Raport CNA

"Are draci pa ea", "trebe ca sa culeaga", "informatii care le am": Greselile gramaticale si expresiile vulgare abunda la TV

de C. Moga     HotNews.ro
Marţi, 8 iunie 2010, 17:50 Economie | Media & Publicitate

OTV conduce detasat in topul greselilor gramaticale pe sticla, urmat de Realitatea TV, TVR1 si B1 TV, care au inregistrat un numar aproximativ egal de greseli in luna aprilie 2010, potrivit ultimului raport al Academiei Romane privind calitatea limbii romane in audiovizual, raport realizat la cererea CNA. "Se constata un fenomen de cronicizare a greselilor, ceea ce arata ca jurnalistii nu fac efortul de a se corecta", a comentat Rasvan Popescu, presedintele CNA. Raportul observa si o frecventa "ingrijoratoare" a formularilor vulgare, in special la OTV si Kanal D.

  • Vezi aici raportul integral

Institutului de Lingvistica „Iorgu Iordan - Al. Rosetti” al Academiei Romane a monitorizat, in luna aprilie 2010, 12 posturi de televiziune (TVR 1, Antena 1,  ProTV, Realitatea TV, Prima TV, TVR 2, TVR Cultural, Naţional TV, Antena 3, B1 TV, OTV şi N24 Plus) si doua posturi de radio (Radio Romania Actualitati si Europa FM).

Raportul constata persistenta ingrijoratoare a unor erori elementare semnalate si in rapoartele precedente de monitorizare a greselilor de limba romana, a  spus, marti, filologul Rodica Zafiu la CNA, cu ocazia lansarii raportului. Ea a caracterizat drept "ingrijorator de frecventa" folosirea incorecta a pronuntiei "cs" pentru litera "x", în loc de "cz", in cuvinte precum "exil", "exact", "examen", "exercitii", "executiv".

Comparativ cu monitorizarile din anul 2009, raportul indica un numar aproximativ egal de greseli la majoritatea posturilor monitorizate, cu o diminuare semnificativa a numarului acestora la Pro TV si N24. Singurul post care inregistreaza o crestere majora a greselilor este postul OTV (112 greseli,  in luna aprilie 2009, de la 92 in perioada 20 septembrie-20 noiembrie 2009). Totodata, televiziunile de stiri continua sa inregistreze un numar mare de greseli, comparabil cu cel de anul trecut.

Posturile de radio monitorizate in raport au inregistrat cele mai putine greseli de folosire a limbii romane, 21 (Radio Romania Actualitati) si, respectiv, 20 (Europa FM).

Rasvan Popescu, presedintele CNA, a anunţat ca, la viitoarea sedinta a forului, le va propune colegilor o serie de sanctiuni pentru posturile de televiziune si radio care fac greseli multe de limba romana.

Cateva dintre cele mai grave abateri semnalate in raport:
  • Au fost inregistrate mai multe cazuri de scriere gresita cu un singur "i" final, in loc de doi - "Rromi sărbătoresc!" (N24 Plus), desi forma corecta este  "Romii sărbătoresc"; "Nu va fi prezent la funerali" (Realitatea TV) - corect: "funeralii"; "nu ai cum să şti" (OTV) - corect: "nu ai cum să ştii".
  • Cele mai grave neglijente de pronuntare sunt ilustrate de forme ca: "ştofă" (corect: "stofă"), "şpreiul" (corect: "spreiul"), "servici" (corect "serviciu"),  "uşe" (corect: "uşă").
  • La capitolul morfologie, s-a constatat raspandirea la aproape toate posturile de televiziune a unor forme neacceptate de norma, precum formele hibride de  indicativ imperfect: "vroiam, vroia, vroiau", desi formele corecte sunt cele fara "r" in radical: "voiam, voia, voiau".
  • Frecventa este si folosirea verbului "a trebui" la indicativ prezent, cu forma de persoana a III-a plural "trebuiesc", in locul formei unice de prezent  "trebuie": "toate incasarile trebuiesc acumulate" (Antena 3).
  • Forma de conjunctiv "sa aibe" a verbului "a avea" persista in locul formei corecte "sa aiba" (Kanal D, OTV, Antena 1, Antena 3).
  • In plan stilistic, un fenomen “ingrijorator” este frecventa formularilor vulgare, mai ales la posturile de televiziune Kanal D si OTV: "turismu e facut muci",  "ne uitam cu bale la gura la turismul din Bulgaria" (OTV), "Tonciu nu stiu ce are, are draci pă ea” , „Iar ne ţii cu maţu’ gol?”, "Să se buricească” (Kanal  D).
  • In sintaxa, s-a observat din nou utilizarea fara prepozitia "pe" a pronumelui relativ "care" cu functie de complement direct: "din informaţiile care le am până acum" (TVR1) -  forma corecta: "informaţiile pe care le am până acum".  
  • Raportul a evidentiat si exprimari care cumuleaza greşeli de exprimare sau le aduc în zona comicului involuntar: „tot ea trebe ca să culeagă acele  informaţii” (OTV) - corect: tot ea trebuie să culeagă acele informaţii; „Lucrul s-a precipitat extraordinar de repede” (OTV) - corect: fie lucrul s-a  precipitat, fie lucrul s-a întâmplat extraordinar de repede; „cred că Mihai se gândea ca şi culoare” (TVR 1) – corect: cred că Mihai se gândea la culoare;  „Nu au dorit să facă declaraţii pe cameră” (TVR 1) – corect: Nu au dorit să facă declaraţii în faţa camerei.
Top 10 al posturilor cu cele mai multe greseli gramaticale (aprilie 2010):
  • OTV - 112
  • Realitatea TV - 78
  • Tvr1 - 75
  • B1TV - 74
  • Antena 3 - 65
  • N24 - 64
  • Prima TV - 61
  • Kanal D si TVR2 - 58
  • Antena 1- 56
  • TVR Cultural - 28

In cadrul raportului au fost monitorizate doar greselile moderatorilor, prezentatorilor si redactorilor, nu si cele facute de invitatii acestora in emisiuni.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4909 vizualizari

  • -17 (19 voturi)    
    Greseli sau evolutie? (Marţi, 8 iunie 2010, 17:29)

    Gabi [anonim]

    O multime dintre aceste "greseli" le aud si eu in viata de zi cu zi. Dar nu cred ca sunt greseli. Cum credeti ca limba latina a evoluat in franceza, italiana, spaniola, catalana, venetiana, romana, aromana, romanda? Prin faptul ca oamenii de rind au inceput sa faca mici greseli si inovatii.

    Sunt de acord ca este in folosul tuturor sa putem sa ne exprimam coerent, logic, precis si inteligibil. Dar in acelasi timp nu cred ca ne este de folos sa ne ingrijoram foarte tare daca se spune Pasti sau Paste dupa cum recomanda noul DOOM (dictionar ortoepic ortografic si morfologic -- cred). Eu zic ca este in interesul tuturor sa lasam limba sa evolueze.
    • +12 (14 voturi)    
      evolutie? (Marţi, 8 iunie 2010, 18:40)

      hitroll [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      Daca evolutia porneste din necunoastere/ignoranta e tot evolutie?

      Daca incepem sa ignoram regulile din lipsa de educatie tot evolutie se numeste?

      Nu cred ca mai suntem in situatia de formare a limbii cand era mai mult vorbita decat scrisa...
      • -9 (9 voturi)    
        evolutie! (Marţi, 8 iunie 2010, 21:53)

        Gabi [anonim] i-a raspuns lui hitroll

        La Roma acum doua mii de ani se vorbea latina. Astazi se vorbeste italiana.

        Era limba romana o limba scrisa pe atunci? Da.

        Crezi ca limba latina a evoluat in limba italiana in acel loc? Eu cred ca da.

        Ai o explicatie mai buna pentru aceasta schimbare decat ca vorbitorii au introdus mici schimbari, mici "greseli", pina cind limba ce o vorbeau a devenit o limba distincta de limba latina?
        • +4 (4 voturi)    
          Ai dreptate! Se (Miercuri, 9 iunie 2010, 6:55)

          Audit [utilizator] i-a raspuns lui Gabi

          scria "la greu" acum 2000 de ani la Roma. 99% din populatie cu asta se ocupa. Tu citesti (nu zic gandesti!) ceea ce scrii?
        • +3 (3 voturi)    
          Haide ma nene (Miercuri, 9 iunie 2010, 9:42)

          GT2 [utilizator] i-a raspuns lui Gabi

          Cauti scuze pentru limbajul de lemn si erorile grave punandu-le pe seama "evolutiei". Vrei sa spui ca ne intoarcem inapoi la maimute. Asta e parerea mea despre "evolutia" asta a ta si simt ca in loc sa evoluam noi avem o perioada de regres.
      • +2 (4 voturi)    
        nici greseli ca evolutie... (Marţi, 8 iunie 2010, 23:16)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui hitroll

        ...dar nici schimbarea limbii prin decret! Nu cred ca e ok nici sa se intruneasca an de an minti asa-zis luminate si sa ia ei decizii despre cum ar trebui sa vorbim, facand total abstractie de limba vorbita de oameni. Asa ne-am pricopsit cu "vroiam" ca "forma neacceptata de norma" - wtf? Norma cui? In anii '80 in indreptar era perfect acceptata, ce s-a intamplat? S-a trezit vreun lingvist cu fatza la cearsaf si gata, nu mai putem folosi "vroiam, vroiati" etc?

        In fond si la urma urmei, limba "populara", cea vorbita in strada, n-o sa faca altceva decat sa ignore genul asta de "hotarari".
        • +1 (1 vot)    
          Diferente de ideologie (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:26)

          gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

          Anglo-saxonii merg pe ideea de a lasa limba sa evolueze cum vrea ea, iar dictionarele doar inregistreaza cuvintele.

          Germanii, fancezii si mai tot ceilalti stabilesc forma "corecta" in functie de diverse criterii.

          Ambele moduri de abordare au avantaje si dezavantaje. Gasesc tot mai des greseli mari de exprimare la jurnalistii englezi/americani, deci si acolo sunt probleme, lucruri elementare gen "their" in loc the "they're", "its" si "it's" puse alandala sau chiar "should of " in loc the "should have". Greselile astea nu au nicio scuza din punct de vedere al evolutiei limbii, pentru ca pur si simplu modifica sensul unei propozitii, de exemplu "their stupid" inseamna altceva decat "they're stupid" si totusi multi nativi fac greselile astea. Nu mai discut de subtilitati ale limbii, gen "begs the question" vs "raises the question".

          Pe de alta parte, si sistemul in care un grup de "experti" decide cum e corect, introduce arbitrarul. De ce am inceput sa scriem "niciun" de exemplu?
        • 0 (0 voturi)    
          diferente (Miercuri, 9 iunie 2010, 11:41)

          Dan [anonim] i-a raspuns lui Stefan

          "A vrea" si "a voi" sunt verbe diferite. Probabil un idiot le-a confundat...
    • +8 (8 voturi)    
      adica cum s-ar zice (Marţi, 8 iunie 2010, 22:54)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      limba "decat" evolueaza, nu exista greseli :)
      • +1 (1 vot)    
        deh (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:54)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        se apara si ei cum pot. Habar n-au sa vorbeasca si o dau cotita cu evolutia.
    • +1 (1 vot)    
      oamenii aia sunt de specialitate (Miercuri, 9 iunie 2010, 9:29)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui Gabi

      asa ca e in competenta lor ca atunci cand abaterile devin suficient de dese sa propuna schimbarea regulii.
      iar comparatia cu limba romana dovedeste nu doar ca nu stii istorie (acolo unde trebuia sa afli cat din populatia Romei era plecata inafara Italiei si pe ce perioada de timp - barbatii intre 18 si 35 de ani) dar ca ai si probleme de logica (aici insa nu am ce sa0ti explic)
    • -1 (1 vot)    
      :)))) (Miercuri, 9 iunie 2010, 10:27)

      stailinistit [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      Care de când mă ştiu am fost mai progresist, mai liber-schimbist... Eu, chiar mi-ar place să evoluez în cineva ca Marean, Gigi, Nichita (da nu poietu!)...
      Cine nu-i convine, să închidă televizoru, dă-i dracu dă învechiţi!
      • +3 (3 voturi)    
        corect! (Miercuri, 9 iunie 2010, 11:51)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui stailinistit

        "Eu, chiar mi-ar place ..." s-ar scrie corect "Mie, chiar mi-ar plăcea..."
      • +2 (2 voturi)    
        din cauza TV- ului o sa ajungem sa vorbim incorect (Miercuri, 9 iunie 2010, 12:00)

        cristina [anonim] i-a raspuns lui stailinistit

        ti-am citit comentariul, si m-am ingrozit de cate greseli ai facut tu numai aici
        intentionat sper...:)


        Cei de la TV au obligatia sa respecte limba romana si sa o vorbeasca corect... eu ma intreb daca atunci cand ii angajeaza le da vreun test de gramatica? ca multi sigur ar pica...
        • 0 (0 voturi)    
          A fi sau... a părea? (Miercuri, 9 iunie 2010, 17:00)

          stailinistit [anonim] i-a raspuns lui cristina

          Am înţeles! Data viitoare când am să mai folosesc sarcasmul, am să fiu mai evident!...

          De fapt, la ce idei au fost vehiculate aici, nu e de mirare că orice ironie păleşte în faţa caricaturalei realităţi...
    • +1 (1 vot)    
      raspuns: greseli (Miercuri, 9 iunie 2010, 10:29)

      Luke [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      Sunt total de acord cu evoultia unei limbi. Dar evolutia asta nu se forteaza la tv. Ca si cu legile, astea le avem, astea le respectam. Facem demersuri sa se schimbe legea dar pana atunci respectam ce avem. Ca prezentatori tv au datoria de a respecta aceasta lege. Jurnalistii uita tot ma des ca de fapt au si o meserie care se invata in vreo cativa ani de facultate.
      • +1 (1 vot)    
        Corect (Miercuri, 9 iunie 2010, 11:53)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Luke

        p-astea le avem, p-astea le ...
  • +15 (17 voturi)    
    Acum culegeti ce ati semanat! (Marţi, 8 iunie 2010, 17:58)

    mm [anonim]

    In televiziunile romanesti prostia este la putere pentru ca, zic ei, marii stiutori in ale ratting-ului, s-ar vinde bine! Eu zic ca nu mai e mult pana la cenzurarea vorbitorilor corecti de limba romana de catre cei care o stalcesc! Presa scrisa din Romania, si nu doar televiziunile, reprezinta cancerul societatii romanesti de azi! Aici s-a ajuns in urma promovarii la nesfarsit a nonvalorilor timp de 20 de ani!
    • +5 (7 voturi)    
      e RATING, maestre (Marţi, 8 iunie 2010, 18:17)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui mm

      nu ratting... cand dai lectii e bine sa te pregatesti un pic inainte ;)
      • +2 (6 voturi)    
        ... (Marţi, 8 iunie 2010, 18:40)

        sekhmett [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        chiar ca =))
  • +7 (9 voturi)    
    Mai exista CNA ??? (Marţi, 8 iunie 2010, 18:00)

    Gigi [anonim]

    In ultimii doi ani CNA a fost ca si inexistent! Mai bine i-ar desfiinta, ca papa banii statului degeaba!
  • +5 (9 voturi)    
    romanii iau 4 la lb romana (Marţi, 8 iunie 2010, 18:08)

    m [anonim]

    asa se intampla cand singura grija a tarii este invatarea limbii proprii de catre celalate etnii :))))
  • -4 (6 voturi)    
    Pa cit punem pariu ca aia care... (Marţi, 8 iunie 2010, 18:13)

    Oae [anonim]

    se ocupa cu asta vor fi restructurati?
    Si pe buna dreptate, inteleg sa urmaresti emisiunile pentru a sesiza derapajele grave dar sa stai sa notezi orice cuvint, orice exprimare imperfecta mi se pare absolut inutil si imbecil! Si banuiesc ca trebuie multi oameni care sa faca asta zi de zi, minut cu minut pentru atitea posturi romanesti... Platiti de la buget;)
    • +2 (2 voturi)    
      bravo (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:55)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Oae

      si uite asa Vanghelie devine un om cult.
    • +1 (1 vot)    
      banuiesti prost (Miercuri, 9 iunie 2010, 9:18)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui Oae

      daca crezi ca cineva face monitorizare non-stop asa cum spui tu. asta insa nu te face automat imbecil, ci doar inutil.
  • +3 (11 voturi)    
    Raport CNA.... (Marţi, 8 iunie 2010, 18:14)

    Cadillac [utilizator]

    Ce se mai poate spune despre "altii", cind insasi autorul articolului se refera la greselile gramaticale "de pe STICLA" ( ! )

    Ce fel de sticla?

    De sifon... de lapte... de vin.. de eprubeta?
    • +8 (8 voturi)    
      @Cadillac (Marţi, 8 iunie 2010, 17:54)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

      Insusi autorul articolului... insasi e forma de feminin.
      Forma "pe sticla" e relativ incetatenita pentru televizor, desi e mai veche.
      Pregatire, deci, inainte de lectii ;-).
      Toate cele bune.
      • +1 (1 vot)    
        Evolutie (Miercuri, 9 iunie 2010, 11:55)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Televizorul meu nu este din sticla. Nici macar ecranul. Sunt niste cristale lichide...
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate... (Joi, 10 iunie 2010, 6:47)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        ... dar te rog da-mi posibilitatea sa-mi expun "circumstantele atenuante"

        A fost vreme, mai ales in timpul facultatii - terminata in 1972 - cind "zbirniiam" la Limba Romina mai ales ca prinsesem gustul banilor ca urmare a concursurilor cistigate cu Revista "Rebus" Timpul a trecut, sint plecat din Rominia din 1984, nu mai am acces la ziare sau reviste rominesti, am FOARTE putini prieteni romini - pe care i-am ales cu FOARTE mare grija -, citiva prieteni ramasi in tara mi-au mai trimis cite o Revista "Rebus", dar calitatea lor, comparativ cu cele de acum 30 de ani, este EXECRABILA ! Am "citit" hirtie 'igienica de mai buna calitate. Intr-un cuvint, scuze pentru greseala cu "insasi"

        Nobody's perfect.

        Sanatate si toate cele bune.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai comis-o cu (Miercuri, 9 iunie 2010, 6:58)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      "insasi"! Un autor - doi autori = insusi.
  • +7 (7 voturi)    
    nu-s greseli (Marţi, 8 iunie 2010, 18:18)

    alex [anonim]

    sunt licente poetice :)))))))))))
  • +6 (6 voturi)    
    iata ai alte variante (Marţi, 8 iunie 2010, 18:48)

    filologu' [anonim]

    Nu cred ca este vorba de evolutia limbii atunci cand discutam despre abolirea unor REGULI gramaticale, ci mai degraba de involutie, la un stadiu primar, inapoiat. Exemplu: vom sarbatori undeva la iarna...Ce s-a intamplat cu diferenta intre unde=loc si cand =moment, respectiv "candva" la iarna si "undeva" in zona etc....
    Exemplele sunt nenumarate caci si needucatii de la televiziuni sunt nenumarati.
    Si apropo, nici comentariile de pe aici nu sunt uneori foarte corecte: "insasi autorul" ar trebui transformat in "insasi autoarea" sau "insusi autorul" - fara dorinta de a jigni pe cineva. Problema este ca aceasta alterare a limbii duce la scaderea nivelului limbajului si saraceste exprimarea. Sa nu uitam ca limba romana este o limba frumoasa, ce ne ofera nesfarsite elemente de frumusete si intelepciune.
  • +4 (4 voturi)    
    La Carcotasi cu ei!!! (Marţi, 8 iunie 2010, 19:04)

    hahalera [anonim]

    ca trebuie sa manance si oamenii aia o paine :)
  • +5 (5 voturi)    
    multe altele mult mai mari (Marţi, 8 iunie 2010, 19:37)

    panfil flecaru [anonim]

    deci, la inceputul propozitziei, desi arata o concluzie.
    ca si in loc de simplu ca : ca si jurnalist in loc de ca jurnalist.
    folosirea abuziva a infinitivului in locul conjunctivului: mergem la resaturant sa mancam, nu pentru a manca....
    plus gangaveala, mna, aaaaa, a trasaaaa la poartaaaa ...
    cuvinte englezesti prost pronuntzate: mani cenal, stendard end purs, berec obama, biznis.
    abuzarea de cuvinte ca brend in loc de marca.
    verbe noi precum a felia.
    unele chiar supara urechea...
    • 0 (0 voturi)    
      Saracul Pruteanu... (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:32)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui panfil flecaru

      o luase un pic razna, dar pe fond avea dreptate.
      Se face un abuz monstruos de romgleza pentru lucruri la care exista un echivalent cat de poate de clar in limba romana.

      Un singur exemplu
      a defecta - romanizare auirea de la "to defect", a dezerta in romana.

      sau "X a declinat sa comenteze" - din "to decline", se poate spune foarte corect si clar in romana "X a refuzat sa comenteze".
    • 0 (0 voturi)    
      Evolutie sau involutie (Miercuri, 9 iunie 2010, 12:02)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

      Simplificarea unei limbi nu ar trebui privita neaparat ca o involutie. Verbul a felia nu pare asa deranjant fata de "a taia in felii".
      Cu "niciun" este o alta poveste...
  • +7 (7 voturi)    
    rusine:( (Marţi, 8 iunie 2010, 20:17)

    Alex [anonim]

    Mi-e rusine cu voi toti care scrieti oribil in limba romana. Si mai dramatica e situatia cu generatiile care vin din urma si habar nu au de gramatica si de morfologie. E trist. Suntem romani si nu stim sa vorbim romaneste!:(
  • +7 (7 voturi)    
    Cocalarism (Marţi, 8 iunie 2010, 20:19)

    Marius [anonim]

    Avem o gama variata de cocalari si pitipoance in tarisoara noastra, promovati pe sticla.
  • +2 (2 voturi)    
    agramati pe bani publici la TVR (Marţi, 8 iunie 2010, 21:21)

    Grammaticus [anonim]

    Incultura de care dau dovada cei de la TVR ( "capsune" in Jurnal duminica etc. ) este o dovada clara a sistemului de pile, anepotismului prin care cineva ajunge angajat acolo. INSA ASTIA SINT PLATITI DIN BANII NOSTRI SI TREBUIE SA FIE EXEMPLARI!
    La ProTV unde duduia Carmen vorbeste pe buna dreptate despre nevoia de profesionalism in constructii, in emisiunea cu cutremurele, s-a rostit si S-A SI SCRIS pe ecran MONSTRE! Asa ca insusi profesionalismul dumisale lasa de dorit.
    Lasa fratilor, ca nu trebuie sa stii carte in Romania de azi ca sa ai bani si... succesuri. DIMPOTRIVA.
    • +2 (2 voturi)    
      Capsune e CORECT!! (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:03)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Grammaticus

      Cel putin pe vremea mea asa era.
      Sursa DOOM.
  • 0 (0 voturi)    
    CNA pentru presa csrisă (Marţi, 8 iunie 2010, 21:37)

    senator [utilizator]

    Şi ceea ce se scrie în raport este doar pentru audio-vizual. Dacă s-ar pune şi pe presa scrisă ar fi dezastru. În acest domeniu orice cocălar sau piţipoancă (citat de mai sus) are pretenţia că este şi un bun jurnalist. Iar dacă atragi atenţia asupra acestui aspect ori sar pe tine toţi neisprăviţii care trag pe nară în loc să-nveţe, ori te cenzurează Hotnews.
    Ptiu, drace, am călcat pe bec şi de data asta!
    Pentru cei care încă mai au neuroni funcţionali: dacă există un DOOM care stabileşte anumite reguli (mai mult sau mai puţin discutabile), apăi acestea trebuie şi respectate. Dar lipsa de respect faţă de reguli face diferenţa între Germania şi România. Cu toate consecinţele care decurg din asta.
    Când o piţipoancă ascunsă în spatele unor iniţiale A.I. insistă să ne impună alte reguli decât cele din DOOM şi mai are şi obrăznicia (ca să nu zic nesimţirea) de a scrie în calitate de jurnalist la Hotnews îţi pui întrebarea: cine e de vină? Cel care a instruit-o în şcoală sau şefii de la Hotnews care au acceptat o astfel de rapandulă?
    • 0 (0 voturi)    
      Germania? (Miercuri, 9 iunie 2010, 12:19)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui senator

      Incetati sa ne mai comparati cu Germania!
      Noi suntem mult mai buni!
      Germania a fost... acum 20 ani!
  • +5 (5 voturi)    
    DECAT! (Marţi, 8 iunie 2010, 21:38)

    rroma [anonim]

    " vreau si eu niste cartofi..."
    " de cat?"
    "....????? DECAT cartofi!" :))))))))))
  • +5 (5 voturi)    
    Hmmm... (Marţi, 8 iunie 2010, 22:19)

    Aldharrion [anonim]

    Tvr Cultural nu ar fi trebuit sa se afle pe lista asta.Cel putin in teorie...Nu ma mai mir de nimic...
  • -1 (7 voturi)    
    Shi kare e problem domle (Marţi, 8 iunie 2010, 22:49)

    drak latinu [utilizator]

    K eu sunt kokalar shi asha scriu yo pa net . Romania moare incet dar sigur :(
  • 0 (0 voturi)    
    anti-norme (Miercuri, 9 iunie 2010, 9:53)

    Dedalus [anonim]

    Am vazut caiete de sarcini ale Academiei Romane care sunt atat de pline de greseli de gramatica si de exprimare ca nu se mai intelege nimic din ele....

    Sa ma lase in pace Academia Romana cu liota lor de agramati cu tot. Nu au nici o competenta sa stabileasca norme de limba romana.
    • -1 (1 vot)    
      Greseli (Miercuri, 9 iunie 2010, 11:51)

      silviu [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Am observat ca aceste greseli le fac in mare BUCURESTENII !!!!
      Sunteti de acord?
      • +1 (1 vot)    
        Bati campii tovarase! (Miercuri, 9 iunie 2010, 12:25)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui silviu

        Iu ar biting ză filds, maestre!

        Bucurestenii apar mai des "pe sticla", pe internet, s.a.m.d.
  • +1 (1 vot)    
    nu numai (Miercuri, 9 iunie 2010, 12:22)

    Alexa [anonim]

    Eh, hai sa nu aruncam cu vorbe in locuitorii unor orase, facand discriminari. :) sunt o gramada de romani, din toate zonele tarii, din mediul rural, din cel urban, care te lovesc peste urechi cu greseli oribile.

    eu nu stiu de unde e impamantenita ideea ca: "nu conteaza cum vorbesc, eu sunt cineva domne', ce, mai face omul greseli!". Si te mai suporti asa? Unii directori comerciali de la mari companii din Sibiu fac comenzi de "metrii de piele" si "cuti de ata". Se obisnuieste...doar suntem romani, nu:)?
  • +1 (1 vot)    
    Grav mi se pare faptul ca... (Miercuri, 9 iunie 2010, 14:07)

    Attila Kosa [anonim]

    .... un numar mare de greseli se regasesc la televiziunea nationala, subventionata din banii fiecaruia. Acolo este absolut inadimisibil sa fie astfel de formular incorecte gramatical. Cu atat mai mult cu cat hotia din buzunarul lui Costel, Gigel, Csaba si Ernest se face cu acte in regula, pe baza premisei ca TVR are un rol de formator de opinie, protector al culturii si identitatii nationale.

    Sa ajunga TVR 2 la acelasi nivel cu KANALD, iar TVR1 sa depaseasca acest nivel cu semnificativ de mult, e anormal. In aceste conditii nu vad pentru ce mai platim taxa radio-TV cand nici macar gramatica nu e respectata.
  • +1 (1 vot)    
    Era de asteptat (Miercuri, 9 iunie 2010, 16:55)

    Gaby [anonim]

    Era de asteptat sa intalnim asemenea probleme pt ca la acele canale tv sunt invitati oameni care nu au cultura , nu au citit poate nicio carte.Se promoveaza prea multa incultura, idiotenie si violenta, verbala sau nu numai.CNA ar fi bine sa oblige televiziunile sa ne dea mai multa cultura, ceva din care avem ce invata.Ce spuneti ?!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri