Radu Bragarea, director operational AIG Life: Avem destul de multe cazuri de clienti care au renuntat la polite si apoi au regretat

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 5 martie 2009, 13:59 Economie | Asigurari

 documente
(05 Mar 2009) PowerPoint, 1MB
AIG Life are destul de multe cazuri de clienti care au decis sa renunte la polita de asigurare si ulterior au solicitat ca polita sa fie repusa in vigoare, fapt care nu mai este posibil, a declarat joi Radu Bragarea, directorul operational al asiguratorului.

Rata de renuntare sau rascumparare a fost sub 3% in 2008, iar pentru 2009 se estimeaza un procent similar in conditiile in care pentru un asigurator de viata un procent de renuntare de pana in 10% anual este considerat acceptabil. In 2008, AIG Life a avut un profit brut mai mult decat dublu decat in 2007.

"Avem destul de multe cazuri de clienti care au luat decizia sa rascumpere polita de asigurare si ulterior au solicitat ca polita sa fie repusa in vigoare, lucru imposibil din momentul in care polita s-a incheiat, ceea ce a fost un dezavantaj pentru ei. Avem numeroase cazuri in care clientii au incercat sa incheie alta asigurare, au vazut ca sunt cu totul alte conditii, si au dorit sa-si primeasca inapoi vechea asigurare, lucru care nu se mai poate", a declarat Radu Bragarea.

Si Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life, atentioneaza ca produsele traditionale de asigurari prin garantiile pe care le ofera, in momentul in care renunti, pierzi foarte multe beneficii.

"Nu vei mai avea niciodata o polita de asigurare de viata mai buna decat ce aveai, pentru ca ai fost evaluat medical, pentru ca toate costurile de achizitie le-ai platit deja si pentru ca acele garantii nu se mai repeta in viitor. Vei fi mai batran mai bolnav si nu vei mai avea aceleasi conditii", a explicat Alexandrescu.

AIG Life a castigat clienti in ultimul trimestru din 2008. Profitul s-a dublat

Daca dupa primele noua luni ale anului trecut asiguratorul avea 701.000 clienti, numarul acestora a ajuns in ultimul trimestru din 2008 la 757.000 clienti. Veniturile asiguratorului in Romania din prime brute subscrise s-au majorat in 2008 cu peste 68 milioane de lei, atingand 286 milioane de lei, in crestere cu 30% comparativ cu anul 2007. Mai mult, profitul brut al companiei a urcat la 62 milioane de lei, valoare mai mult decat dubla fata de rezultatul din 2007.

„La 31 ianuarie 2009 marja de solvabilitate asigurata era de cinci ori mai mare decat valoarea minima necesara, iar nivelul de lichiditate a companiei era de 10 ori mai mare decat cerintele minime legale,” a precizat Theodor Alexandrescu.

In 2009: Cresterea mai mica a veniturilor, extinderea cu 25%-30% a fortei de vanzari

Directorul general al asiguratorului se asteapta la o crestere a veniturilor in 2009, insa sub nivelul celei inregistrate anul trecut. In ultimul trimestru din 2008 compania a deschis agentii noi in Suceava, Bacau si Focsani, relansand agentia din Iasi, iar in primele luni ale acestui an a fost deschisa agentia de la Satu-Mare si relansata locatia din Oradea. Planurile de dezvoltare, sustin oficialii AIG, vor continua si ain alte orase precum Sibiu sau Targu Mures.

"Suntem intr-un amplu proces de recrutari si credem la pana la sfarsitul lui 2009 forta totala de vanzari va creste cu 25%-30% (incluzand aici si deschiderile de noi unitati). In privinta personalului AIG acesta va mai creste cu circa 20 de persoane in acest an", a mai spus Alexandrescu.

AIG Life are in prezent o retea de peste 1.200 de consultati ce acopera 17 orase din tara.

Actionarul majoritar al AIG Life se desprinde de AIG. Ce se intampla in Romania

In ultimul trimestru din 2008 holdingul AIG a inregistrat o pierdere record de 61,7 miliarde dolari, iar pe intreg anul pierderea neta a fost de circa 100 miliarde dolari. In urma acestor rezultate, Trezoreria si Federal Reserve au aordat AIG un ajutor financiar suplimentar de 30 de miliarde de dolari.

In urma acestei masuri, guvernul american care detine deja circa 80% din AIG va obtine participatiuni majoritare in cadrul American International Assurance (AIA) si American Life Insurance Company (Alico), divizia globala de asigurari de viata, actionarul majoritar al AIG Life Romania. Conducerea din Romania asigura ca schimbarea controlului in cadrul actionarului majoritar nu va afecta politica investitionala a subsidiarei din Romania.

"Prin restructurare ALICO va intra strict si direct, independent de AIG, sub controlul statului american, AIG continuand sa aiba o participatie minoritara. Actionarul majoritar intotdeauna va avea un cuvant de zis. In schimb pe partea de investire a activelor este o reglementare legala romaneasca, care trebuie respectata. Nimeni, nici macar actionarul nu poate sa impuna altceva", a precizat Ciprian Ladunca, directorul financiar al AIG Life.

Potrivit acestuia, in prezent 95% din activele AIG sunt investitie in instrumente fixe, in moneda locala, in obligatiuni de stat, iar politica investitionala nu va fi schimbata.

"Instructiunile de investitii pe care le avem de la actionari sunt mult mai conservatoare decat cele ale legii locale. De exemplu, legea locala permite expunerea pe bursa a companiilor cu produse garantate de pana la 50%, iar expunerea noastra este de 5%. Politica noastra investitionala este una conservatoare si cu siguranta nu se va face o schimbare a acesteia", a mai spus acesta.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

4233 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    si daca (Joi, 5 martie 2009, 14:12)

    cros [anonim]

    si daca AIG intra in faliment cine pierdea tot clientii nu?
    • +1 (1 vot)    
      si daca (Joi, 5 martie 2009, 22:19)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui cros

      prietene la intrebarea ta afla ca exista CSA adica comosia de supraveghere a asigurarilor si Fondul de Garantare care garanteaza econoniile clientilor in proportie de 100% pentru produsele de asigurare garantate
    • +1 (1 vot)    
      si daca ramuri bat in geam de ce nu tai copacul? (Joi, 5 martie 2009, 22:47)

      sarpe [utilizator] i-a raspuns lui cros

      La intrebarea ta am o veste buna
      Exista CSA Comisia de supraveghere a asigurarilor si Fondul de Garantare
      Adica clientii care au economii in produse de asigurare garantate au garantia economiilor in proportie de 100% prin sistemele gestionate de organismele mai sus mentionate.
      Pentru putin.
  • +1 (3 voturi)    
    asa este (Joi, 5 martie 2009, 14:13)

    gruia [anonim]

    Titlul mi-a sugerat o intrebare : Clienti care au renuntat la voi si s-au bucurat n-or fi ? .
    • 0 (2 voturi)    
      ba sigur ca sunt, anume 100% :)) (Joi, 5 martie 2009, 15:41)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui gruia

      Dintre cei care au renuntat, desigur ;)
      Dar la ei, ca sa afli cat valoreaza polita ta, trebuie sa faci cerere de reziliere a contractului! Altfel nu binevoiesc sa-ti comunice ce facura cu banii tai, pentru ca legislatia romaneasca nu-i obliga inca - dupa cum mi-a spus, cu dispret, ofitereasa mea de asigurari AIG (care e si sefa de filiala), cand i-am atras atentia ca alte companii de asigurare din RO (ING, de ex.) comunica anual (si oricand, la cerere) aceste date.
      Asta dupa ce 2 ani nu m-a "deranjat" cu vreun telefon, iar apoi m-a mintit in fata ca nu m-a gasit la tel.! Telefonul meu e deschis non-stop si are mereu semnal, iar intre timp colege ale d-ei m-au contactat de cel putin 3 ori ca sa-mi propuna o polita :)) Sau, ma rog, mai degraba e de rasu-plansu.
      Inca mai persista, si in privat, reflexe de functionar de stat totalitar. Cu asa personal, nu e de mirare ca se lipsesc clientii de serviciile lor.
  • -1 (3 voturi)    
    da,vorbesti serios? (Joi, 5 martie 2009, 14:38)

    Live [anonim]

    AIG a intrat in cartea recordurilor la ce neperformanta este.
    Fraieri sunt cei care nu s-au retras inca.
    Parca in America au nevoie inca de vreo 65 miliarde de $.
  • +1 (1 vot)    
    mde (Joi, 5 martie 2009, 15:57)

    omg [anonim]

    Voi tot ce cititi bagati in cap. AIG Life Romania este reasigurata de American Life Insurance Company (ALICO) si de catre Swiss RE. Daca AIG-ul din SUA are probleme la moment, nu inseamna ca si AIG Life Romania sufera din aceasta cauza. Am avut ocazia sa lucrez cu asigurarile oferite de catre AIG, si dak cinstit, chiar merita sati faci una, deoarece raportul dintre pret si valoarea despagubirii este unul foarte bun. Nu toate lucrurile sunt asa cum par sa fie ;)
    • 0 (0 voturi)    
      CORECT! (Joi, 5 martie 2009, 16:04)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui omg

      Eu nu mi-am reziliat contractul :D
      Vezi comentariul anterior ;)
  • -1 (1 vot)    
    foarte tare crestere :)) (Joi, 5 martie 2009, 16:01)

    Mihai [anonim]

    a fortei de vanzari AIG.
    Va sa zica, va creste cu 25-30%, anume cu vreo 20 de oameni.
    Ceea ce inseamna ca formidabila forta de vanzari va creste de la 80 la 100 sau, in cel mai bun caz, de la 66 la 86 de oameni :))
    Sau, poate, creste de la numere mai mari, cu 20 de agenti, dar scade forta medie de vanzare per capita :)))
    • -1 (1 vot)    
      atentie! (Joi, 5 martie 2009, 16:14)

      cristi_b [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      din articol reiese ca forta de vanzari va creste cu 25-30%, iar personalul angajat cu 20 de persoane. sunt lucruri distincte, in niciun caz 20 de persoane nu pot reprezenta 30% din forta de vanzari a unei companii mari de asigurari.
    • +1 (1 vot)    
      vorbesti din "povesti" (Joi, 5 martie 2009, 16:23)

      draga [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Mihai,
      angajatii AIG sunt o categorie
      forta de vanzari e alta.Detalii in articol
    • +1 (1 vot)    
      Mihaita, citeste mai cu atentie.. (Joi, 5 martie 2009, 16:32)

      eroan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      ..inainte sa scrii aberatii pe aici.
      Cresterea cu 25-30% a fortei de vanzari se refera la cei cca 1200 de consultanti de acum (cauta in text, sunt sigur ca gasesti pana la urma).
      Personalul AIG (ala care va creste cu cca 20 de oameni) e cu totul altceva. Cum sa le zic, ca sa pricepi? Salariati? Angajati?
      • 0 (0 voturi)    
        just! (Joi, 5 martie 2009, 17:07)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui eroan

        M-am prins acushi.
        Multzam :)
        • 0 (0 voturi)    
          comportament dement (Luni, 8 martie 2010, 2:05)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          povestea ancepe an ianuarie cu ocazatura pe gheata urmeaza gips 5 saptamani.cer doctorului internarea;ma antreaba daca am asigurare medicala?ai raspund ancrezator nu am dar am asigurare de viata.ma antreaba unde?la care?eu ai raspund la aig life.si ami spune fugi baiatule de aici ca eu nu fac internari daca ai cu ei caci sunt tepari ,ami spuse ,ca a mai avut cazuri si ia internat si in loc sa plateasca spitalu sau facut ca uita.iar spitalu ia dat in judecata si au cheltuit 15 mil sa recupereze 20 mil dupa ce iau gipsu merg la brocher sa ai cer explicatii iar el are probleme cu capu si mai ca ma scoate afara din birou si ami spune ca nu il intereseaza si ca sa ma duc la cine mio facut asigurarea stiind ca ala nu mai lucra.deci cum puteti fii seriosi cand aveti brokeri cu probleme cu capu?
  • -1 (1 vot)    
    Tristete mare (Joi, 5 martie 2009, 16:15)

    Iulian [anonim]

    Banuiesc ca le-a parut rau alora ce a doua dupa reziliere au avut un accident sau ceva. Sau rudelor decedatului ce si-a reziliat polita. Altfel nu vad de ce sa-ti para rau.

    Asigurarea de viata e buna doar daca patesti ceva. Altfel o platesti ca boul si are un randament mult mai mic decat orice depozit mancar.
    • +1 (1 vot)    
      "ai mare dreptate" (Joi, 5 martie 2009, 16:35)

      Aurelia [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      da tu semnatura ca nu vei avea vreo spitalizere,operatie,boala grava,deces sau invaliditate
      1 din 5 romani se confrunta anual cu una din ele.
      Sa vezi atunci ce mai suni dupa agent.
      daca vrei bani,de ca nu cumperi o casa ,ca poate mai creste valoarea si faci avere?
    • 0 (0 voturi)    
      poate sa-ti pară rău după pensia viageră ;) (Joi, 5 martie 2009, 17:06)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      Randamentul poate fi mai mare decât la bancă, dacă esti longeviv :) Depinde de contract însă, dacă îti garantează pensie toată viata, calculată în functie de suma asigurată, investitia acumulată si speranta medie de viata – ca la AIG, printre altele.
      Asigurările de viată sunt si o formă de pensie privată (cu ceva ani în urmă, unica în RO).
    • +1 (1 vot)    
      S-au mai "bucurat", (Joi, 5 martie 2009, 22:35)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      Doamne, iartă-mă, o tânără familie română de "yuppies", cum îi numesc americanii, care s-au asigurat la ING pe o sumă foarte mare si au murit amândoi la câteva zile după ce a intrat în vigoare polița, într-un accident. Fără glumă :(

      Ce vreau să spun e că numai Dumnezeu stie zilele omului, asa că asigurarea e bună la casa lui.

      Am avut un coleg căruia i-au făcut asigurare ING angajatorii ca să-i plătească o partea din salariu care depăsea salariul minim fără să plătească impozit (între timp s-a abrogat prevederea legală cu pricina). La 2 săptămâni după ce a fost dat afară, colegul meu, în vârstă de 30 de ani, s-a spânzurat de Podul Grant, motiv pentru care nu i-a fost plătită beneficiarului poliței suma asigurată, ci numai suma acumulată din primele plătite – pentru că decesul prin sinucidere nu e acoperit de poliță (așa cum e la AIG sau Interamerican, de pildă). Acestea din urmă, însă (poate si altele, nu stiu), discriminează pe cei afectați sau decedați în urma infecției cu HIV/SIDA!

      Asa că sunt multe aspecte pe care ar trebui să le ai în vedere la alegerea asigurătorului/poliței si probabil cel mai bine ar fi să apelezi la un broker – zic eu acum, cu "gândul românului ăl de pe urmă" :)) Ne lipseste cultura asigurărilor si a investitiilor personale ;)
  • +1 (1 vot)    
    AIG Ro (Joi, 5 martie 2009, 20:00)

    Dacu [utilizator]

    AIG are probleme la nivel global.
    Dar nu va grabiti sa judecati "ïeftin" AIG Romania.

    Pana acum pare robusta.
    Eu tocmai de 2 zile mi-am scos banii de la ei. Am avut polita AIG Life cu capitalizare.
    Desi eram si eu speriat de bombe si m-am repezit sa ii scot, nici macar nu m-au intrebat daca nu vreau alte produse in schimb, etc.

    S-au conformat exemplar, mi-au calculat cat trebuie sa-mi dea inapoi, era cat mi-am calculat si eu (pe baza tabelului din contract - si e mare lucru ca clientul sa aiba datele prin care sa-si calculeze suma de rambursat). Am ramas uimit, ma asteptam la ceva probleme sau taxe, comisioane care sa le inventeze ei la final.
    (Am auzit de alti asiguratori unde s-a intamplat asa ceva).

    Deci nu pot sa zic nimic rau de ei.
    Doar ca randamentul economiilor era la media dobanzilor bancare (ex. 7% pe 2007, pe 2008 n-au venit inca). Pai atunci imi gestionez eu economiile mai bine, mi-am zis.

    Si mai aveam o nemultumire: nu stiam ce inseamna exact ca "am dobanda garanatata de 5%"
    si banuiam ca e o smecherie. Acum daca-ti faci polita ai dobanda garantata mult mai mica, poate nici 3% - nu mai stiu.

    Iar legat de profitul pe 2008 - parca vad ca merge prin dividente la actionari si nu la dobanzile economiilor clientilor.
    • +1 (1 vot)    
      Profitul e în beneficiul actionarilor, normal! (Joi, 5 martie 2009, 23:00)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Dacu

      Multă lume face confuzia între performanta economică a companiei si calitatea serviciilor oferite: paradoxal, cele două nu se presupun reciproc!

      Pentru a obține cea mai mare cotă de piată, de pildă, prima si cea mai tare regulă de marketing nu e să oferi cele mai bune servicii, ci să fii primul pe piată! Pentru că, pe o piată liberă, până apare al doilea, ai pozitie de monopol. Asa a obtiut, de pildă, Mobifon, prima pozitie pe piata telefoniei GSM cu serviciul Connex si foarte multă vreme, foarte multi s-au abonat la ei pentru că "erau cei mai buni" prin definitie, dar cum treceau pe sub podul de la iesirea din Otopeni – pe care, culmea, era un banner prin care Connex le ura "Drum bun" – le dispărea semnalul :))

      Dar, acestea fiind spuse, AIG se obligă prin contract să suplimenteze cei 5% sau 3% cu o cotă-parte, specificată, din profitul realizat :D
  • 0 (0 voturi)    
    Rascumparare polita (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 11:52)

    vasile stoian [anonim]

    Cum poate fi posibil, ca dupa 9 ani de cotizare la fond (suma depusa aprox. 80.000.000 lei) perioada in care nu am avut nevoie de facilitatile politei de asigurare, sa primesc la rascumpararea politei suma de 26.000.000 lei ???!!! Mai poate fi vorba de corectitudine? defapt unde mai intilnesti azi asa ceva......
  • 0 (0 voturi)    
    extras de cont (Miercuri, 19 august 2009, 16:53)

    dumitrescu liliana [anonim]

    Dupa 4 solicitari de extras de cont, angajatele de la Bucuresti promit incontinuu ca ma vor informa cu privire la banii depusi de mine.
  • 0 (0 voturi)    
    restituirea (Luni, 8 martie 2010, 2:11)

    anonim [anonim]

    de ce primesc doar 1350ron daca eu renunt dupa 4 ani si am platit 4000 ron?unde raman restu de bani?pentru ce raman?la voi,astept raspuns .sa vad cat sunteti de seriosi
  • 0 (0 voturi)    
    pt AIG (Luni, 21 martie 2011, 19:03)

    chira dana [anonim]

    si eu am platit 5 ani si amcerut rezilierea contractului si miau dat inapoi 48%din bani care i-am platit eu RUSINE


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version