Cat valoreaza televiziunile CME din Romania, adica PRO TV, PRO TV International, Acasa, PRO Cinema, Sport.ro si MTV Romania? In trecut, PRO-ul a acreditat suma de 1 miliard de dolari ca valoare a televiziunilor, pornind posibil de la ultima tranzactie cunoscuta intre Adrian Sarbu si Ronald Lauder, de 49,8 milioane de dolari pentru cinci procente din operatiunile TV (8 iunie 2007), referitoare la aceleasi televiziuni, fara MTV Romania. Acum, cele 241,5 milioane de dolari investite de Time-Warner in CME contra a 30% din actiuni permit o alta socoteala.

Conform acesteia, intregul CME valoreaza 805 milioane de dolari, cu 20% mai putin decat se spunea doar despre operatiunile TV din Romania la vremea respectiva. In 2008, conform raportarilor oficiale, CME a realizat un turnover de 1,02 miliarde de dolari, din care Romaniei i-au revenit 284.627 de milioane, adica 26.92% din total. Reiese ca valoarea operatiunilor CME in Romania e de 216,7 milioane de dolari din cele 805 milioane de mai sus.

Presupunand ca cifra de afaceri reprezinta 95% din totalul realizat in Romania, fiindca Adrian Sarbu mai detine 5% din televiziuni, ajungem la o valoare de 228,1 milioane de dolari sau 171,1 milioane de euro.

Desigur ca investitia Time Warner a avut loc in vremuri de restriste si ca aceste cifre reprezinta fictiuni, ca si “valoarea de piata” a unei companii, calculata in functie de EBITDA sau alti indicatori acceptati. Deocamdata nu putem spune decat “e putin al naibii”, dar trebuie repetat ca acest “putin” va insemna foarte mult pentru piata din Romania, ca infuzie de bani sau “centura de siguranta”, vorba politicienilor.

Mica asa cum e, cifra pare a confirma problemele de lichiditati pe care le avea CME, vizibile si in masurile prompte de criza luate in Romania.

Cele cinci procente pe care le mai detine Adrian Sarbu in televiziuni ar putea fi livrate catre CME in noiembrie 2009, conform ultimelor informatii existente (de pe SEC Info, informatii bursiere din US Securities and Exchange Commission). Sunt curios ce pret vom afla atunci.

Trebuie spus, in incheiere, ca in aceeasi situatie se afla, dar in grade diferite, si celelalte mari business-uri de media din Romania.

Citeste si comenteaza pe Media lui Comanescu.