Studiu: Institutiile media din Romania vor sa se dezvolte in online. In medie, numai una din cinci ar plati integral pentru instruirea angajatilor in jurnalism online

de C.I.     HotNews.ro
Luni, 3 mai 2010, 18:08 Economie | Media & Publicitate

 documente
(03 Mai 2010) PDF, 1MB
Cele mai multe institutii media din Romania au intentia sa se dezvolte in mediul online, unde sunt prezente deja 90% dintre acestea. Totusi, cele mai multe redactii nu au organizat, pana acum, programe de instruire in jurnalism online si, desi managerii sunt interesati de asemenea programe, doar 22% sunt dispusi sa plateasca integral costurile pentru instruirea conducerii redactiilor si doar 17% pentru instruirea jurnalistilor, potrivit unui studiu realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent in colaborare cu Clubul Roman de Presa si Asociatia Patronala a Editorilor Locali.

Studiul "Jurnalism non-linear: perceptii asupra nevoilor de instruire in mediul online ale mass media romanesti" este o cercetare cantitativa referitoare la asteptarile jurnalistilor si oportunitatile pe care mediul online le poate oferi presei din Romania. Chestionarul a fost completat de aproape 50 de manageri editoriali sau noneditoriali si de aproape 130 de jurnalisti.

Potrivit studiului:
  • in cele mai multe redactii care au raspuns chestionarului exista intentia de dezvoltare in mediul online. 90% dintre redactii sunt prezente in online, jurnalistii si editorii adaugand texte si imagini pe paginile de internet ale institutiilor media respective
  • 61% dintre redactiile participante la studiu spun ca publica informatii online si printr-un mediu traditional (TV/radio/print), 29% - doar online, iar 8% - doar printr-un mediu traditional
  • Doar 24% au organizat cursuri de jurnalism online in interiorul redactiei si doar 21% au trimis jurnalisti la cursuri specializate
  • 63% dintre redactii spun ca sunt interesate in mare sau foarte mare masura sa-si instruiasca managerii in domeniu, dar numai 22% dintre redactii sunt dispuse sa plateasca integral pentru pregatirea managerilor
  • 75% spun ca sunt interesate de instruirea jurnalistilor in jurnalism online in mare sau foarte mare masura, dar numai 17% spun ca ar plati integral pentru cursurile de specialitate
  • 15% dintre managerii de presa sunt de acord total iar 44% de acord partial cu ideea ca presa tiparita va continua sa fie mai profitabila decat media online in Romania, in viitorul apropiat. 48% sunt de acord total ca editiile print nu vor disparea in viitorul apropiat, iar 33% sunt de acord partial cu aceasta idee
  • intrebati daca piata de publicitate ofera sau nu pretul corect pentru audientele online, 53% dintre manageri spun ca pretul ar trebui sa creasca, 9% spun ca pretul este corect, 15% - ca pretul ar trebui sa scada, iar 23% - nu stiu/nu raspund
  • 35% dintre respondentii jurnalisti spun ca au urmat cursuri de jurnalism online
  • 89% dintre jurnalisti se declara interesati in mare sau foarte mare masura de jurnalismul online

Vezi atasat studiul CJI-CRP-APEL


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

321 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică