Intalnirile Media HotNews.ro

VIDEO Raluca Turcan: „TVR 3 si TVR Info sunt inutile”

de Iulian Comanescu     HotNews.ro
Miercuri, 21 ianuarie 2009, 19:58 Economie | Media & Publicitate

Raluca Turcan
Foto: HotNews.ro
Raluca Turcan, presedinte al Comisiei de cultura din Camera Deputatilor, a lansat la Intalnirea Media HotNews.ro de miercuri, 21 ianuarie, semnale in directia societatii civile si a publicului, referitor la modificarea legilor pe baza carora functioneaza televiziunea si radioul public. Actualul cadru legislativ este invechit si permite amestecul factorului politic, prin suprapunerea ciclurilor electorale cu desemnarea Consiliilor de Administratie (CA) ale celor doua institutii. In plus, el permite aparitia necontrolata a unor posturi de felul TVR 3 si TVR Info, care, in opinia „de telespectator” a Ralucai Turcan, sunt „inutile”.

Pe langa separarea mecanismelor de numire ale CA de ciclurile electorale, printre prevederile legale aflate in proiect se mai numara separarea functiei de presedinte al Consiliului de Administratie de cea de director general al institutiilor publice, introducerea unor criterii de competenta pentru accesul la CA, eliminarea conflictelor de interese si transparenta activitatii din televiziunea si radioul public.

In proiect ar putea fi inclusa si o taxa de solidaritate nationala, obligatorie pentru toti contribuabilii, spre deosebire de actualul abonament radio-TV, dar numai daca posturile publice isi vor indeplini misiunea, lucru despre care Raluca Turcan a spus ca nu se intampla acum.

Noul proiect de lege porneste de la legea aprobata de Camera Deputatilor si respinsa de Senat in legislatura trecuta. El urmeaza sa fie supus dezbaterii publice, inclusiv cu reprezentanti ai societatii civile.

In discutia cu cititorii HotNews.ro, initiatoarea noii legi a dat un raspuns care poate fi interpretat ca sceptic fata de votul Parlamentului, chiar daca majoritatea e formata de PDL, partidul din care face parte. Intrebata daca crede ca partidele vor accepta noua lege, Turcan a spus: „As vrea sa cred ca da. Cred ca partidele politice trebuie sa-si schimbe abodarea privind relatia cu radioul si televiziunea publica, sa priveasca pe termen lung functia pe care ele o au in societate. Servind publicul (platitor de altfel de taxa radio-tv) servesti mai bine si electoratul partidelor politice, fara diferente de abordare in functie de ce partid este la putere.”
 
Vezi aici discutia cu cititorii Hotnews.ro

„O taxa de solidaritate nationala ar insemna o taxa pe care sa o plateasca toata lumea, indiferent daca urmareste sau nu programul posturilor publice. Asta numai daca lucrul acesta merita sa fie facut”





Iulian Comanescu: Va ocupati de legea TVR pentru ca v-ati intors in Comisia de Cultura a Camerei Deputatilor, al carei presedinte sunteti. Porniti de la proiectul votat de deputati si respins de senatori in legislatura trecuta. Care este calendarul, mai departe?

Raluca Turcan: Chiar daca proiectul a fost adoptat de Camera Deputatilor, el nu mai are valoare, deoarece a fost respins de Senat. Voi lua de la capat toate procedurile legislative, dar, inainte de a il depune ca o noua lege, in Parlament, vreau sa initiez o noua serie de dezbateri publice, pentru ca sunt convinsa ca pot sa apara idei noi. In proiectul initial, aspectul finantarii celor doua institutii [televiziunea si radioul public] a ramas oarecum neclarificat, in sensul in care atunci propuneam ca valoarea taxei sa fie stabilita de catre comisiile parlamentare la propunerea celor doua institutii. Cred ca in acest moment s-ar impune reluarea acestei discutii. Radioul si televiziunea publica au o misiune de a se pune in slujba populatiei, daca isi indeplinesc aceasta misiune de serviciu public am putea gandi chiar o taxa de solidaritate nationala. Dar aceasta [serviciul public] trebuie sa fie conditia definitorie a regandirii finantarii. Nu poti sa gasesti surse mai mari de finantare daca posturile publice nu ofera informatia necesara, nu ofera nici cultura, nici divertisment de calitate. Chiar ma uitam la televiziunea publica, au introdus acum, in plina zi, niste jocuri interactive stupide.

Iulian Comanescu: Ideea unei „taxe de solidaritate nationala” e o noutate care a aparut in discutia de pe site. Cu ce difera ea de abonamentele din ziua de azi?

Raluca Turcan: Taxa de radio-TV se percepe de catre Electrica, e o taxa pe care o platesc persoanele  fizice care nu declara pe propria raspundere ca nu detin aparate TV. La persoanele juridice exista o obligativitate de plata, insa eu nu sunt de acord cu aceasta obligativitate. Pentru ca eu chiar cred ca in Romania exista persoane juridice care e posibil sa nu detina aparate radio-TV.

Daca noi schimbam filozofia de finantare, o taxa de solidaritate ar insemna o taxa pe care sa o plateasca toata lumea, indiferent daca urmareste sau nu programul posturilor publice. Asta numai daca lucrul acesta merita sa fie facut. Insa datele pe care le avem in momentul de fata, cand nu au venit rapoartele de activitate si analiza economico-financiara pe care am solicitat-o in plus, ceea ce spune presa arata ca misiunea acestor institutii nu este respectata.


Inutile, asa cum considera Raluca Turcan ca sunt, TVR 3 si TVR info ar putea evolua nestingherite pana in primavara lui 2010

Iulian Comanescu: V-ati uitat recent pe TVR 3 si TVR Info? Cum vi se par? Ca telespectator sau ca presedinte al Comisiei de cultura...

Raluca Turcan: Ca simplu telespectator, mi se par inutile. Mi se pare ca in acest moment reprezinta o cheltuiala in plus, vom verifica indicii de audienta si vom face o analiza a eficientei acestor canale.

Iulian Comanescu: Dupa stirea mea, audientele nu sunt masurate in acest moment.

Raluca Turcan: O sa cerem o analiza. Uitati, un lucru pe care l-am fi impus de exemplu prin noua lege [votata de Camera Deputatilor si respinsa de Senat in legislatura trecuta] era obligativitatea ca odata cu rapoartele de activitate sa fie prezentate si niste analize de audit, independent facute, atat pe audiente, cat si pe partea financiara.

Iulian Comanescu: Costurile operationale ale TVR 3 si TVR Info se vor regasi in intregime, cel mai probabil, in raportul de activitate pe 2009, care va deveni public de-abia in primavara lui 2010, conform legii actuale. TVR Info a fost lansat pe 31 decembrie, deci aproape ca nu intra in cheltuielile pe 2008, iar TVR 3 nu functioneaza decat din 10 octombrie 2008. In 2010, cand vom afla cat costa toate aceste lansari pe criza, TVR ar putea avea cateva sute de angajati in plus, care vor lucra la posturi fara audienta si care nu vor putea fi concediati la fel cum e greu sa faci disponibilizari si la posturile existente pana in 2009.

Raluca Turcan: Apropo de angajati, nu cred ca ar trebui sa-si puna problema in modul: „Vai, vine o noua lege!” si sa se agite. Chiar citeam pe site ca vor fi disponibilizari... in primul rand, nu un om politic face asa ceva. Eu voi propune o lege, impreuna cu colegii mei, cu partenerii din societatea civila si din cele doua institutii. Va spun foarte clar: toate dezbaterile pe care le-am facut le-am facut cu invitarea unor persoane din conducerea acestor institutii. Vom elabora un proiect de lege, dupa care cei care vor fi in functii de decizie isi vor asuma si politica editoriala, si politica de personal. Acum, eu nu pot sa ma pronunt decat in calitate de telespectator, sa vad niste cifre in presa... am vazut ceva despre pierderi de opt milioane de euro la televiziunea publica, ceea ce mi se pare incredibil. Sunt numeroase semne de intrebare, vreau sa le raspund institutional, dupa care sa luam o decizie.

Iulian Comanescu: Cu alte cuvinte, vrem sa construim pe o lege pe care toata lumea spune ca si-o doreste, de pe la inceputul mileniului, dar care inca nu a fost adoptata. Veti introduce in ea, dupa cum ati spus in discutia cu cititorii, criterii de competenta pentru membrii consiliilor de administratie. Cum se vor aplica acestea?

Raluca Turcan: In consiliile de administratie vor fi si reprezentanti ai societatii civile. Am pastrat – pentru ca nu s-a dorit altfel si, sincer vorbind, nu ar putea sa treaca altfel prin Parlament – membrii propusi de partidele politice. Insa ei trebuie sa aiba competente profesionale in domeniul audiovizual, trebuie sa aiba si calitati morale si de tinuta profesionala. De asemenea, am introdus si foarte multe incompatibilitati la care trebuie sa se supuna membrii Consiliilor de Administratie. De exemplu, nu poti sa fii si membru intr-un Consiliu de Administratie, si persoana cu functie intr-un partid politic.

Iulian Comanescu: Pe noua lege, daca va fi adoptata conform intentiilor actuale, domnul Alexandru Sassu ar fi putut ajunge presedinte al TVR? Domnia sa era membru PSD la data desemnarii.

Raluca Turcan: Daca va raspunde criteriilor pe care le vom impune prin lege, ar putea fi. Nu stiu insa daca poate sa raspunda acestor criterii.

Iulian Comanescu: Ar fi trebuit probabil sa-si dea demisia din PSD inainte, si nu dupa desemnarea ca presedinte al CA...?

Raluca Turcan: Da... Dati-mi voie sa nu ma refer personal la Alexandru Sassu, fiindca dumnealui provine din PSD si ar putea fi interpretat ca o interventie politica a mea. Noi discutam in acest moment de criterii, de principii, de reguli si abia apoi de persoane. Aceste persoane ar urma sa fie audiate in comisiile parlamentare, unde ar putea sa participe – am introdus in lege – chiar si reprezentanti ai societatii civile



Care patron isi foloseste televiziunea ca pe o barda? Ghici, ciuperca cine


Iulian Comanescu: Nici eu nu am adus in discutie numele domnului Sassu politic, ci pentru ca situatia lui ar trebui sa fie probabil reglementata prin noua lege. Trecem mai departe. Vreau sa ricosez un citat din dumneavoastra, ceva ce tocmai ati spus pe site: „Multe institutii mass media, probabil ca cele private, ajung sa fie folosite ca instrumente politice din partea patronilor.” Puteti sa ne dati niste exemple?

Raluca Turcan: Pot sa va dau exemple. Insa, sincera sa fiu, poate ca lucrul acesta ar putea fi iarasi folosit in dezbateri politice.

Iulian Comanescu: Tocmai ca eu vad afirmatiile astea generale ca un palier al discursului politic. Daca dumneavoasra faceti aceste afirmatii si nu veniti cu particularizari...

Raluca Turcan: Poate ca ar fi bine sa separ calitatea mea... acum vorbesc ca simplu telespectator, nu vorbesc ca om politic: daca e sa ma uit la Antena 1, mi se pare ca sunt prezentate ecourile opiniilor celor care sunt implicati in conducerea acestui trust de presa.

Iulian Comanescu: Va referiti la anumite persoane?

Raluca Turcan: La domnul Voiculescu... cred ca ar fi ipocrit sa nu spunem ca de cand s-a facut acest parteneriat intre PDL si PSD politica s-a schimbat. S-a schimbat si fata de PNL, s-a schimbat si fata de o parte a PSD-ului... Astea sunt lucruri pe care eu le observ in calitate de telespectator. Insa vreau sa mai clarific un lucru: eu nu cred ca un om politic trebuie sa intervina – sa legifereze – ce se intampla in televiziunile private. Sunt televiziuni comerciale, e treaba lor, atata timp cat respecta cerintele impuse de Consiliul National al Audiovizualului. Cred ca demersul nostru ar trebui sa mearga in directia in care presa sa creeze un cadru in care sa se autoreglementeze. Sa impuna niste standarde de calitate, de calitatea informatiilor, a stirilor, a emisiunilor si programelor. Am senzatia ca televiziunile se tabloidizeaza din ce in ce mai mult. O stire nu poate ajunge la televizor decat daca are ceva vandabil, ceva monden.

Turcan dezaproba retragerea lui Stolojan. Raluca nu l-a intrebat nimic pe Theodor


Iulian Comanescu: Ati desenat un anume context politic, care s-a schimbat. Eu tot n-am inteles ceva – si prefer sa fiu pisalog. Sunteti o apropiata a lui Theodor Stolojan – nu insinuez nimic cand spun asta, e vorba de colaborare politica – si vreau sa stiu de la dumneavoastra de ce s-a retras in 2004 si de ce s-a retras acum, in 2008.

Raluca Turcan: Si in 2004, si in 2008, a explicat foarte mult...

Iulian Comanescu: ...tocmai, ca eu n-am inteles.

Raluca Turcan: Eu, ca sa spun asa, m-am format la scoala politica a lui Theodor Stolojan, e un om cu care am colaborat profesional foarte mult timp si informatiile pe care eu le am sunt cele pe care domnia sa le-a oferit public. Si in 2004, chiar daca nu s-a crezut la vremea respectiva, s-a imbolnavit, iar eu am fost parte la acel proces de retragere. Iar acum, a considerat ca este mai bine ca persoana care este prim-ministru sa fie si presedinte de partid, pentru ca ai o mai mare forta de negociere in raport cu presedintele celuilalt partid. Practic, s-ar fi putut crea situatia ca premierul sa fie un executant al deciziilor luate de presedintele celor doua partide, lucru nedorit si care ar fi daunat pe termen lung acestui parteneriat. Acum, presedintele partidului este si prim-ministru, este cel care ia decizia, cel care o pune in aplicare.

Iulian Comanescu: Credeti ca in zilele de dupa desemnarea de catre presedinte, pana la retragere, Theodor Stolojan a avut vreun element concret cu privire la faptul ca ar putea fi un executant, ca premier si ne-presedinte de partid?

Raluca Turcan: Nu cred ca a fost vorba de semnale si nici nu cred ca e corect sa-mi dau eu acum cu parerea despre semnalele pe care le-a avut, daca nu cunosc situatia.

Iulian Comanescu: Dar n-ati fost curioasa, nu l-ati intrebat?

Raluca Turcan: Nu. Pentru ca, va mai spun un lucru, din punctul meu de vedere nu cred ca a procedat corect. Din punctul meu de vedere personal. Eu cred ca ar fi trebuit sa incerce sa faca functional acest mecanism. Insa aceasta a fost decizia domniei sale, am luat act de ea si am incercat sa o inteleg. Si pe fond mecanismul mi se pare corect. Cred ca primul-ministru are nevoie de toata forta politica necesara.

Iulian Comanescu: Dupa aceasta teorie, n-am putea avea decat primi-ministri presedinti de partide.

Raluca Turcan: Mai ales in acest context, in care ai o coalitie din doua partide puternice, cu o mare majoritate parlamentara si un context economic foarte greu.

Iulian Comanescu: Pe mine n-o sa ma convingeti cu ceea ce mi-ati spus, si probabil ca nici pe altii. Criza n-a venit dupa ce Stolojan a acceptat numirea ca prim-ministru.

Raluca Tucan: Nici nu incerc sa va conving. Sincera sa fiu, poate ca incerc sa-mi explic si mie ce s-a intamplat.

Iulian Comanescu: Intre criza si criza, intre desemnare si renuntare s-a intamplat ceva, un lucru punctual.

Raluca Turcan: Poate ca ar fi fost mai corect sa renunte inainte de a-l fi desemnat domnul presedinte Traian Basescu.

Iulian Comanescu: Credeti ca Theodor Stolojan a acceptat cu reticenta desemnarea, initial?

Raluca Turcan: Chiar nu mai vreau sa comentez acest aspect. Daca isi da toata lumea cu parerea, se creeaza iarasi o teorie a conspiratiilor si a jocurilor politice... Am mai fost parte la niste decizii politice in care n-a fost nicio conspiratie, deci tind sa cred ca n-a fost nicio conspiratie.

Iulian Comanescu: Nici eu nu merg pe ideea unei conspiratii. Doar ca nu sunt multumit cu explicatiile publice de pana acum.

Raluca Turcan: V-am zis, e o idee care nici mie nu mi s-a parut cea mai corecta fata de oamenii care au avut incredere in domnia sa, insa ii apartine si o respect ca atare.

Iulian Comanescu: Sunteti implicata in comunicare si strategii de comunicare la PDL. Credeti ca Theodor Stolojan se poate regenera ca om politic dupa acest episod?

Raluca Turcan: Cred ca lucrul acesta ar trebui sa-l intrebati pe dumnealui. Nu sunt eu cea mai in masura sa...

Iulian Comanescu: Pai nu, ca telespectator va intreb...

Raluca Turcan: ...nu, nu discut eu despre viitorul politic al domnului Stolojan.

Iulian Comanescu: Ii dorim succes. O ultima intrebare, de curiozitate. In cabinetul Stolojan aveati pregatit vreun post? Si daca da, ce?

Raluca Turcan: Eu am considerat ca in acest moment al carierei mele e mult mai folositor pentru PDL si pentru proiectele pe care le am sa fiu in Comisia de cultura de la Camera Deputatilor.





















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

5020 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Aveti dreptate! (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 23:34)

    alex [anonim]

    Aveti dreptate,doamna! TVR3 baga filme americane cu pac-pac, ca la ProTV sau muzica populara de umplutura! Si oricum, modul de prezentare al jurnalelor de exemplu la TVR aduce cam cu anii 1980...
  • 0 (2 voturi)    
    TVR=0 (Joi, 22 ianuarie 2009, 0:56)

    V [anonim]

    privatizati-le!
  • +1 (1 vot)    
    si mai fac si greseli gramaticale (Joi, 22 ianuarie 2009, 2:36)

    cna [anonim]

    Si mai fac si greseli gramaticale - unul care zambeste de sub ochelari de ceva ani de zile in sacou cam stramt nu stie nici acum acordul lui a,ai, ale in limba romana! Probabil ca stie mai bine in limba americaneasca.Ba mai era una crispata fara niciun zambet de parca statea acolo cineva cu batul in spate,bine ca au scos-o!Altul ne povesteste de vreo 15 ani de la Muoscova - ce mai bani au baietii - ce se mananca prin sud-centru-vestul Siberiei, ca sa arate obiectul muncii. Ba mai au si gusturi de balci si saracie gen cravate de taraba in culori tipatoare s.a.m.d. Poate ca nici la Mongolian TV nu vezi asa ceva. Si filme americane de duzina gramezi, de parca n-am fi in UE. Eha, la asa o televiziune publica, ce mai vrei,nu inteleg de ce ne obliga sa ii si platim daca nu ii vrem!
  • 0 (4 voturi)    
    Pe 20 ianuarie mult Obama, pe 21 Turcanu la greu (Joi, 22 ianuarie 2009, 8:06)

    MIHAI 2 [anonim]

    Ieri Turcanu EA
    a fost prezenta la 3 emisiuni TV
    succesive ,
    pe tot atatea posturi.
    Acum HOP ca tot Turcanu EA
    sare la noi si cu un interviu.
    Concomitent Turcanu EL s-a rupt in figuri
    la conferinta de presa pe tema
    ce rau e Saftoiu EL,
    sotul lui Saftoiu EA.
    *
    Exista familii extrem de dotate ,
    la care competenta e bun comun
    si din belsug,
    motive pentru care tre sa suport intregul clan:
    Mitrea EL şi Mitrea EA,
    Ponta EL şi Daciana EA,
    Pipidi EL şi Mungiu EA,
    Plesu si Liiceanu sau invers.
    *
    Noroc ca fenomenul tinde sa se globalizeze.
    Peste 8 ani
    la Casa Alba o vom avea
    pe post de Presedinte
    fie pe Clinton EA ,
    fie pe Obama EA.

    PS. Totusi Bush EA nu este nici ea lipsita de şanse.
    Ar fi cool sa ajunga Laura Presedinte
    şi sa inceapa sa le vaneze
    pe Osama Bin Laden ELE.
  • +2 (2 voturi)    
    nu cred! (Joi, 22 ianuarie 2009, 8:59)

    eu [anonim]

    Eu zic ca nu sunt inutile. TVR 3 este o cerinta a UE dar d-na Turcan nu cred ca stie acest lucru iar TVR Info se vrea un canal al TVR-ului de stiri si informatii utile ca o contrabalansare la Realitatea TV si Antena 3. Diferenta este ca se pleaca de la o idee buna dar managementul idiot al sefilor din TVR le transforma in canale de doi bani. Schimbati conducerea din temelii si puneti manageri profesionisti in toate palierele si dupa aceea cereti rapoarte de activitate. Asa e si acum, vin rapoartele, trec rapoartele dar oamenii sunt aceeasi! Cu alte cuvinte, degeaba ai un canal nou daca e condus de aceeasi "prafuiti"! Mai degraba eu as desfiinta TVR Cultural si TVR International. De ce? Simplu : cultura pot face si transmite si celelalte canale (oricum fac asta!) iar emisiunile se transmit oricum pe satelit deci le vad si romanii de "dincolo". In afara de asta ia sa dea afara din TVR vreo mie de "agarici" pentru ca oricum e umflata schema si atunci putem cere performanta. De ex. Nicolau era un bun manager si avea autoritate dar pacat ca era PSD-ist pana in rarunchi!
    • 0 (0 voturi)    
      managerii TVR Info si TVR 3 nu-si fac treaba bine (Joi, 22 ianuarie 2009, 11:40)

      Monica [anonim] i-a raspuns lui eu

      Nu sunt inutile, sunt insa foarte prost gestionate. TVR Info e mult sub orice asteptari, iar TVR pare a avea programe de la inceputul anilor '90.
      TVR cultural mi se pare de departe cel mai bun post al lor, singurul cu emisiuni inteligente. Iar in privinta TVR 1 - e singurul canal romanesc generalist care da filme noi si bune.
  • +2 (2 voturi)    
    Taxa Radio si TV (Joi, 22 ianuarie 2009, 9:25)

    kecske [anonim]

    Din cite stiu eu Electrica a fost privatizata (Enel, EON etc) si acum are loc un fenomen destul de straniu (nu si pentru Romania, se pare) in care o firma particulara incaseaza taxe pentru stat.
    Asa ca daca doriti sa faceti ceva si legal in legatura cu taxa radio si TV ar trebui sa incepeti prin a desfiinta-o.
    Si pina acum a fost o ilegalitate incasarea ei, avind in vedere faptul ca in contractele cu Electrica era prevazut doar furnizarea de energie electrica si nu alte bazaconii cum ar fi incasarea de taxe.
  • 0 (0 voturi)    
    corect tvr 3 si tvrinfo sunt inutile (Joi, 22 ianuarie 2009, 12:05)

    vyv [anonim]

    sunt pentru a inchide aceste posturi si a face economie la bani.
    de unde pana unde ideea asta de a avea atat de multe posturi publice ineficiente?
    am senzatia ca s-au creeat posturi pentru manageri care aveau si ei nevoie sa managiuiasca ceva ... si iata asa au aparut aceste imbecilitati de programe.

    Ideea mea ar fi sa se renunte si la tvr romanaia international.

    tvr1&2 sunt mai mult decat suficiente pentru ceea ce isi permite un stat de dimensiunea Romaniei.
    parerea mea!!!! ... conteaza.
  • 0 (0 voturi)    
    - (Joi, 22 ianuarie 2009, 13:08)

    Gabriel481 [anonim]

    Dar oare d-na Turcan cu comisia dumneaiei cu tot nu si-a pus intrebarea daca CNA are vreun rol in domeniul lui de activitate.nu cumva sunt posturi prin care se dau bani degeaba unora?
  • 0 (0 voturi)    
    Cine se mai bucura de "subventii" de la stat (Joi, 22 ianuarie 2009, 13:12)

    ANTI-tepari [anonim]

    Banii poporului se pot da direct, ca la TVR, sau "prin ricoseu", ca la Media ON (editorul Banii Nostri).

    Intrebare: ne facem ca nu vedem?

    http://www.antitepari.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=8664&Itemid=27
  • -1 (1 vot)    
    TVR3 (Joi, 22 ianuarie 2009, 13:18)

    Doru [anonim]

    Domnisoara,daca tot faceti parte din acea comisie guvernamentala si faceti afirmatiile din titlu,nu e bine.!Sa va spun si de ce:Eu am 45 de ani si cand am auzit ca se va lansa un post care va cuprinde posturile teritoriale m-am bucurat foarte tare deoarece eu personal nu mai am banii necesari ca sa colind tara, sa vad si sa cunosc.Trebuie sa va mai spun ca sunt foarte incantat de acesta(asta este!)Dupa cate stiu, nu s-au facut nici angajari suplimentare si nici achizitii de tehnica..Daca vreti sa distrugeti ce fac altii numai ca nu sunt din acelasi partid nu este normal.Dar ce sa mai zic, sunteti sub tutela lui Basescu si asta spune tot..Cu drag, Doru
  • 0 (0 voturi)    
    TVR3 (Joi, 22 ianuarie 2009, 13:23)

    Astrid Voinescu [anonim]

    Ce vreti sa spuneti doama cu inutilitatea acestui post, ca nu inteleg..V-ati uitat spre televizor in ultimul timp?Dar ati vizionat acest post vreodata?
    Mi se pare strigator la cer sa faceti niste afirmatii de acest gen atata timp cat sunteti absolut nepregatita sa le faceti.Lasati luptele politice deoparte daca vreti sa fiti corecta, documentati-va despre ceea ce vreti sa distrugeti si abia dupa aceea faceti...ce credeti de cuviinta, numai asa deveniti responsabila.Stiti ce spuneti?
    TVR Info inca nu a spus ceva anume dar nici nu lasati timp, cum va schimbati la putere dati in TVR...PACAT! Halal coducere!
  • -1 (1 vot)    
    TVR3 si TVR Info (Joi, 22 ianuarie 2009, 13:29)

    FLORENTINA POPESCU [anonim]

    Cine sunteti dumeavoastra doamna Turcan??
    Imi cer scuze daca sunteti indreptatita sa faceti aceste comentarii dar eu nu am auzit decat asa en-passant de dumneavostra in virtutea sotului dvs.
    NE UITAM LA TVR3 si ne place, vedem tara,revedem obiceiuri si oameni,romani.Acest lucru disparuse demult iar acum ca a reaparut vreti sa il anulati?Eu sunt platitoare de taxe, deci si ab.tv...Daca faceti demersuri petru inchiderea acestui post, faceti un abuz si va faceti de rusine.
    Eu sincer, va rog sa analizati mai mult inaintea inceperii unor presiuni asupra postului sau a celor ce lucreaza acolo, caci par a fi adevarti si mai ales patrioti, iubesc ceea ce fac..I rest numai de bine, sa va dea Dumezeu mintea de pe urma, lasati ura!
  • 0 (0 voturi)    
    TVR (Joi, 22 ianuarie 2009, 13:38)

    Cornel [anonim]

    Sunt oarecum de acord ca sunt vremuri grele dar acum aceste 2 posturi sunt functionale si nu are rost sa distrugem un lucru numai ca e facut de altul, dar la romani asta vad ca se propaga.Eu locuiesc in orasul Brad si dupa multi ani pot vedea si eu ce se intampla(viata) in alte orase din tara, fara a vedea numai cruime si orgii facute de nelegiuiti.Asta este parerea mea, iar comentariile negative de mai sus sunt facute ori de rau voitori ori de nepriceputi si nu comentez.Dumneavoastra insa, ar trebui sa aveti grija si de noi cei din tara...Tvr 3 prezinta reportaje placute si corecte fara lucruri negative, de ce vreti sa faceti lucruri care sa ne aruce in necunoastere..sa nu mai stim de noi,neamul romnaesc?
  • 0 (0 voturi)    
    TVR (Joi, 22 ianuarie 2009, 13:45)

    Virginia S. [anonim]

    TVR 3 este o televiziune care a regrupat in vederea difuzarii nationale a emisiilor posturilor tvr locale, dupa cate am auzit.La locale sunt oameni profesionisti de ani de zile si nu e nimic nestiut.Noi oamenii de rand apreciem acest lucru,adica posibilitatea de a vedea toata tara aceste emisii locale, pur si simplu vrem sa vedem si nimic mai mult. Am auzit ca aceasta televiziune nu a necesitat eforturi financiare mari deoarece se lucreaza cu oamenii angajati carora li s-a mai dat ceva in plus, ceea ce nu este egal cu un angajat nou, iar tehnica, sa nu ne fie cu suparare,se vede ca e cea veche.
    Aici in Timisoara suntem foarte multumiti sa stiti,mai intrebati!
  • 0 (0 voturi)    
    TVR e bun (Joi, 22 ianuarie 2009, 13:55)

    dane [anonim]

    Urmaresc emisiunile TVR international si mi se par foarte bune, culturale, cu povesti despre oameni impliniti din tara si din afara, muzica populara de calitate, alina sorescu e o prezenta placuta, tonica, decenta, si neaparat filme vechi romanesti. TVR are emisiuni decenta, o data in viata mi se pare o briza de aer curat si cand ma gandesc cati ani din viata s-a imbogatit dama Andrea marin ca sa gaseasca tot felul de cupluri ciudate de prin toate lumea cand putem aveam veselie si profesionalism cu Iuliana Tudor. Cred ca dna Turcan trebuie sa consulte rapoartele pt audit si cerere inainte sa spuna ca anumite canale de tv sunt inutile. Inutile sunt toate prostiile care se apar stupide fara prea multa imbracaminte pe ele, dan negru e de nesuportat, eu nu am putut sa urmaresc mai mult de 10 sec nimic in care el apare, si acces in direct, sunt atentat la inteligenta telespectatorilor.
  • 0 (0 voturi)    
    TVR 3 si Info (Joi, 22 ianuarie 2009, 14:06)

    Basescu [anonim]

    La ce posturi te-ai uitat (ca simplu telespectator)ca nu recunosc, iar confunzi lucrurile ca acum cativa ani??
    Nu e bine, vezi ca vb despre TVR nu despre Pro Tv..
    Fixeaza-l si lasa-l acolo caci astfel vei stii ce sa spui..altadata
    Cu bine!
  • 0 (0 voturi)    
    multa politichie (Joi, 22 ianuarie 2009, 15:32)

    fefe [anonim]

    Si tanti Turcan ca si altii se bat doar cum sa-si mai traga niste posturi sa mai obtina niste publicitate politica gratuita. E adevarat posibilitatea de a stapani un canal media este o tentatie mare pentru politicieni si de aici lupta surda ce se da pentru TVR. Discutiile fundamentale nu le face nimeni.
    Prima problema, de care nu discuta nimeni, este aceea a ceea ce vrem de la televiziunea publica. Anume ce contine concret dreptul cetateanului (prevazut in Constitutie) de a fi informat? Ca exemplu intra in acest drept vizionarea meciului Steaua /FC Vaslui? Microbistii vor zice ca da, altii nu. Intra in acest drept vizionarea unei emisiuni lacrimogene gen Surprize? Casnicele vor zice ca da, persoanele tinere si active vor zice nu? Deci, Intai trebuie definit cu ce se ocupa TVR. Merita sa dam bani de la buget ca sa-l vedem pe Nicolita dribland?
    Legat de aceasta sunt sursele de finantare. Daca hotaraste ca faci o un TVR axat pe stiri, ceva repaortaje de eveniment sau culturale, cheltuielile se pot reduce substantial, incat o subventie minima anuala din buget sa fie suficienta. Vrei mai mult si mai variat trebuie sa te gandesti ca o taxa colectata separat, care are si avantajul ca asigura o anumita independenta de guvern. Vrei si meciuri si show, atunci trebuie sa vina niste bani din publicitate. sau nu neparat , dar atunci taxa trebuie sa fie foarte mare (daca am pune in Romania taxa pe care o platesc britanicii pentru BBC, care nu are publicitate, ar iesi revolutie, fiind foarte mare comparativ cu ce e pe la noi)
    Restul discutiilor sunt frectie pentru ca atat cat nu stabilesti obiectivul TVR nu ai nici un criteriu de apreciere a ce se face in TVR, iar atat timp cat nu stabileste surse de finantare corespunzatoare, totul e degeaba.
  • +1 (1 vot)    
    Nush la ce posturi s-au uitat antevorbitorii... (Joi, 22 ianuarie 2009, 15:32)

    suki [anonim]

    ... dar eu chiar dau peste numeroasele TVR-uri si adesea imi vine sa ma impusc in cap!! Daca voua vi se pare normal ca la 20 de ani de la revolutie sa ni se serveasca "Sclava Isaura - reloaded" si un fel de serial cu mafioti rusi.... ce sa zic, bravo! Pastrati-va aceste televiziuni, dar platiti-le voi, din banii vostri. Nu imi bagati mie pe git facturi, ca firma mea nu e gaina cu ouale de aur, ci un biet SRL care se lupta sa supravietuiasca pe piata, unde se negociaza cu fiecare client, si nu se primeste nici un leu in plus. Plus de asta, segmentul de virsta sub 35 de ani are internetul, si nu mai da nici mucii pe alde TVR. Singura exceptie ar fi TVR Cultural, care are segmentul ei de piata f clar, si niste standarde destul de ridicate (nu ca nu s-ar putea mai bine). Iar pt aia car lesina de dragul televiziunilor regionale... le-as recomanda sa faca excursii, sa isi formeze o opinie competenta asupra lucrurilor, altfel o sa credeti toata viata ca in Moldova se imbraca lumea in portul popular de acu 100 de ani si se aduna la claca sa faca o cintare, asa cum ne prezinta zi de zi la TVR Iasi....un post de toata jena, cu o conducere constituita din taranoi plini de ifose....
  • 0 (0 voturi)    
    TVR,E GREUU PENTRU UNII (Joi, 22 ianuarie 2009, 16:32)

    Klaus W. [anonim]

    oricum ar fi,hotnews castiga la atatea vizite pe care le facem.nota bene
    mai sus , un domn se plange cum si cat de greu este pe piata comerciala, aducand pe tapet nus ce piete si segmente de varsta.aici nu e vorba decat de o simpla mutare xcare se vrea a fi facuta nicidecum marketing!
    facturile vin incarcate cu acordul parlamentului deci si a turcancei, care vrea sa faca ordine cica!
    daca toata lumea s-ar pricepe la studiu de piata(ca sa nu mai zic marketing)atunci si-ar da seama ca sclava izaura sau altele sunt mai ieftine sau chiar moka (fara cheltuieli mari)
    tara e frumoasa dar nu toata lumea are bani s_o colide si asta este grav!!! cam asa se lucreaza ,dezbina si condu!nu-i asa turcana?
  • 0 (0 voturi)    
    inutila (Joi, 22 ianuarie 2009, 17:32)

    hans [anonim]

    cred ca si d-na turcanu este inutila. chiar foarte inutila!!!
  • 0 (0 voturi)    
    TVR, POLITICA si PLD pafff (Joi, 22 ianuarie 2009, 17:47)

    Moromete [anonim]

    Uneori este INUTIL sa discutam despre parerile oamenilor politici. Alteori tot ei spun ca au facut din TVR ceea ce este acum. Acum ma gândesc la multe situaţii in care TOT acesti oameni politici nu au vreo ocupatie si vor sa mai toace ce este de tocat la stat si mai mult fara ,,aparare,, . Apoi daca lucrurile se complica in TV-urile private nu stiu cum sa-si scoata camasa pe postul national, bun la toate; In afara de crimele si manelele de pe posturile private avem nevoie si de putin bun simt, asa ca TVR trebuie sa fie intr-o zi LIBER!! Cat despre felul in care au fost maziliti PLD-ii nu au nici o scuza, sunt de toata jena... Pacat, credeam ca pot mai mult decat sa fie umiliti in halul asta!!
  • 0 (0 voturi)    
    ...iar d-na Raluca Turcan este indispensabila! (Joi, 22 ianuarie 2009, 18:01)

    Cosminul [anonim]

    ...extrem de indispensabila... Daca tacea, filozof ramanea!
  • 0 (0 voturi)    
    privatizare (Joi, 22 ianuarie 2009, 19:42)

    nicu [anonim]

    al mai bun lucru este privatizarea tv de stat nu sa fim obligati sa platim orce .
    s-ar mai face si o economie la bugetul statului si la bugetul omului de rind.
    ni se spune ca, statul este cel mai prost administratot ,deci privatizati tvr.
  • 0 (0 voturi)    
    TVR+TURCAN+BASE=LOVE (Joi, 22 ianuarie 2009, 20:57)

    Vanea [anonim]

    E CLAR CE SE VREA ACUM,BASESCU CA-N-TOTDEAUNA INCEARCA SA SCOATA CARBUNII APRINSI CU MANA ALTUIA !TURCAN ESTE ANORMAL DE INCONSTIENTA SI NU O STIAM ASA.ARUNCA NISTE VORBE NECONTROLATE,DICTATE SI CARE II VOR ADUCE DECADERE!Doamna,in viata dumneavoastra sa nu incercati sa distrugeti ceea ce s-a construit de catre popor.Ca e tvr1,2,3,4,5,6...etc,este al nostru,FACUT DEJA.
    BASESCU asta nu se lasa deloc,Turcan vrea TVR apolitic!Dupa cate stiu Sassu nu mai face parte din niciun partid,deci este APOLITIC!Daca aveti doamna un retard,retrageti-va ca nu prea se pupa vorbele dumneavoastra cu realitatea!
    A! Scuze, sau vreti o TVR apolitica cu om pus de PDL ? VA faceti de ras Basescule!
  • 0 (0 voturi)    
    TVR eterna poveste (Joi, 22 ianuarie 2009, 21:05)

    Nea Sandu cameramanu' [anonim]

    Vine turcan,pleaca turcan,nu conteaza bataia este aceiasi!A apucat unu'sa inceapa ceva la TVR,nu-i nimicil mazilim!Parca asa ar parea sa spuna ceea ce se intampla acolo.
    E adevarat ca sunt o gramada de frecangii in TVR,asa i-a invatat toata tranzitia asta permanenta ce se intampla din 90 incoace,adica POLITICA VOASTRA dna TURCAN,cea care ne obliga sa nu avem nimic national viabil!Eu am lucrat in TVR din 72 si vreau sa va spun ca am vazut atatea incat nu pot sa zic decat atat:SA VA FIE RUSINE SI SPER CA ODATA SI ODATA SA VA JUDECE CINEVA!(pe voi toti pseudopoliticieni de balcani)ATI FACUT INTOTDEAUNA JOCUL UNUI LIDER(acum basescu)SI S-A ALES INCET DAR SIGUR PRAFUL DE CEEA CE A FOST PEPINIERA PROFESIONISTILOR DIN TELEVIZIUNI..ASA INEPE TOTUL,CU DECLARATII.MI-E SCARBA DE POLITICIENI
  • 0 (0 voturi)    
    TVR Info E Bun (Joi, 22 ianuarie 2009, 22:01)

    Ano Nim [anonim]

    Persoana care afirma ca TVR Info e inutil, ori nu nu poti s-o acuzi de prea multa inteligenta, ori are un interes.

    TVR Info are deja cel mai bun program de stiri din Romania. Programul e scurt, cu stiri scurte, concise; e adevarat, inca nu de o calitate deosebita, asta va veni cu timpul; dar prezinta doar stiri, fara comentarii inutile si o face in modul cel mai eficient: e singurul canal cu format modern (introdus de EuroNews) cu prezentare de stiri pe imagine. (Nu prezentatoare + reportaj care spun de doua ori acelasi lucru si fiecare incearca sa o si lungeasca sa aiba cu ce umple timpul. Nu mai vorbesc de comentariile de slaba calitate.)

    De cand a aparut, este canalul meu de stiri romanesti preferat.

    Este foarte bine ca acest program este tocmai al TVR si de aceea consider ca este prima oara cand taxa TV se justifica (din punctul meu de vedere).
  • +1 (1 vot)    
    filmele tvr-ului (Joi, 22 ianuarie 2009, 23:11)

    elodia [anonim]

    Daca va uitati la nora pentru mama, la mizeriile de indobitocire de pe antena si la disparitiile de circ fabricate de otv cred si eu ca tvr da filme proaste. The Big Lebowski e film prost? Kill Bill, Tarantino, va spune ceva? Anatomia lui Gray e serial de 2 lei? Ridley Scott face rahaturi de filme? Ia mai dati o raita pe IMDB. Am enumerat doar cele mai recente difuzari, pe care mi le-am pus in reminder, ca sa nu le pierd. Injurati tvr-ul doar pentru ca e de bon ton sa-l injuri, ca asa e trendul, si faceti asta din auzite, fara sa aveti habar despre ce vorbiti.
  • 0 (0 voturi)    
    conteaza? (Joi, 22 ianuarie 2009, 23:55)

    inelush [anonim]

    D-na Turcan va rog sa aveti in vedere si statiile teritoriale unde conducerea este execrabila, numita (atentie!) de pe vremea "vestitului" Nicolau si care acum fabrica programe pentru TVR 3! Cum vreti performanta pe TVR 3 cand grila este facuta de directorii de la teritoriale, analfabeti si comunisti prin definitie, oameni care habar nu au cu ce se "mananca" televiziune! De aia e o grila insailata si care te duce cu gandul in anii '50! Televiziunea este la randul ei o afacere, o afacere pe bani multi, dar care din pacate e nerentabila nu din vina lui Sassu, Giurgiu sau Nicolau, ci din vina analfabetilor din subordinea lor, care sunt aceeasi de ani de zile si sunt mentinuti in functii de politicieni ca dvs.
    Cu alte cuvinte, vom vedea si de cata schimbare reala sunteti dornica dvs.! Acum imi vine in minte directorul de la TVR Craiova care in toamna culegea via proprie cu angajatii si masinile TVR. S-a luat vreo masura? NICIUNA!!!
  • +1 (1 vot)    
    TVR 3 si Info (Vineri, 23 ianuarie 2009, 9:51)

    Vanea [anonim]

    ha,ha...basescu scoate carbunii incinsi cu mana turcancei,nu-s ce director a cules via cu angajatii si"masinile",...nu vi se pare ca fiecare isi face treaba si noi comentam de pe margine???
    sa va fie bine inteles,turcanca a mai parcurs o etapa a distrugerii tvr,nu altceva!!!daca inceraca asta sa-si bage coada de basesc in "reorganizarea tvr"o sa vanda" flota "romaneasca....scuze tvr-ul, ca asta nu are scrupule, exact ca un dictator( face si el ce a invatat o viata singur la comanda pe mare)
    • 0 (0 voturi)    
      TURCAN O IA PE URMELE CAPITANULUI (Vineri, 23 ianuarie 2009, 18:39)

      Romelia [anonim] i-a raspuns lui Vanea

      azi ajung acasa la 6 jumate,manac ceva ca-s moarta de foame,deschid pc-ul si apoi tv-ul,pe TVR 3 ca-mi place(sunt de la Buzau)'La tv este o emisiune inedita si placuta, pot spune ca e captivanta mai ales ca lucrez intr-o primarie..emisiunea se cheama Hai la primarie.
      Eu zic, ca acest primar nu are nici mentalitate si nici fata de PDL(nu am vazut inceputul)pentru ca gandeste benefic pt cei pe care in protejeaza,cei care l-au votat.De ce nu va uitati si dvs dna Turcan, sa vedeti la tvr 3 cum se conduce o societate,il urmati pe distructivul basescu chiar si in modul de viata nu numai in cel de lucru...Eu zic sa mai analizati pozitia dumneavoastra si sa va ganditi si la noi...cei din teritoriu, ca noua ne place...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică