Realitatea TV vinde publicitatea electorala la discount cu 3,5 milioane euro. Dan Diaconescu vrea 10.000 euro plus TVA/ora

de C.M, M.M.     HotNews.ro
Marţi, 4 noiembrie 2008, 11:14 Economie | Media & Publicitate

slide-ul 10 din oferta circulata pe e-mailurile partidelor
Foto: Hotnews
Campania electorala costa, la Realitatea TV, 3,5 milioane de euro. Pretul unui pachet maxim de publicitate electorala este oferit de Realitatea Catavencu Grup la 3.526.400 euro. In pachet intra aparitii la jurnalele de stiri de la Realitatea TV si statiile teritoriale din Cluj, Brasov, Targu-Mures, Sibiu, dar si la Romantica si The Money Channel. OTV vrea 10.000 de euro plus TVA, pe ora, pentru prezenta la "Dan Diaconescu Direct".

Update: Citeste in text declaratiile reprezentantilor TV si ai CNA

Achizitia pachetului maxim ofera un discount de aproape 900.000 de euro, in conditiile in care cumpararea separata a spatiului de publicitate electorala ar presupune un cost de 4.408.000 euro, potrivit ofertei electorale a Grupului.

Pana in prezent, doar TVR, Antenele, Realitatea TV, OTV si B1 au trimis la CNA grilele finale cu emisiunile electorale. OTV este singura televiziune care a informat si asupra preturilor pe care le pretinde pentru timpul acordat partidelor politice.

Pro TV "nu va vinde publicitate electorala" pe timpul campaniei electorale, a precizat, pentru HotNews.ro, directorul de PR al postului, Maria Apostol. Singurele emisiuni cu caracter electoral pe Pro TV le va difuza vor fi cele cu caracter de dezbatere. Potrivit acesteia, postul urmeaza sa definitiveze, cel mai tarziu miercuri, grila finala cu emisiunile de dezbateri alocate acestui subiect, pe care o va trimite CNA-ului.

OTV, in schimb, cere 10.000 de euro plus TVA pe ora candidatilor la alegerile parlamentare care vor sa se exprime in emisiunea electorala "Dan Diaconescu Direct", difuzata de luni pana vineri, potrivit unei adrese transmise CNA de post si citata de Mediafax.

GRUPUL REALITATEA CATAVENCU, pachetul maxim
  • Realitatea TV: 9 jurnale / zi * 4*30 sec * 20 zile = 720 stiri * 30 sec
  • Realitatea TV Cluj: 6 jurnale / zi * 3*30 sec * 20 zile + 1 jurnal / zi * 4 * 30 sec * 20 zile = 440 stiri * 30 sec
  • Realitatea TV Brasov: 6 jurnale / zi * 3*30 sec * 20 zile + 1 jurnal / zi * 4 * 30 sec * 20 zile = 440 stiri * 30 sec
  • Realitatea TV Targu-Mures: 6 jurnale / zi * 3*30 sec * 20 zile + 1 jurnal / zi * 4 * 30 sec * 20 zile = 440 stiri * 30 sec
  • Realitatea TV Sibiu: 6 jurnale / zi * 3*30 sec * 20 zile + 1 jurnal / zi * 4 * 30 sec * 20 zile = 440 stiri * 30 sec
  • Romantica Tv: 6 jurnale / zi * 4*30 sec * 20 zile = 480 stiri * 30 sec
  • The Money Channel: 16 jurnale / zi * 4*30 sec * 20 zile = 1,280 stiri * 30 sec
Difuzarea unui spot electoral de 30 sec. se face  la pretul de 800 euro in extra prime time si 1.200 euro in prime time. Pretul pentru o transmisiune live in cadrul emisiunilor electorale este de 5000 euro net/3 minute.

EMISIUNI DE PROMOVARE ELECTORALA
  • FABRICA, de luni pana sambata, la 11.00, 13.00, 15.00 – aparitia in emisiune se poate face in doua moduri.
    • Prezenta directa la emisiune – 8.000 euro net/ 30 min.
    • Caseta trimisa cu mesaj electoral: 4.000 euro net/ mesaj de 3 min/8.000 euro net/ mesaj de 6 min.
  • DESCHIDE LUMEA, de luni pana vineri, intre 16.00 si 18.00; pentru prezenta in emisiune (maxim 30 min.) pretul este de 10.000 euro net.
  • ALEGE PREMIERUL, de luni pana joi, intre 18.45 si 21.00; pentru prezenta pe toata durata emisiunii pretul este de 20.000 euro net.
  • REALITATEA TE PRIVESTE, de luni pana joi, intre 22.00 si 24.00; pentru prezenta pe toata durata emisiunii, pretul este de 20.000 euro net.
Pentru bugete intre 300,000 si 500,000 euro net, se acorda un discount de 10% la tarifele de mai sus. Pentru bugete intre 500,000 si 800,000 euro net, se acorda un discount de 15% la tarifele de mai sus. Pentru bugete mai mari de 800,000 euro net, se acorda un discount de 20% la tarifele de mai sus.

Datele de contact pentru oferta electorala trimit la M&C Strategy Development, casa de productie a Realitatii TV. Aceasta oferta circula pe e-mailurile stafului de campanie electorala al partidelor politice. Discursul M&C Strategy Development este diferit: cand stau de vorba cu un consilier electoral, oferta este cea atasata, ba chiar au deschis deja discutiile cu reprezentantii unor partide.
 
Contactati de HotNews.ro, reprezentantii M&C Strategy Development nu doresc sa faca declaratii, iar reprezentantii Grupului Realitatea - Catavencu au precizat pentru HotNews.ro ca "Realitatea TV nu are o oferta electorala si, in consecinta, nu are niciun contract semnat cu vreun partid politic sau cu vreunul dintre candidati".

OTV - oferta electorala

Candidatii la parlamentare care doresc sa apara si sa se exprime, in cadrul campaniei, la emisiunea "Dan Diaconescu Direct", difuzata de luni pana vineri, in intervalul orar 19.00 - 22.00, vor trebui sa plateasca o suma de 10.000 de euro plus TVA/ ora, potrivit adresei semnate de Dan Diaconescu, cel care modereaza respectivul program si, in acelasi timp, cel care controleaza televiziunea OTV.

OTV va difuza in campanie si emisiunea electorala "Zori de zi", de luni pana vineri, in intervalul 9.00 - 10.00, pentru care percepe un tarif de 1.500 de euro plus TVA.

Pentru emisiunea electorala "Se intampla acum", difuzata de luni pana vineri, in intervalul 16.00 - 18.00, candidatii interesati trebuie sa plateasca OTV o suma de 5.000 de euro plus TVA.

De asemenea, candidatii care vor sa participe la emisiunea "Cafeneaua politica", difuzata pe OTV, de luni pana joi, in intervalul 18.00 - 19.00, trebuie sa plateasca un tarif de 4.000 de euro plus TVA.

Campania la TVR

Televiziunea publica a anuntat marti, intr-un comunicat de presa, ca patru dintre canalele sale - TVR 1, TVR 2, TVR International, precum si nou-infiintatul TVR 3 - vor participa la campanie prin talk-show-uri si editii speciale dedicate alegerilor. Potrivit legislatiei in vigoare, candidatii au acces gratuit la serviciile publice de radio si televiziune.

TVR 1 va difuza emisiuni de tip talk-show in fiecare seara, de la 21.10, de luni pana joi, urmand ca vinerea si sambata sa difuzeze astfel de emisiuni dupa-amiaza. De luni pana vineri va fi difuzat, tot pe TVR 1, si un Buletin Electoral de zece minute, iar de luni pana duminica editia de seara a Jurnalului va include un buletin informativ de trei minute.

TVR 2 va difuza in fiecare zi, in intervalul 17.00-18.00, emisiunea "Dezbateri Electorale"; TVR 3 va difuza in fiecare zi, in intervalelel 18-18.50 si 20.00-20.50, dezbateri electorale sub titlul "Alege Parlamentul tau", iar TVR International va prelua aceste dezbateri pentru America si Australia si va realiza si sase editii speciale.

Context: Antena 1
Reamintim, in context, ca ziarul Cotidianul a facut public un document intern al Antena 1, care acorda stimulente pentru promovarea candidatilor politici inainte de campania electorala.  "O circulară interna adresata pe mail redactiilor teritoriale ale Antenei 1 ii motivează financiar pe sefii acestora sa-i promoveze pe candidatii la alegerile parlamentare incă inainte de debutul campaniei electorale" - scria publicatia citata, in numarul din 9 septembrie 2008, cand a publicat in facsimil si documentul.

Ioan Onisei, membru CNA:

"Nu este este corect ca televiziunile oculteaza preturile de campanie pentru ca legea vorbeste de tarife egale pe emisiuni si unitate de timp. Un partid politic trebuie sa stie care sunt tarifele ca sa fie sigur ca sunt aceleasi ca si pentru concurentul sau", a precizat pentru HotNews.ro Ioan Onisei, membru CNA.

Potrivit lui Onisei, legea obliga posturile la transparenta, dar nu precizeaza un termen pana la care acestea sa-si publice ofertele. "Legea spune ca ei trebuie sa le faca publice si nu sa le dea neaparat CNA-ului", a subliniat el.





















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

1289 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    CE BANET!! (Marţi, 4 noiembrie 2008, 17:47)

    Maria [anonim]

    O sa privim cu gura cascata, la minunatele programe electorale pe care ni le va prezenta diversi candidati de la diverse partide politice, pe ecranele tv. Cum ne vor impresiona cu promisiunile electorale!!!!Pe majoritatea-i cunoastem, cu ce vor veni nou?? chipurile lor infloritoare, ce ne spun??Vad ca multi oameni cauta sa voteze pe cei bogati, convinsi ca s-au suprasaturat de averi si nu vor mai fi ahiati dupa imbogatire, sa fie adevarat???!!Oare nu e valabila lozinca"bogatul nu-l intelege pe sarac"si ca vor bogatii si mai mari???
    vom vedea ce vom face, importanta e ca tv, care percep taxe destul de piparate in aceasta campanie, pentru aparitia candidatilor,VOR FACE O TREABA BUNA!! DECE NU?? Noi vom asculta cu rabdare si vom DECIDE!!Ce usor EEEE!!Dupa campanie va fi DUREREA!!Se cheltuie BANET, nu gluma, care ar putea fi folosit sa aline durerea, foamea si necazurile unor oameni!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version