"Prima retea de publicitate prin statusuri de IM din lume", StatusPimp, lansata cu o investitie initiala de circa 200.000 de euro

de C.I.     HotNews.ro
Marţi, 19 mai 2009, 17:05 Economie | Media & Publicitate

Statusul de messenger este transformat in platforma de publicitate printr-o aplicatie intitulata StatusPimp, dezvoltata in Romania de X3 Studios, studio de creatie din Timisoara, si Space Rabbit, agentie specializata in dezvoltarea de solutii informatice de nisa. Potrivit unuia dintre investitori, Alin Zainescu, investitia initiala in StatusPimp, prezentata drept "prima si singura retea de publicitate prin statusuri de IM din lume", s-a ridicat, estimativ, la 200.000 de euro si exista deja interes din partea unor agentii de publicitate, pentru a folosi aceasta platforma.

Aplicatia a fost lansata saptamana trecuta, dar a fost comunicata, initial, doar prin intermediul platformei de microblogging Twitter si prin intermediul mai multor bloguri. Potrivit unui comunicat de presa transmis marti, cele 1000 de conturi puse initial la dispozitie s-au epuizat in 76 de ore, fara o campanie de comunicare a serviciului.

Aplicatia poate fi folosita, pentru inceput, de utilizatorii Yahoo Messenger, urmand sa includa in curand si Skype si Google Talk. Ea permite utilizatorilor sa puna nu doar publicitate, ci si stiri in statusul de messenger, adaugandu-si propriile surse RSS sau alegand unele dintr-o lista propusa de StatusPimp. Pentru aceasta, utilizatorii trebuie sa instaleze un add-on, sa-si faca un "cont de pimper", iar apoi isi pot selecta singuri stirile, mesajele si campaniile publicitare care pot rula in propriul status de messenger.

In primele discutii legate de StatusPimp pe diverse bloguri si forumuri nu au lipsit controversele, legate de originalitatea ideii, de faptul ca foloseste tehnologia si utilizatorii "altora", de riscul fraudarii sistemului si de felul cum StatusPimp te lasa sa simulezi castigurile pe care le poti avea folosind aceasta platforma.

Socoteala de acasa

Responsabilii proiectului sunt Stefan Szakal (X3 Studios), Calin Iepure (Space Rabbit) si Alin Zainescu, antreprenor si consultant online. Potrivit acestuia din urma, "eu particip la acest proiect cu 10%, Calin cu 20% si Stefan cu 70%". Pentru aceasta aplicatie, la care se lucreaza de circa cinci luni, investitia initiala in programare, design, angajati si aparatura s-a ridicat, estimativ, la 200.000 de euro, potrivit lui Alin Zainescu.

Acesta a afirmat pentru HotNews.ro ca mai multe agentii de publicitate si-au exprimat deja interesul fata de StatusPimp. Potrivit informatiilor de pe site, StatusPimp "va da drumul" la campanii in retea in mai putin de o luna.

Pe langa cele 1000 de conturi puse initial la dispozitie, in prezent accesul se face pe baza de invitatie, dar in saptamanile urmatoare "vom mai da vreo 2000 de conturi", potrivit lui Alin Zainescu.

Publicul tinta vizat consta in persoane de 16-24 de ani, care - spune Zainescu - au in medie circa 200 de contacte pe lista de IM. "Cu cateva mii de conturi poti atinge cateva sute de mii de oameni in cateva zile" prin acest serviciu, afirma el.

Alin Zainescu spune ca utilizatorii inscrisi sunt incurajati sa ofere cat mai multe detalii despre ei, pentru o mai buna targetare a campaniilor. Potrivit comunicatului de marti, dintre cei 1000 de utilizatori inscrisi in primul val, saptamana trecuta, aproximativ 20% sunt din Bucuresti, fiind acoperita, practic, toata tara.

Zainescu spune ca StatusPimp nu prezinta probleme legate de folosirea unei platforme precum Yahoo Messenger deoarece nu interactioneaza direct cu serviciile de mesagerie instant: "nu e un plugin, e o aplicatie separata, fiecare utilizator poate sa faca ce vrea cu ea, poate sa accepte sau nu campanii publicitare, poate sa-si promoveze blogul sau site-ul sau sa ruleze stiri".


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2016 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Originala ideea dar ... (Marţi, 19 mai 2009, 17:57)

    mrbadnews [anonim]

    ... furata de pe afiliati.ro
  • 0 (0 voturi)    
    pai ba baieti (Marţi, 19 mai 2009, 18:25)

    kalu [anonim]

    sper sa nu ma trezesc cu vreo reclama comerciala nesolicitata ca ma supar. Ce-mi plac mie ideile astea despre cum sa faci bani din spam. Inteleg pe un site ca acesta gratuit sa ma doara ochii de la atatea reclame, dar sa fiu bombardat prin SMS si spam... eu ce am la afacerea asta?
    • 0 (0 voturi)    
      simplu (Marţi, 19 mai 2009, 18:41)

      adi [anonim] i-a raspuns lui kalu

      ii dai in judecata pentru reclame, mesaje nesolicitate

      macar pe astia ii stii de unde sa-i iei
  • 0 (0 voturi)    
    Publireportaj? (Marţi, 19 mai 2009, 18:58)

    Razvan007 [utilizator]

    Nu ar trebui sa apara pe undeva un "P" de la publireportaj?

    Sau presa online este scutita de asa ceva?
  • +2 (2 voturi)    
    Nu-mi place ideea (Marţi, 19 mai 2009, 19:02)

    Florin [anonim]

    La cat de multa publicitate exista deja in Romania, la fiecare colt de strada, nu vreau sa am si publicitate pe IM..

    Chiar nu vad cum as putea fi incantat de reclamele din status-urile userilor - probabil il voi sterge din lista, sau il voi baga in categoria 'spammers'.

    In tara noastra inca e vestul salbatic - oamenii inca nu s-au prins ca pot alege sa nu fie bombardati, ca zombies, cu reclame de pe fiecare perete, ca si cum ar fi obligati printr-o lege secreta sa fie hipnotizati non stop cu reclame.
    • 0 (0 voturi)    
      Si eu gandesc la fel (Marţi, 19 mai 2009, 21:21)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      Deja suntem supra saturati cu reclame. Asta este ultimul lucru care ne trebuia: un nou canal prin care reclamele pot ajunge la noi.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e o problema prea mare... (Miercuri, 20 mai 2009, 4:56)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui Florin

      ... fiindca vor aparea un pic mai tarziu si plugin-urile care blocheaza spam-ul prin status-uri de IM.
      Ii zice progres :)
  • 0 (0 voturi)    
    zic si io... (Miercuri, 20 mai 2009, 7:40)

    baubabu [anonim]

    Sincer mi s-a parut super idee acum juma' de an cand am dat de ea pe net, acum nush ce sa zic.
    In plus pustii astia se lauda ca au inventat roata cand nu au facut altceva decat sa fure o idee si sa o puna pe un site cu design de cocalari (totul este stralucitor de te termina cu nervii), dar ce sa ii faci, traim in romania si asta ne ocupa tot timpul, iar de hoti si inutili te impiedici la tot pasul...in rest sa auzim numai de bine!
  • 0 (0 voturi)    
    Copyright (Miercuri, 20 mai 2009, 23:11)

    gigel [anonim]

    Nu e decat o problema minora ca incalca Yahoo! Messenger Terms Of Service :)
  • 0 (0 voturi)    
    Marketeri / Publisheri (Vineri, 29 mai 2009, 16:13)

    Anonim [anonim]

    O problema interesanta, de care nimeni nu se prea leaga e ce castiga advertiserul ala ca o sa aiba 10 statusuri pe care lumea da click?
    Asta ii aduce ROI, brand awarness sau ce anume?
    O sa se dea click pt bani si atat, nu cred ca cei ce isi vor face reclama vor si avea de castigat. Nu e mai bun decat un banner sau o reclama AdSense


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi