideaza, daca e vorba de un primar. "Daca as avea simt civic, v-as da o lista cu orase unde nu trebuie sa mergeti la vot", a comentat situatia consultantul politic Adriana Saftoiu.
Intrebata de HotNews.ro cum intentioneaza sa atraga atentia unui public pasiv, avand in vedere prezenta redusa la vot la ultimele alegeri, Adriana Saftoiu a precizat ca "sunt foarte multi candidati si foarte multe partide politice care nici nu vor sa existe o mare prezenta la vot, pentru ca cei care se duc la vot e masa critica. Lor chiar le convine sa o conserve pe asta, pentru ca cei care nu vin la vot sunt nehotaratii pentru care ar trebui sa faci o anumita campanie, iar nimeni nu vrea asta".

In ce priveste canalele preferate in comunicarea cu publicul pentru alegerile din acest an, "fiecare mediu de comunicare isi are locul clar", a spus Saftoiu. "In mod evident presa e un canal foarte bun. Si campaniile "door to door" sunt un canal foarte bun. Conteaza modul in care iti organizezi evenimentele si de ce tip sunt ele", a completat ea.

"Sunt unii candidati care nu sunt charismatici, pe care nu trebuie sa-i expui. Si daca tot trebuie sa-i expui, o faci atunci cand trebuie, dar fara exces. Sunt unii foarte convingatori la TV si poate mai putin convingatori in contactul direct cu publicul. Nu e o reteta sa spui: notorietatea se asigura prin televizor. Poate sa fie o notorietate, dar negativa si asta se poate pastra", a explicat Saftoiu.

Cum influenteaza PR-ul politic votul uninominal? In bine, pe moment, a spus Saftoiu, "pentru ca sunt politicieni care incep sa fie constienti ca vor trebui sa-si faca campania axata pe ei ca persoana si ca va conta partidul, dar si persoana lor".

Managerii despre CSR: cat e adevar, cat e manipulare?

Dan Pascariu, presedinte al Consiliului de Administratie UniCredit Tiriac Bank:
  • Cand vorbesti de CSR trebuie sa pornesti de la modul cum iti obtii profiturile.
  • Sigur ca nu este nimic altruist in activitatile de CSR ale unei companii. Companiile nu sunt societati de binefacere.
  • Bancile nu sunt o Maica Tereza, lucru valabil si pentru celelalte companii.
  • Unele programe de CSR tin de imagine (aici riscul fiind extrem de important pentru ca o companie nu-si doreste sa-si asocieze imaginea cu orice), iar altele sunt programe de CSR care nu au o componenta de imagine, ci pur si simplu sunt facute pentru ca simti ca trebuie sa dai ceva inapoi societatii.
  • Cele mai importante active ale unei populatii sunt educatia si sanatatea. Pe undeva, o companie ar trebui sa aiba in vedere una din aceste doua, plus componenta de mediu, care este si ea importanta.
  • E important sa existe un parteneriat intre guvern si companii in programele de CSR. Autoritatile sunt cele care trebuie sa stabileasca cadrul. Odata stabilit, el poate suferi modificari sub influenta reactiilor din partea societatii.

Roy Maybaud, vicepresedinte Energy Holding Romania:
  • In realitate, CSR-ul este mai degraba treaba Guvernului, nu a mediului de afaceri.
  • Avantajul pe care lumea de faceri il are comparativ cu guvernantii - lipsa birocratiei. Business-ul are, in plus, un contact mai direct cu societatea.

Adela Jansen, secretar general BRD - Groupe Societe Generale:
  • Companiile fac CSR si pentru imagine, dar n-ar trebui s-o faca numai pentru acest motiv. Acesta trebuie sa fie un beneficiu indirect.
  • Ajutorul acordat unor start-up-uri sau pentru IMM-uri poate fi considerat CSR. Noi avem incredere in tinerii care vor sa inceapa afaceri.
  • CSR-ul nu poate exista fara profit. O companie trebuie sa aiba profit ca sa-si permita sa fie generoasa, oricat de dur as suna.

Shachar Shaine, presedinte Tuborg Romania:
  • Orice program de CSR e ca un brand, de exemplu umbrela verde de la Tuborg, care face trimitere la mediu.
  • Problemele legate de protectia mediului sunt destul de acute in Romania, de ceea si companiile se implica mai mult pe acest domeniu.
  • Compania trebuie sa aiba grija ca ea sa respecte standardele de protectie a mediului. Daca vrei sa fii un ambasador de mediu trebuie sa te uiti in oglinda si sa fii sigur ca esti 100% curat.

Adrian Dita, Director Corporate Affairs, Vodafone Romania:
  • "Cum se impaca ideea de sprijin acordat societatii, prin activitatile de CSR ale Vodafone Romania cu efectele negative ale antenelor GSM de pe blocuri?", a fost intrebarea multor participanti la conferinta. Raspunsul reprezentantului Vodafone: "O industrie cu o dezvoltare extraordinara bineinteles ca provoaca invidii. V-ati gandit vreodata ce exista in spatele acestor campanii? Daca va uitati la vorbitorii care au declansat aceste dezbateri (n.r. pe tema efectelor nocive ale antenelor GSM in presa, etc), puteti avea singuri raspunsuri".

Blogurile - manual de utilizare pentru comunicatori

Mugur Patrascu, managing partner iLeo:
  • Exista 10.000 bloguri in Romania cu 300.000 de cititori zilnici, adica traficul gsp.ro intr-o zi.
  • Blogurile ofera un mediu de participare si de reactie, se caraterizeaza prin naturaletea mesajului si pot dobandi credibilitate daca sunt intretinute de personalitati sau oameni care au ceva de spus.

Cristian Manafu, partener Evensys:
  • Internetul are o anumita putere pe care nu cred ca o mai are alta media astazi, care reuseste sa-i adune pe oameni pentru o cauza.
  • Sunt sigur ca CSR-ul se va muta si pe blog, in curand.

Sorin Tudor, managing director, Project 365 communication:
  • In Romania sunt, conform statisticilor, peste 18 milioane de votanti si peste sapte milioane de utilizatori online. Potrivit Trafic.ro, blogurile au in total peste doua milioane vizitatori pe zi, in timp ce paginile de internet cu continut politic au doar putin peste 500 de mii de vizitatori unici.
  • " Ca om politic nu ma intereseaza cei care nu vin la vot. Nu voi consuma nici bani, nici timp pentru a sustine o campanie in acest sens", asa comenteza Tudor necesitatea unei campanii pe blog impotriva absenteismului la vot.

Florin Grozea, membru al trupei Hi-Q si fondator E-OK.ro:
  • "Cu ajutorul unui blog putem sa aratam ca in spatele unui brand, se afla oameni cu calitati si defecte", a raspuns Grozea la intrebarea cum iti transformi clientii in fani.
  • Nu controlam nimic pe internet. Smecheria e sa intri in lupta, sa intri in conversatie, sa comentezi, sa raspunzi la comentarii etc, mai ales cand se spun si lucruri neadevarate despre tine.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

411 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri