Silviu Prigoana: Proiectul meu nu vizeaza limitarea libertatii presei, ci curatarea spatiului public

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 10 septembrie 2010, 16:17 Economie | Media & Publicitate

Deputatul PDL Silviu Prigoana sustine ca proiectul sau privind presa scrisa si online nu vizeaza limitarea libertatii presei sau instituirea cenzurii, ci "curatarea spatiului public de acele publicatii aparute peste noapte, pentru care nu isi asuma nimeni raspunderea", relateaza Mediafax.

Prigoana precizeaza ca a depus proiectul la Parlament in perioada de autosuspendare a sa din PDL si ca nu a sustinut niciodata ca a depus proiectul avand sprijinul partidului.

"Referitor la proiectul de lege privind modificarea legii nr.504 din 2002, a audiovizualului, fac urmatoarele precizari: ca patron de presa, inteleg mai bine decat multi altii necesitatea libertatii de exprimare, insa nu inteleg sa permitem ca profitori marunti sa murdareasca spatiul public cu ziare de o noapte sau o saptamana, al caror scop unic este distrugerea imaginii publice a unor persoane sau idei; proiectul de lege a fost depus in perioada de autosuspendare din PDL, nefiind discutat in cadrul partidului, cu actualii mei colegi; nu am sustinut niciodata ca am depus proiectul avand sprijinul partidului", mentioneaza Prigoana, intr-un comunicat de presa.

El sustine ca "proiectul nu vizeaza limitarea libertatii presei sau instituirea cenzurii, ci are in vedere curatarea spatiului public de acele publicatii aparute peste noapte, pentru care nu isi asuma nimeni raspunderea si care nu fac decat sa denigreze si jigneasca".

"Sunt de acord ca presa trebuie sa fie o putere in stat, insa, pentru a reprezenta cu adevarat un pilon al democratiei, consider ca trebuie sa fie curata si realizata in interesul cetateanului", adauga Silviu Prigoana.

Deputatul PDL Silviu Prigoana a depus la Camera o initiativa de modificare a Legii audiovizualului, propunand ca presa scrisa si online sa intre sub autoritatea CNA, Consiliul urmand ca stabileasca si criteriile privind acordarea licentelor pentru tiparirea sau gazduirea pe servere a publicatiilor.

Initiativa legislativa este semnata de 11 parlamentari: Silviu Prigoana (PDL), Doru Lese (PDL), Florin Anghel (PDL), Alin Popoviciu (PDL), Iustin Cionca Arghir (PDL), Adrian Nitu (PDL), Corneliu Olar (PDL), Marius Spanu (PDL), Brandusa Novac (PDL), Mate Andras Levente (UDMR), Tudor Ciuhodaru (independent).


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

719 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Interesul cetateanului! (Vineri, 10 septembrie 2010, 16:30)

    Vizitiul [utilizator]

    ""Sunt de acord ca presa trebuie sa fie o putere in stat, insa, pentru a reprezenta cu adevarat un pilon al democratiei, consider ca trebuie sa fie curata si realizata in interesul cetateanului", adauga Silviu Prigoana."

    Opa! De cand politicienii din Romania reprezinta interesul cetateanului? Ia stai asa :) Care cetatean?
    • 0 (0 voturi)    
      la TV (Sâmbătă, 11 septembrie 2010, 8:36)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      nu poti injura sau fara sa aculti si cealalta parte fara sa intervina CNA (si e bine sa fie asa). De ce in presa sa nu fie la fel? Ar mai publica Can-Can si Click si .. calomnii??? sau asta se numeste libertatea presei? Daca NIMENI nu "reinforce" codul deontologic, cine opreste hienele si sacalii (citat din CTP)?
      • 0 (0 voturi)    
        Creierul cititorului (Sâmbătă, 11 septembrie 2010, 14:07)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui bula

        Imi cer scuze, dar creierul cititotului ce face? Chiar am ajuns sa nu putem discerne informatia? Chiar sunt oameni ce iau de bune stirile din Click si Can-Can?

        Daca cineva se incadreaza mai sus, inseamna ca nu de licenta au nevoie, ci de creier, inca nu se doneaza asa ceva :)

        Plus, nu vreau sa ajungem cu stat bona, ca in Anglia.
  • +2 (2 voturi)    
    Licenta pe termen limitat (Vineri, 10 septembrie 2010, 16:31)

    Roberto [anonim]

    Dupa aproape 20 de ani de presa, cred ca stiu si eu una-alta. Si dupa cate stiu, astfel de licente pentru presa tiparita exista in China. Hmmm, viitorul suna bine....
  • +2 (2 voturi)    
    Politicienii demagogi... (Vineri, 10 septembrie 2010, 16:31)

    Gigi [anonim]

    ... auzi la el "Sunt de acord ca presa trebuie sa fie o putere in stat, insa, pentru a reprezenta cu adevarat un pilon al democratiei, consider ca trebuie sa fie curata si realizata in interesul cetateanului" ... mai 'nea Prigoana pana una alta presa nu adanceste recesiunea, nu fura banii din bugetul public, nu creste taxele si impozitele nu scade pensiile si salariile si nu omoara oamenii prin subfinantare in spitale etc. Nu vrei matale sa incepi cu aceasta curatare si orientare spre interesul cetateanului in clasa politica, acolo unde ne intereseaza pe toti cetatenii cu adevarat? Si apoi continua cu deratizarea "presei" prin inchiderea jegurilor alora de posturi ale tale (Taraf TV, Manele TV, Etno TV si care or mai fi). Dupa aia vorbim si despre "presa" in general.
    • 0 (0 voturi)    
      deci la tine (Sâmbătă, 11 septembrie 2010, 8:39)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      presa e Can-Can, Infractorul, Infractyoarea, Atac la persoana, Click, etc.. ???? La nivel central ca la local, fiecare potentat arunca cu zoaie pe adversarii politici (de toate culorile). Deci asta e presa? Iar daca vorbesti de TV, Taraf etc NU DAU STIRI, iar atat timp cat au audienta.. Iar pt,. cei de la Tichilesti ETno e mai bun decat MTV (poti sa-i insulti pt. asta?)
  • +2 (2 voturi)    
    Observatzii (Vineri, 10 septembrie 2010, 16:39)

    Observer [anonim]

    1.Moare presa, moare democratzia.
    2.CNA devine prima putere in stat
    3.Asta e biletul de reintrare in PDL al lui Prigoana
  • 0 (2 voturi)    
    teoretic (Vineri, 10 septembrie 2010, 16:42)

    io [anonim]

    Prigoana are dreptate.
    In acest moment, patronii unor televiziuni mai detin si o serie de publicatii, astfel incit dejectiile interzise de CNA pe ecran se scurg lejer in presa scrisa si online.
    Practic, initiativa este imposibil de implementat.
    CNA nu face fata la cele citeva televiziuni, cum ar face fata inca la citeva sute de publicatii locale sau centrale.
    Ca sa nu mai vorbim de internet, unde s-a dezvoltat fenomenul "blogurilor", asimilat oarecum presei prin fenomenul expunerii de opinii, imagini etc...
    Si mai apoi, internetul nu are granite, deci CNA-ul nu ar avea cadru legal pentru controlul accesului la internet.
    Cred ca Prigoana isi face imagine prin astfel de proiecte fara nici o sansa de implementare, la fel cum facea mai tanarul Urban, intr-o vreme.
  • -1 (3 voturi)    
    daaaaaaaaa (Vineri, 10 septembrie 2010, 16:48)

    luc [anonim]

    prigoana a avut o idee stralucita. Sunt absolut de acord ca presa trebuie facuta credibila. Acum citesti o stire in 10 ziare, fiecare o publica cum vrea. Nu stii care din ele minte. Sa nu mai zicem de ziare care pur si simplu publica articole gen fabulatii, adica intamplari imaginare asa ca sa umple spatiul.
    Sunt convins ca dupa intrarea in vigoare a legii, vor disparea multe ziare pt ca nu vor avea ce sa mai minta/fabuleze. Mai demult am trimis un mesaj unui editor cu privire la o stire. El o publicase intr-un fel, alt ziar in alt fel (adica cumva invers). M-a sters din lista de news. Responsabilitatea lui nu consta in a scrie un articol real ci dat papucii cui nu-i convine.
  • +2 (4 voturi)    
    Ideile lui Prigoana si PDL (Vineri, 10 septembrie 2010, 17:03)

    Vladst [anonim]

    Prigoana e un natarau, iar initiativele lui nu trebuie luate in seama decat la rubrica fapt divers. Oricum nu trec de Legislativ si peste cateva luni va uita toata lumea de ele. Ca si cum PDL nu avea atatea bube, l-a reprimit pe asta ca sa apara in presa isterica titluri precum PDL vrea sa sufoce presa, Primul pas spre dictatura etc.
  • +2 (2 voturi)    
    Fail (Vineri, 10 septembrie 2010, 17:27)

    OlgutzaX [anonim]

    "criteriile privind acordarea licentelor pentru ... gazduirea pe servere a publicatiilor:

    Internet comprehension FAIL. Nu ca ar fi vreo mare mirare.

    Bah, Silviu, bah... ca sa-ti zic pe limba ta.

    The intertubes.

    You're doing it WRONG!
  • +3 (3 voturi)    
    D-le Prigoana! (Vineri, 10 septembrie 2010, 17:54)

    Bucur [anonim]

    Va multumim pentru colectarea gunoiului menajer, da va rog nu va bagati unde nu va pricepeti.
    Vreti sa cenzurati serverele online? Va aduc la cunostinta ca pot sa public pe serverele Yahoo, Google etc din SUA si din alte tari (libere)
    Vreti sa cenzurati ziarele? Vor aparea manifeste aruncate pe strazi! (au fost si pe vremea lui Ceausescu)
    Pe scurt: Forget it!
  • +2 (2 voturi)    
    Sa curatam mizeria (Vineri, 10 septembrie 2010, 17:59)

    ionut [anonim]

    Si sa incepem cu oamenii politici. Ce spuneti domnu' Prigoana? Oare cat rau produce un ziar ce calomniaza fara probe si cata paguba produce un parlamentar corupt, absent la locul de munca sau pus pe capatuiala din trafic de influenta?
  • +1 (1 vot)    
    Domnul Prigoana are dreptate! (Vineri, 10 septembrie 2010, 18:27)

    Wizard of Oz [utilizator]

    Hai sa incepem curatenia aici, cu Hotnews!
  • +1 (1 vot)    
    Rusine ! (Vineri, 10 septembrie 2010, 18:29)

    ernesto [anonim]

    este pur si simplu Rusinos! D-le Prigoana, ce-ar fi sa introduceti astfel de initiative prin parlamentele altor tari, cum ar fi Ucraina sau Belarus??


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică