Ghise propune un organism pentru supravegherea si sanctionarea presei: examene psihologice si amenzi pana la excluderea din profesie pentru "delictul de presa"

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 28 septembrie 2010, 18:17 Economie | Media & Publicitate


Ioan Ghise
Foto: Agerpres
Senatorul PNL Ioan Ghise a depus marti la Senat "Legea jurnalistului", conform careia ziaristii trebuie sa aiba "carte de jurnalist", sa activeze in cabinete jurnalistice, sa fie atestati o data la trei ani, examinati psihologic anual, proiectul prevazand si sanctiuni pentru "delicte de presa", relateaza Mediafax.

Propunerea legislativa a lui Ghise prevede, la articolul 68, ca "prin delict de presa se intelege delictul civil savarsit prin inserarea de informatii, reflectii sau comentarii in mass-media, despre fapte care nu au implicatii asupra societatii si a cauzat o dauna materiala sau morala unei persoane".

  • Vezi mai jos ce spun reprezentantii Centrului pentru Jurnalism Independent/Activewatch-AMP despre initiativa lui Ioan Ghise

Initiativa lui Ghise prevede ca raspunderea pentru producerea delictului de presa revine reprezentantilor autoritatilor publice, prin transmiterea de informatii eronate, proprietarului de multiplicarea de publicatii, proprietarului postului de radio sau televiziune, editorului si autorului care nu are calitatea atestata de jurnalist.

Delictul de presa este inteles de senatorul PNL drept "delict sau cvasi-delict civil".

Astfel, potrivit propunerii lui Ghise, prin delict se intelege "orice fapt voluntar (ilicit) si daunator al persoanei, indeplinit prin actiune sau omisiune, savarsit cu intentia de a pagubi alta persoana".

"Cvasi-delict este tot un fapt ilicit si daunator, insa comis fara intentie rautacioasa", se precizeaza in textul de lege propus.

Ce propune senatorul PNL:
  • Poate fi tras la raspundere din cauza unui delict de presa cel ale carui fapte indeplinesc simultam conditiile: constituie o culpa sau greseala prin omisiune sau actiune, constituie cauza prejudiciului a carui reparare se cere, au cauzat o dauna morala sau materiala, sunt ilicite, pot fi imputate autorului.
  • Infiintarea unui organism, denumit Ombudsman-ul Mass-Media, care are rolul principal in supravegherea si sanctionarea delictelor de presa.
  • Ombusman-ul ar urma sa fie un organism reprezentant al patronatelor mijloacelor de presa (scrisa, audio, tv) care sa aiba in componenta si cate un reprezentant al societatii civile si al cadrelor universitare din domeniul comunicarii.
  • Ombusman-ul monitorizeaza sesizarile privind savarsirea delictelor de presa si le evalueaza in grile care sa puna in corelare valoarea despagubirilor solicitate cu veniturile realizate de producatorul delictului de presa si cu valoarea pagubei suferite.
  • De asemenea, Ombudsman-ul ar urma sa suspende din profesie jurnalistii, in cazul savarsirii de catre acestia a unor infractiuni penale.
  • Profesia de jurnalist ar urma sa fie exercitata numai de persoane care realizeaza productii jurnalistice si poseda "Cartea de jurnalist".
  • Pentru a putea fi jurnalist, conform proiectului lui Ghise, ar fi necesara atestarea, o data la trei ani, a calitatii de jurnalist, examinarea psihologica anuala, precum si confirmarea aptitudinilor de jurnalist printr-o practica de cel putin doi ani.
  • Nu pot fi jurnalisti, conform propunerii lui Ghise, cei care au fost condamnati definitiv pentru furt, viol, talharie, crima, escrocare, tradare de tara "si alte fapte incompatibile cu morala sociala".
  • Cartea de jurnalist, care atesta calitatea de jurnalist, este eliberata de Colegiul National al jurnalistilor.
  • Profesia de jurnalist ar urma sa se exercite in cabinete jurnalistice, individuale sau asociate, cabinete care trebuie dotate cu arhiva, registratura si care trebuie sa tina evidenta financiar-contabila.
  • Actul de infiintare a unui asemenea cabinet presupune inregistrarea la Registrul unic al cabinetelor, intocmit de Colegiul National al jurnalistilor.
  • Colegiul elibereaza Cartea de Presa necesara practicarii profesiei de jurnalist. Colegiul ar urma sa fie alcatuit din cate un reprezentant al fiecarei asociatii sau uniuni profesionale care a dobandit Cartea de presa, membrii Colegiului trebuind sa aiba o activitate de minimum sase ani in jurnalistica.
  • Colegiul ar trebui sa propuna criteriile si principiile de atestare a jurnalistilor, sa tina intr-un registru evidenta acestora, sa supravegheze respectarea deontologiei, sa sesizeze abaterile disciplinare, sa stabileasca onorarii minime pentru organizatiile profesionale.
  • Impozitul maxim pe venit al titularului cabinetului de jurnalist sa fie 16%, cu posibilitatea unei reduceri a impozitului pe venit, in conditiile angajarii a cel putin cinci absolventi de invatamant superior.
  • Jurnalistii pot fi sanctionati disciplinar, in raport cu gravitatea faptelor, de la mustrare, avertisment, amenda de la doua la zece salarii medii pe economie, interdictia de a exercita profesia de la o luna la un an pana la excluderea din profesie.
  • Introducerea spre publicare a unor produse jurnalistice care nu provin de la cabinete de jurnalisti se pedepseste cu amenda de pana la trei salarii medii pe tara. Introducerea, de catre editor sau patron, a unor produse jurnalistice care incalca normele deontologice se sanctioneaza cu amenda intre trei si sase salarii medii pe economie.
  • Fapta autorului de a publica materiale care sunt de natura sa aduca atingere unui drept legitim al unei persoane se sanctioneaza cu amenda de la 6 la 12 salarii medii, iar fapta reprezentantului autoritatii publice care pune la dispozitia jurnalistilor date eronate se sanctioneaza cu amenda de la 6 la 12 salarii medii pe economie.
In final, Ghise propune si distinctii intre zvonuri, stiri si opinii, stabileste pentru mijloacele de informare in masa obligatia de a asigura "transparenta totala" cu privire la proprietatea si gestiunea lor, introduce incompatibilitati intre exercitarea profesiei de jurnalism si exercitarea nemijlocita de fapte materiale de comert.

UPDATE Ioana Avadani, Centrul pentru Jurnalism Independent, despre proiectul lui Ioan Ghise, pentru HotNews.ro:
  • "Este o initiativa surprinzatoare si nu prea. Surprinzatoare, pentru ca de ani de zile purtam aceasta discutie referitoare la inutilitatea unei legi a presei - sau a jurnalistului - in conditiile in care exista un cadrul legal complex care asigura - in linii mari si, evident, perfectibil - functionarea presei, libertatea de exprimare, protectia muncii jurnalistului si protectia drepturilor persoanelor care fac obiectul materialelor de presa.
  • Surprinzatoare - pentru ca vine, ni se spune, din parea unei asociatii de ziaristi, in conditiile in care aceasta nu s-a consultat cu nicio alta parte a breslei.
  • "Nu prea", pentru ca domnul Ghise nu a facut un secret din hotarirea domniei sale de a reglementa anumite aspecte ale presei care il deranjeaza. Dinsul a fost co-autor la "legea 50-50", care ar fi impus programelor de stiri sa cuprinda in proportii egale stiri "pozitive" si "stiri negative".
  • Nu cunosc textul proiectului, deci nu ma hazardez sa comentez intentiile initiatorului. Pot insa spune ca profesia jurnalistica a ajuns la un grad de coagulare - macar in ceea ce priveste comunicarea si mecanismele de consultare - care ar fi permis o dezbatere in interiorul breslei inainte ca legea sa fie depusa in parlament."

Mircea Toma, ActiveWatch-Agentia de Monitorizare a Presei, pe blogul organizatiei:
  • "Consideram ca este un reusit test de simt al umorului pentru parlamentari. Au si ei nevoie de un  moment de relaxare. Le uram bafta!"
Mihai Voicu, purtator de cuvant al PNL: Proiectul lui Ghise nu are aprobarea liberalilor

Proiectul de lege depus de Ioan Ghise "nu a primit aprobarea nici a Biroului Politic al partidului, nici a grupului parlamentar al PNL din Senat. E initiativa personala a senatorului PNL", a declarat pentru Mediafax purtatorul de cuvant al liberalilor, Mihai Voicu. Potrivit acestuia, "PNL nu va sustine nicio modificare legislativa in acest domeniu, fara consultarea prealabila a jurnalistilor si a tuturor celor implicati in mass-media".

CRP: Reglementarea presei trebuie facuta exclusiv din interiorul si cu acordul profesiei

"Oportunitatea instituirii unor mecanisme de reglementare a presei in afara regulilor de autoreglementare trebuie decisa exclusiv in interiorul profesiei, prin consensul si in termenii stabiliti de asociatiile profesionale ale industriei mass-media, in urma consultarii cat mai cuprinzatoare a jurnalistilor si managerilor de presa. Clubul este ferm in sustinerea acestei pozitii si o va reitera ori de cate ori este necesar", a declarat Indira Crasnea, presedintele Clubului Roman de Presa, pentru Mediafax.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3614 vizualizari

  • +14 (28 voturi)    
    o idee foarte buna (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:23)

    Paul Balogh [anonim]

    o idee foarte buna. Exact acelasi lucru trebuie sa se intample cu politicienii. Pentru nerespectarea promisiunilor electorale, indiferent de motivele ulterioare, demisia obligatorie din functie sau decaderea din "profesia" de politician. Controale anuale psihologice (va dati seama ce repede scapam de Vadim? asa nici Gigi nu mai ajunge europarlamentar...). Cu sanctiuni pana la lipsa dreptului de a mai ocupa functii publice. Hurray!
    • +9 (21 voturi)    
      Bucură-te că te întorci în dictatură... (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:05)

      Viorelu [utilizator] i-a raspuns lui Paul Balogh

      Toți postacii și toți retarzii se bucură că unu' de are tot felul de interese meschine vrea să reducă libertatea presei și să introducă metode de cenzură.

      Inițiativa e o metodă de a elimina jurnaliștii incomozi, principalul mecanism evident e să nu-ți dea licența dacă nu accepți să te prostituezi.

      Securistul ăsta (a recunoscut el că a colaborat) împreună cu tuta aia de Olguța încearcă impunerea cenzurii. Unul în presa scrisă, media și TV, cealaltă pe internet, ultimul și singurul bastion al cuvântului liber cu adevărat.


      Duceți-vă dracu' în Iran dacă vă place cenzura!
        #showComment() #showComment() #showComment()
    • +4 (4 voturi)    
      adaugire (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:23)

      iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui Paul Balogh

      Si controale medicale periodice, sa verifice daca nu cumva sufera de vreo boala ce nu suporta puscaria. Ca mai toti se imbolnavesc de d'astea cind sint prinsi cu ocaua mica.
    • +3 (3 voturi)    
      . (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:30)

      RockerJegos [utilizator] i-a raspuns lui Paul Balogh

      Propun sa infiintam un Minister al Adevarului sau MiniAdev - mai scurt.
    • +1 (7 voturi)    
      Hmmm (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:35)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Paul Balogh

      Mda,grija ta principala este....Vadim!Din cauza lui se duce tara asta de rapa,el ia bani de la FMI si ii imparte cu mafia portocalie,el a scazut salariile,el face concedieri,el creste TVA,el,el.....@Paul Balogh-rau este sa fii atat de indoctrinat incat sa nu mai gandesti.
    • +3 (3 voturi)    
      dusi mai sint unii cu pluta..... (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:50)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Paul Balogh

      cred ca domnul senator ghise va ramine in istorie ca unul dintre cei mai mari umoristi involuntari....

      de acum incolo este posibil sa avem o unitate de masura noua pentru stupizenia unor parlamentari desi concurenta e mare.....
    • -1 (1 vot)    
      Rezon... (Miercuri, 29 septembrie 2010, 9:38)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Paul Balogh

      Propun ca si cei care apar ca ne "consilieze" la TV sa de-a un examen de analist pe domeniul pe care se pronunta. Si un test psihologic ar fi bun. Sa vad cum il trece Vadim!
  • +6 (14 voturi)    
    Mda... (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:24)

    IC Breteanu leberalul socialist [anonim]

    Un "liberal" "veritabil". Un turnator dovedit, membru PNL, militeaza aprig pentru "libertatea" presei... Ii astept pe postacii galbejiti sa explice pozitia unuia dintre politicienii partidului caruia ii sunt slugi... Jiji vuvuzela socialista, Pantera roz si alti postaci profesionisti galbejiti pana in maduva oaselor lor.
  • +6 (14 voturi)    
    Ghise si Goguta Vasilescu se pot duela si (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:26)

    Eneas [anonim]

    eventual ,impusca unul pe altul!alt securist in blana de democrat...o rusine pentru parlamentul din rromanika
    • +5 (5 voturi)    
      pentru Eneas (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:52)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      Imi plac postarile tale. Dar te rog, se poate sa scrii Romania si nu rromanika? Inca nu sunt majoritari tiganii. Poate peste 50 ani da. Dar acum , mai suntem in Romania, da?
        #showComment()
  • +11 (11 voturi)    
    cu o conditie (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:30)

    md [anonim]

    si parlamentarii trebuie sa aiba "carte de parlamentar", sa activeze in cabinete parlamentare speciale, sa fie atestati o data la trei ani, examinati psihologic anual, proiectul prevazand si sanctiuni pentru "delicte de parlament"
    PS. Iar averile "de familie" sa fie la vedere
    • +1 (1 vot)    
      exact (Marţi, 28 septembrie 2010, 23:48)

      I [utilizator] i-a raspuns lui md

      desi cred ca te complici. Sa puna doar examen psihologic si 50% isi pierd calitatea de parlamentari :))
  • +7 (11 voturi)    
    ! (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:32)

    chiuaua [utilizator]

    Avem nevoie de mai multi oameni ca dl. Ghise. La poligonul de tragere, sa tina tintele in brate.
  • -3 (9 voturi)    
    De acord. (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:33)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Daca legea e clara si nu se permit abuzuri
  • +4 (6 voturi)    
    . (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:34)

    tudor [anonim]

    Sa dea el banii pentru comitzii shi comitete care sa ma verifice la oo de cate ori bag eu comentarii in presa!
  • +6 (10 voturi)    
    CE MISTO! (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:35)

    ariclea [anonim]

    Corect zice martafoiul, dar asta e valabila pentru presa facuta de motanul felix si de cea a lui schioparlanul. Si pana la urma, pe acest ins cine-l controleaza sa vada daca e zdravan la cap? Vai de gasca lui de asa zisi liberali, in realitate sunt niste securisti pititi in spatele lui Bratianu.
  • +4 (4 voturi)    
    cu o conditie (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:36)

    nica [anonim]

    ... sunt de acord, dar sa se inceapa mai intai cu politicienii; astfel se va reduce drastic numarul parlamentarilor, implicit cheltuielile aferente. Si ce e mai important: nimeni nu o sa le simta lipsa!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Oare tu vrei ca... (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:49)

      haiducul [anonim] i-a raspuns lui nica

      ...sa nu mai avem politicieni?.
  • +5 (5 voturi)    
    Hmmm (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:37)

    MRSmrs [utilizator]

    Ghise saracul cred ca este dus cu capul....
  • +3 (3 voturi)    
    plimba ursu/papagalu/pisica/you name it (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:37)

    s3xs1 [anonim]

    Si eu vreau ca oamenii din functiile de control, executie si cei cu atributii legislative sa respecte, macar, regulile moralitatii!

    Tocmai d-asta trebuie sa dispar naibii din gaura asta neagra in care a fost lasata sa fie transformata ROMANIA!
  • 0 (2 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:40)

    florinelul [anonim]

  • +1 (5 voturi)    
    Si eu propun examene pentru politicieni: (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:42)

    Dan [anonim]

    Toti candidatii la functii in stat (de la consilieri locali la presedintele Romaniei) ar trebui sa treaca un examen eliminatoriu constand in:

    - limba romana
    - educatie stiintifica (matematica, fizica, chimie)
    - istoria si geografia Romaniei, a Europei si a lumii
    - o limba straina de circulatie internationala
    - cunostiinte despre mediu
    - educatie civica si europeana
    - examen psihologic

    Materiile exista deja in programa scolii primare.

    Propun examene similare (benevole) si pentru votanti:
    - limba romana
    - istoria si geografia Romaniei
    - cunostiinte despre mediu
    - educatie civica si europeana
    - examen psihologic (eliminatoriu)

    - cunostiinte despre programele partidelor politice prezentate in campania electorala respectiva

    In cazul votantilor sa fie respinsi doar cei care nu trec examenul psihologic. In cazul celor care iau examenul si manifesta interes pentru buna guvernare sa li se acorde un numar de voturi proportional cu capacitatea dovedita in examen. Examenele sa fie publice si pentru candidati si pentru votanti.
    • 0 (0 voturi)    
      Propuneti un roiect de lege ! eu semnez ! (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:29)

      Sony [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Propuneti un roiect de lege ! eu semnez !
    • +1 (1 vot)    
      aproape de acord (Miercuri, 29 septembrie 2010, 13:20)

      gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Cu ultima parte nu sunt de acord pentru ca se va cumpara/vinde punctajul si va obtine mai mult drept de vot tot cine trebuie. In afara de asta vezi ca sunt cunostinte nu cunostiinte.
  • +1 (1 vot)    
    propunerea lui ghise (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:45)

    carmela [anonim]

    De acord numai daca examenele psihologice incep cu parlamentarii,asa putem scapa de o camera a parlamentului si platim mai putini chiulangii si somnorosi.
  • +5 (7 voturi)    
    curios lucru.... (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:51)

    dadan [utilizator]

    tot felul de initiative de cenzura/control al presei vin in mod inexplicabil din randurile opozitiei ....ma asteptam la asemenea reactii poate din partea puterii care e bombardata zilnic de pe toate fronturile cu injurii si calomnii...pai distinsii parlamentari Ghise si Olguta vor sa-si dinamiteze tribunele de la care isi scuipa insinuarile si injuriile fara perdea ? sau vor doar sa-i filtreze ei pe jurnalisti incomozi gen Tapalaga sau Morar? si apropo de unde au scos denumirea aiai tembela a organismului?
  • -4 (6 voturi)    
    Idee buna (Marţi, 28 septembrie 2010, 18:51)

    Catz Kitty [utilizator]

    Ideea este perfecta pentru ca numai asa se vor inchide Realitatea TV si Antena3 din lipsa de jurnalisti.
  • +1 (1 vot)    
    Coeficient (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:00)

    Cantaru' Masluit [anonim]

    eu as vrea ca jurnalistii sa aiba un inficator numit " coeficient de confirmare " . Coeficientu' asta ar fi raportul dintre stirile confirmate si stirile totale ale jurnalistului ( daca are 100 stiri si doar 5 confirmate , atunci coeficientu; gazetarului e 5% ) . As introduce un coeficient din asta si la politicieni ...la ei as introduce "coeficientu' de realizare " , adica raportu' dintre ce-a promis si ce-a facut :) .
  • -6 (8 voturi)    
    La prima vedere (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:01)

    Pantera Roz [utilizator]

    pare o tampenie.Daca stai si te gandesti mai bine insa-e o chestie desteapta.Va dati seama ca ar disparea cohortele de tute care apar pe la TV si care nu au nici o legatura cu presa,ci numai cu senzationalul ieftin?!Va dati seama ca ar disparea Click-ul,Cancanul,Libertatea si alte alea-pt. ca vei raspunde pt. minciunile si aberatiile pe care le scrii,fara probe?!Si asa cum medicii,profesorii,militarii,politistii,etc-dau examene periodice pt. avansare in ierarhie sau pt. practicarea meseriei-si jurnalistii ar trebui sa aiba reglementari in breasla-gen atestare periodica la 3 ani,cum propune Ghise.Uite,spre exemplu,credeti ca jurnalistilor de la HotNews le-ar fi frica sa dea examene periodice pt. atestare sau examene psihologice?!Vai,nu cred!Nu-i asa,HotNews?!Doar ne-ati obisnuit cu deontologia meseriei de jurnalist!
    • +3 (7 voturi)    
      chiar crezi? (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:14)

      ciuriburi [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      chiar crezi ca o lege de genu asta e data ca sa dispara Click, Cancan si Realitatea? Esti naiv amice...

      La fel de naiv ca si cum ai spune ca fosta securitate era un serviciu in "slujba poporului si spre binele ei".

      Sau esti platit ca sa scrii aici?
        #showComment()
    • 0 (4 voturi)    
      uite cum sari sa iti aperi "rubedenia" (Marţi, 28 septembrie 2010, 22:09)

      neutrino [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      ..la prima vedere pare o coicidenta..la a doua vezi ca-i pnl-ist si te gandesti..e de-al meu trebuie sa il apar. Ce imi plac mie astia care critica Basescu-"dictatoru", PDL-ul- comunisti...
      Pai mai nene, daca vedea propunerea din partea PDL-ul tot asa mai vedeai o "chestiune desteapta"??? Ma indoiesc !!!!..Hai gaseste alta scuza..sau du-te si comnteaza in alta parte unde se fiteaza parerile tale anti..ca pe aici, zau asa, devii ridicol spre penibil
  • -3 (5 voturi)    
    excelent, pe drumul cel bun (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:02)

    idee buna [anonim]

    in sfarsit se face ceva si la capitolul asta. sa speram ca vom scapa de asa zisii jurnalisti care scriu la comanda, din rea credinta sau care au tot felul de boli psihice si isi permit sa batjocoreasca pe oricine. Iar pentru astia care vin cu texte ca este atinsa democratia sa se gandeasca ca democratia nu inseamna sa arunci cu mizerie si sa scuipi pe cel de langa tine. Cine a gresit trebuie sa plateasca cu meseria si cu bani grei..asa cum se intampla in State spre exemplu.
  • +3 (9 voturi)    
    PNL (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:03)

    gdans [utilizator]

    PNL nu mai are demult nimic in comun cu liberalismul.
    (In anii 1990 am votat cu ei).

    Propun sa fuzioneze cu PSD !
    • +3 (5 voturi)    
      si tu ce stii despre liberalism (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:19)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui gdans

      ca eu sunt liberal de felul meu si mor de ras cum in Romania PNL se da partid de dreapta. Liberalii sunt centru stanga. Liberalism inseamna individ. Statul trebuie sa apere individul si libertatile lui.
      Dar la noi politica e pe dos. E o aberatie completa.
        #showComment()
  • +4 (4 voturi)    
    De acord ... (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:04)

    mm [anonim]

    ... cu Ghise, cu o corectie: in loc de jurnalisti sa scrie deputati!
  • +2 (4 voturi)    
    au innebunit? (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:17)

    cosminrs [utilizator]

    Prima data a fost Prigoana cu unii de la PDL.. acuma asta, cine urmeaza? Chiar trebuie ingradite toate libertatile in tara asta?
    Lasati mai presa sa urle ce vrea ea, ca asa e normal.
  • +3 (5 voturi)    
    boala (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:18)

    magnusfelyx [utilizator]

    Vai de capul lui de Ghise...de unde scoate oare proiectele astea de tot sa tragi apa. A mai venit cu unul acum dupa cel cu stiri pozitive si stiri negative. Doamne...omul asta e bolnav...nu gluma...de comunism si de prostie.
    Cauza tuturor problemelor in Romania is politicienii si lipsa de actiune sociala si de spirit civic al unei parti dintre romani. Cand Ghise o sa fie oale si ulcele si cand eu o sa fiu bunic, doar atunci Romania va fi un stat modern si normal din punct de vedere principiilor.
    Cred ca presa ar trebui sa se autocenzureze si sa-l lase pe domn Ghise si altii ca el sa isi dezbata "proiechtele" de lege acolo unde le este locul....intr-un WC din gara.
  • +3 (7 voturi)    
    Proiect-pilot (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:19)

    Vali [anonim]

    As propune mai intai, ca proiect-pilot, un organism de supraveghere si sanctionare a dlui Ghise si familiei lui. Pilotul asta sa dureze vreo 25 de ani. Dupa acest rastimp, doar elementele care se vor dovedi benefice sa fie implementate si presei.
  • +2 (4 voturi)    
    Ati uitat....Ha, ha, ha ! (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:27)

    Dan C. [anonim]

    Da destepti sunteti, mai baieti.... Nimeni nu vrea sa stie cine ii testeaza pe ...psihologi ! Daca vreti sa flati cine sunt cei din fruntea lor, veti avea ceva surprize... Credeti ca un turnator Secu ridica mingea la fileu ...oricui ?! . Ha, ha, ha !
  • +1 (3 voturi)    
    ghise de doi lei (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:46)

    arabela [anonim]

    asta-i tipul care urla ca nu mai are bani de inca o campanie ... mi-e greatza...
  • +2 (6 voturi)    
    L-am vazut pe Ghise (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:48)

    adrian88000 [utilizator]

    de mai multe ori in calitate de invitat. Se comporta ca un golan care intrerupea meru preopinentul . Iar in ceea ce priveste continutul frazelor sale, in general debita ineptii. Astept ca Ghise sa propuna si partea a doua a proiectului de lege in care sa sanctioneze exact aceasta speta de invitati ai televiziunilor. Apoi ma voi pronunta asupra actuale sale propuneri. Fara a doua parte prima propunere este incompleta .
    • -1 (3 voturi)    
      asa e (Marţi, 28 septembrie 2010, 23:14)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      parca ar fi din PDL. mi'e greata cand il vad.
  • -1 (3 voturi)    
    Dictatura ne paste! (Marţi, 28 septembrie 2010, 19:51)

    Dictatura ne paste! [anonim]

    de ce nu inventeaza nimeni o structura asemanatoare pe politicieni . sa-i verifice periodic un psiholog si poate sa le faca trimiteri si la psihiatri. libertatea presei unde mai este?
    isi vor pune la conducere o gasca de oameni de-ai lor (politicieni)care sa dicteze el are voie sa fie jurnalist el nu ! in care tara din europabmai exista asa ceva? dictatura ne paste ! vadim avea o vorba legata de politicienii din ziua de azi si de stadioane. din ce in ce mai mult tind sa-i dau dreptate ! dictatura ne paste!!!!!!
  • +1 (5 voturi)    
    :)))))) (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:02)

    Edy [anonim]

    Huuooo!
    Jos Basescu, dictachiorul care vrea sa puna botnita presei, sa subjuge tarisoara noastra scumpa, mai draga!
    Traiasca PNL ca ca el nu mai e!
  • +3 (7 voturi)    
    N-am reusit sa citesc tot... (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:03)

    Viorel D [anonim]

    Sunt subiectiv, recunosc. Am alergie la numele Ghise. Nu reusesc neam sa uit de perioada cand era primar de Brasov. Si de fiecare data cand vad publicat numele lui nu reusesc sa nu-mi repet ca nu inteleg cum de a ajuns parlamentar...
    In conluzie, avem ce meritam...
  • 0 (4 voturi)    
    Hmmmm... (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:12)

    IC Breteanu leberalul socialist [anonim]

    Oare ce vor spune televiziunile vuvuzela despre intentiile acestui schizoid paranoid pe nume Ghise??? Evident ca nimic! Daca Basescu ar fi declarat asa ceva... nici nu vreau sa-mi imaginez ce-ar fi fost pe aceste canale...
  • 0 (0 voturi)    
    Cine imparte parte-si face ! (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:25)

    sony [anonim]

    Libertatea de exprimare a fost castigata la revolutie si este garantate de constitutie. Voi vreti sa impuneti birocratie , metode de control si opresiune. Daca acum un jurnalist greseste el poate fi pedepsit de actuala constitutie DECi cui foloseste acest organism? Un pas catre DICTATURA !
    Cine imparte parte-si face ! Politicienii si-au dat imunitate iar la restu multa ...... !
  • 0 (2 voturi)    
    totusi, e un gest constructiv (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:34)

    Torontonianu [utilizator]

    Personal, consider laudabila initiativa lui Ghise, fiind singura actiune liberala (de care am auzit) care vrea sa rezolve "ceva": protectia individului impotriva infectiilor din presa.
    Evident, propunerea ar trebui analizata in detaliu, totusi, In afara de latratul lui Orban si discursul limitat si fara noima al lui Crin Antonescu, pare un gest constructiv. (Probabil de-aia se dezic de el liberalii).
  • 0 (4 voturi)    
    Ce comunist! (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:40)

    thont [anonim]

    Asta e mai comunist decat era cuplul Ceausescu. Vai de el PNL daca astffel de personaje apar la tv si propun legi. Sigur nu e de la PSD? :))
  • 0 (2 voturi)    
    of, of....... (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:47)

    ana [anonim]

    vai de PNL cu asemenea oameni, de fapt doctrina liberala a fost ingropata in momentul cand, pnl-ul si-a dat mana cu comunistii din psd !!! asa partid, asa membrii..........ghise arunte o gogorita in eter......nu ne miram, este specific lui !!! oare si-o fi rezolvat problema banilor, era vizibil afectat, sarmanul !!!
  • -1 (1 vot)    
    Curatenie in presa (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:49)

    Cain [utilizator]

    Acest personaj grotesc care este I. Ghise imi starneste senzatii viscerale, dar un lucru e clar: trebuie o curatenie generala in presa si asta foarte repede.
  • -1 (1 vot)    
    Program Comunistic Indirect (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:51)

    Comentarul Negru ********************************* [anonim]

    Ioan Ghise...esti Destept.
    Nu iti este rusine sa pui asa asa reguli?
    Daca as veni eu cu o idee care sa fie:
    Daca un Senator fumeaza in Casa lui Ceausescu nu mai are voie sa lucreze ca Senator timp de 3 luni si in puscarie timp de 10 luni.
    Daca un Senator este Comunist in ziua de astazi atunci sa fie exclus din politica Romana timp de 3 luni si ingropat apoi langa marmantul lui Ceausescu.


    De ce senatori si parlamentari romaniei sunt ciudati?
    De ce Senatori acestia nu-si vad mai bine de viata lor?
    De ce Romania nu lucreaza la multe proiecte mai realiste?
    De ce Romania nu se Trezeste?
  • +2 (4 voturi)    
    GHISE fost primar 8 ani la Brasov (Marţi, 28 septembrie 2010, 20:52)

    ghise [anonim]

    a adus orasul intr-un stadiu ca dupa bombardament, acum il vedeti la tv cat se lauda cat e el de necalificat, omul ar trebui bagat la inchisoare sau spitalul de nebuni
  • -2 (2 voturi)    
    pnl (Marţi, 28 septembrie 2010, 21:40)

    laurentiucat [utilizator]

    sunt simpatizant pnl dar ghise asta e un bou patentati.orice lege a presei e o forma de cenzura.codul civil e sufi.cine greseste, plateste dar nu cu meseria si nu cu libertatea.sper ca pnl sa nu mai crediteze genu asta de oameni la alegerile viitoare si am incredere in crin antonescu.
  • 0 (2 voturi)    
    Dezorientare intre postaci (Marţi, 28 septembrie 2010, 21:40)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    d-le Ghise!
    Da' se poate sa prduceti asa o dezorientare intre postaci si pe la angajatii trusturilor?
    Nu stiu saracii ce sa mai spuna.
    • -2 (2 voturi)    
      corect (Marţi, 28 septembrie 2010, 21:44)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      e asa de prost ...ca a incurcat toti prostii...!
  • +1 (1 vot)    
    Eu am fost azi la dezbaterea la care s-a anuntat (Marţi, 28 septembrie 2010, 23:14)

    Nicole [anonim]

    Eu am fost azi la dezbaterea despre presa, ca vulnerabilitate in strategia CSAT. Atunci s-a anuntat si depunerea acestei initiative. Judecand dupa cel care formuleaza (care nu parea domnul Ghise, dansul doar acredita cumva oficial demersul), tind sa nu dau crez acestei initiative (motiv pentru care am si facut trafic pe hotnews, altminteri nu accesam acest site). Judecand dupa grija voastra, voiam sa va spun sa stati linistiti. Acest proiect va avea multe "filtre" de strabatut si cred ca al nostru, al breslei, sa fie cel mai aspru.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru domnul ziarist Nicolae (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:18)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Nicole

      Cand va faceti curatenie in interiorul breslei? Sper ca recunoasteti faptul ca aveti si impostori care se dau drept ziaristi ( de fapt niste golani). Cand si cum veti scapa de ei?
  • 0 (2 voturi)    
    drepturi si libertati (Marţi, 28 septembrie 2010, 23:16)

    Dan [anonim]

    Stimate domnule Ghise,

    Initiativa dvs. reprezinta orice, dar nu o expresie a valorilor promovate de un partid liberal. Atat.
  • 0 (0 voturi)    
    oare cand... (Marţi, 28 septembrie 2010, 23:50)

    dorian gray [anonim]

    va propune cineva masuri similare si pt parlamentari?
  • -2 (2 voturi)    
    I-auzi? (Miercuri, 29 septembrie 2010, 3:45)

    mama omida [anonim]

    Cine-i maimutoiul asta sa ceara asa ceva?
    O latura si un reziduu...asta este! Du-te la oi mai ciobane...ti-ai dracu cu cine v-a votat!!!
  • +1 (1 vot)    
    faceti ceva, domnilor ziaristi cinstiti (Miercuri, 29 septembrie 2010, 11:52)

    radragos [anonim]

    Nu imi place deloc Ghise. Ca primar, a fost un dezastru pentru Brasov, ca parlamentar doar o trompeta pe la televiziuni. Initiativa lui insa, spune ceva: "daca voi, ziaristii, nu sunteti in stare sa va faceti propriile reguli si sa le si respectati...va facem noi niste reguli". Sunt necesare reguli? Da. Trebuie respectate? Absolut.
    Aerul irespirabil in Romania este datorat in mare mare parte presei. Pentru ca 99% scriu la comanda iar presa de informatie pura si comentarii echilibrate mai gasesti doar pe...hotnews. Putem lasa asta sa continue? Putem lasa ziaristi sa isi bata joc de oameni fara ca sa raspunda cu absolut nimic? Putem accepta dezinformarea ca... informatie obiectiva?
    DE CE nu fac nimic cei din presa? N-au facut nimic nici la dezvalurile ref la "lotul" Gazeta de Cluj, nici la sugativele de publicitate de la fostul "Adevarul" (CTP, Ursu, Munteanu, Chireac, etc). Nici la gasca de santajisti SRS, Chireac, Razvan Dumitrescu. Iar astia sunt doar cei mai tampiti care se desconspira din cauza de ego exacerbat.
    Eu nu ma mai uit la tv din ianuarie, si nu mai citesc ziare. Citesc doar Hotnews. Am descoperit ca lumea in care traiesc e normala are problemele dar si bucuriile ei, am descoperit ca traiesc cel putin la fel de bine ca in 2008 si ii dipretuiesc profund pe acesti indivizi care isterizeaza lumea. Faceti ceva, domnilor ziaristi cinstiti, cu breasla aceasta si nimeni nu va mai propune nimic in plus.
  • +1 (1 vot)    
    Basescu umilit (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:05)

    Radu [anonim]

    "Dictatorul" Basescu, cel atat de criticat pentru introducerea in celebra strategie a unor prevederi legate de presa, zace umilit intr-un colt - liberalii i-au dat clasa prin maretzul Ghise, neobositul luptator contra dictaturii ...
    Glumesc, dar daca pe Basescu l-a facut presa in fel si chip pentru chestia cu strategia, care oricum prevede doar directii de actiune, nu actiuni concrete, ma mira lipsa de reactie (prin comparatie, reactia in acest caz tinde spre zero)fata de aparitia acustui proiect concret, formulat si articulat, caruia nu ii mai lipseste decat parcurgerea etapelor legislative pentru a deveni lege.
  • +1 (1 vot)    
    Dar lui cine ii face examen psihiatric ? (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:26)

    Bogdan [anonim]

    Un informator al securitatii (dovedit !!) vrea sa reglementeze presa. Probabil asa a primit ordin de la un infractor dovedit dar necondamnat Patriciu. Lor cine le face un consult psihiatric. Cel mai bine le-ar prinde unul inaintea incarcerarii. Pe care o merita din plin.
  • 0 (0 voturi)    
    ghishe e suparat (Miercuri, 29 septembrie 2010, 13:44)

    panfil flecaru [anonim]

    ca'l dadura'n public de turnator.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by