The Economist intentioneaza sa introduca o taxa pentru accesarea continutului on-line. Anuntul vine dupa ce gigantul media News Corp, controlat de Rupert Murdoch, a initiat discutii cu alte mari grupuri americane pentru introducerea unei plati contra accesului la continutul de pe internet, scrie Media Week.

Economist.com ofera in prezent acces gratuit la informatia de pe site, inclusiv la stirile preluate din editia print. Yvonne Ossman, editorul The Economist in Marea Britanie, a declarat pentru Media Week ca brand-ul se va indrepta catre un model de plata pentru continut, dupa incheierea unor discutii. Proiectul este condus de Ben Edwards, editor al Ecomomist.com, iar sistemul de plata va cuprinde mai multe optiuni.

Intrebat cu privire la decizia luata de News Corp, Ossman a declarat ca "mutarea lui Murdoch este binevenita, desi nu sunt sigur ca si altii vor urma acest exemplu. Ziarele pierd in fata continutului gratuit online, iar oamenii vor plati pentru analize si dezbateri". Introducerea unui model de plata este asteptata in urmatoarele sase luni, incheie publicatia citata.

In urma cu o saptamana, cel mai mare ziar din orasul american Pittsburgh, Pennsylvania - Post-Gazette - anunta ca introduce o taxa pentru o parte din continutul postat pe site. Sistemul de plata initiat de cotidian este de 2,99 dolari pe luna sau 35,88 dolari pe an, bani in schimbul carora abonatii primesc un card de membru care le ofera acces la informatii si servicii suplimentare.