Mogulul media Rupert Murdoch planuieste sa perceapa tarife, incepand cu vara lui 2010, pentru accesul la informatia prezentata pe site-urile publicatiilor pe care le detine, noteaza The Guardian. "Era stirilor gratuite pe Internet s-a terminat", a spus magnatul, dupa ce grupul american News Corporation, unde este actionar majoritar, a raportat, saptamana aceasta, o pierdere anuala de 3,4 miliarde de dolari.

Murdoch sustine ca a analizat posibilitatea introducerii unei taxe pentru varianta online a tuturor publicatiilor din portofoliul News Corporation, printre care The Times, The Sun si News of the World, si ca isi asuma riscul inducerii unui model pay-per-view pe acest segment.

"Cred ca vom fi urmati si de altii, daca vom avea succes", a spus magnatul.

"Jurnalismul de calitate nu este ieftin", a comentat Murdoch decizia luata. "Revolutia digitala a deschis multe canale de distributie ieftine si noi, dar nu a facut si continutul gratis. Noi intentionam sa percem taxa pentru toate site-urile noastre de stiri", a adaugat el, conform sursei citate.

Mai mult, News Corporation isi propune sa impiedice migrarea cititorilor catre publicatiile gratuite printr-o oferta de continut "mai buna si diferita de a celorlalti", a spus Murdoch.

In prezent, o singura publicatie din portofoliul grupului - Wall Street Journal - aplica cu succes un sistem de abonamente pentru versiunea sa online.

The Guardian noteaza, insa, ca, potrivit experientei de pana acum a industriei media, cititorii nu ar fi dispusi sa plateaca pentru a citi un ziar pe Internet.

Rupert Murdoch si-a exprimat deseori, in ultimele luni, convingerea ca distribuirea contra cost a continutului editorial pe Internet este posibila.