Agentiile de publicitate au crescut temperat in 2008, marcat de inceputul crizei

de C.I.     HotNews.ro
Joi, 20 august 2009, 15:03 Economie | Media & Publicitate

Agentiile de publicitate si de media si regiile de publicitate au crescut mai temperat, in 2008, comparativ cu anul precedent, in conditiile in care sfarsitul lui 2008 a fost marcat de declansarea crizei economice. Daca in 2007 au existat agentii care inregistrau cresteri ale cifrei de afaceri de mult peste 50%, anul trecut unele dintre cele mai importante au suferit, chiar scaderi. Pe piata publicitatii, pierderile s-au facut simtite cel mai acut in randul regiilor de media.

Potrivit datelor afisate de Ministerul Finantelor, B.V. McCann-Erickson, ce integreaza si divizia de media Universal McCann, ramane lider in randul agentiilor de publicitate, inregistrand in 2008 o cifra de afaceri de 75,7 milioane de euro, cu circa 18 milioane mai mult decat anul precedent. In randul agentiilor de media, exceptand Universal McCann (divizie a McCann Erickson), Zenith Media ramane pe primul loc, cu o cifra de afaceri de 62,6 milioane euro, cu un plus de circa 8 milioane comparativ cu anul precedent. Iar Clir Media - reprezentand in principal Antenele trustului Intact - se detaseaza in randul regiilor care vand spatii publicitare, inregistrand o crestere notabila, de circa 3 milioane euro, a cifrei sale de afaceri.

Nota 1: Potrivit datelor furnizate de McCann Erickson (agentia de media Universal McCann + agentia de publicitate McCann Erickson), cifra de afaceri aferenta anului 2008 a fost de aproximativ 83 de milioane de EUR. Diferenta fata de datele furnizate de Ministerul Finantelor este determinata de contracte in trei parti - plati facute de clienti direct catre furnizorii McCann. Potrivit McCann Erickson, cifra de afaceri a Universal McCann s-a ridicat la 70 de milioane de euro. 

UPDATE Nota 2: In 2008, departamentele de PR, strategie si media din cadrul Tempo Advertising au devenit companii independente, parte a Tempo Group: Rogalski Grigoriu PR, Brand Motion si Tempo Media. Acestea au avut anul trecut cifre de afaceri de 0,79 milioane, 0,34 milioane, respectiv 7,64 milioane euro, in timp ce Tempo Advertising a inregistrat o cifra de afaceri de 6,6 milioane, cifra la nivel de grup fiind de 15,37 milioane euro.

UPDATE 21.08: Grupul Centrade (Saatchi&Saatchi, Saatchi&Saatchi X, Saatchi&Saatchi PR, Zenith Media, Cable Direct, Pantone Studios) arata vineri, intr-o nota de presa,  ca cifra de afaceri la nivel de grup a fost de 81,62 milioane euro in 2008, cu un profit la nivel de grup de 2,72 milioane, comparativ cu o cifra de afaceri de 72,04 milioane si un profit de 2,12 milioane euro in 2007. In aceeasi nota este citat Radu Florescu, CEO Centrade: “Sunt foarte multumit de rezultatele financiare ale grupului in anul 2008. Pentru anul 2009, ne-am propus sa menitinem cel putin acelasi nivel din 2008, iar acum, dupa opt luni, speram chiar la o crestere de 5-10%. Motorul grupului este Zenith Media, care se claseaza pe primul loc in topul agentiilor de media, conform Ministerului de Finante."

Sumele aferente anului trecut sunt calculate la cursul mediu anual de 3,68 lei/euro.

Printre agentiile de publicitate care au inregistrat cresteri ale cifrei de afaceri anul trecut se numara B.V. McCann Erickson, Mercury360, Odyssey, Publicis, Leo Burnett&Target, Ogilvy&Mather si Lowe&Partners.

Agentie de publicitate - cifra de afaceri 2008 (euro) - cifra de afaceri 2007 (euro)
  • B.V. McCann Erickson - 75,7 milioane - 57,8 milioane (83 milioane in '08, dintre care 70 milioane la Universal McCann, conform datelor McCann)
  • Mercury360 - 17,4 milioane - 17,3 milioane
  • Graffiti BBDO - 17,9 milioane - 23,3 milioane
  • Grey Worldwide Romania - 17,7 milioane - 27,2 milioane
  • Leo Burnett&Target - 16,3 milioane - 15 milioane
  • Odyssey Communications - 14 milioane - 13 milioane
  • Publicis - 15,3 milioane - 12,1 milioane
  • Tempo Advertising - 6,6 milioane (In 2008, departamentele de PR, strategie si media din cadrul Tempo Advertising au devenit companii independente, parte a Tempo Group. La nivel de grup, cifra de afaceri a fost de 15,37 milioane euro anul trecut - vezi mai sus Nota 2) - 14,2 milioane
  • Saatchi&Saatchi - 11,29 milioane - 8,16 milioane euro
  • Ogilvy&Mather - 7,1 milioane - 3,2 milioane
  • Lowe&Partners - 5,1 milioane - 4,6 milioane
Saatchi&Saatchi - 11,29 milioane - 8,16 milioane euro

Tendinta de crestere se mentine in randul agentiilor de cumparare si planificare media: Media Direction a depasit Initiative si Mindhare, o crestere notabila inregistrand si Mediaedge:CIA.

Agentii de media - cifra de afaceri 2008 (euro) - cifra de afaceri 2007 (euro)
  • Zenith Media - 62,6 milioane - 54,5 milioane (potrivit McCann Erickson, divizia Universal McCann a inregistrat mai mult: 70 milioane euro. Vezi nota de mai sus)
  • Media Direction - 54,8 milioane - 41,4 milioane
  • Mindshare - 49,7 milioane - 25,1
  • Initiative Media - 45,1 milioane - 41,7 milioane
  • Starcom MediaVest - 41,3 milioane
  • Optimedia - 31,2 milioane - 16,9 milioane
  • Media Investment - 30 milioane - 31,6 milioane
  • Mediaedge:CIA Romania - 29,98 milioane - 25,1 milioane
  • United Media Services 25,8 milioane - 19,8 milioane

Clir Media, regia care vinde spatiul publicitar al posturilor din trustul Intact, dar si al altor entitati, precum Radio Romania, a crescut de la 68,7 milioane euro cifra de afaceri in 2007 la 71,1 milioane in 2008. DBV Media House, care vinde spatiul publicitar al Realitatii TV, a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri si pierderi nete de circa 40.000 de euro, tendinta in care se incadreaza si regia ArboMedia, din care in 2007 s-a separat divizia online, devenita ARBOinteractive. Pe de alta parte, Intact Advertising, agentie infiintata anul trecut si care reprezinta publicatiile Saptamana Financiara si Financiarul a inregistrat profit din primele luni de activitate.

In online, daca MediaPro Interactiv si-a dublat cifra de afaceri, a incheiat anul cu o pierdere de aproape 390.000 de euro. Pe de alta parte, ARBOinteractive, care s-a separat de ARBOmedia in anul precedent, inregistreaza profit.

Regie - cifra de afaceri 2008 (euro) - cifra de afaceri 2007 (euro) - profit/pierdere 2008
  • Clir Media - 71,1 milioane - 68,7 milioane - +415 mii euro
  • DBV Media House - 14,3 milioane - 16,1 milioane - -36,9 mii euro
  • ARBOmedia - 6,4 milioane - 10 milioane - -181 mii euro
  • Intact Advertising - 1,8 milioane - N/A - 134,4 mii euro
  • MediaPro Interactiv (divizia de Internet a MediaPro) - 3,4 milioane - 1,6 milioane - -387 mii euro
  • AdEvolution - 1,7 milioane - 2,3 milioane - -190,1 mii euro
  • ARBOinteractive - 2,2 milioane - 282,6 mii - +153,5 mii euro


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

693 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version