Intalnirile Media&Advertising

Video Update: Ministerul Turismului beneficiaza de consultanta gratuita de la Facebook. Luminita Kohalmi: Cei de la Facebook ne ofera gratuit training si strategie pe new media

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 4 noiembrie 2010, 14:08 Economie | Media & Publicitate

Retelele sociale sunt folosite tot mai des de companii in comunicarea comerciala. Autoritatile publice din Romania incep la randul lor sa apeleze la acest instrument: la un an dupa ce Ministerul de Interne isi lansa cu fanfara propria identitate pe Facebook, Twitter si Youtube, saptamana aceasta Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a anuntat ca merge mai departe, printr-o campanie pe Facebook pentru promovarea turismului romanesc. Bogdana Butnar- Headvertising si Luminita Kohalmi, consilierul ministrului Elena Udrea, au discutat online cu cititorii despre avantajele si riscurile dialogului direct cu publicul, pe care autoritatile incearca sa-l infiripe in social media.

Fragmente din inregistrarea realizata in studioul HotNews.ro:


Luminita Kohalmi: Vorbim despre o campanie de comunicare al carei scop este promovarea Romaniei ca destinatie turistica, nu promovare a Ministerului Turismului sau a politicilor guvernamentale

L.K.: Am plecat de la recomandarile specialistilor spanioli care au elaborat brand-ul turistic national, recomandari care ne indeamna catre new media

L.K..: Obiectivul Ministerului este cresterea numarului de turisti, iar propunerea venita din partea Facebook este greu sa o refuzi.

Bogdana Butnar: Mie mi se pare o idee interesanta, dar social media nu inseamna doar Facebook

L.K.: Promovarea turismului romanesc nu se va face doar pe Facebook. Va exista promovare pe motoarele de cautare, pe site-urile specializate etc.

L.K.: 28% dintre britanici isi cauta informatii despre urmatoarea destinatie pe internet, pe retelele de socializare, pe site-urile specializate

B.B.: Recomandarea nu e tot una cu promovarea. Recomandarea vine de la cineva care a calatorit in acel loc, nu e acelasi lucru atunci cand vine Ministerul si zice "e misto, vino!"

B.B.: In media traditionale mesajul iti era pasat si il luai ca atare, in soacial media ai posibilitatea sa mai afli informatii si de la altii

L.K.: Turcia are pentru publicitatea turismului in new media, in anul 2011 un buget de 42 de milioane de euro, ori tot bugetul nostru pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica, pentru urmatorii trei ani este de 75 de milioane de euro.

L.K.: problema cu brandul de tara s-a lamurit

L.K.: Cu cei de la Facebook am hotarat, pana in acest moment, training gratuit pentru reprezentantii ministerului si ai industriei in ceea ce priveste folosirea instrumentelor pe care mi le pun la dispozitie. Am stabilit sa lucram impreuna la o strategie pe new media, o strategie canalizata pe rezulate

L.K.: Nu avem exlusivitate cu cei de la Facebook, asa ca asteptam si alte oferte

Urmariti integral materialul video:




Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Pop Popescu

    singurele momente in care autoritatile mi se adreseaza sunt cand primesc notificari de la fisc sa-mi platesc taxele sau cand gasesc Gazeta lui Piedone la intrarea in scara. de cate ori intreb personal vreo functionara in legatura cu ceva, ma dau cu capul de taraba pana primesc un raspuns clar, daca il primesc. intrebarile mele: ce-mi garanteaza mie ca nu-mi irosesc cinci minute din viata daca ma bag in seama cu functionarii sau piarii lor? ce as putea sa zic despre ce fac oficialitatile cand, pe twitter, Internele (@maigov) au doar 100 de followeri si nu fac decat sa dea linkuri la comunicatele lor, si aia doar din cand in cand?

    • Luminita Kohalmi

      Domnule Pop Popescu,
      Inteleg ingrijorarea pe care o exprimati vis a vis de modul in care institutiile comunica si regret ca nu am reusit pana acum sa gasim un canal prin care Ministerul dezvoltarii Regeionale si Turismului sa va comunice programe care v-ar interesa si care, de exemplu, v-ar ajuta sa economisiti bani, cum ar fi programul de reabilitare termica cu credit garantat de stat si dobanda subventionata. In privinta subiectului nostru de discutie de astazi, nu este vorba de comunicarea ministerului pe programe guvernamentale, ci de comunicarea avantajelor competitive ale turismului romanesc in vederea cresterii circulatiei turistice in Romania.

    • Bogdana Butnar

      de acord. nu inteleg nici eu de ce se bate palma cu facebook ca sa ii invete pe oamenii de la minister cum sa faca relatii publice in retele sociale. iar problema cu linkuri la comunicate se va petrece [peste tot atata vreme cat lucrurile astea - intrarile in diverse medii la moda, se fac pentru ca e la moda sau ptr ca cineva de la minister vrea sa se bage in seama cu niste oameni despre care s-au facut filme.

  • AdiD

    Pentru a promova pe net turismul romanesc, tinta fiind strainii, nu e mai intai nevoie sa fie suficiente resurse in limbi straine, credibile, catre care sa trimita campania ministerului? Ma refer la site-uri de hoteluri, pensiuni, programe, statiuni, toate in EN/DE/FR/HU etc, nu doar pe ici pe colo cum sunt acum. Iar acum cm multe siteuri tursitice - din alea foarte putine - care au info in limbi straine nu se adreseaza publicului care cauta "altceva", "cai nebatute", pe care ii vizeaza Ministerul din cat tin minte eu, ci se adreseaza in general firoscosilor care vor sa dea o avere sa stea in lux intr-o coliba prin satele unde umbla printul charles. Ce poti sa comunici pe facebook daca singurele locuri de incredere pe care le au masele largi ca sursa de informare "de incredere" sunt tot tripadvisors & co?

  • Întrebarea nr. 3 Dragos Chiriac

    Intrebari pentru ambii invitati.
    1. Credeti ca - in cazul in care ar exista o lege a microregiunilor turistice si s-ar infiinta astfel de asociatii - MDRT ar sprijini cu fonduri microregiuni turistice (formate din comunitati locale asociate) pentru ca aceste microregiuni turistice sa beneficieze de publicitate pe retele de socializare?
    In acest moment exista astfel de microregiuni turistice, dar sunt infiintate pe baza Legii Asociatiilor si Fundatiilor, cu completarile ulterioare.
    2. Credeti ca este oportuna realizarea unei campanii de promovare a tarii - in ansamblul ei - pe retele de socializare, in detrimentul realizarii unor campanii de promovare a unor microregiuni turistice? Realizarea unui brand de tara si a unei promovari a tarii in ansamblul ei nu arata - in detaliu - obiectivele turistice din diverse zone. Astfel, turistul nu are contact cu informatiile clare despre obiectivele de interes turistic.
    ////

    Cu stima,
    Dragos Chiriac(editat de HotNews.ro)

    • Luminita Kohalmi

      Niciun efort de promovare a turismului nu poate avea rezultatele dorite fara o buna colaborare intre autoritati centrale, locale, organizatii neguvernamentale, actori din industrie. O campanie de promovare a Romaniei ca destinatie turistica nu poate fi realizata in detrimentul unor microregiuni, ci trebuie sa fie complementara si simultana cu campaniile locale sau regionale. Prin noua lege a turismului promovata de minister, va lua fiinta Organizatia Nationala de Promovare a Turismului, din board-ul careia vor face parte nu doar ministerul, ci si ong-uri de promovare si actori din industrie. Organizatia va decide singura cum cheltuieste banii pe care ii are la dispozitie pentru promovarea turismului, o parte din veniturile organizatiei provenind chiar de la bugetul de stat.

  • Întrebarea nr. 4 ciufulici

    Pt dna Kohalmi:
    1. Care este timeline-ul pentru pregatirea si inceperea campaniei si de unde vor proveni resursele financiare pentru aceasta campanie - din banii rezervati pentru campania media de promovare a brandului turistic romanesc sau din alte resurse?

    Pt. dna Butnar:
    2. Care sunt principalele dvs sfaturi (3, sa spunem) pentru ministerul turismului, ca institutie de stat, birocratica, pentru ca aceasta sa faca ceva coerent si masurabil ca efect si sa nu se rezume la a bifa inca niste patratzele pe foaia de planificare?

    Multumesc

    • Bogdana Butnar

      1. sa faca o analiza a situatiei existente pe retele sociale pentru ca eu m-am pacalit ieri, facand minimal research, cu o pagina care pare a fi a Romaniei si nu e unde troneaza majestic o poza a dnel Udrea. e bine sa stie cam cu ce se vor confrunta inainte sa faca ceva
      2. sa angajeze o firma de PR specializata in crisis management :D
      3. sa creeze intern un departament de social media management care sa aiba ca unic obiectiv monitorizarea si interactiunea in retele 24 din 24

    • Luminita Kohalmi

      Am convenit cu Facebook sa elaboram impreuna, pana la sfarsitul anului, pornind de la studiile efectuate pentru brand, o strategie de promovare a Romaniei ca destinatie turistica in new media. Campania in new media ar putea incepe efectiv in primavara lui 2011. Banii de promovare in new media sunt bani europeni, bani pe care UE ii da Romaniei tocmai si doar pentru acest scop.

  • Întrebarea nr. 5 mec

    Aveti vreun exemplu notabil in Romania in care o institutie publica sa arate ca a inteles ce inseamna prezenta in social media? Aveti exemple in acest sens din tari din jur, altele decat tarile dezvoltate din vest sau din rusia? Cum evaluati ce fac pe facebook state precum spania?

    • Bogdana Butnar

      Notabil nu am. probabil pentru ca nu exista nici un exemplu NOTABIL unde o tara a folosit orice alte medii de comunicare intr-un mod exceptional. sunt tari care folosesc eficient aceste medii de comunicare cum ar fi Austria sau Spania, dar varfuri de creativitate n-am observat.

  • Întrebarea nr. 6 adrian constantin

    toata aprecierea mea pentru intentia de a face ceva online. dar nu se poate in cazul de fata sa nu fiu "roman" neincredezator ca o sa iasa ceva. cum comentati:
    a) ca au fost alesi facebook sa ii educe pe oamenii din minister ce sa faca si cum sa faca, adica asa de la corporate la corporate, cu optiunile cele mai avansate - in loc sa fie ales oameni care cu asta se ocupa, sa inteleaga ce se intampla acum pe net si pentru care conteaza in primul rand eficienta
    b) ca MDRT si FB vorbesc deja de "campanii" inainte sa existe macar o prezenta basic ale mdrt in discutiile online cu exceptia blogului de ministru si a comunicatelor de pe mail?
    c) ca identitatea de brand de turism romanesc a fost lansata de mai multe luni, dar nu a fost sustinuta practic prin nimic de atunci, desi oameni care stiau despre ce e vorba au spus imediat ca degeaba fac un lucru bun daca nu e sustinut prin campanii de promovare?

    • Bogdana Butnar

      asta ma intreb si eu. in cel mai bun caz FB poate sa ii invete cum sa manipuleze diversele aplicatii ale platformei, sa le ofere date despre utilizatorii paginilor etc. cred ca performanta in retele sociale vine dintr-o buna intelegere a relatiilor publice si a media managementului nu din buna colaborare cu creatorii platformei. cat despre saritul direct la FB inainte sa incerce caile mai batute ale altor medii, asta e specific romanesc. la noi trendul bate eficienta. cineva la minister stie ca e cool pe fb si si-a facut pagina si ca sunt milioane de oameni acolo. asta e un argument. evident un argument ar fi si ca sunt mai multe milioane care se uita la televizor dar nu mai e trendy sa faci ceva pe TV. ultimamente nu e o idee proasta deloc. ce trebuie sa intelegem este ca nu prezenta pe facebook e strategia cu S a ministerului. probabil e doar o mica parte din strategie.

  • Întrebarea nr. 7 stan v.

    Cum se masoara in general efectul unei campanii in social media (awareness, vanzare, turisti in romania etc)?

    In cat timp si cum credeti ca ar putea fi masurata eficienta faptului ca o companie sau institutie este prezenta constant si activ in socmed?

    exista resurse in institutiile publice romanesti pentru a face ce trebuie conform raspunsurilor de mai sus?

    • Bogdana Butnar

      incerc sa raspund fara prea multe detalii. in functie de ce se face TOT se poate masura in social media. important este sa iti stabilesti obiective. in cazul ministerului este vorba despre turisti care au facut rezervari la pensiuni, din cate am inteles. aici, primitiv asa cum e, exemplul dnei ministru e corect. da omul click si noi stim ca a venit din siteul x. problema e ca social media nu este in principal despre obtinut clickuri. este mai ales despre word of mouth, likeability (va rog sa imi scuzati barbarismele dar scriu repede) si astea se masoara putin mai complicat cu econometrie. daca exista persoane in minister care sa faca asta? ma indoiesc.

  • Întrebarea nr. 8 boshimanul branduit

    ce mai exact poate ministerul sa spuna pe facebook despre brandul de turism/turismul romanesc?

    • Luminita Kohalmi

      Putem sa promovam cele 6 produse turistice cu care Romania este competitiva pe plan international (circuitele culturale, turismul in natura, turismul rural, city break, turismul de aventura si turismul balnear) sau putem sa punem in valoare avantajele competitive ale Romaniei ( natura si peisajele neatinse, unicitatea patrimoniului cultural si autenticitatea culturiii si a stilului de viata).

  • Întrebarea nr. 9 ddt

    OK, un minister vrea o campanie pe facebook. Presupunem ca nu vrea bannere, vrea ceva mai carnos.

    Isi lasa acel minister mesajul sa fie intors pe toate fetele de useri?

    E dispus ministerul sa se arda cu "zgomot" de la useri romani, cand campania e targetata pe straini?

    In cazul ministerului de fata, isi permite el ca discutia sa fie abuzata cu povesti cu straineza care traieste printre gunoaiele clujului, cu turisti tepuiti, cu strazi rupte intr-o tara fara autobahn?

    o zi buna

    • Bogdana Butnar

      citesc si eu cu interes raspunsul ministerului la chestiunea asta. personal, as zice ca nu prea ;D

  • Întrebarea nr. 10 mihai

    Buna,

    Bogdana, ce parere ai de @maigov si facebook/maigov-interne?

    O a doua intrebare (trei, de fapt, dar o singura idee): Dintre campaniile comerciale de la noi facute (si) pe fb, ti-a placut vreuna tare de tot? Te-a enervat vreuna tare de tot? De ce?

    • Bogdana Butnar

      Salut,
      m-am uitat putintel pe cele sugerate de tine. mi se pare trist rau de tot. limbaj de lemn, sanse minime de indexare in motoare de cautare [cine cauta Poseidon 200???]. pare mai degraba un depozitar de comunicate de presa. eu l-as folosi ca sa dau informatii utile despre chestiuni care ne "doare". cand si unde sunt manifestatii, chestiuni legate de siguranta publica. IN san francisco, sa caut pe net sa vezi, s-a facut un site care foloseste api de la google maps ca sa mapeze huburile de infractiuni pe cartiere. este incredibil!
      la noi pe facebook mi-a placut cel mai mult actiunea de promovare a luptei impotriva cancerului la san cand fetele si-au dezvaluit culoarea sutienului in statusuri :D

  • Întrebarea nr. 11 alina b

    1. Spuneti-mi va rog care sunt principalele avantaje ale promovarii prin social media?
    2. Ce aduce in plus acest tip de promovare fata de promovarea clasica online?
    3. Personal, cred ca promovarea prin Facebook aduce cu sine o serie de riscuri, pe care nu orice companie/institutie le poate tine sub control. De exemplu, cum te poti proteja impotriva concurentei care isi poate face un cont si poate intra periodic sa posteze diferite acuzatii la adresa companiei tale? Este adevarat ca astfel de mesaje pot fi sterse, insa in momentul in care ele apar si starnesc o discutie, nu iti permiti sa le stergi.
    Mai mult, nu intotdeauna poti iesi cu "fata curata" dintr-o astfel de situatie. Din acest punct de vedere, multe comapnii hotarasc sa renunte la Social Media. Credeti ca aceasta este cea mai buna varianta sau imi puteti sugera o solutie pentru o companie, care se confrunta cu o astfel de problema, insa nu are un buget pentru consultanta in Social Media.
    Multumesc pentru raspuns!

    • Bogdana Butnar

      avantajele sunt multiple; in primul rand comunicarea este bidirectionala si poti primi instantaneu feedback si poti evalua foarte usor efectele calitative ale prestatiei tale. apropierea in social media, daca iti iese, este una mult mai personala si mai directa, ceea ce orice brand isi doreste. social media te mai ajuta si prin atributul de recomandare - daca te uiti pe cercetari o sa vezi ca "recomandarile" de la prieteni sunt prima motivatie de cumparare sau utilizare. in social media poti obtine cel mai usor aceste recomandari. asta nu se poate obtine cu bannere. pe de alta parte eu nu sustin social media peste alte medii. adica nu as taia bugetul de SEM ca sa fac pagina pe FB. nu trebuie sa gandim extremist, facem doar retele sociale si gata. retelele sociale sunt importante ptr ca iti permit viralizarea aproape instanta a oricarui continut ok dar nu inlocuiesc alte metode de comunicare.
      cea mai mare provocare mi se pare mie, asa cum bine spui tu, sa faci fata crizelor de social media si sa poti sa gestionezi opiniile direct si sincer exprimate de catre ceilalti membrii din retea. insa, si aici probabil ca sunt p[utin naiva, cred ca cu putin bun simt se rezolva si asta. nu e nevoie in prima instanta de un consilier ca sa faci o pagina de FB. cat despre genul de atac despre care imi povestiti cred ca se pot face diverse lucruri: sa stergeti de fiecare data cand apar aceste comentarii, sa contracarati de fiecare data cu un raspuns ferm si sincer, sa trimiteti notificari catre prietenii din retea anuntandu-i ca exista acest cont troll, sa postati pe wall aceste avertizari si daca se poate, sa demonstrati cu un video, text ca acuzatiile sunt nefondate. in cazuri extreme exista butonul de block care va permite sa notificati adminii FB de existenta unui cont troll care ar trebui banat.

  • Întrebarea nr. 12 spanish girl

    Dna Butnar, poate fi facuta o campanie in retele sociale fara sustinere media care sa-i directioneze pe cat mai multi oameni spre online?

    Dna Kohalmi, cum va fi aliniata campania pe fbook la campania media de sustinere a brandului turistic pe care ministerul o tot promite, dar nu o vad decat pe timbre postale? Acea campanie cand va incepe?

    • Bogdana Butnar

      salutare spanish girl. nu prea inteleg intrebarea ta. cum adica sa directioneze cat mai multi oameni catre online? online poti aduce folosind medii online numai pe oamenii care sunt online si mai putin, dar se poate si asta, pe cei care nu sunt prin intermediul celor care au auzit si povestesc despre asta. daca ma intrebi, sincer, in Romania functioneaza mai ales premiile. da veste ca orice cont care se imprieteneste cu tine intra in concurs si poate castiga ceva si o sa aduci oameni.









2948 vizualizari

  • functionari sociali? (Joi, 4 noiembrie 2010, 15:13)

    Pop Popescu [anonim]

    singurele momente in care autoritatile mi se adreseaza sunt cand primesc notificari de la fisc sa-mi platesc taxele sau cand gasesc Gazeta lui Piedone la intrarea in scara. de cate ori intreb personal vreo functionara in legatura cu ceva, ma dau cu capul de taraba pana primesc un raspuns clar, daca il primesc. intrebarile mele: ce-mi garanteaza mie ca nu-mi irosesc cinci minute din viata daca ma bag in seama cu functionarii sau piarii lor? ce as putea sa zic despre ce fac oficialitatile cand, pe twitter, Internele (@maigov) au doar 100 de followeri si nu fac decat sa dea linkuri la comunicatele lor, si aia doar din cand in cand?
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 11:59)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pop Popescu

      Domnule Pop Popescu,
      Inteleg ingrijorarea pe care o exprimati vis a vis de modul in care institutiile comunica si regret ca nu am reusit pana acum sa gasim un canal prin care Ministerul dezvoltarii Regeionale si Turismului sa va comunice programe care v-ar interesa si care, de exemplu, v-ar ajuta sa economisiti bani, cum ar fi programul de reabilitare termica cu credit garantat de stat si dobanda subventionata. In privinta subiectului nostru de discutie de astazi, nu este vorba de comunicarea ministerului pe programe guvernamentale, ci de comunicarea avantajelor competitive ale turismului romanesc in vederea cresterii circulatiei turistice in Romania.
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:04)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pop Popescu

      de acord. nu inteleg nici eu de ce se bate palma cu facebook ca sa ii invete pe oamenii de la minister cum sa faca relatii publice in retele sociale. iar problema cu linkuri la comunicate se va petrece [peste tot atata vreme cat lucrurile astea - intrarile in diverse medii la moda, se fac pentru ca e la moda sau ptr ca cineva de la minister vrea sa se bage in seama cu niste oameni despre care s-au facut filme.
  • suport de campanie (Joi, 4 noiembrie 2010, 16:34)

    AdiD [anonim]

    Pentru a promova pe net turismul romanesc, tinta fiind strainii, nu e mai intai nevoie sa fie suficiente resurse in limbi straine, credibile, catre care sa trimita campania ministerului? Ma refer la site-uri de hoteluri, pensiuni, programe, statiuni, toate in EN/DE/FR/HU etc, nu doar pe ici pe colo cum sunt acum. Iar acum cm multe siteuri tursitice - din alea foarte putine - care au info in limbi straine nu se adreseaza publicului care cauta "altceva", "cai nebatute", pe care ii vizeaza Ministerul din cat tin minte eu, ci se adreseaza in general firoscosilor care vor sa dea o avere sa stea in lux intr-o coliba prin satele unde umbla printul charles. Ce poti sa comunici pe facebook daca singurele locuri de incredere pe care le au masele largi ca sursa de informare "de incredere" sunt tot tripadvisors & co?
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:02)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui AdiD

      salutare. complet de acord cu tine. pe de alta parte nu e treaba ministerului sa face siteuri pensiunilor. treaba lui ar fi sa functioneze ca un fel de agregator de informatie si atunci logic ar fi ca pagina lor, daca asta urmeaza sa faca, sa fie un fel de mini locatie de oferte. cat despre cat se potriveste initiativa asta cu pozitionarea pe care a livrat-o firma spaniola, eu zic ca am trecut de mult peste genul asta de detalii. e la moda sa faci treaba in retele sociale, se face si asta si la minister. nu cred ca exista o strategie in spate in afara de observatia simplista dar corecta ca sunt multi oameni pe facebook si putem sa ii anuntam ca exista pensiuni in Romania.
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:05)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui AdiD

      Sunt de acord cu observatiile dumneavoastra legate de slaba prezentare pe internet a destinatiilor si ofertelor turistice romanesti. Tocmai pentru acest motiv, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a convenit cu Facebook asupra unor sesiuni gratuite de training pentru angajatii ministerului si pentru operatorii din turism. Suntem la inceput de drum, si ministerul, si administratiile locale, si operatorii din turism mai au un drum lung de parcurs pentru a deveni eficienti in comunicare si promovare in new media.
  • Microregiuni turistice (Joi, 4 noiembrie 2010, 17:05)

    Dragos Chiriac [anonim]

    Intrebari pentru ambii invitati.
    1. Credeti ca - in cazul in care ar exista o lege a microregiunilor turistice si s-ar infiinta astfel de asociatii - MDRT ar sprijini cu fonduri microregiuni turistice (formate din comunitati locale asociate) pentru ca aceste microregiuni turistice sa beneficieze de publicitate pe retele de socializare?
    In acest moment exista astfel de microregiuni turistice, dar sunt infiintate pe baza Legii Asociatiilor si Fundatiilor, cu completarile ulterioare.
    2. Credeti ca este oportuna realizarea unei campanii de promovare a tarii - in ansamblul ei - pe retele de socializare, in detrimentul realizarii unor campanii de promovare a unor microregiuni turistice? Realizarea unui brand de tara si a unei promovari a tarii in ansamblul ei nu arata - in detaliu - obiectivele turistice din diverse zone. Astfel, turistul nu are contact cu informatiile clare despre obiectivele de interes turistic.
    ////

    Cu stima,
    Dragos Chiriac(editat de HotNews.ro)
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:11)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos Chiriac

      Niciun efort de promovare a turismului nu poate avea rezultatele dorite fara o buna colaborare intre autoritati centrale, locale, organizatii neguvernamentale, actori din industrie. O campanie de promovare a Romaniei ca destinatie turistica nu poate fi realizata in detrimentul unor microregiuni, ci trebuie sa fie complementara si simultana cu campaniile locale sau regionale. Prin noua lege a turismului promovata de minister, va lua fiinta Organizatia Nationala de Promovare a Turismului, din board-ul careia vor face parte nu doar ministerul, ci si ong-uri de promovare si actori din industrie. Organizatia va decide singura cum cheltuieste banii pe care ii are la dispozitie pentru promovarea turismului, o parte din veniturile organizatiei provenind chiar de la bugetul de stat.
  • doua intrebari (Joi, 4 noiembrie 2010, 17:13)

    ciufulici [anonim]

    Pt dna Kohalmi:
    1. Care este timeline-ul pentru pregatirea si inceperea campaniei si de unde vor proveni resursele financiare pentru aceasta campanie - din banii rezervati pentru campania media de promovare a brandului turistic romanesc sau din alte resurse?

    Pt. dna Butnar:
    2. Care sunt principalele dvs sfaturi (3, sa spunem) pentru ministerul turismului, ca institutie de stat, birocratica, pentru ca aceasta sa faca ceva coerent si masurabil ca efect si sa nu se rezume la a bifa inca niste patratzele pe foaia de planificare?

    Multumesc
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:07)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui ciufulici

      1. sa faca o analiza a situatiei existente pe retele sociale pentru ca eu m-am pacalit ieri, facand minimal research, cu o pagina care pare a fi a Romaniei si nu e unde troneaza majestic o poza a dnel Udrea. e bine sa stie cam cu ce se vor confrunta inainte sa faca ceva
      2. sa angajeze o firma de PR specializata in crisis management :D
      3. sa creeze intern un departament de social media management care sa aiba ca unic obiectiv monitorizarea si interactiunea in retele 24 din 24
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:14)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui ciufulici

      Am convenit cu Facebook sa elaboram impreuna, pana la sfarsitul anului, pornind de la studiile efectuate pentru brand, o strategie de promovare a Romaniei ca destinatie turistica in new media. Campania in new media ar putea incepe efectiv in primavara lui 2011. Banii de promovare in new media sunt bani europeni, bani pe care UE ii da Romaniei tocmai si doar pentru acest scop.
  • Pt. Bogdana Butnar (Joi, 4 noiembrie 2010, 17:22)

    mec [anonim]

    Aveti vreun exemplu notabil in Romania in care o institutie publica sa arate ca a inteles ce inseamna prezenta in social media? Aveti exemple in acest sens din tari din jur, altele decat tarile dezvoltate din vest sau din rusia? Cum evaluati ce fac pe facebook state precum spania?
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:08)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui mec

      Notabil nu am. probabil pentru ca nu exista nici un exemplu NOTABIL unde o tara a folosit orice alte medii de comunicare intr-un mod exceptional. sunt tari care folosesc eficient aceste medii de comunicare cum ar fi Austria sau Spania, dar varfuri de creativitate n-am observat.
  • subject (Vineri, 5 noiembrie 2010, 0:10)

    adrian constantin [anonim]

    toata aprecierea mea pentru intentia de a face ceva online. dar nu se poate in cazul de fata sa nu fiu "roman" neincredezator ca o sa iasa ceva. cum comentati:
    a) ca au fost alesi facebook sa ii educe pe oamenii din minister ce sa faca si cum sa faca, adica asa de la corporate la corporate, cu optiunile cele mai avansate - in loc sa fie ales oameni care cu asta se ocupa, sa inteleaga ce se intampla acum pe net si pentru care conteaza in primul rand eficienta
    b) ca MDRT si FB vorbesc deja de "campanii" inainte sa existe macar o prezenta basic ale mdrt in discutiile online cu exceptia blogului de ministru si a comunicatelor de pe mail?
    c) ca identitatea de brand de turism romanesc a fost lansata de mai multe luni, dar nu a fost sustinuta practic prin nimic de atunci, desi oameni care stiau despre ce e vorba au spus imediat ca degeaba fac un lucru bun daca nu e sustinut prin campanii de promovare?
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:12)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian constantin

      asta ma intreb si eu. in cel mai bun caz FB poate sa ii invete cum sa manipuleze diversele aplicatii ale platformei, sa le ofere date despre utilizatorii paginilor etc. cred ca performanta in retele sociale vine dintr-o buna intelegere a relatiilor publice si a media managementului nu din buna colaborare cu creatorii platformei. cat despre saritul direct la FB inainte sa incerce caile mai batute ale altor medii, asta e specific romanesc. la noi trendul bate eficienta. cineva la minister stie ca e cool pe fb si si-a facut pagina si ca sunt milioane de oameni acolo. asta e un argument. evident un argument ar fi si ca sunt mai multe milioane care se uita la televizor dar nu mai e trendy sa faci ceva pe TV. ultimamente nu e o idee proasta deloc. ce trebuie sa intelegem este ca nu prezenta pe facebook e strategia cu S a ministerului. probabil e doar o mica parte din strategie.
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:21)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian constantin

      Multumesc pentru intrebari.
      a) Oferta de training a Facebook e, in opinia noastra, bine venita, dar nu excludem si alte colaborari pe aceasta tema. Nu avem nicio intelegere de exclusivitate cu Facebook. Daca ati fi fost in locul nostru, ati fi spus ca nu va intereseaza asa ceva?
      b) Orice drum are un inceput, iar noi ne gasim la linia de start. Colaborarea cu Facebook nu vizeaza comunicarea pe programele institutionale, nu veti vedea pe retele sociale comunicate ale ministerului de promovare turistica. E vorba de campanii orientate spre rezultate care sa creasca nr. de turisti din Romania.
      c) Avem o identitate de brand turistic national si acum elaboram strategia de promovare a turismului sub aceasta identitate.
  • simpla prezenta sau campanie? (Vineri, 5 noiembrie 2010, 8:51)

    doipedoi [anonim]

    Buna ziua.

    Ce se vrea cu aceasta campanie a ministerului - ca vor avea o identitate pe faceb si eventual in alte retele ca sa vada ce zic oamenii si sa raspunda? sau vreo treaba cum a facut recent rom, sa anime targetul cateva saptamani acum si inca niste saptamani dupa juma de an, dupa care aia e? specialistii spanioli au recomandat doar facebook sau si altele, sa fie asa, o chestie unitara, si cu u2be si cu twit si cu siteurile specializate de turism?

    Multumesc
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:25)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui doipedoi

      Avem o recomandare clara a specialistilor spanioli care au elaborat brand-ul pentru folosirea new media. Ne dorim o campanie orientata pe rezultate, in sensul masurarii cu precizie a numarului de turisti care aleg sa isi petreaca vacanta in Romania pornind de la promovarea nostra in new media. Campania va dura cel putin 3 ani.
  • intrebarile mele (Vineri, 5 noiembrie 2010, 9:00)

    stan v. [anonim]

    Cum se masoara in general efectul unei campanii in social media (awareness, vanzare, turisti in romania etc)?

    In cat timp si cum credeti ca ar putea fi masurata eficienta faptului ca o companie sau institutie este prezenta constant si activ in socmed?

    exista resurse in institutiile publice romanesti pentru a face ce trebuie conform raspunsurilor de mai sus?
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:15)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui stan v.

      incerc sa raspund fara prea multe detalii. in functie de ce se face TOT se poate masura in social media. important este sa iti stabilesti obiective. in cazul ministerului este vorba despre turisti care au facut rezervari la pensiuni, din cate am inteles. aici, primitiv asa cum e, exemplul dnei ministru e corect. da omul click si noi stim ca a venit din siteul x. problema e ca social media nu este in principal despre obtinut clickuri. este mai ales despre word of mouth, likeability (va rog sa imi scuzati barbarismele dar scriu repede) si astea se masoara putin mai complicat cu econometrie. daca exista persoane in minister care sa faca asta? ma indoiesc.
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:31)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui stan v.

      Dincolo de tracking-ul pe campanii pe platforma retelei sociale, Facebook ne-a vorbit si despre programe/site-uri asociate specializate, cum ar fi platformele de booking on line, astfel incat in masurarea eficientei campaniei vom tine cont de numarul de turisti care si-au cumparat efectiv vacante in Romania. Da, exista in institutiile publice si oameni care sa planifice si sa masoare eficienta unor campanii de comunicare, inclusiv in new media.
  • ce (Vineri, 5 noiembrie 2010, 9:20)

    boshimanul branduit [anonim]

    ce mai exact poate ministerul sa spuna pe facebook despre brandul de turism/turismul romanesc?
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:34)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui boshimanul branduit

      Putem sa promovam cele 6 produse turistice cu care Romania este competitiva pe plan international (circuitele culturale, turismul in natura, turismul rural, city break, turismul de aventura si turismul balnear) sau putem sa punem in valoare avantajele competitive ale Romaniei ( natura si peisajele neatinse, unicitatea patrimoniului cultural si autenticitatea culturiii si a stilului de viata).
  • multumesc de intrebari (Vineri, 5 noiembrie 2010, 10:47)

    Bogdana Butnar [anonim]

    salutare. sper sa ne auzim/citim la 12 insa intre timp va multumesc de intrebari. Daca mai sunt sau daca sunt alte chestiuni pe care credeti ca ar trebui sa le antamam in in discutie, va rog sa le trimiteti :D
  • ? (Vineri, 5 noiembrie 2010, 11:10)

    ddt [anonim]

    OK, un minister vrea o campanie pe facebook. Presupunem ca nu vrea bannere, vrea ceva mai carnos.

    Isi lasa acel minister mesajul sa fie intors pe toate fetele de useri?

    E dispus ministerul sa se arda cu "zgomot" de la useri romani, cand campania e targetata pe straini?

    In cazul ministerului de fata, isi permite el ca discutia sa fie abuzata cu povesti cu straineza care traieste printre gunoaiele clujului, cu turisti tepuiti, cu strazi rupte intr-o tara fara autobahn?

    o zi buna
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:16)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui ddt

      citesc si eu cu interes raspunsul ministerului la chestiunea asta. personal, as zice ca nu prea ;D
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:38)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui ddt

      Campania nu este targetata doar pe straini. Fiind vorba de o comunicare deschisa, trebuie sa aratam lucrurile bune din tara noastra, pe acelea care ne fac unici si competitivi, si sa facem ca acest curent de opinie, cel favorabil noua, sa fie dominant. Nu suntem perfecti, dar tari mai slab dezvoltate decat Romania reusesc sa faca mai bine turism decat noi.
  • Cateva detalii (Vineri, 5 noiembrie 2010, 11:19)

    Titus [anonim]

    Care vor fi prinicipalele subiecte de promovare a Romaniei? Pe ce atuuri se va concentra campania?

    Care sunt tarile in targetul principal al campaniei de pe Facebook de promovare a turismului?

    V-ati gandit la o strategie care sa implice si comunitatea din Romania sau va veti orienta strict spre straini?

    Ati ales liderii de opinie pe care ii veti viza in campania de comunicare(cei din strainatate)?

    E mult de discutat pe tema asta si ar fi pacat ca intreaga strategie de Facebook sa fie niste ads CPC, o pagina cu updates rare si intepate, iar efectele sa nu se vada.
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:44)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Titus

      Conform studiilor de brand, principalele produse cu care suntem competitivi sunt: circuitele culturale, turismul in natura, turismul rural, city break, turismul activ si turismul balnear.

      Tarile din target-ul principal sunt: Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria.

      Promovarea turismului romanesc vizeaza si piata interna, una semnificativa.

      Cu Facebook am vorbit despre o strategie orientata spre rezultate, in sensul masurarii precise a numarului de turisti care aleg sa isi petreaca vacantele in Romania ca urmare a campaniilor pe new media.
  • pentru Bogdana (Vineri, 5 noiembrie 2010, 11:20)

    mihai [anonim]

    Buna,

    Bogdana, ce parere ai de @maigov si facebook/maigov-interne?

    O a doua intrebare (trei, de fapt, dar o singura idee): Dintre campaniile comerciale de la noi facute (si) pe fb, ti-a placut vreuna tare de tot? Te-a enervat vreuna tare de tot? De ce?
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:21)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      Salut,
      m-am uitat putintel pe cele sugerate de tine. mi se pare trist rau de tot. limbaj de lemn, sanse minime de indexare in motoare de cautare [cine cauta Poseidon 200???]. pare mai degraba un depozitar de comunicate de presa. eu l-as folosi ca sa dau informatii utile despre chestiuni care ne "doare". cand si unde sunt manifestatii, chestiuni legate de siguranta publica. IN san francisco, sa caut pe net sa vezi, s-a facut un site care foloseste api de la google maps ca sa mapeze huburile de infractiuni pe cartiere. este incredibil!
      la noi pe facebook mi-a placut cel mai mult actiunea de promovare a luptei impotriva cancerului la san cand fetele si-au dezvaluit culoarea sutienului in statusuri :D
  • Beneficii colaterale (Vineri, 5 noiembrie 2010, 11:32)

    Tiberiu Cazacioc [anonim]

    Buna ziua,

    Initiativa MDRT nu ar putea fi considerata mai degraba o modalitate de castigare a notorietatii pe baza asocierii cu Facebook ? Deja anuntul privind aceasta initiativa a MDRT a suscitat interesul opiniei publice si nu cumva asta s-a urmarit ? Desigur ca veti face ceva, dar impactul asupra publicului din strainatate nu cred ca va genera atata emotie cat genereaza in Romania astfel de initiative.
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:49)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tiberiu Cazacioc

      O asociere cu Facebook ar putea fi mai degraba un avantaj competitiv pentru Romania decat pentru minister. Este evident ca nu am discutat despre promovarea institutiei, ci despre promovarea turismului romanesc. Poate emotia creata in Romania se va transforma in new media, in special in social media, intr-un sprijin al utilizatorilor romani de internet pentru promovarea turismului national.
  • Cateva intrebari pentru dna Butnar: (Vineri, 5 noiembrie 2010, 11:33)

    alina b [anonim]

    1. Spuneti-mi va rog care sunt principalele avantaje ale promovarii prin social media?
    2. Ce aduce in plus acest tip de promovare fata de promovarea clasica online?
    3. Personal, cred ca promovarea prin Facebook aduce cu sine o serie de riscuri, pe care nu orice companie/institutie le poate tine sub control. De exemplu, cum te poti proteja impotriva concurentei care isi poate face un cont si poate intra periodic sa posteze diferite acuzatii la adresa companiei tale? Este adevarat ca astfel de mesaje pot fi sterse, insa in momentul in care ele apar si starnesc o discutie, nu iti permiti sa le stergi.
    Mai mult, nu intotdeauna poti iesi cu "fata curata" dintr-o astfel de situatie. Din acest punct de vedere, multe comapnii hotarasc sa renunte la Social Media. Credeti ca aceasta este cea mai buna varianta sau imi puteti sugera o solutie pentru o companie, care se confrunta cu o astfel de problema, insa nu are un buget pentru consultanta in Social Media.
    Multumesc pentru raspuns!
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:29)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui alina b

      avantajele sunt multiple; in primul rand comunicarea este bidirectionala si poti primi instantaneu feedback si poti evalua foarte usor efectele calitative ale prestatiei tale. apropierea in social media, daca iti iese, este una mult mai personala si mai directa, ceea ce orice brand isi doreste. social media te mai ajuta si prin atributul de recomandare - daca te uiti pe cercetari o sa vezi ca "recomandarile" de la prieteni sunt prima motivatie de cumparare sau utilizare. in social media poti obtine cel mai usor aceste recomandari. asta nu se poate obtine cu bannere. pe de alta parte eu nu sustin social media peste alte medii. adica nu as taia bugetul de SEM ca sa fac pagina pe FB. nu trebuie sa gandim extremist, facem doar retele sociale si gata. retelele sociale sunt importante ptr ca iti permit viralizarea aproape instanta a oricarui continut ok dar nu inlocuiesc alte metode de comunicare.
      cea mai mare provocare mi se pare mie, asa cum bine spui tu, sa faci fata crizelor de social media si sa poti sa gestionezi opiniile direct si sincer exprimate de catre ceilalti membrii din retea. insa, si aici probabil ca sunt p[utin naiva, cred ca cu putin bun simt se rezolva si asta. nu e nevoie in prima instanta de un consilier ca sa faci o pagina de FB. cat despre genul de atac despre care imi povestiti cred ca se pot face diverse lucruri: sa stergeti de fiecare data cand apar aceste comentarii, sa contracarati de fiecare data cu un raspuns ferm si sincer, sa trimiteti notificari catre prietenii din retea anuntandu-i ca exista acest cont troll, sa postati pe wall aceste avertizari si daca se poate, sa demonstrati cu un video, text ca acuzatiile sunt nefondate. in cazuri extreme exista butonul de block care va permite sa notificati adminii FB de existenta unui cont troll care ar trebui banat.
  • intrebari (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:06)

    spanish girl [anonim]

    Dna Butnar, poate fi facuta o campanie in retele sociale fara sustinere media care sa-i directioneze pe cat mai multi oameni spre online?

    Dna Kohalmi, cum va fi aliniata campania pe fbook la campania media de sustinere a brandului turistic pe care ministerul o tot promite, dar nu o vad decat pe timbre postale? Acea campanie cand va incepe?
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:35)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui spanish girl

      salutare spanish girl. nu prea inteleg intrebarea ta. cum adica sa directioneze cat mai multi oameni catre online? online poti aduce folosind medii online numai pe oamenii care sunt online si mai putin, dar se poate si asta, pe cei care nu sunt prin intermediul celor care au auzit si povestesc despre asta. daca ma intrebi, sincer, in Romania functioneaza mai ales premiile. da veste ca orice cont care se imprieteneste cu tine intra in concurs si poate castiga ceva si o sa aduci oameni.
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:54)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui spanish girl

      Lucram la o strategie de comunicare a brand-ului, strategie care va stabili mix-ul de marketing si de canale de comunicare pentru fiecare din tarile noastre tinta pricipale. Campania va incepe anul viitor.
  • Intrebare pentru Butnar Bogdana (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:20)

    Scoala Baru - Hunedoara [anonim]

    Cum comunicam in retelele sociale pentru promovarea unei scoli sau a unui proiect scolar? Cum comunicam despre noi in raport cu diferiti parteneri cu care lucram? - Ce formate au cel mai mare impact :text, foto sau video?
    • R (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:39)

      Bogdana Butnar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Scoala Baru - Hunedoara

      Bravo scoala BARU!!! acolo am invatat eu tot ce mi-a trebuit ca sa fiu aici. Pai ar trebui sa stiu mai multe detalii insa cred ca lucrul cel mai important pentru voi este sa va educatii scolarii sa foloseasca corect si echilibrat retelele sociale in BENEFICIUL mintii lor. pe FB sunt cateva conturi care va pot fi de folos: fundatii care ofera burse, bloggeri care pot furniza resurse, persoane publice care pot fi sensibilizate. adaugati aceste conturi si apoi comunicati cu el. In plus mi-as face un blog de scoala: cred ca ar fi absolut senzational. ii invata si pe copii despre jurnalism, despre online si va ofera si voua expunere. Dar special pentru scoala mea, puteti sa ma sunati oricand si va ajut eu cu ce vreti.
  • Promovare (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:29)

    Marius [anonim]

    Ptr dna Luminita: Aveti in vedere sa promovati mai agresiv pe Youtube brandul de tara si daca aveti filmulete de promovare turistica pe alte site/uri sociale?
    • r (Vineri, 5 noiembrie 2010, 13:00)

      Luminita Kohalmi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius

      Strategia de promovare in new media pe care o vom elabora pana la sfarsitul anului ne va spune unde, cand si cum sa ne promovam pe internet. Nu excludem Youtube, sigur vom avea nevoie de promovare pe motoare de cautare si pe site-uri de profil, asta dincolo de retelele de socializare.
  • Promovarea turismului vizeaza si piata interna (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:52)

    Titus [anonim]

    Pt. dna Luminita Kohalmi:

    Puteti detalia putin aici?

    Care sunt directiile de promovare pe Facebook a turismului catre piata interna?
  • Public Tinta (Vineri, 5 noiembrie 2010, 13:56)

    TuristRural [anonim]

    Salut,
    Felicitari pentru initiativa! Facebook ads sunt foarte potrivite pentru branding si chiar pentru o campanie de leaduri. Lucruri pe care sunt sigur ca le cunoasteti ;)
    Am si eu "doua" intrebari, asta in cazul in care se mai raspunde.
    Care este publicul tinta (varsta, ocupatie, locatie)?
    Ce tip de campanie se incearca? Clasic CPC, CPM sau o campanie speciala?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version