Catalin Tolontan: Am refuzat invitatia in Noua Zeelanda nu pentru ca eram in concediu, ci datorita culturii organizationale a GSP. "Nu accept ca Rosia Montana sa transforme refuzurile intr-un mare consens"

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 25 august 2010, 10:49 Economie | Media & Publicitate

Catalin Tolontan, redactor-sef al Gazetei Sporturilor, a declarat pentru HotNews.ro ca este unul dintre cei doi ziaristi care au refuzat deplasarea in Noua Zeelanda sponsorizata de Rosia Montana Gold Corporation (RMGC). Tolontan infirma categoric o declaratie a companiei de relatii publice a RMGC, declarind ca a refuzat invitatia nu din cauza ca ar fi fost in concediul, ci pentru ca "in cultura de organizatie a Gazetei Sporturilor asemenea deplasari nu se fac". Reamintim ca 14 jurnalisti au plecat in Noua Zeelanda intr-o excursie platita de RMGC.​

Declaratia completa a lui Catalin Tolontan:

"Pina azi n-am dorit sa intru in discutia legata de deplasarea in Noua Zeelanda organizata de Rosia Montana. Fiecare organizatie de media are propriile reguli si de aceea nu culpabilizez pe nimeni. Intervin pentru ca firma de PR Links Associates a facut o declaratie falsa in numele RMGC. Oamenii de acolo au lansat explicit teoria ca de-a lungul vremii toata lumea a participat la asemenea excursii si au venit cu exemplul ca acum au invitat 16 jurnalisti, din care 14 au participat, ceilalti doi spunind ca sint in concediu in august. Ca sa fie clar: acum aproximativ o luna m-a sunat Lucian Mindruta si mi-a spus ca sint pe lista RMGC pentru Noua Zeelanda. Am refuzat din primul moment, explicind ca in cultura de organizatie a Gazetei Sporturilor asemenea deplasari nu se fac. <Banuiam ca asa vei raspunde, le-am zis si lor, dar au dorit sa lanseze invitatia>, mi-a spus Lucian. Repet, am tacut mai bine de o saptamina pentru ca nu agreez false eroisme, n-am facut decit un lucru normal refuzind, dupa cum cei care au acceptat au actionat conform propriilor reguli, dar nici nu accept ca Rosia Montana sa transforme refuzurile intr-un mare consens. Media are suficiente probleme reale astfel incit nu e cazul sa tacem cind o mare companie vrea sa acrediteze, prin minciuna, ideea unei coabitari generale cu jurnalistii".

Ce a declarat un reprezentant al companiei de PR Links Associates:

- au fost invitate 16 persoane si au venit 14. Doua persoane au declarat ca sunt in concediu in luna august
- in perioada 2004-2010 s-au facut deplasari in Finlanda, Noua Zeelanda, Spania la mine care folosesc tehnologii similare cu cea care se va folosi la RM. Pina in prezent au participat politicieni locali, ziaristi din aproate toate trusturile de media (National Geographic, Realitatea-Catavencu, Intact, TVR, RRA, Ringier, Romania Libera, Prima TV, Adevarul, Edipresse, Q Magazine, Mediafax, Rompres, Banii Nostri, presa locala). Compania RMGC organizeaza aceste deplasari pentru toate partile interesate in acest proiect."
- Evident RMGC sustine efortul financiar al deplasarii​

UPDATE 1: Victor Ciutacu, redactor-sef Jurnalul National, precizeaza pentru HotNews.ro ca si el refuzat invitatia RMGC. "Si eu am refuzat, doi ani consecutiv, invitatia Corinei Vintan in Noua Zeelanda, insa nu consider ca as fi facut vreun act de eroism. Nu sint nici pro, nici contra exploatarii, dar nu simt nevoia ca numele meu sa fie pus la butoniera unui proiect controversat, generator de scandal public si acuzatii de coruptie".

Reamimtim ca PaginadeMedia.ro a scris ca printre cei plecati in Noua Zeelanda se numara Robert Turcescu, Ioan T. Morar, Mihai Tatulici, Livia Dila (B1), Doru Buscu (Academia Catavencu), Floriana Jucan (Q Magazine), Emil Hurezeanu (Realitatea Catavencu), Vlad Macovei (Evenimentul zilei), Rares Bogdan (Ziua de Cluj), Dragos Nedelcu (Realitatea Catavencu), Sorin Freciu (Realitatea Catavencu), Roxana Voloseniuc (Elle), Corina Vintan (Links Associates)

UPDATE 2 Lucian Mandruta a declarat pentru
PaginadeMedia.ro ca firma sa de PR nu are nicio legatura cu proiectul Rosia Montana si, intrebat cum a ajuns sa-i transmita invitatia lui Tolontan, a spus ca "m-au invitat si pe mine si m-au rugat sa-i transmit invitatia si lui Catalin Tolontan. Eu le-am spus ca nu ma duc".


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Lipsa de educatie lasa Romania fara doua locuri superbe. Cum au disparut narcisele salbatice din muntii Rodnei si satul Vad

Delicatele narcise nu mai infloresc luna aceasta, asa cum se intalmpla in anii trecuti, in doua zone protejate din tara. Oameni fara educatie si fara respect pentru natura au smuls aceste flori din radacina si le-au luat acasa.
10075 vizualizari
  • +19 (33 voturi)    
    Tolo (Miercuri, 25 august 2010, 10:59)

    xyz [anonim]

    Respect, Tolo! E obositor sa innoti contra curentului, dar oboseala asta te face sa dormi bine noaptea.
    • -6 (20 voturi)    
      Care e curentul? (Miercuri, 25 august 2010, 11:37)

      Vercix [utilizator] i-a raspuns lui xyz

      ca nu prea imi dau seama impotriva cui inoata....
      • +7 (9 voturi)    
        ... (Miercuri, 25 august 2010, 12:39)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui Vercix

        Daca traiesti in Romania si vrei sa vezi adevarul, stii deja care este curentul la care ma refer. Daca nu ai inlteles pana acum, nu cred ca pot sa te fac eu sa intelegi.

        Vercix: 'excursie de documentare'? lol, pe banii cui? Oare chiar esti atat de ... sa spunem naiv, sau ai vreun interes ceva?
        • +5 (7 voturi)    
          o judecata dreapta (Miercuri, 25 august 2010, 14:06)

          calin [anonim] i-a raspuns lui xyz

          In sfarsit un jurnalist corect. El a fost invitat dar, din diverse motive a refuzat. Cu toate acestea, nu a inceput si a blamat pe toti cei care au acceptat; sa nu mai spun de acuzatia de spaga. Aparent, erau mai multi doritori ce nu au fost invitati si care au tinut sa-si manifeste dezaprobarea.
          • 0 (6 voturi)    
            fiecare cu politica lui (Miercuri, 25 august 2010, 17:57)

            simplicius [anonim] i-a raspuns lui calin

            daca Tolo a refuzat documentarea e OK. Dar atunci nu mai poate scrie despre subiect -nici pro, nici contra - caci a refuzat documentarea (pertinenta?), a refuzat cunoasterea -in loco- a unor fapte. In rest, remarc, ca e "politica GSP" nu a lui Tolo. Or fi ele identice?
            • +3 (5 voturi)    
              Serios??? (Joi, 26 august 2010, 2:20)

              Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui simplicius

              Prin urmare, de-acum incolo doar "cei 14" au dreptul sa scrie despre subiectul asta???
              Tare...
              Tu, bunaoara, te-ai incumeta sa afirmi ca cianura e otravitoare -- chiar si fara sa gusti?
        • -2 (4 voturi)    
          Da, sunt naiv (Miercuri, 25 august 2010, 14:51)

          Vercix [utilizator] i-a raspuns lui xyz

          ...asa ca nu ma pune sa ghicesc, ci explica-mi, daca esti asa de destept

          Uita-te la majoritatea comentariilor si vei vedea care e defapt curentul...moda chiar :)
          • +2 (2 voturi)    
            ... (Miercuri, 25 august 2010, 15:57)

            xyz [anonim] i-a raspuns lui Vercix

            Atunci cand un lucru este foarte evident (cum este cazul acum, cand o compania cumpara bunavointa ziaristilor platindu-le asa-zise calatorii de documentare), iar cineva pare ca nu intelege (cum este cazul tau) exista doua variante:
            1. Acel cineva este foarte limitat intelectual ca sa inteleaga (nu cred ca este cazul tau)
            2. Acel cineva are un interes direct astfel incat se preface ca nu intelege. (ceea ce pare a fi cazul tau).
            Asadar nu are rost sa explici cuiva un adevar evident cand el pur si simplu nu vrea sa il vada.
          • +3 (3 voturi)    
            Lamurirea (Joi, 26 august 2010, 8:44)

            mitica [anonim] i-a raspuns lui Vercix

            Pai, uite cum sta treaba, Vercix:

            O mare companie mituieste o armata de jurnalisti ca acestia sa scrie ce dicteaza compania cu pricina. Un jurnalist se opune fiindca mai are coloana vertebrala.

            Moda este sa mituiesti, sa cumperi orice nu poti invinge pe cai cinstite, iar oamenii de pe aici sa se lase cumparati din lipsa de caracter (pentru unii saracia chiar nu este o scuza, cum ar fi jurnalistii cumparati cu o excursie).

            Treaba cu documentarea cam pica, fiindca tarasenia este in Romania, nu in Noua Zeelanda.

            Am fost limpede? Ai inteles acum? Daca mai alte intrebari, zi.
    • +2 (16 voturi)    
      Imagine proasta (Miercuri, 25 august 2010, 11:44)

      Vercix [utilizator] i-a raspuns lui xyz

      tare mi-e ca Tolo nu se duce acolo nu pt ca ar deveni mai subiectiv, cat ma degraba de frica deteriorarii imaginii lui, din cauza lasitatii sale in combaterea dezaxatilor care condamna o astfel de excursie de documentare.

      Oricum, in ultima vreme Tolo a cam lut-o putin pe aratura, pacat.
      • +4 (8 voturi)    
        Tie nu ti se pare.. (Miercuri, 25 august 2010, 14:03)

        Julia [anonim] i-a raspuns lui Vercix

        .. suspecta RAVNA cu care rmgc INSISTA , in a "documenta" fortat , pe unii si pe altii??
        Tu chiar nu vezi cat se straduiesc sa-i inregimenteze si pe cei care mai pastreaza o doza de obiectiviitate fata de acest subiect atat de controversat ? Au fost capabili si de mita pe fata!!
        Si tu crezi ca asta se intampla pentru ca ii da altruismul afara din Romania ??
        Nici gand!! ! Este la mijloc un profit de sute ( bune) de miliarde de euro! Din care statul roman are promis .. 4 miliarde de usd ( si asta cu picaturain nu stiu cati ani. Adica un bugatti, un ferrari, o vila, un hotel.. la unii) . Ei bine, pentru aceasta avere, rmgc este in stare nu numai sa corupa , ci sa faca lucruri mult mai murdare!
        Stiu ca esti prea ocupat in a-i insulta pe ceilalti care nu gandesc ca tine ( spre binele umanitatii) Insa daca nu esti inca inregimentat ( ca functionar cu propaganda in rmgc) , gandeste un pic! Gandeste cu capul tau, si nu cu ..altceva!!
        Catalin Tolontan este , prin refuzul lui , printre cei mai vertebrali oameni din Romania !! Este de admirat , si de respectat demnitatea lui!
        Bravo Catalin! Te felicit!
        • -3 (5 voturi)    
          Nu e nimic suspect (Miercuri, 25 august 2010, 14:50)

          Vercix [utilizator] i-a raspuns lui Julia

          Tocmai pt ca se preconizeaza profituri imense RMGC duce aceasta campanie. Ce nu e normal?
          Daca tie ti-e teama ca dupa o astfel de excursie ce-i pe care tu ii consideri oameni obiectivi vor fi "inregimentati" poti de pe acum sa iti iei adio de la ei...Tolo nu cred ar fi fost inregimentat, cred doar ca e las - vezi unul din comentariile mele de pe aici
          • -2 (2 voturi)    
            erata (Miercuri, 25 august 2010, 15:07)

            Vercix [utilizator] i-a raspuns lui Vercix

            "cei" pe care...
          • +1 (3 voturi)    
            Nu, nimic nu este nimic normal ca.. (Miercuri, 25 august 2010, 23:18)

            Julia [anonim] i-a raspuns lui Vercix

            totul este inca o tzeapa mare pentru Romania!! De fapt asta este gigantica!!

            Asta ma enerveaza cel mai tare. Si cat despre ziaristii excursionisti, sa avem pardon, ii suspectam de lipsa de obiectivitate si inainte , cand pozau in aparatorii corectitudinii, moralei ..bla, bla..
            Acum ii suspectez de inregimentare in cadrului aparatului de propaganda a rmgc. Si cel mai mult ma doare ca, hiene ca rmgc, cred ca Romania este o tarisoara africana, si noi locuitorii de pe aici suntem niste animalute puricoase, fara constiinta, fara intelegenta, si la fel de lacomi ca si clasa politica romaneasca .
            Si culmea, cred ca curajul acestei rmgc, creste pe masura ce numarul adeptilor usor de corupt de aici de la noi, creste.
            Eu ma gandesc doar daca merita sa iti vinzi aproapele pentru un pumn de galbeni? Eu una nu cred...
        • -3 (5 voturi)    
          cum functioneaza (Miercuri, 25 august 2010, 14:58)

          paula [anonim] i-a raspuns lui Julia

          Fac PR in Romania de 5 ani de zile, iar astazi imi este sila de ipocrizia jurnalistilor care ataca atat de vehement infotripul celor de la RMGC si isi ataca atat de violent colegii de breasla care au acceptat sa se duca in Noua Zeelanda. Mai ales ca nicioadata nu mi-au fost returnate cadourile de Craciun trimise inclusiv in redactia GSP – pe motiv ca nu ar fi deontologic.
          • -2 (4 voturi)    
            ai dreptate (Miercuri, 25 august 2010, 15:01)

            ALEX [anonim] i-a raspuns lui paula

            Si eu lucrez in PR si mi-a atras atentia acest scandal media pentru ca de multe ori mi s-a intamplat sa invit doar cateva publicatii la evenimente sau vizite in SUA sau in Europa (din cauza limitarii de buget a clientului pentru care faceam PR), iar ceilalti jurnalisti care nu au fost invitati au tinut intotdeauna sa imi transmita supararea lor ca i-am exclus si inclusive sa isi schimbe atitudinea fata de compania respectiva doar pentru ca NU AU FOST INVITATI IN EXPEDITII!
      • +1 (3 voturi)    
        Ai uitat ghilimelele (Joi, 26 august 2010, 2:22)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Vercix

        In cazul de fata se scrie "excursie de documentare". Merge si excursie de "documentare".
    • -4 (6 voturi)    
      Din pacate nu-i nimic de admirat la d-nul Tolontan (Miercuri, 25 august 2010, 13:43)

      C.Ionescu [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Draga d-nule anonim,

      Nu aveti nici-un motiv sa fiti admirativ la adresa d-nului Tolontan care din pacate alaturi de d-nul Ciutacu nu reprezinta nici pe departe modele de deontologie profesionala si probitate morala. Astfel de deplasari se fac peste tot in lume in cazuri controversate, ca jurnalistii sa fie din punct de vedere tehnic in cunostinta de cauza. Ce vor scrie depinde de propria constiinta pentru adevaratii jurnalisti.
      Dominii Ciutacu si Tolontan nu au fost prezenti pentru ca morala precara de care dau dovada, ca si scrisul la comanda pe care il practica nu le va permite o evaluare corecta. Din punct de vedere strategic cred ca Gold Corporation a gresit profund invitindu-i pe acesti doi domni. Poate ca este adevarat ca pe domniile lor doreau sa-i cumpere pentru ca sint in permanenta de vinzare, pe taraba. Cred ca nu e nici-un dubiu pentru nimeni. Nu cred ca s-ar fi asteptat cineva sa ca domnii Ciutacu si Tolontan sa scrie onest si corect despre ce au vazut. Nu avea importanta daca de bine sau rau, ci CORECT si ONEST.


      Din pacate pentru ei nu am convingerea ca au refuzat din proprie initiativa, nu e stilul si nu se practica la Antene, probabil ca stiau ca nu vor fi lasati sa mearga si au preferat sa para eroi in ochii celor creduli! Din pacate si-au pierdut de prea mult timp credibilitatea, ca astfel de demersuri sa mai fie crezute si cu atit mai putin apreciate.

      Nota redactiei: nu exista nici o legatura intre redactorul HotNews.ro Costin Ionescu si autorul mesajelor semnate C.Ionescu

      • +2 (6 voturi)    
        ... (Miercuri, 25 august 2010, 14:42)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui C.Ionescu

        Stimate domn,

        Inteleg ca sustineti ca dl. Tolontan scrie la comanda, iar ceilalti 14 plecati in excursii 'de documentare' pe banii celor pe care ar trebui sa ii criticati, sunt cinstiti si onesti?

        Intrebarea, stimate domn, nu este de ce s-au dus acolo cei 14 jurnalisti? Am inteles: pentru documentare, bineinteles! Intrebarea este: de ce s-au dus acolo PE BANII RMCG??? Spuneti ca 'asa se face' in lumea larga. Nu am pretentia ca stiu tot ce se intampla in lumea larga, insa ma indoiesc profund ca BP de exemplu a platit excursia inspectorilor de mediu care s-au deplasat sa constate pagubele produse de ei in reciful de corali.

        Nota redactiei: nu exista nici o legatura intre redactorul HotNews.ro Costin Ionescu si autorul mesajelor semnate C.Ionescu
        • -1 (3 voturi)    
          deviem de la subiect (Miercuri, 25 august 2010, 16:38)

          tudor [anonim] i-a raspuns lui xyz

          Vorbim de lucruri diferite. Puteau sa invite jurnalisti sa vada ce este de fapt la fata locului. Inspectorii de mediu, in cazul pe care tu il dai ca si exemplu sunt obligati sa mearga sa evalueze pagubele.

          Reintorcandu-ne la subiect, de-a lungul timpului compania a dus mai multi jurnalisti la diferite mine pentru a le arata ca efectele procedeului folosit nu sunt cum se mediatizeaza. De ce tocmai acum a izbucnit scandalul? Din interesul celor de la Adevarul
          http://www.reportervirtual.ro/2010/08/razbunarea-lui-imre-in-cazul-rosia-montana.html
        • -3 (5 voturi)    
          Poate ca nu m-ati inteles (Miercuri, 25 august 2010, 16:39)

          C.Ionescu [anonim] i-a raspuns lui xyz

          Aceasta practica este f.f. usuala in North America si West EU. Sint delegatii de jurnalisti, de oameni de stiinta etc. pentru o mai buna informare. Nimeni nu se asteapta sa scrii altceva decit crezi sau sa-ti schimbi teoria stiintifica. Va dau un caz pe care il stiu bine Fort McMurry in Canada. Au fost sute de astfel de delegatii. Apropos BP, Shell si Texaco au platit pentru ca ei au oil sand-urile si n-a fost nici-o prolema. Unii au fost pentru exploatarea nisipurilor altii l-au considerat un dezastru ecologic. Depinde de constiinta si credinta fiecaruia. Eu spre exemplu nu cred in dezastrul ecologic, si stiu ce spun, pentru ca aurul se exploateza peste tot in lume cu tehnologii moderne nepoluante. Specialistii trebuie sa decida ce tehnologie se foloseste. Dar exista exploatari de aur si in Canada si in US si in South Africa, Rusia etc. si credeti-ma protectia mediului e lege cel putin in North America.

          Referitor la cei doi domni care se prezinta ca mari eroi aici ne despartim. Eu nu am sustinut ca ceilalti sint angels, nu am facut o paralela cu unii buni sau rai. Am sustinut ca faptul ca daca nu au mers acolo e o dovada de lipsa crasa de deontologie si onestitate. Aprioric ei sustin un punct de vedere fara a avea informatia directa si corecta.

          Nota redactiei: nu exista nici o legatura intre redactorul HotNews.ro Costin Ionescu si autorul mesajelor semnate C.Ionescu
          • -1 (3 voturi)    
            las-o ca macane! (Joi, 26 august 2010, 2:12)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui C.Ionescu

            biet postac portocaliu, astia doi nu sunt buni fiindca dau in betivanul chior? relax and beat it!
      • +1 (5 voturi)    
        Ridzi... >:) (Miercuri, 25 august 2010, 15:06)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui C.Ionescu

        Ati ramas marcati RAU ca a dat-o in gar pe penala aia mitocana de Ridzi, de nu mai poate acum sa-si faca mendrele cu ministerul ala inventat SPECIAL pentru ea (si pentru ca sa aiba de unde sa sifoneze bani spre EBA si gashka lui Base) asa e? N-o sa-i iertati asta niciodata lui Tolontan, right?
        "Morala precara" la Tolontan - uite cine vorbeste...! >:)
        • -1 (1 vot)    
          Tolontan, deontologu' lu' peste! (Joi, 26 august 2010, 12:07)

          onest [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Codruta, mai draga, nu e vorba ca a dat sau nu in cei pe care-i nominalizezi tu, ci e vorba ca da la comanda, pentru ca altfel ar fi avut si pe unii muuuult mai aproape de el, in care sa dea. Dar vorba aia: nu musti mana care te hraneste! Asta da deontologie!
    • +2 (4 voturi)    
      Cumpararea ziaristilor (Joi, 26 august 2010, 9:56)

      zyx [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Doamne cat de usor pot fi cumparati ziaristii!!!
      Daca in grupa aceasta de elita erau si niste amarati de ziaristi, ar fi de inteles. Dar sa spali creieii lui Turcescu, Moarar, Hurezeanu, Tatulici, mi se pare genial!
      Cum poti zapaci mintile , cu o excursie, a celor mai influenti formatori de opinie?!
      Domnilor:
      1. Tatulici, tata draga nu te mai catara cu harletul in mana intr-o falsa atitudine patriotica, plantand arbusti pe dealurile patriei.
      2. Hurezeanu intre bani si slugarnicie ieftina, ce preferati?
      3. Turcescu, baiete, poti jura cu mana pe biblie (ai facut un spectacol de joasa speta, obligand doi oameni sa jure pe biblie, nefiind nici Dumnezeu nici judecator), poti jura ca te-ai dus doar din curiozitate prin tari straine PE BANII altora?
      De ceilalti- nimic de spus. Niste anonimi.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu meriti respect pentru asta Tolontane! (Joi, 26 august 2010, 12:22)

      onest [anonim] i-a raspuns lui xyz

      xyz, problema dormitului noaptea e discutabila, oricum un ziarist care scrie la comanda, asa cum scrie Tolontan C., ar putea avea oarece probleme de somn. Daca acesta ar fi luptat impotriva TUTUROR coruptilor (chiar si impotriva celor care se "curata" cu ajutorul Curtii Constitutionale) si nu doar asupra unora indicati de stim noi cine, ar merita respect, dar pentru ca a refuzat o excursie, nu e cazul sa-l ridice nimeni in slavi. Daca acesta este etalonul de corectitudine si deontologie, atunci vai si amar de tagma ziaristilor romani!
    • 0 (2 voturi)    
      lista cu 14 ziaristi tar fe ale RMGC (Joi, 26 august 2010, 16:37)

      asus [utilizator] i-a raspuns lui xyz

      Din nou Gabriel Resources face orice posibil sa ii fie deschisa calea spre furtul aurului Romaniei.

      Inclusiv sa isi angajeze 14 ziaristi pe post de prostituate media plimbate pe banii firmei.


      Respect Tolontan. Ai coloana vertebrala spre deosebire de prostituatele media Tatulici sau Turcescu
  • +10 (14 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 25 august 2010, 11:12)

    Eclesiastul [utilizator]

    Ar fi interesanta o lista ziaristi/publicatii, sa stim si noi cui ii este "fomita"!
    • -2 (4 voturi)    
      chiar nu mai conteaza (Miercuri, 25 august 2010, 14:29)

      sergiu [anonim] i-a raspuns lui Eclesiastul

      Nu vad de ce acei jurnalisti sunt atat de blamati ca au acceptat sa mearga in NZ pentru documentare cu privire la o mina de acolo. Trebuie sa tinem cont ca mina foloseste aceeasi tehnologie pe care vor sa o foloseasca si la Rosia, deci e firesc sa mergi si sa vezi rezultatele de acolo.
      Daca presa nu are bani, atunci ideea companiei este bine-venita.
      • +2 (4 voturi)    
        Uite cateva motive (Joi, 26 august 2010, 2:52)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui sergiu

        Incerc sa raspund astfel si catorva comentarii asemanatoare de mai sus. Unele argumente sunt preluate de pe freeex, o lista de discutii a jurnalistilor.
        1) Pentru asa ceva te poti documenta foarte bine si acasa/in biblioteca/online/discutand cu specialisti romani.
        2) Despre ce documentare e vorba, de fapt? Schimba cu ceva lucrurile/cifrele/faptele prezenta acolo? E cumva ca-n Arghezi, trebuie sa pui mana pe piatra si sa strigi "Este!"?
        3) Cine se documenteaza -- si mai ales de ce?
        Pe lista, in masura in care e adevarata (de pe ea pare sa lipseasca un anume Zoso, un blogger cunoscut, din cate-am inteles, si care-ar fi si el in formatie) apar nume interesante -- o doamna de la Elle si un ade la QMagazine (?); dl. Morar, care oricum s-a exprimat de mai multe ori in favoarea proiectului; cativa foarte cunoscuti MODERATORI (adica oameni care, in emisiunile lor, s-ar putea banui ca trebuie sa-i intrebe/sa-i lase sa vorbeasca pe altii ...); oameni din managementul unor grupuri media -- care, ei insisi, nu prea (mai) scriu/fac emisiuni etc. -- deci n-ar avea de ce sa fie atat de documentati.
        In acelasi timp, poate cu exceptia Liviei Dila si-a lui Vlad Macovei (pe domnul din Cluj nu-l stiu), nu vad oameni "de linie", adica acea categorie care chiar scrie, face ziare si emisiuni, si prin urmare ar avea un motiv profesional puternic sa fie informati/documentati.
        4) Documentarea respectiva nu se putea face nicaieri mai aproape/ieftin decat la antipozi???
        5) Daca scopul e unul strict profesional, atunci organizatiile respective de media trebuiau sa plateasca. Orice alta varianta e pura fandoseala.
        "Evident RMGC sustine efortul financiar al deplasarii​."
        Nu e evident absolut deloc.
        6) Daca-i lua Patriciu pe toti intr-un tur circum-mediteranean de cateva saptamani, ca sa le explice pe unde, ce si cum mai are el de gand sa investeasca, erati la fel de relaxati cu totii?

        Mai am unul si gata :-)
      • +3 (3 voturi)    
        Ultimul (Joi, 26 august 2010, 3:07)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui sergiu

        7) Personal, ma deranjeaza foarte tare suma vehiculata -- DACA e adevarata, 200k pentru 14 oameni, adica cca 15.000 euro/invitat, suma este uriasa.
        Comparatia cu un pix si-o bricheta, sau cu cinci fursecuri si-o sticla de vin de Craciun, cum sugera cineva mai sus, este deplasata.
        Chiar si pentru NZ (da, stiu, e departe etc.) suma sugereaza mai mult o croaziera de mare lux decat o modesta excursie de documentare.

        Cautati bunaoara domniile voastre preturi pe site-urile specializate si-o sa constatati, ca si mine, ca un zbor tur-retur Bucuresti-Auckland costa sub 2000 US$ -- asta cu avioane de linie, fireste mai scumpe decat o cursa charter.

        Mai aveti bunavointa sa va uitati si-aici, http://www.hobbytour.ro/detalii_croaziere.php?id=5, si-o sa constatati, probabil cu surprindere, ca agentia asta ofera o croaziera de trei saptamani in Australia-Noua Zeelanda pentru sub 4.000 euro, adica un sfert din pretul vehiculat in cazul RMGC.

        Si ca sa va arat cum se face, iata -- Hobby Tour apartine unui fost coleg de-al meu de liceu si e o agentie de care am fost foarte multumit pana acum. Asta se cheama disclaimer.
        Imi face placere sa-i pun o vorba buna cand am ocazia, pentru ca sunt convins ca merita.
        In acelasi timp insa, n-am solicitat, iar Florin nu mi-a propus niciodata vreun "bilet de favoare" sau altceva de-acest fel.
  • +5 (19 voturi)    
    bine Tolo! (Miercuri, 25 august 2010, 11:13)

    diddlyjo [utilizator]

    cat despre ceilalti... cel putin acceptul lui I. T. Morar nu ma surprinde: de pe la inceputul lui 2010 a publicat o serie de articole in Ziua de Cluj, articole in care facea propaganda companiei RMGC intr-un mod desantzat.
    • +2 (16 voturi)    
      IT Morar (Miercuri, 25 august 2010, 11:58)

      Georgel [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

      Morar nu a facut propaganda in mod special proiectului asta. El doar face propaganda oricarei idei sustinuta de PDL si de iubitul sau conducator. Acum ca PDL sustine acest proiect (insasi EBA a rostit un discurs semi-agramat in PE pe tema asta) omul a bagat carbuni la subiect, tot cauta argumente si-i infiereaza pe cei contra (ca si Traian Ungureanu de altfel care tam-nesam a devenit specialist in exploatari cu cianuri si ne asigura pe blogul personal ca nimic nu se poate intampla rau)
  • +2 (14 voturi)    
    cine sunt cei care au acceptat? (Miercuri, 25 august 2010, 11:14)

    ana [anonim]

    Ar fi interesant sa stim cine a acceptat deplasarea.

    Mi se pare penibil ca oameni din organizatii ce spun ca tin la binele planetei (National Geographic) se coboara atat de mult incat sa se plimbe pe banii unora care otravesc pamantul!
    • +4 (8 voturi)    
      citire (Miercuri, 25 august 2010, 11:32)

      Cititor [anonim] i-a raspuns lui ana

      Ce ar fi daca ai citi tot articolul ?
      Te-ar durea ochii ?
    • 0 (8 voturi)    
      Si ce e rau in a te documenta? (Miercuri, 25 august 2010, 11:39)

      Vercix [utilizator] i-a raspuns lui ana

      ...cu privire la situatii similare? sau daca sunt similare sau nu?
      • +3 (5 voturi)    
        cine plateste (Miercuri, 25 august 2010, 14:22)

        vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui Vercix

        ce-i rau a te documenta pe banii alora? ia ghici!
        • -2 (4 voturi)    
          Pai intreb... (Miercuri, 25 august 2010, 14:44)

          Vercix [utilizator] i-a raspuns lui vasile69

          ...ca asa imi raspund toti: e rau, da' tb sa ghicesc eu de ce...Bine ca sunteti voi destepti
        • 0 (2 voturi)    
          nu mai vorbi in numele altora (Miercuri, 25 august 2010, 15:03)

          Geox [anonim] i-a raspuns lui vasile69

          Mi se pare firesc ca jurnalistii care merg in orice fel de vizite de documentare sa aiba coloana vertebrala si sa relateze corect si obiectiv de la fata locului. Problema nu cred ca este initiativa celor de la RMGC (pentru ca nu sunt singurii care fac asemenea expeditii).
    • +7 (9 voturi)    
      dimpotriva (Miercuri, 25 august 2010, 12:14)

      Kapo [utilizator] i-a raspuns lui ana

      Cred ca din toata lista, doar prezenta lor in astfel de imprejurari se justifica. Toti ceilalti nu aveau ce cauta, se ocupa de politica, de economie, adica de informatii ce se regasesc pe hartie, nu la fata locului in mine asemanatoare. Cei de la National Geographic pot analiza la fata locului efectele asupra ecosistemului, eventual pot lua probe de sol sau plante pentru analize de laborator. Daca imi povesteste cineva insa ce cauta Hurezeanu, Freciu, Tatulici sau Nedelcu la astfel de mine, ma inclin!
    • +1 (1 vot)    
      penibil? (Joi, 26 august 2010, 23:33)

      Bill Gates [anonim] i-a raspuns lui ana

      Doamna anonim, cine pana mea ti se pare ca otraveste pamantul? Te invit la Rosia sa vezi cum arata un pamant deja otravit in urma mai multor ani de exploatare a statului roman si pe urma mai discutam

      Cu stima,
      Un rosian, Localnic
  • +2 (14 voturi)    
    De ce nu sunt de acord cu proiectul RM (Miercuri, 25 august 2010, 11:18)

    Body [anonim]

    in principal din doua motive:
    1. cred ca civilizatia umana a ajuns la un nivel superior de intelegere a lumii in care traim si ca de-acum incepand sa fim intr-un echilibru perfect cu natura, ceea ce implica utilizarea pe de-o parte a resurselor deja existente si pe de-alta parte a unor noi surse regenerabile. In cazul aurului, exista atat industrial, cat si in forme mai pure (in cantitati mari de regula in seifurile bancilor)
    2. incapacitatea statului roman de a gestiona corespunzator eventualul castig rezultat in urma acestui proiect...degeaba GR o sa livreze miliarde de euro statului roman daca acesti bani se vor duce in bugatti-urile lui Casuneanu pentru drumuri nefacute, loganuri de 70000 de euro pt politie (cand in Sua un Chevrolet e max 45000 usd cu motor de 5 ori mai tare) sau in capace de wc de 1000 ron pt spitalele din Romania...
    Cu alte cuvinte, in eventualitatea unui referendum direct sau indirect fata de proiectul RM, voi fi cu siguranta impotriva sa.
    • +1 (5 voturi)    
      In cazul in care se va apela la (Miercuri, 25 august 2010, 11:41)

      Julia [anonim] i-a raspuns lui Body

      ..referendum, vor sti ce au de facut . Sunt specialisti in manipulare, si au cumparat si greii mediei romanesti , si inca foarte ieftin.
      Tu crezi ca ..in numele democratiei , ei incearca sa atraga de partea lor, prin mita pe fata, cei mai persuasivi oameni din media?
      Am inteles ca zacamintele de acolo valoreaza mai mult de 200 de miliarde de euro.
      Stii cand au batut ei palma cu statul roman? doar 4 miliarde de dolari ( dolari, nu euro) , si aceia de dat cu taraita de-a lungul anilor. Merita nu? Sa faca tot ce este posibil chiar sa cumpere pe toti cei ce ar putea influenta in favoarea lor, rezultatul unui eventual referendum. Si sa mai si sponsorizeze un referendum.
      Cred ca normal , si in cazul in care un procent de populatie se opune, sa anuleze acesta barbarie. Insa noi suntem mai multi. Mult mai multi de un procent. . Si sper sa se tina cont de noi.
      Ca vedem ca si recomandarea explicita a UE au transformat-o in hartie de toaleta.
    • +3 (9 voturi)    
      Motive false, motive reale (Miercuri, 25 august 2010, 11:52)

      Vercix [utilizator] i-a raspuns lui Body

      Daca ar fi dupa tine, nu ar mai trebui sa avem nici centrale nucleare (risc radioactiv), nici macar centrale eoliene (risc pt pasari). Iar statul sa nu incerce sa obtina nici un venit ca oricum banii se duc pe apa sambetei...

      Uite cateva motive care, daca se dovedesc reale, ar putea justifica intr-adevar incetarea exploatarii:
      - RMGC blocheaza activ dezvoltarea zonei (nu poti sa iti deschizi firme acolo, sa iti faci o pensiune, blocheaza firmele de transport etc - doar imi dau cu presupusul, nu sariti)
      - beneficiile sunt multmai mici decat cele estimate
      - nu vor fi luate toate masurile de precautie
      - institutiile statului nu vor fi in stare sa monitorizeze activitatea, astfel ca riscul de accidente este mare
      - suprafata afectata de exploatare este mult mai mare decat cea preconizata
      - lipsa garantiilor refacerii zonei - apropo, vedeti imensa cariera existenta acum acolo si apoi comentati
      • +1 (5 voturi)    
        Neinduratorule :)) (Miercuri, 25 august 2010, 12:26)

        Body [anonim] i-a raspuns lui Vercix

        ai fost cam crud considerandu-mi argumentele false...in primul rand am specificat echilibru (ce luam punem inapoi, minimizand astfel impactul pe termen mediu sau lung) iar in ceea ce priveste utilizarea fondurilor de catre statul roman ai dreptate....daca s-ar putea sa nu colecteze nici un ban am fi statul ideal...la inceput ceva anarhie dar ulterior, daaca nu ne-am canibaliza am trai bine....si-asa nu merge nimic cum trebuie
        • 0 (4 voturi)    
          Du-te in Somalia :) (Miercuri, 25 august 2010, 15:04)

          Vercix [utilizator] i-a raspuns lui Body

          ...sa vezi ce inseamna sa nu mearga nimic

          serios, n-ai venit cu niciun argument serios :)
  • +2 (8 voturi)    
    costuri politice (Miercuri, 25 august 2010, 11:19)

    gheo [anonim]

    astia de la gold corp au pompat la greu bani in campanii electorale, de ani buni. dar pana acum au fost amanati pentru ca susinatorii politici (platiti deja) vor suferi pierderi de voturi...
    asa ca au angajat o firma de public affairs care sa le faca PR si care sa faca lobby pe langa politicienii ne-cumparati inca.
    cand e vorba de atatia bani, si-ar vinde-o si pe mamica lor...
    iar statul roman ar lua sub 5% din valoarea rss de acolo si ar ramane la final cu 'reparatii' din bani publici.
    asta nu deranjeaza insa politicienii, nu vin ei cu bani de acasa, ei doar se scalda in banii poporului
    iar tolo a fost de o diplomatie extraordinara cand a refuzat asa politicos o plimbare de 'indulcire'
    pe final de mandat actual insa, se vor da toate aprobarile pt exploatare, au nevoie de bani si pentru urmatoarea campanie...
  • -8 (16 voturi)    
    nedumerire (Miercuri, 25 august 2010, 11:22)

    soren [utilizator]

    1-ce a fost rau ca 14 ziaristi au facut o calatorie de documentare in perspectiva informarii cititorilor/ascultatorilor/telespectatorilor despre o problema care ii priveste?
    2-simtea dl Tolontan ca nu ar fi putut fi destul de obiectiv facand aceasta deplasare? Sa ne spuna si noua ca sa putem deduce in totalitate calitatile domnieisale;
    • +8 (12 voturi)    
      motiv (Miercuri, 25 august 2010, 11:38)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui soren

      daca ar fi fost o excursie de documentare erau chemati reporterii specializati pe mediu/ecolpogie, in nici un caz sefii! ce stie Hurezeanu despre minerit? sa fim seriosi, asta e spaga si atat.
    • +2 (8 voturi)    
      bre angajatule (Miercuri, 25 august 2010, 12:04)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui soren

      @soren - vad in ochii tai nedumerirea angajatului la compania de PR mentionata in articol...
      sa-ti explic: cand pleci pe banii soacrei in vacanta la mare, trebuie sa-i suporti grosolaniile.
      deci obiectivitate vax albina crema gladis....
      calatoria de documentare se face din resursele redactiei si nu ale 'clientului'. ce naiba mah copii, n-ati invatat nimic pe la scolile alea?
      treaba asta se face altfel: organizezi un 'concurs' si trimiti la plimbare un autocar plin, in cazul de fata un avion.... intamplator, unii dintre castigatori sunt jurnalisti....
      ce naiba bre angajatule? mai iesi si tu din satul tau, ia de te uita cum fac d-astea companiile de PR de la Londra sau Washington...
    • +2 (6 voturi)    
      raspuns la nedumerire (Miercuri, 25 august 2010, 12:09)

      ziaristu [anonim] i-a raspuns lui soren

      Rau este faptul ca acei ziaristi nu si-au platit ei excursia si nu au ales ei traseul calatoriei de documentare. RMGC s-a ocupat de toate spezele financiare si a selectat si exploatarea miniera. Este ca la doctorul sponsorizat de o anumita firma de medicamente. El le va recomanda mereu pe acelea mai ales dupa ce a participat la un congres stiintific in Noua Zeelanda unde i s-au aratat efectele benefice ale medicamentelor respective..
  • +3 (13 voturi)    
    Respect! (Miercuri, 25 august 2010, 11:22)

    Bucuresti - Rosia Montana [anonim]

    Respect Catalin Tolontan! E bine ca mai exista si oameni.
    http://LuptaPentruRosiaMontana.wordpress.com/
  • +5 (11 voturi)    
    Bravo Tolo (Miercuri, 25 august 2010, 11:26)

    Georgel [anonim]

    Toata stima Tolo, din nou ai dovedit prin fapte (nu prin vorbe) ce inseamna cu adevarat deontologia profesiei de ziarist.
    Mi-as dori mult insa ca munca ta sa aiba si rezultate concrete mai clare, sa te intereseze si peste ani ce s-a intamplat cu anchetele tale. Coana Ridzi nu a patit nimic desi a furat (dovedit) si a incercat sa si ascunda in mod penibil si total ilegal urmele hotiei.
  • +1 (9 voturi)    
    Tolontan (Miercuri, 25 august 2010, 11:28)

    Anonimus [anonim]

    Dle. Tolontan,

    M-ati surprins placut prin profesionalism si hotarire atunci cind ati investigat actiunile diversilor politicieni, eu nepunind pret pe pleiada de ziaristi morganatici care se perinda pe la televiziuni si care exceleaza prin ignoranta, lipsa de obiectivitate, etc.

    Prin refuzul de a merge in NZ ati confirmat inca o data ca profesionalismul merge mina in mina cu caracterul.

    Un anonim care va admira
  • +6 (8 voturi)    
    raspuns la nedumerire (Miercuri, 25 august 2010, 11:32)

    catalin tolontan [anonim]

    Ma intrebati daca as fi fost obiectiv sau nu. Scuze, dar nu asta e discutia! Va raspund pentru ca e bine ca oamenii sa inteleaga felul in care functioneaza presa. Mai multe ziare importante de afara gindesc deplasarile in acest fel: nu se fac deplasari pe banii companiilor, guvernelor, asociatiilor. Singura exceptie este atunci cind nu poti sa te deplasezi decit invitat intr-un sit securizat si confidential: de pilda armata americana ia jurnalisti in zonele de operatiuni. Altfel nu poti ajunge acolo si ziarele accepta. Sau o companie de masini lanseaza un model nou intr-o zona aflata in proprietate privata. Sau un presedinte de tara se duce in Africa. Singura sansa ca sa relatezi e sa accepti. Asa functioneaza si regulile agreate de Gazeta Sporturilor. Asadar discutam despre reguli, am contribuit la fondarea lor in timp si le-am respectat. Nu mergem in deplasari cu echipele de fotbal, cu FRF, de ce am merge cu Rosia Montana? Alte ziare sau televiziuni au propriile reguli. Atita tot.
    • +1 (3 voturi)    
      va multumesc (Miercuri, 25 august 2010, 12:41)

      soren [utilizator] i-a raspuns lui catalin tolontan

      pentru ca ati raspuns. Doream , prin intrebare sa aflu daca aceasta calatorie de documentare v-ar fi obligat sa aveti o pozitie mai putin obiectiva si daca astfel de obiceiuri ale companiilor constituie lobby conditionat. N-am considerat nicio clipa ca n-ati fi fost in masura sa faceti o analiza corecta. Toate cele bune si succes!
      • +2 (2 voturi)    
        nu l-ar fi "obligat" (Miercuri, 25 august 2010, 14:54)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui soren

        L-ar fi dus "doar" pe un traseu unde sa vada ceea ce vrea firma sa se vada si i-ar fi pus in legatura cu oameni care sa discute numai cum vrea firma sa discute - samd...
        Ce e asa greu de inteles in asta? Vad o gramada de postari cu aceasta "nevinovata" intrebare pe aici - unii chiar nu sunt in stare sa gandeasca logic?
        In afara de asta, o excursie de 1 saptamana in NZ, printr-o firma "normala" de turism, costa vreo 3000 euro / persoana ("all included") - oare ce se intampla, in acest caz, cu diferenta de pana la media de cca. 10 000 euro / persoana? Of fi bani de buzunar, sa-si cumpere oamenii asheia un paket de tzigari - or uat?
      • +2 (2 voturi)    
        e logic (Miercuri, 25 august 2010, 18:17)

        romica [anonim] i-a raspuns lui soren

        Ma indoiesc ca orice companie poate sa te conditioneze sa scrii in favoarea ei oferindu-ti o excursie. Intradevar, poate sa-ti faciliteze documentarea. Intrebarea, de ce ar face-o daca lucrurile ar fi negative? Intrucat mina respectiva este cunoscuta ca fiind un exemplu pozitiv este in interesul lor ca jurnalistii sa o vada. Pentru ca, in final nu au cum sa minta. Acum intelegeti?
  • -2 (6 voturi)    
    Bravo Tolo si Ciutacu. (Miercuri, 25 august 2010, 11:33)

    Alexandru [anonim]

    And then there were 2.
  • +2 (8 voturi)    
    Tolontan (Miercuri, 25 august 2010, 11:34)

    Radu [anonim]

    Ca si mai sus, respect tolontan, coloana verticala si modestie. Foarte rar mai gasesti asa ceva. O sa ajung sa citesc gsp in loc de ziarele generaliste. Ma inclin.
  • +2 (8 voturi)    
    jos palaria! (Miercuri, 25 august 2010, 11:40)

    mari [anonim]

    tolontan este singurul jurnalist adevarat din tara asta! sa ma contrazica cineva (lichelele sa stea deoparte)!
  • -1 (3 voturi)    
    albi si negri (Miercuri, 25 august 2010, 11:52)

    vlad [anonim]

    Hai sa nu dam cu pietre de pe acum. Ok, unii dintre invitati au deja o reputatie indoielnica (pe mine persoane gen Hurezeanu, Jucan, Buscu si altii n-au cum sa ma convinga ca merg acolo pt buna documentare si informare)
    Totusi poate unii dintre ei chiar vor sa vada ce se intampla acolo si au acceptat invitatia cu buna credinta.

    Partea proasta e ca daca te alaturi unor astfel de figuri poti fi confundat cu ei.
    Stiind si cum se organizeaza astfel de excursii (normal ca o sa le arate doar ce le convine sa le arate) poate era mai bine ca cei ce vroiau sa se informeze obiectiv sa o faca pe cont propriu (ma gandesc la Nat Geo cel putin)
    • +1 (3 voturi)    
      C R P (Miercuri, 25 august 2010, 14:56)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      Or fi tampitzi - cei care "accepta de buna credintza", ce sa zic? Clubul Roman de Presa are un "Cod Etic" stabilit deee muuUUUuuult! poate bietul Hurezeanu e mai greu de cap, n-o fi fost in stare sa le inteleaga pana acum - la fel si ceilalti "de buna credinta"... >:
      Hai sa fim seriosi! >:
  • 0 (6 voturi)    
    Respect ... (Miercuri, 25 august 2010, 11:58)

    ionamaru [utilizator]

    ...Tolo , nu si pt. " spala varza " ca ...tatulici ori celebrul hurezeanu !
    Mai cum se inghesuie la 'intinde mana ' ..poti sa crezi ca bate vantu prin buzunarele lor sau ca hai si aici ca tot e un cacat gros si pe de pomana .
    Pofta buna ,hure draga !
  • -2 (8 voturi)    
    Uite unde era "imaculatul"?! (Miercuri, 25 august 2010, 11:59)

    Rescatorul [anonim]

    Da sa iei bani murdari de la Felix ca sa denigrezi PDL-ul nu te deranjeaza?
    • +1 (3 voturi)    
      Dar ce, Basescu e imaculat ? (Miercuri, 25 august 2010, 12:22)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Sau Udrea sau Berceanu sau Blaga sau EBA, sau Videanu sau ....etc. Cred ca numeri pe degetele de la o mana oamenii din PDL care ies in fata si despre care poti spune ca n-au bagat mana pana la cot in banii publici : Funeriu, Macovei si cam atat.
      • -3 (3 voturi)    
        Din pacate.... (Miercuri, 25 august 2010, 15:04)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Marius

        nimeni nu este "imaculat", nici oamenii politici si nici ziaristii. Daca respectivii ar fi fost mai putin corupti, am fi fost si noi acum mai aproape de Germania. Dar, asta este!
    • 0 (2 voturi)    
      ce sa mai denigrezi? (Joi, 26 august 2010, 2:16)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      ca sa murdaresti ceva trebe ca acel ceva sa fie curat! pedeleul pute ca o hazna desfundata, amice!
  • +1 (3 voturi)    
    Lista nu este completa (Miercuri, 25 august 2010, 12:45)

    RMGC [anonim]

    Lista nu este completa si corecta de exmplu si marele Zoso este plecat
    http://www.zoso.ro/afk-3
    http://www.zoso.ro/stiu-ca-asta-vreti-poze-din-mina
    • +2 (2 voturi)    
      minciuna si iar minciuna (Miercuri, 25 august 2010, 18:19)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui RMGC

      Citeste mai bine. Zoso nu este plecat in Noua Zeelanda http://www.zoso.ro/prisacariu-da-in-gropi-de-prost Dar mecanismul de promovare a unor decalratii false este destul de interesant.
  • -1 (5 voturi)    
    si daca? (Miercuri, 25 august 2010, 12:49)

    tov mazel [anonim]

    si daca Tolo vedea ca in NZ exploatarea GC se face curat, si zona arata bine, si toata lumea lucreaza cinstit si onest, si cetateanul din zona exploatarii o duce bine si NZ-zii sunt satisfacuti de afacere? atunci poate Tolo a ratat ocazia de a fi obiectiv
    • +2 (4 voturi)    
      regula e regula (Miercuri, 25 august 2010, 14:29)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui tov mazel

      asta nu inteleg fripturisti/fursecari ca tine.
      sau pe aia cu beyond any rezonable doubt o stii?
    • +1 (3 voturi)    
      da >:) (Miercuri, 25 august 2010, 15:01)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui tov mazel

      Si mai vedea si ca exploatarea e in Noua Zeelanda, NU in Romania - unde legile nu se respecta, consumul de sapun e cel mai scazut din Europa, oamenii isi fac statuie din a fi "shmekeri", puliticienii sunt corupti, poti sa cumoeri pe oricine cu cativa firfirici, daca atragi atentia ca o firma a aruncat otrava in apa lumea striga "dar voi de ce nu adunati gunoaie?", muntii sunt imputiti iar vaile sunt pline de PET si alte jeguri... samd... >:)
    • 0 (2 voturi)    
      no chance (Joi, 26 august 2010, 2:17)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui tov mazel

      I was there, and the environment stinks like the bloody Hell!
  • +5 (5 voturi)    
    DUS INTORS (Miercuri, 25 august 2010, 12:56)

    Doru [anonim]

    Asa pun problema. Orice companie puternica cheltuieste bani pentru a-si promova interesele. Chiar si excursie de documentare. Este oficiala,nu s-a ascuns nimic.Nu cred ca a te abtine,a refuza invitatia,este o bravura.Asa ii spune constiinta respectivului ( respectivilor ) jurnalisti. Astept sa vad ce vor zice cei care au fost in excursia de documentare.Lucrurile se pot inca rezolva usor. Simplu si civilizat : LICITATIE INTERNATIONALA , cu un caiet de sarcini bine facut,si gata! Daca RMGC a bagat bani in campaniile electorale si va pierde,este fix problema lor. Subiectul se va incinge mai tare,in functie de ce se doreste. Zic : LICITATIE INTERNATIONALA ( caiet de sarcini cat mai avantajos RO)
  • +1 (5 voturi)    
    Ce treabă are Gazeta Sporturilor cu mineritul? (Miercuri, 25 august 2010, 13:01)

    joe [anonim]

    Eu nu înţeleg de ce l-au invitat şi pe el: ce treabă are o gazetă de sport cu mineritul?
    • +1 (3 voturi)    
      nu zau! (Joi, 26 august 2010, 2:19)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui joe

      dar un comentator politic ce treaba are cu mineritul? e vreun reporter specializat in mediu si ecologie printre ei? cum se face ca au chemat pentru o documentare strict tehnica niste cutre de sefi?
  • 0 (4 voturi)    
    TOLO = falsa modestie (Miercuri, 25 august 2010, 13:02)

    Dan Cluj [anonim]

    Pai tolontan e un fraier ca nu s-a dus. Nu era obligat sa aiba un anumit punct de vedere daca mergea. Vedea, invata, se informa si apoi putea sa scrie ce vrea. "Nu e in politica GSP" e o falsa pista. De parca in politica GSP e sa promoveze fara masura FC Steaua Bucuresti. Dar asta nu insemna ca nu o fac zi de zi, de zi, de zi... de parca alte echipe nu mai exista
  • +3 (5 voturi)    
    Government Relations (Miercuri, 25 august 2010, 13:23)

    Padre Corrado [utilizator]

    Sa mergem un pic mai departe: a avut cineva curiozitatea sa cerceteze cine este Corina Vintan? In profilul sau de LinkedIn (carevasazica, descrierea profesionala) se poate vedea de catre oricine:
    Corina Vintan
    Owner, Links Associates
    Romania | Government Relations

    Deci: Corina Vintan este fosta consilieră a lui Mihai Răzvan Ungureanu si a fost implicată, în ultimii ani, în minim trei proiecte publice legate de PD-L (candidatura EBA pentru Parlamentul European, Roşia Montană, brandul turistic al României). Acum, si-a "tras" companie de "PR" si isi deserveste fostii si actualii clienti, cum stie mai bine si cum a invatat ca se face la scoala de partid.
    • 0 (2 voturi)    
      nici o treaba (Miercuri, 25 august 2010, 18:26)

      amalia [anonim] i-a raspuns lui Padre Corrado

      Si care e legatura. De asta exista companii de PR. Ca sa reprezinte imaginea altor companii. Ce mai conteaza cine e in acest context?
  • -2 (4 voturi)    
    Parerea lui (Miercuri, 25 august 2010, 14:05)

    silviu [anonim]

    E parerea lui si o respect. Insa cred ca este important sa iti informezi corect publicul iar aceasta vizita putea oferi informatii pretioase pentru un jurnalist. Nu de alta dar e usor sa vorbesti despre ceva ce nu stii. Nu?
    • 0 (2 voturi)    
      texte... (Miercuri, 25 august 2010, 14:48)

      marius [anonim] i-a raspuns lui silviu

      Daca vrei sa faci o informare corecta sau un reportaj mergi acolo pe banii redactiei ci nu pe banii companiei care iti plateste excursia (de fapt concediul...) pentru ca apoi tu ca jurnalist sa scri doar de bine despre ei.
      Daca vor sa eploateze s-o faca fara cianura.
      De lingai din presa nu ducem lipsa....problema este ca unii chiar se considera jurnalisti adevarati.
  • -3 (5 voturi)    
    plecare (Miercuri, 25 august 2010, 14:05)

    maria [anonim]

    orice forma de informare este benefica,Tolontan are blog unde nu vorbeste doar de sport,Ciutacu nu s-adus ca nu putea sa-l "lege" pe Basescu de aceasta problema deocamdata,acest tip de manifestari se foloseste in toate domeniile(mai ales in turism) si se da posibilitatea sa scrii in cunostiinta de cauza daca esti jurnalist,sa nu mai bati campii cum fac acum o groaza de "activisti" ex Gotiu ,si se poate verifica "life" daca este adevarat ceea ce sustine compania!Este o deplasare de documentare f.necesara pentru toata lumea,inclusiv pentru noi,mai ales ca jurnalistii de pe lista sunt de la multe publicatii.Astept cu interes ecourile de la cei care au fost acolo,ca de invidia celor ramasi m-am saturat!!
    • +1 (3 voturi)    
      omleta (Miercuri, 25 august 2010, 14:33)

      vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui maria

      noroc ca stii tu cum se face documentarea. e ca si cum te-ai duce la Mall cu grupul, sau de unul singur. cu grupul poate mai prinzi o reducere - de grup - dar sigur o sa apuci sa cumperi doar din magazinele in care te baga ghidul.
      ei, acum ai inteles Maria, cum sta treaba?
    • +1 (3 voturi)    
      minti! (Miercuri, 25 august 2010, 15:03)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui maria

      Nu se face "in toata lumea" asa ceva - ci doar in tarile corupte, unde presa e fomista samd.!
  • -1 (3 voturi)    
    patetic (Miercuri, 25 august 2010, 14:57)

    IrOnIc [anonim]

    Ciutacu se tot lauda ca nu vrea sa ia parte la “actele de eroism” ale anumitor colegi de breasla care sar acum cu manualele de deontologie jurnalistica (dar care au tot participat la n-spe mii de evenimente in cariera lor si nu au spus nici mrrr nici carr pana acum), dar se grabeste sa dea cu subsemnatul aici. Nu vrea sa i se asocieze numele cu respectiva companie, dar nu spune “Nu comentez, nu ma intereseaza”. Patetic.
  • -1 (3 voturi)    
    de unde a inceput... (Miercuri, 25 august 2010, 15:04)

    CataLIN [anonim]

    Cred ca e interesant de vazut de unde a inceput tot acest scandal. PaginaDeMedia este doar o unealta in campania de manipulare initiata de Adevarul care a pierdut contractual de lobby pentru RMGC si acum se razbuna … RUSINICA!!! Si sursa: http://www.reportervirtual.ro/2010/08/razbunarea-lui-imre-in-cazul-rosia-montana.html
  • +3 (5 voturi)    
    decizie extrem de importanta luata prin referendum (Miercuri, 25 august 2010, 15:17)

    alecu [anonim]

    Este foarte clar
    articolele ce vor preamari actiunea hultanilor de la RMGC scrise de urmatorii
    Robert Turcescu, Ioan T. Morar, Mihai Tatulici, Livia Dila (B1), Doru Buscu (Academia Catavencu), Floriana Jucan (Q Magazine), Emil Hurezeanu (Realitatea Catavencu), Vlad Macovei (Evenimentul zilei), Rares Bogdan (Ziua de Cluj), Dragos Nedelcu (Realitatea Catavencu), Sorin Freciu (Realitatea Catavencu), Roxana Voloseniuc (Elle), Corina Vintan (Links Associates) .....
    trebuie sa fie privite de romani cu foarte multa circuspectie

    solutie este una singura:referendum popular in care romanii sa hotarasca ei insusi asupra mediului in care vor trai copii lor nu smekerii si spagarii cocotati la virful decizional....
    • +1 (1 vot)    
      si cum ar fi corect? (Miercuri, 25 august 2010, 18:28)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui alecu

      Propun sa se duca alti jurnalisti, pe cont propriu. sa se documenteze cu privirea la acea mina si sa comparam rezultatele. Acum, cine o sa se dupa pe bani proprii?? Nimeni. De ce? Pentru ca nu sunt atat de interesati de adevarul proiectului ci doar de scandal.
  • -3 (3 voturi)    
    Mai ce om....cita deontologie !! (Miercuri, 25 august 2010, 15:51)

    Bogdan [anonim]

    Tovarasul Tolontan, lasati mai moale poezia cu :incoruptibilul, inchizitorul, corectul, anchetatorul, sportivul, comentatorul, activistul s.a.md....
    Cine va vede cine sunteti stie exact ce fel de caracter aveti!! Toti cei care va admira ori sunt admiratori de tip VIP ori inca nu au destula experienta ;
    Pentru mine sunteti un mic luft in presa care face valuri fara vant !
  • +2 (4 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 25 august 2010, 16:15)

    sabin [anonim]

    Felicit atitudinea lui Ciutacu! Este una normala intr-o tara anormala. Cam asta este atitudinea de care noi ca popor avem nevoie. De gandire la rece, de rationalitate. Care este problema ca unii jurnalisti merg? Este vorba de o invitatie; cine vrea sa se informeze bine, cine nu, nu. Mai bine sta acasa si scrie despre ceva ce nu stie exact.
  • -1 (3 voturi)    
    Asocierea lui Ciutacu (Miercuri, 25 august 2010, 17:34)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    aduce gestul lui Tolontan aproape de zero.

    De cand normalitatea este un gest de glorie.
    • +1 (3 voturi)    
      de cand suntem in Rrominia (Joi, 26 august 2010, 2:22)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      intr-o tara degenerata, cu un popor sub orice critica, ceea ce in lumea civilizata pare banal devine de-a dreptul eroic! panimaiesi?
  • -2 (4 voturi)    
    Foarte bine ! (Miercuri, 25 august 2010, 18:04)

    lo-ton-ta [anonim]

    Foarte bine ca s-au dus jurnalistii acolo, la fata locului sa vada despre ce e vorba. Multi dintre cei care scriu despre Rosia Montana nu au fost in viata lor acolo, desi e in Romania, si nu e vorba de bani ci pentru ca nu sunt interesati sa informeze, ci sa ofere informatii gata pregatite de altii.
    • +2 (4 voturi)    
      Excelent rationament! (Joi, 26 august 2010, 3:12)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui lo-ton-ta

      Pentru ca nu s-au dus la Rosia Montana, las-ca-i duce firma la fata locului -- in Noua Zeelanda.
      Chestia asta, fireste, o sa-i faca experti in Rosia MOntana.
  • -2 (4 voturi)    
    . (Miercuri, 25 august 2010, 18:18)

    Codruta B. [anonim]

    Numele lui Tolontan nu apare nicaieri - nici ca a fost invitat, nici ca e in echipa de jurnalisti. El parca vrea acum sa se scuze ca nu e si el inclus, sau vrea sa apara pe post de fecioara imaculata a presei romane?
    • +1 (3 voturi)    
      :) (Miercuri, 25 august 2010, 18:31)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Codruta B.

      Tu ce crezi? Omul nu a vrut sa mearga. E ok. Pana la urma decizia ii apartine. Dar trebuie cumva sa iasa in fata zambind, pretinzand ca el este incoruptibil. Da foarte bine in presa sa faci acest lucru.
  • -1 (3 voturi)    
    Concluzia?! (Miercuri, 25 august 2010, 18:22)

    Anda [anonim]

    Pana acum, tragem concluzia ca jurnalistii intre ei sunt la concurenta, nu pe teme legate de cine scrie cel mai bun articol sau are cele mai bune surse, dar cine are mai multi bani, se duce in mai multe deplasari si pe banii cui. Hai sa luam la puricat toate excursiile companiilor internationale facute in Romania, cine se duce si ce scrie! Nu mai au jurnalistii despre ce sa mai scrie si se ataca unii pe altii? S-a terminat cu toate cazurile de coruptie in Romania?
  • -1 (3 voturi)    
    Se da mult mai important decat este ! (Miercuri, 25 august 2010, 18:49)

    cornel [anonim]

    Pana la urma tot omul lui Felix e !
    • -1 (3 voturi)    
      e preferabil! (Joi, 26 august 2010, 2:23)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui cornel

      decat omul lui basescu mai bine omul lui felix! raul cel mai mic, ca de obicei...
  • 0 (2 voturi)    
    Lipseste D. Diaconescu (Joi, 26 august 2010, 9:45)

    Petre [anonim]

    Robert Turcescu,
    Ioan T. Morar,
    Mihai Tatulici,
    Livia Dila (B1),
    Doru Buscu (Academia Catavencu),
    Floriana Jucan (Q Magazine),
    Emil Hurezeanu (Realitatea Catavencu),
    Vlad Macovei (Evenimentul zilei),
    Rares Bogdan (Ziua de Cluj),
    Dragos Nedelcu (Realitatea Catavencu),
    Sorin Freciu (Realitatea Catavencu),
    Roxana Voloseniuc (Elle),
    Corina Vintan (Links Associates)
    Ar fi interesant de aflat daca vreun nume scris mai sus este formator de opinie in sensul potrivit al cuvantului, sau daca lucreaza la doua capete. Este jenant sa vezi amestecati ziaristi care, aparent sunt demni de luat in consideratie.
    Cat patriotism la Dl. Tatulici cu harletul in mana plantand pomisori pe dealurile patriei,
    cat patriotism degaja Turcescu , Morar ....
    Lipseste D. Diaconescu din grupa. E adevarat e ocupat cu DNA-ul. Care dintre cei mai sus o sa ajunga macar la un DNA moral?
    • 0 (2 voturi)    
      nu mai spune! (Joi, 26 august 2010, 13:04)

      emilian [anonim] i-a raspuns lui Petre

      Si ce intelegi tu prin formator de opinie ca si jurnalist. Da-ne cateba exemple sa intelegem de ce acestia nu ar fi.
      • -1 (1 vot)    
        Vrei o sinteza a comentariilor ? (Vineri, 27 august 2010, 8:55)

        Petre [anonim] i-a raspuns lui emilian

        "Si ce intelegi tu"
        "Si" nu are ce cauta la inceputul propozitieDvs, iar "tu" e inutil dupa "intelegi".
        Despre ce discutam Emilian? E vorba de un jurnalist care nu s-a lasat cumparat.
        Ceilalti...
        Sper ca intelegi ce scriu oameni aici.
  • +2 (2 voturi)    
    Domnilor jurnalisti, (Joi, 26 august 2010, 17:48)

    varganici [anonim]

    Putin profesionalism: ia incercati voi sa aflati care sunt corporatiile care, timp de 20 de ani, au platit excursiile jurnalistilor - sefi de ziare sau reporteri - in toate colturile lumii - mai mult sau mai putin exotice. De exemplu, compania OTE, care a cumparat Romtelecom, a invitat o groaza de jurnalisti. Cine a platit? Cat a costat? Ce program au avut? De ce nu vreti sa aflati mai mult?
  • 0 (2 voturi)    
    Daca vorbim de "coloana vertebrala" (Joi, 26 august 2010, 17:57)

    Club fan Radu Anton Roman [utilizator]

    sa spuna d-ul tolontan cat de corecta a fost actiunea cu "grenada" asupra patinoarului din brasov ! domnia sa stia ca consstructia nu are nimic ilegal, dar ordinul lui felix se executa fara cracnire ! mai bine,d-le tolontan atingeti subiectul mafiei caselor de pariuri din fotbalul romanesc...
  • 0 (2 voturi)    
    Tolo? (Joi, 26 august 2010, 17:59)

    Ada [anonim]

    Bine ca a refuzat aceasta calatorie. Dar altele? Poate jura Tolontan cu mana pe inima ca nu a fost NICIODATA intr-o excursie platita de altii? In cariera lui de jurnalist?
  • +3 (3 voturi)    
    Mai incet cu pianul pe scari! (Joi, 26 august 2010, 18:10)

    Fulgu [anonim]

    Dar despre jurnalistii care se duc in excursii platite de ambasadele altor state, ce credeti? Cum e sa te invite Iranul - o tara aflata in regim de embargo - sa vizitezi pe banii contribuabililor iranieni ceea ce vrea propaganda de la Teheran sa iti ofere? Si, evident, sa transmiti mesaje elogioase. Asta nu se mai numeste a fi cumparat? Nu...Dar daca vizita este oferita de Siria? Nu veti refuza, nu-i asa? Tovarasi jurnalisti cu onoarea imaculata, mai incet cu pianul pe scari. Moscova nu crede in lacrimile voastre.
  • -1 (1 vot)    
    rmgc are avizul de mediu ! (Joi, 26 august 2010, 23:41)

    cartita [anonim]

    nu stiu eu bine sau rmgc-ul are deja avizul de mediu care-i lipsea si pe care min. borbely il considera ” conform cu legea ” ??!!
    oare udrea li l-a dat .-. ?
    sursa-capital / 25.o8.1o
    mi-e ca in timp ce-i foldarim pe ziaristi, cartitele sapa viguros.
  • -1 (1 vot)    
    Mandruta (Vineri, 27 august 2010, 10:26)

    KopaCaBaNa [anonim]

    Lucian Mandruta sa ne scuteasca acum cu marile lui realizari. El face si jurnalism, si consultanta si branding, si PR si, in general, tot ce poate manipula. Dar, problema lui e ca le face la un nivel mediocru si nu ii reuseste nimic, decat galagia. Cu scandalul asta isi mai aminteste lumea cine e! Poate ii lipseste vreun scandal monden cand isi duce amantele la plimbare!
  • -1 (1 vot)    
    pe la altii (Vineri, 27 august 2010, 10:26)

    virtuala [anonim]

    In tarile civilizate nicio publicatie respectabila nu accepta deplasarile pe banii companiilor organizatoare. Jurnalistii merg doar daca publicatia lor le plateste deplasarea. In plus, nu au voie nici sa primesca niciun fel de cadou. La noi, in Moldova si alte cateva state foste sovietice deocamdata societatea nu dezabroba situatii ca acestea iar publicatiile stau drepti la comanda politica si in genunchi si coate la cea financiara desi joaca teatrul cel mai versat al impartialitatii si corectitudinii. Pacat ca poporul roman mai are inca incredere in presa... Sunt foarte putini oameni de presa in Romania cu adevarat profesionisti.
  • -1 (1 vot)    
    "profesionistii" (Vineri, 27 august 2010, 11:11)

    gh [anonim]

    E curios cum in atatia ani de dezbatere pe acest subiect, nu s-a consultat un proiectant capabil din specialitatea exploatarii acestor tipuri de zacaminte si isi dau cu parerea oameni care "vorbesc ce stiu sau stiu ce vorbesc" si sunt direct interesati.
    Cei de la RMGC au invitat numai ziaristi sa-si dea cu parearea? adica formatori de opinie, dar a cui opinie?
    Stie cineva ce garantii economice si de mediu pe termen lung are Romania in relatia cu aceasta societate?
    Personal am fost implicat in exploatare si proiectare pentru zacamintele de lignit in subteran. Am cunostinte doar teoretice in exploatarea zacamintelor de minerale complexe dar proiectul Rosia Montana mi se pare o mare escrocherie.
    Vor castiga cateva persoane al caror singur zeu e banul.
  • 0 (0 voturi)    
    ganditi! (Vineri, 27 august 2010, 14:35)

    anama [utilizator]

    Sa ne legam de toti si sa-i disecam in mii de bucati. Nu mai au voie sa faca nimic. Sa stea acasa in fata calculatorului si sa se documenteze. Chiar crede cineva ca astfel de invitatii au fost inventate acum? Doar ca pana acum nu i-a deranjat pe jurnalisti. Acum, ca e Noua Zeelanda, au sarit cu totii.
  • 0 (0 voturi)    
    dreptul la a spune da sau nu (Sâmbătă, 28 august 2010, 21:32)

    anisiamo [anonim]

    argumentul -in cultura de organizatie a Gazetei Sporturilor asemenea deplasari nu se fac- este unul destul de clar si defineste o politica organizationala, nu pozitia companiei fata de proiect si cu atat mai putin pozitia individuala a d-lui Tolontan. Daca e un proiect bun sau nu , ne vor convinge probabil cei care au acceptat invitatia, in functie de ce au vazut
  • -1 (1 vot)    
    tolontan (Luni, 6 septembrie 2010, 17:24)

    Vlad [anonim]

    Este de admirat faptul ca tolontan isi mentine pozitia si nu isi critica pe nedrept colegii de breasla care au decis sa mearga in Noua Zeelanda. Rosia Montana se va dovedi intr-un final ca fiind un proiect viabil pe termen lung.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version