Statistici ale Politiei, transmise asiguratorilor: Cinci decese pe zi, in medie, pe drumurile din Romania in 2016

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 19 ianuarie 2017, 16:22 Economie | Asigurari

Statistici accidente rutiere
Foto: UNSAR
Peste 1900 de persoane si-au pierdut viata in accidente rutiere petrecute in 2016 pe soselele din Romania, aproximativ 28.000 de persoane au fost ranite in accidente usoare si 8.300 de persoane au fost ranite grav, conform informatiilor furnizate de Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR), la solicitarea Uniunii Asiguratorilor (UNSAR). Datele mai arata ca numarul accidentelor cu vatamari corporale inregistrate in 2016 a crescut cu 12% fata de anul trecut, iar numarul persoanelor ranite usor in accidente rutiere a crescut cu 15%. Mai mult, numarul accidentelor cu pagube materiale a crescut cu 5% fata de 2015.

  • "Trebuie insa tinut cont de faptul ca multe dintre accidentele care se petrec pe drumurile din Romania nu sunt declarate la Politie, fiind insa instrumentate de asiguratori. Datele ASF arata ca la sfarsitul anului 2015 erau aproximativ 275.000 de dosare de dauna doar pe RCA. Datele transmise de catre IGPR la solicitarea Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania confirma semnalele de alarma trase de asiguratori de-a lungul anului 2016, privind pericolul reprezentat de circulatia pe drumurile din Romania. La nivel mondial, accidentele rutiere reprezinta una dintre cauzele principale ale deceselor, fiind numite de Organizatia Mondiala a Sanatatii o 'problema uriasa de sanatate publica'.", precizeaza UNSAR.

In acest context, UNSAR subliniaza ca, in ultimii ani, sumele pe care asiguratorii le cheltuiesc cu despagubirile au inregistrat cresteri foarte mari, mai ales in ceea ce priveste despagubirile pentru daune morale si vatamari corporale: despagubiri mai mari cu aproximativ 140% in 2015 fata de 2010, conform datelor Autoritatii de Supraveghere Financiara.

Nu in cele din urma, Uniunea precizeaza ca 'este esential ca in anul 2017 promovarea unui comportament responsabil in trafic sa fie atat printre prioritatile decidentilor politici, cat si ale tuturor celorlalte parti implicate: cetateni, soferi profesionisti, asiguratori' si spune ca vrea vina in sprijinul autoritatilor in identificarea celor mai bune solutii. In acest sens, UNSAR lucreaza la un program propriu de siguranta in trafic, pe care il va implementa in anul 2017.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1367 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Pai (Joi, 19 ianuarie 2017, 16:30)

    tudor74 [utilizator]

    Cand ai 5 decese pe zi si 20 de amenzi tot pe zi date de Polutia Rutiera TOT PE ZI intr-un oras cu 3 milioane de locuitori si 1 un milion de masini ma mir ca nu sunt mai multi morti.


    Daca bizonii ar lua amenda pt fiecare "smecherie" care o fac in trafic ia sa vezi cum or sa scada numarul mortilor in accidente rutiere.
    Ce e mai grav ca astia morti, nu sunt bizonii, cei mai multi sunt nevinovati, au avut doar ghinionul sa iasa pe strada odata cu bizonii.
    • 0 (2 voturi)    
      Comportamentul responsabil vine din educație (Joi, 19 ianuarie 2017, 18:59)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Pentru ca bizonii să ia amendă pentru fiecare șmecherie pe care o fac în trafic ai avea nevoie de mai mulți polițști decât șoferi.

      Dincolo de un anumit prag de supraveghere, oamenii își vor pune numere false pe mașini, cum fac în Londra ca să nu plătească Congestion Charge.

      Visele astea de a aplica ”pedepse usturătoare” la toată lumea provin din abuzurile suferite în copilărie și n-au nicio legătură cu rezolvarea problemelor reale din trafic. Unele sectoare de drum trebuie redesenate, iar asta nu se rezolvă cu panouri ”Viața are prioritate” și nici cu camere de supraveghere.

      Până nu crește media orară la un nivel comparabil cu cel din vest (adică să faci 4-5 ore de la București la Cluj) nu va scădea nici numărul de accidente rutiere, indiferent ce măsuri ai lua.
      • +1 (1 vot)    
        media orara pe distante mari (Joi, 19 ianuarie 2017, 23:10)

        silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        inseamna strict infrastructura = autostrazi !! perfect adevarat ce spuneti !
        majoritatea mortilor sunt pe DN-uri care tin loc de autostrazi "care (nu) este" !

        problema cu Politia Rutiera este insa ca nu stie sa faca niste campanii concentrate (o perioada=un obiectiv) pentru educare si schimbarea comportamentului: mass-media + campanii "pe teren" ale Politiei Rutiere + educatie in scoli si licee si in scolile de soferi etc.
        adica nu isi iau in serios functia de educare-prevenire, care este probabil mai importanta decat cea de sanctionare !

        in alta ordine de idei nu inteleg de ex cum de judecatorii nu dau 30 de zile de arest preventiv si condamnare cu suspendare pt recidiva la alcool sau conducere fara permis !
        avem instrumente legale dar nu le folosim, si aici ar trebui vorbit de practicile judecatorilor (nu noi ci CSM)

        nu se pot schimba comportamente la scara societatii fara un efort global al intregii societati, utilizand toate resursele publice si private, in campanii inspirate si creative
  • +1 (1 vot)    
    Greseala de interpretare a datelor?! (Joi, 19 ianuarie 2017, 16:44)

    T1beriu [utilizator]

    Catre redactia HN

    "numarul accidentelor cu vatamari corporale inregistrate in 2016 a crescut cu 12% fata de anul trecut, iar numarul persoanelor ranite usor in accidente rutiere a crescut cu 15%."

    Tabelul publicat contrazice aceasta descriere.
  • 0 (0 voturi)    
    daca doar asta este statistica trimisa de Politie (Joi, 19 ianuarie 2017, 22:44)

    silviu_dumitrescu [utilizator]

    ... este penibila !

    at fi trebuit sa trimita statistici f complexe pentru ca asiguratorii sa isi ajusteze strategiile - asta ar fi influentat in final si comportamentul soferilor in directia buna, oricat de putin

    vorbim de 22.851 morti in ultimii 10 ani !

    vrem sa stim si noi: cate decese in interiorul localitatilor si cate pe DN-uri sau alte sosele; principalele cauze (conditii meteo, alcool, greseli elementare pe categorii..); varsta soferilor, nivel experienta rutiera (a celor ce au provocat accidentul) etc, etc....

    eu cred de ex ca mare parte din decese sunt pe DN-uri si sunt cauzate in special de lipsa autostrazilor - adica de ex criminalul DN2 care tine loc de autostrada intre Moldova si Bucuresti ! adica intra "in contul" politicienilor care nu au vrut autostrazi (se stiu ei)

    vrem si niste explicatii-interpretari, nu numai o statistica schioapa si chioara !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri