Asiguratorii: Neluarea in calcul la preturile RCA a numarului mare de daune si victime facute de soferii tineri va duce la scumpirea politelor pentru ceilalti soferi

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 28 ianuarie 2015, 11:57 Economie | Asigurari

Cat costa RCA-ul pentru tineri in alte tari
Foto: UNSAR
 documente
(28 Ian 2015) PDF, 339KB
In Romania, cele mai recente statistici oficiale ale Politiei Rutiere arata faptul ca 37,4% dintre soferii vinovati de producerea accidentelor rutiere grave in anul 2013 sunt incadrati in categoria de varsta 16 - 30 de ani si, in medie, fiecare accident provocat de tineri a avut drept urmare 1,23 victime decedate sau ranite grav, se arata intr-o analiza a UNSAR (uniunea asiguratorilor din Romania). Asiguratorii atentioneaza ca neluarea in calcul a acestui factor relevant de risc ar avea efecte negative atat asupra sigurantei rutiere, cat si asupra  eficientei economice a asiguratorilor. Aceste efecte s-ar manifesta atat printr-o redistribuire a riscului la celelalte categorii de varsta, cat si prin selectia adversa.

  • Cum explica UNSAR de ce tinerii au preturi mai mari la RCA:

"Gradul mai ridicat de risc pe care il prezinta soferii fara experienta, cu varsta cuprinsa, de regula, in intervalul 16-30 de ani, influenteaza in mod direct  nivelul primelor de asigurare de raspundere civila auto pe care acestia trebuie sa il achite.

In general, soferii tineri (cu varsta sub 30 de ani) au o probabilitate mai mare de a provoca accidente, deci si de a produce daune, realitate demonstrata atat de studii europene in domeniu, cat si de statistica rutiera din Romania.

In Romania, cele mai recente statistici oficiale ale Politiei Rutiere arata faptul ca 37,4% dintre soferii vinovati de producerea accidentelor rutiere grave in anul 2013 sunt incadrati in categoria de varsta 16 - 30 de ani. Aceleasi statistici arata ca tinerii detin o pondere de mai putin de un sfert in totalul posesorilor de permise de conducere, respectiv de 23,9%. Acest raport demonstreaza gradul de implicare crescuta a tinerilor conducatori de autovehicule in producerea de accidente rutiere grave, in comparatie cu alte categorii de varsta.

Statisticile Politiei mai arata ca, in medie, 14 din 10.000 de posesori de permise de auto tineri (18-30 ani) au produs accidente grave, dublu fata de media de 7 din 10.000 posesori de permise cu varsta de peste 30 de ani.

In medie, fiecare accident provocat de tineri a avut drept urmare 1,23 victime decedate sau ranite grav. De asemenea, soferii tineri vinovati de accidente grave au avut, de regula, mai multi pasageri care au decedat comparativ cu soferii mai in varsta: 34,4% dintre victimele decedate in accidente produse de tineri in 2013 au fost pasageri, in comparatie cu 22% in cele ale soferilor de peste 30 de ani.

Tot statisticile Politiei Rutiere arata ca tinerii domina categoriile de accidente grave cu cauze care reflecta un comportament riscant sau imprudent pe sosea cum ar fi: conducerea fara permis (tinerii au generat 58% din totalul cazurilor), viteza neregulamentara (53,9%), depasiri neregulamentare (44,8%) sau conducerea sub influenta alcoolului (39,8%).

De asemenea, datele Politiei Rutiere arata o descrestere a numarului de soferi vinovati pe masura ce experienta acestora in conducere este mai indelungata.

Politia mai subliniaza ca o combinatie a factorilor 'varsta scazuta' (pana in 30 de ani) si 'lipsa de experienta' face ca aceasta categorie de persoane sa prezinte un risc crescut de a fi implicate in accidente rutiere. Varsta joaca un rol important prin caracteristicile comportamentale aferente (o toleranta mai mare in asumarea riscului, supraestimarea abilitatilor proprii si subestimarea riscurilor reale), mai ales in asociere cu experienta redusa in sofat, care genereaza in timp reflexe si automatisme specifice.

Asadar, in legatura cu informatiile aparute in mediul public referitoare la preturile mai ridicate platite de soferii tineri pentru politele RCA, UNSAR atrage atentia ca neluarea in calcul a acestui factor relevant de risc ar avea efecte negative atat asupra sigurantei rutiere, cat si asupra  eficientei economice a asiguratorilor. Aceste efecte s-ar manifesta atat printr-o redistribuire a riscului la celelalte categorii de varsta, cat si prin selectia adversa.

Redistribuirea primelor de asigurare la celelalte categorii de varsta va avea drept consecinta faptul ca soferii cu un grad de risc mai scazut ar urma sa plateasca mai mult pentru asigurarea RCA, astfel incat asiguratorii sa poata acoperi daunele ce decurg inclusiv din accidentele de autovehicule pe care le produc soferii din categoriile cu grad de risc foarte mare. In Romania, precizam inca o data ca tinerii posesori de permis reprezinta 23% din totalul soferilor, astfel incat am putea asista la o scadere artificiala a primelor pentru aceasta categorie de varsta, concomitent cu o majorare a celor pentru restul categoriilor de varsta. Acest transfer de risc, prin modificarea primei de asigurare nu ar fi in corelatie cu nivelul real al riscului si nici nu ar reprezenta o abordare corecta fata de soferii cu un nivel de risc mult mai redus. 

Pe de alta parte, selectia adversa este fenomenul prin care asigurarile vor deveni mai accesibile si mai atractive pentru cei care prezinta un grad de risc mai mare, in timp ce acei asigurati cu un grad de risc mai scazut ar fi descurajati sa mai cumpere o polita din cauza pretului in crestere. Cu alte cuvinte, soferii cu un nivel ridicat de risc ar avea acces la o asigurare mai ieftina pentru un vehicul mai puternic si mai rapid, astfel incat ar exista implicatii negative din punctul de vedere al sigurantei in trafic.

Un studiu european asupra primelor de asigurare si daunalitatii in randul tinerilor demonstreaza ca primele platite de tineri sunt corelate cu nivelul de risc al acestora

prime RCA la tineri in alte tari
Foto: UNSAR
Un studiu efectuat de compania britanica de consultanta si analiza de piata Oxera in 6 tari europene (Germania, Marea Britanie, Olanda, Franta, Italia si Cehia), la initiativa Insurance Europe - Asociatia profesionala a Asiguratorilor si Reasiguratorilor din Europa, releva faptul ca varsta asiguratilor este un element extrem de important pentru calculul primelor de asigurare, in special pentru politele auto.

Datele statistice colectate de Oxera au aratat ca varsta ramane un factor de risc foarte important chiar si dupa ce se ia in calcul experienta in sofat. Spre exemplu, o persoana fara experienta la volan, dar cu varsta in jurul a 40 de ani are o probabilitate mult mai scazuta de a produce accidente decat una de 20 de ani, tot fara experienta in sofat.

In toate tarile incluse in studiu nivelul sporit al daunei medii aferent soferilor tineri se regaseste intr-un nivel mai ridicat al primelor de asigurare pe aceasta categorie de varsta.

O analiza din 2007 a Institutului Britanic de Actuariat, citata de studiul Oxera, a simulat eliminarea criteriilor de varsta pentru calculul asigurarilor de tip RCA. Rezultatele arata faptul ca neluarea in calcul la stabilirea tarifului de prima pentru asigurarile auto a factorului varsta, poate conduce atat la efecte negative asupra eficientei economice a asiguratorilor, cat si la cresteri importante a primelor platite de soferii din alte categorii de varsta unde daunalitatea este mult mai scazuta.

De asemenea, este de mentionat faptul ca relevanta puterii motorului in calculul politelor auto este explicata prin faptul ca o masina puternica poate provoca daune mai mari, fiind capabila de viteze superioare si accelerari mai rapide, scazand in acelasi timp capacitatea de a controla in conditii optime autovehiculul prin diminuarea timpilor de reactie.

Desi studiul are la baza informatii aferente anului 2012, situatia generala nu s-a schimbat substantial in ultimii doi ani. Acesta mai arata ca, atunci cand sunt calculate primele de asigurare, asiguratorii au nevoie de informatii despre caracteristicile persoanei sau entitatii asigurate. Folosind astfel de informatii, acestia pot tarifa in mod competitiv. Pentru ca o piata de asigurari sa functioneze, companiile trebuie sa poata colecta suficiente fonduri din prime pentru a acoperi daunele estimate si pentru a asigura solvabilitatea sistemului de asigurari, se arata in studiul Oxera".


UNSAR a facut si o cercetare asupra tarifelor RCA recente, inregistrate pe diferite piete europene de asigurari auto in cazul soferilor tineri, care releva faptul ca acestia platesc prime medii mai ridicate decat asiguratii incadrati in alte segmente de varsta. Unele informatii prezentate in tabelele inserate in articol reprezinta sume medii ale tarifelor practicate de asiguratorii care subscriu asigurari RCA in respectivele tari.

Atasat gasiti tot comunicatul UNSAR.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3162 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Dar, (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:07)

    Gladiatorul [utilizator]

    ...ca intotdeauna, si daca vrea Ponta, "ca la noi, la nimeni".
    • 0 (2 voturi)    
      Pentru ca e o tara a hotiei legale (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 14:18)

      Doru [anonim] i-a raspuns lui Gladiatorul

      Preturile crescute pentru RCA sunt date de un singur lucru: coruptia generalizata la nivelul agentilor constatatori si mita data acestora de toate service-urile (pentru a aduce masini). Asta duce la facturi cu valoare crescuta emise de service-uri si platite de asiguratori.
      Vad ca nimeni nu zice nimic de asta. Alo, UNSAR ? Va faceti ca nu stiti care e motivul ?
      Ia comparati (procentual) diferenta intre primele de asigurare platite de tineri in alte tari si diferentele de la noi (fata de un sofer cu "risc scazut").
      Sunteti niste mizerii, UNSAR. DNA, se aude ? Ia lipiti cateva fire de telefoanele reprezentatilor service-urilor si celor care fac constatari de daune, sa vedeti "surprize".
  • -1 (3 voturi)    
    In ce tara traim? (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:08)

    Audit [utilizator]

    Cum se fac calculele??
    O persoana care NU are permis dar e proprietar de masin plateste max. 300 RON / an iar un tanar de 24 ani cu permis plateste 2000 RON / an.

    Care este logica?

    Si mai bine impartiti echitabil tuturor riscul sau mai bine zis asa zisul risc al tinerilor macar catre cei care au masina dar nu au permis daca nu catre toti. Fix cum era pana acum.
    • +6 (8 voturi)    
      IMBECILISM (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:24)

      ADAS [anonim] i-a raspuns lui Audit

      De ce nu se aplica penalitatile caz cu caz dupa ce tanarul a avut primul accident? De ce sa se aplice a priorii pentru toti tinerii ca si cum toti ar face accidente.Vorbim de 1% din tineri si astia implica restul 99%. Jmekerii
      • 0 (2 voturi)    
        corect (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 14:59)

        MonaB [utilizator] i-a raspuns lui ADAS

        Asta ar fi asa zisul sistem bonus-malus. Atata timp cat nu faci accident din culpa: bonus. Duap primul accident din culpa incepe sa sa calculeze malus. Si daca malus s-ar calcula in functie de gravitatea accidentului, ar fi si mai bine. Si criteriile astea sa se alice pt toate categoriile de soferi. Nu vad de ce toti tinerii ar trebui penalizati din cauza varstei. Si asa sunt destul de penalizati din punct de vedere social, economic...
    • +7 (7 voturi)    
      O metoda (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:28)

      pi5 [anonim] i-a raspuns lui Audit

      De calcul corect ar trebui sa tina cont intr-o masura mult mai mare de "istoricul" proprietarului, antecendentele acestuia. Eu am 29 de ani, nu am fost implicat in accidente in care sa fiu vinovat, ca urmare nu am folosit niciodata polita RCA, si cu toate acestea platesc an de an din ce in ce mai mult pt aceasta asigurare (in prezent cel mai mic tarfic este de ~800 RON pt un auto 1.4 cc). Ori ...in cazurile acestea ar trebui sa valoare politei sa reprezinte o suma modica, urmand ca dupa prima "abatere" valoare primei sa creasca...la cat se considera necesar. Ce logica si relevanta este daca trec masina pe numele unui om cu varsta de 4x/5x/6x ani, cu antecendete sau fara permis atat timp cat auto este asigurat indiferent de persoana care o conduce ?
    • +1 (3 voturi)    
      cifrele sunt ametite (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 13:09)

      lucyan [anonim] i-a raspuns lui Audit

      si irelevante...
      23 % dintre soferii cu varste pana in 30 ani, au comis 37 % din accidente, pe urma politia zice ca raportul accidenteleor comise de acesti soferi este dublu fata de ceilalti; 14 facute de cei pana in 30 ani fata de numai 7 de cei peste 30 ani, la zece mii de soferi... cand se spune adevarul?
      pe urma mai trebuie avut in vedere si cat conduce un sofer de 25 ani si cat conduce un sofer de 70 ani, care este ponderea soferilor cu varste de peste 65 ani de exemplu... abia pe urma ne putem face o impresie despre cota de accidente pe categorii de varsta...
      sotia mea are carnet de 12 ani, nu are nici un accident, nici o amenda(sic!), dar nici nu mai conduce de vreo 11 ani... si ca ea sunt multe...
      pe urma asiguratorii sa ne spuna clar cat inseamna din asigurare comisionul brokerilor, cat inseamna comiisonul pe care il ia firma de asigurari, cat ia cei de la supraveghere, intr-un cuvant cat la suta din prima de asigurare este folosita pentru plata daunelor...
      la fel si la locuinte, daca au trecut deja cativa ani si nu s-au platit despagubiri, daca se intampla evenimentul acum, s-a marit cumpla plafonul de despagubire? ca se incaseaza prima an de an fara sa se plateasca nimic... sau aproape nimic...
      pe urma noi asiguram masina sau soferul? ca tot nu este clar, eu mi-am schimbat masina si a trebuit sa platesc asigurare la pret intreg, chiar daca am carnet de 18 ani si nu am avut nici un eveniment, din cei 18 ani am platit cam 16 ani asigurare...
      de ce trebuie sa o iau de la capat? de ce nu se tine cont de istoricul meu? de ce in cazul tinerilor se tine cont de istoricul lor?sau facem acest lucru numai cand ne convine...
      daca tinerii sunt mai teribilisti, atunci putem impune restrictii de circulatie, nu au voie sa conduca masini cu o capacitate mai mare de 1400 cc, de exemplu, sau alte masuri, pentru ca rolul acestor masuri sa fie diminuarea accidentelor si nu incasarea de catre asiguratori a unor prime cat mai mari si sa-i doara la basca de accidente...
  • +5 (5 voturi)    
    De acord, dar atunci faceti polita individuala! (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:15)

    Andor [anonim]

    Adica:
    - fiecare sofer (indiferent de masina) are propria polita RCA;
    - sistemul bonus-malus aplicat persoanei (de exemplu eu am bonus 4 datorita masinii care are 2 ani, desi in 18 ani de soferie n-am produs pagube)

    Stiu ca pare un pic mai aiurea, dar mi se pare mai corect ca fiecare sofer sa raspunda in nume propriu. Dezavanajul major e de exemplu o familie cu 3 posesori de permis si o singura masina.
    Dar ideea e ca daca un posesor de permis nu conduce 5 ani, nu-si face polita. Daca peste 5 ani are de gand sa conduca, isi va face polita pe 3luni/6luni/1 an.
    Pentru ca un sofer responsabil conduce la fel si un motor de 1.4l / 75HP si un alt motor de 2.0l / 130HP
    • 0 (0 voturi)    
      Bonus/Malus (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:39)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Andor

      Te-au pacalit. Sistemul bonus/malus nu are legatura cu vechimea masinii. Ordinul 5/2010 CSA stabileste: 2)În cazul înstrăinării/radierii vehiculului asigurat, stabilirea > noii clase de bonus-malus pentru un vehicul nou-dobândit se face > pornindu-se de la clasa bonus-malus de care asiguratul a beneficiat > anterior. > > [2]ART. 73 În situaţia în care din motive tehnice baza de date > CEDAM nu poate fi interogată, asigurătorul poate stabili > daunalitatea pe baza unei declaraţii pe propria răspundere a > asiguratului.
      • +1 (1 vot)    
        asta nu stiam (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 15:39)

        was [anonim] i-a raspuns lui Cristian

        Anul trecut am mai cumparat inca o masina la care trebuia sa fac asigurare. Am importat masina in tara, nu stiu daca asta conteaza, dar la asigurare nu au tinut cont de situatia mea bonus/malus (era buna, cu 2 trepte mai jos decat cel "neutru"). Am intrebat de ce nu se foloseste bonus/malus-ul meu, care ar fi fost mai avantajos pentru mine (plateam cu ceva mai putin), dar doamna care se ocupa cu asigurarea (Generali) a spus ca la o masina la care fac prima data asigurarea acest bonus/malus incepe de la situatia normala, fara avantaje.
  • +2 (6 voturi)    
    PREZUMTIA DE NEVINOVATIE. (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:22)

    Johanis [utilizator]

    Pt ce sa plateasca toti din cauza unor inconstienti?
    De ce sa plateasca tinerii sub 35 de ani mai mult decat soferii de 70-80 de ani care oricum n-ar trebui sa mai aiba dreptul de a conduce?
    De ce sa nu platim toti aceleasi tarife si, dupa un an de condus, in functie de daunele provocate, sa avem tarife diferentiate?
    Ai gresit anul acesta, anul viitor sau anii viitori vei plati mai mult.
    N-ai gresit, nu poti plati mai mult numai pt ca esti incepator sau tanar.
    Mai bine s-ar ancheta fraudele din spatele asigurarilor, accidente fictive, masini reparate de cateva ori pe an. Daune multiple, piese luate de pe asini avariate si fotografiate ca daune de catre inspectori.
    Si marea problema: COMISIOANLE BROKERILOR SI ASIATENTILOR DE BROKERI, adica cei care incheie politele. Acestia percep 10-30% din costul politei FARA SA FACA NIMIC. ACESTE COMISIOANE SUNT EXAGERATE. Aici se poate face ceva.
  • +2 (2 voturi)    
    halucinant (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:32)

    ion [anonim]

    Este halucinant ce citesc in articolul de mai sus.
    Soferi fara permis au facut daune pe RCA ?? Pai daca nu ai permis auto , RCA-ul NU ESTE valabil din start.

    La fel pentru conducerea sub influenta alcoolului. RCA-ul nu este valabil in caz de accident. Daca societatile au despagubit astfel de dosare este problema lor.
    Dupa care, nu am inteles niciodata de ce unui sofer de 18-25 ani ii este permis sa conduca o masina de ~3000 de cm cubi motorizare de ex.
    Cum ar suna o lege care sa limiteze la 1400 cm cubi capacitatea cilindrica a unei masini conduse de un tanar ?
  • +2 (2 voturi)    
    Si amenzile trebuie luate in calcul (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:42)

    Cristian [anonim]

    Ar trebui sa se tina cont si de amenzile platite nu numai de accidentele produse. Astfel, un sofer ar sti ca in momentul in care incalca legea (viteza, alcool, prioritate, depasire) va trebui sa plateasca nu numai o amneda mare ci si o asigurare pe masura.
  • +2 (2 voturi)    
    RCA + sofer asigurat (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:43)

    xtraiq [anonim]

    In alte tari europene, RCA ia in calcul si soferul care are drept de conducere pe masina ( ce incidente a mai avut ; in final nu masina se conduce singura sa faca accidentul si soferul poate schimba masina ca sa accidenteze din nou ). Refaceti formula pentru a lua in calcul coeficientul sofer/soferi ! Nu mai reinventati nimic, preluati inteligent.
    Asta nu inseamna ca se colecteaza mai multi bani de la mai multi soferi, ci doar se gestioneaza mai bine riscul persoanelor imprudente care conduc ( chiar mai multe masini aceeasi persoana )
  • +2 (2 voturi)    
    rca (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 12:51)

    Ovidiu [anonim]

    Este o prostie ceea ce se sustine. Cel mai simplu ar fi ca ASF sa ceara asiguaratorilor sa-si creeze o baza de date cu CNP-urile persoanelor care au facut accidente si care au fost despagubite de RCA. Un fel de birou de credit. Si atunci sa mareasca de 2, 3, 4, 5 ,pana se satura, plata primei RCA pt persoanele care creaza accidente indiferent de varsta. Pt ca sunt si destui pensionari care uita sa apese pe frana de multe ori intr-un an !
  • +1 (1 vot)    
    Pretul RCA !!! (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 13:26)

    ionita [anonim]

    Daca trebuie sa plateasca careva in plus taxa RCA singura clauza trebuie sa fie accidentele provocate indiferent de virsta.
    Toti cei stabiliti vinovati de politie cu ocazia cercetarii accidentelor de circulatie sa fie cunoscuti ,acestia vor avea o taxa RCA marita cu 30-50% .
  • +2 (2 voturi)    
    rca - sistem aiurea (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 13:26)

    break_noon [utilizator]

    Mai demult, polita RCA avea aceeasi valoare, indiferent de societatea de unde cumparai polita.
    Acum sunt preturi direrite (pentru aceeasi persoana si aceeasi masina) - de ce?
    De ce as merge la un asigurator mai scump, sa dau mai multi bani, ca oricum de RCA nu beneficiez eu, ci celalalt, daca l-am atins? Eu mi-am indeplinit obligatia, sa am RCA valabil, apoi nu ar trebui sa ma doara capul ca societatea de asigurari la care am RCA-ul plateste mai greu, sau face nazuri.

    Legat de metoda de calcul, ar trebui ca formula de calcul sa porneasca de la un pret de baza, iar riscul de varsta sa fie adaugat doar celor care au facut accidente in ultimii 2-3-5 ani.
    • 0 (2 voturi)    
      RCA ieftin (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 15:41)

      alin [anonim] i-a raspuns lui break_noon

      Break_noon daca faci accident din vina ta si asiguratorul nu plateste (cum se intampla cu cei ieftini) pagubitul te da in judecata pe tine pentru pagube . Daca ai norocul sa fi lovit un range rover de 100.000 E , te da ala afara din casa. Au fost cazuri ..si tu apoi stai sa te judeci cu asiguratorul tau ieftin.
  • 0 (0 voturi)    
    coruptia generalizata este vinovata (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 18:52)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    nu tineretea soferilor.
    daca un sofer tanar fdace accident mortal, vor avea dosar penal pt. omor din culpa, toti tinerii ?
  • 0 (0 voturi)    
    despre R C A (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 19:04)

    dragan iulian [anonim]

    polita este obligatorie prin lege deci ar trebui sa aiba un tarif fix si daca in anul respectiv se produc pagube anul urmator sa fie retinute ca majorari (se poate si in 12 rate ) si asa mai departe. sunt soferi incepatori care nu fac accidente rutiere din vina lor de ce sa i penalizam de la inceput . CONCLUZIE TRAIASCA INMATRICULARILE BULGARESTI


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri