Publicatiile din Bulgaria - obligate sa declare identitatea proprietarilor lor reali

de V.O.     HotNews.ro
Joi, 21 octombrie 2010, 16:17 Economie | Media & Publicitate

Parlamentul bulgar a adoptat, joi, un proiect de lege menit sa creasca transparenta in domeniul proprietatii de media, potrivit Novinite.com. Potrivit amendamentelor la acest proiect, fiecare publicatie tiparita trebuie sa anunte, in primul numar al unui an calendaristic, informatii complete despre proprietarii sai.

Totodata, fiecare editor de presa trebuie sa depuna la Ministerul Culturii de la Sofia o declaratie privind adevaratii sai proprietari, declaratiile astfel colectate urmand sa fie publicate pe website-ul ministerului. Cei care nu respecta aceste reguli risca amenzi de cateva mii de leva, iar banii colectati vor fi varsati la bugetele locale.

Propunerile de modificare a proiectului de lege in sensul transparentizarii proprietatii de presa au fost inaintate in urma cu jumatate de an de premierul Boiko Borisov. El a raspuns, astfel, cererilor Uniunii Editorilor de Presa din Bulgaria, care a avertizat ca lipsa de claritate privind proprietarii si finantarea media din tara submineaza piata presei.

Sursa citata atrage atentia ca pe piata bulgara exista o situatie de cvasi-monopol, dupa ce un nou grup media condus de fosta sefa a loteriei de stat din Bulgaria, Irena Krasteva, s-a extins rapid printr-o serie de achizitii in ultimii trei ani. In prezent, grupul respectiv detine postul BBT TV, publicatiile Weekend, Monitor, Telegraf, Politika si ziarele locale Borba si Maritsa - cele mai multe cumparate in 2007 - precum si postul TV7 si ziarul Expres, cumparate in 2008. Novinite scrie ca acelasi grup se intereseaza, in prezent, de achizitia ziarelor cu cel mai mare tiraj din Bulgaria, Trud si 24 Chasa.

Anul trecut, procurorii bulgari au declansat o investigatie asupra provenientei banilor folositi de Krasteva in achizitiile sale pe piata presei. Anchetatorii au ajuns la concluzia ca acesti bani nu au fost obtinuti pe cai ilegale, dar nu au specificat felul cum au fost obtinuti, dupa cum nota, atunci Novinite.com.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

288 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă