O reclama din Australia, sarcastica la adresa bulgarilor, provoaca indignare la Sofia

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 27 iunie 2008, 17:00 Economie | Media & Publicitate

Bulgarii au degetele ca niste carnati, sustine reclama
Foto: www.canneslions.com
O reclama realizata pentru o companie australiana, ce include remarci sarcastice la adresa bulgarilor, a provocat reactii de indignare in Bulgaria, informeaza Novinite.

Reclama se intituleaza "De ce nu trebuie sa cumperi niciodata o camasa realizata de un bulgar" si a castigat Leul de Argint la categoria "Presa" de la Festivalul de publicitate Cannes Lions, desfasurat saptamana trecuta.

Reclama, realizata pentru compania australiana Herringbone, sustine ca bulgarii sunt cunoscuti pentru faptul ca au degetele groase precum niste carnati. Intr-una din imaginile care alcatuiesc reclama apar "trei tineri murdari si cu infatisare de duri", iar comentariul care insoteste fotografia este "Bulgarian haute-couture", scrie Novinite. Prin contrast, croitorul francez al celor de la Herringbone este laudat pentru mainile sale fine si agile care reusesc sa creeze lucruri rafinate.

Reclama a fost realizata de agentia australiana M&C Saatchi.

Saatchi & Saatchi Bulgaria a trimis astazi companiei M&C Saatchi si firmei Herringbone cate o camasa realizata de croitorii bulgari. In plus, cele doua companii australiene au fost rugate sa returneze premiul obtinut la Festivalul Cannes Lions si sa-si ceara scuze pentru "insulta".

"Este adevarat ca reclamele folosesc deseori metafore, inclusiv umorul negru ca o modalitate originala pentru a-si promova calitatile esentiale ale produsului. Totusi, este de neacceptat pentru o reclama sa jigneasca demnitatea unei intregi natiuni si sa submineze valorile morale si normele, in special prin folosirea unor fapte imaginare", a declarat directorul executiv al firmei de publicitate  Saatchi & Saatchi Bulgaria, Milim Jalaliev.

Reclama a generat reactii puternice in Bulgaria, atat din partea creativilor din publicitate, cat si a opiniei publice. Firma australiana M&C Saatchi a primit sute de email-uri de la "bulgari indignati".

Cannes Lions, festivalul unde a fost premiata reclama australiana, este cea mai importanta reuniune din industria publicitara. Anul acesta s-a aflat la cea de-a 55-a editie, la care au participat agentii din 80 de tari, cu peste 25.000 de reclame.





















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

5320 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    degete (Vineri, 27 iunie 2008, 17:31)

    lucia [anonim]

    ... inseamna ca australieni nu stiu ca indemanarea nu tine de grosimea degetelor. tocmai cei cu degete groase sunt considerati persoane foarte indemanatice... iar cei cu degete subtiri superficiali si lipsiti de indemanare.
    • 0 (0 voturi)    
      ups! (Sâmbătă, 28 iunie 2008, 9:56)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui lucia

      Eu am degetele subtiri si luni.. ce ar trebui sa ma fac? Pianist sau ginecolog? :(
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Sâmbătă, 28 iunie 2008, 15:39)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

        ce te pasioneaza mai mult?
        Ca pianist as zice ca clapele arata cam la fel si muzica poate fi diferita (buna sau rea).
        Ca si ginecolog....mai poti da si de garoafe mai ofilite....
        BIG CHOICE. YOUR CHOICE.
  • -2 (2 voturi)    
    Haida-de!!! (Vineri, 27 iunie 2008, 17:50)

    Shaptec [anonim]

    Acum vreun an bulgarii radeau impreuna cu restul Europei de felul in care se basicau kazahii de faptul ca Borat "jigneste Kazahstanul" desi pentru toata lumea era evident ca era o gluma si nimeni nu credea ca omu' descrie exact tara aia.
    Acu au uitat.
  • -1 (3 voturi)    
    pe cand aceleasi reactii si in Romania? (Vineri, 27 iunie 2008, 17:51)

    andrei [anonim]

    este clar ca opinia publica din bulgaria dar si autoritatile sunt mult mai pe faza decat adormitii nostrii ...
  • -1 (3 voturi)    
    Bulgarii au mai multa mandrie nationala (Vineri, 27 iunie 2008, 18:00)

    Danut Popovici [anonim]

    Vedeti, bulgarii au fost grozav de afectati de incidentul asta, ei nu se lasa calcati in picioare; inchipuiti-va ca in situatia asta ar fi fost romanii, si nu bulgarii: cati dintre conationalii nostri s-ar fi ostenit sa trimita un e-mail firmei care a jignit? De aceea toti isi permit sa ne spuna "tigani", samd.
    • -1 (1 vot)    
      Logica (Vineri, 27 iunie 2008, 18:19)

      Spanac Sorin [anonim] i-a raspuns lui Danut Popovici

      Tiganule! ... Deci daca eu te fac tigan pe tine ma fac implicit si pe mine pentru ca suntem amandoi din aceeasi tara? Asa trebuie gandit?
  • 0 (2 voturi)    
    Mai stiu ceva (Vineri, 27 iunie 2008, 21:49)

    emigrantul [anonim]

    In Spania la renumitul radio Cope, unde ziaristul Federico Jimenez Losantos, care este un critic extraordinar de bun, numeste congresul partidului popular din Valencia, congresul din Bulgaria, asa la bascalie. Iar eu personal am citit ca degetele scurte si groase sunt mai indemanatice ( precise) decat degetele lungi. Imaginati-va ca artificil va puneti niste proteze la degete si le aveti mult mai lungi. Orice mica miscare mica la capatul degetului (care este o parghie) se va misca mult mai mult.
  • 0 (2 voturi)    
    saatchi (Sâmbătă, 28 iunie 2008, 0:15)

    obnoxious [utilizator]

    "M&C Saatchi is an advertising agency formed in January 1995 by brothers Maurice Saatchi and Charles Saatchi after they were ousted from their own advertising agency Saatchi & Saatchi."

    pariu ca aia care i-au dat afara erau bulgari? :))
  • +2 (2 voturi)    
    Numai degetele? (Sâmbătă, 28 iunie 2008, 13:11)

    Danutz Nastase [anonim]

    Reclama are mare dreptate, dar autorul a omis ceva esential, ce toti romanii stiu inca de la lectiile de literatura din scoala generala. Eminescu a zis-o : bulgarii au toti ceafa groasa, iar grecii nasul subtire. Asa ca autorul reclamei ar fi trebuit sa arate si de ce camasile bulgaresti sunt nepurtabile de catre restul lumii : fiind facute pentru niste oameni cu ceafa groasa, pur si simplu nu pot fi purtate decat de bulgari, pentru ca restul pamantenilor au ceafa mult mai subtire, nu-i asa?
    Imi cer scuze tuturor bulgarilor, n-am avut intentia sa-i jignesc catusi de putin, dar am vrut sa arat unde se poate ajunge cu generalizari absurde, si premiate la Cannes, pe deasupra. Nu ma pricep, poate ca reclama e chiar exceptional de bine realizata, dar juriul ar fi trebuit nici s-o nominalizeze la premii, un astfel de mesaj o descalifica din start.
    Cum ar fi sa premiem acum filme ca "Triumful vointei" ori "Evreul Suss", care au meritele lor tehnico-artistice, de altfel?
  • +2 (2 voturi)    
    de departe nu se aude (Sâmbătă, 28 iunie 2008, 13:24)

    Andrei [anonim]

    Traiesc in Australia de 20 de ani. Aici nu a auzit nimeni despre reclama asta. Am cautat toata presa australiana prin Google - nimic. Legile australiene, si mai ales atitudinea publicului, nici nu ar permite asa ceva la televizor. O treime a populatiei din Sydney s-a nascut in strainatate. Au venit emigranti din 180 de tari. Nu ajungem nicaieri daca incepem sa ne batem joc unul de altul.

    Amaritii care au facut reclama au avut succes numai la Cannes.
  • 0 (2 voturi)    
    risu ride (Sâmbătă, 28 iunie 2008, 15:01)

    ala [anonim]

    s-a gasit cine sa faca glume de altii ... un popor de puscariasi si curve garnisit cu indieni si libanezi. Libanezi care sint exact ca tiganii la noi si indiieni .... no comment ...
  • 0 (0 voturi)    
    intolerant (Luni, 30 iunie 2008, 10:13)

    gig [anonim]

    E cu doua taisuri chiar daca se vrea umor negru. Rusinica inclusiv celor care au premiat o reclama (destinata publicului larg) incarcata de sarcasm mixat cu intoleranta culturala... e teren minat aici, atentie! :) Sunt in totalitate pentru exprimarea libera, mai ales in arte, DAR unde critica nu e calitativa...

    risu rade, un cuvant pentru tine: Laudabil faptul ca aveti acces la internet in parnaie in Spania dar totusi ai o opinie de 3 lei... dupa ce te trezesti, impusca-te cu pisolul de playstation!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă