Clauze minime obligatorii in contractele telecom incepand cu 25 februarie 2012: Clientii trebuie sa poata opta si pentru contracte de cel mult 12 luni/ Vitezele de internet trebuie mentionate in contracte si pe site-urile furnizorilor

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 23 februarie 2012, 15:03 Economie | Telecom

​Conform noului cadru legal din domeniul telecom, incepand cu 25 februarie 2012, durata maxima initiala a contractelor de servicii de comunicatii electronice incheiate cu utilizatorii finali persoane fizice nu mai poate depasi 24 de luni, iar furnizorii sunt obligati sa ofere consumatorilor si posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durata contractuala de cel mult 12 luni, a anuntat joi autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). In privinta serviciilor de internet, contractele trebuie sa contina date precum viteza nominala/maxima de transfer a datelor, viteza minim garantata, daca este cazul, sau intarzierea si variatia intarzierii de transfer.

Autoritatea a anuntat joi ca potrivit noilor dispozitii legale durata maxima initiala a contractelor incheiate cu utilizatorii finali persoane fizice nu mai poate depasi 24 de luni. Furnizorii au obligatia de a le oferi consumatorilor si posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durata contractuala de cel mult 12 luni, astfel incat acestia sa poata alege oferta care se potriveste cel mai bine nevoilor lor. Totodata, in cazul in care utilizatorii finali persoane juridice doresc sa beneficieze de servicii de comunicatii electronice in conditiile oferite consumatorilor, furnizorii au obligatia sa dea curs solicitarilor acestora.

In ceea ce priveste clauzele contractuale, potrivit noilor reglementari, operatorii au obligatia de a include in contracte, printre altele, restrictiile pe care le impun in ceea ce priveste utilizarea echipamentului terminal, categoriile de masuri pe care le pot lua in cazul aparitiei unor incidente sau amenintari de securitate, precum si informatii privind procedurile de gestionare a traficului in scopul de a evita congestionarea retelei.

  • "Aceste informatii vor permite abonatilor, de exemplu, sa afle daca furnizorul le va restrictiona accesul catre anumite site-uri sau aplicatii de pe internet, daca le va coda telefonul in reteaua sa sau daca le va limita viteza de transfer dupa atingerea unui anumit volum al traficului. In cazul incidentelor sau amenintarilor de securitate, furnizorii trebuie sa prevada in contract tipul de actiune pe care ar putea sa o intreprinda si impactul acesteia asupra continuitatii furnizarii retelelor si serviciilor la un nivel normal (de exemplu: limitare, restrictionare sau intrerupere a serviciului), precum si conditiile in care se vor produce aceste restrictionari", se arata in comunicatul autoritatii.

In afara acestor noi clauze, contractele trebuie sa contina, ca si pana acum, datele de identificare a furnizorului, serviciile oferite, calitatea asigurata, tarifele si modul de aplicare a acestora, modalitatea de obtinere a informatiilor la zi privind tarifele, termenul de conectare initiala, tipurile de servicii de asistenta tehnica oferite, durata contractului, conditiile de reinnoire si incetare a contractului, informatii privind suspendarea serviciului, despagubirile in cazul nerespectarii clauzelor contractuale si procedura de solutionare a litigiilor. Mai multe informatii despre ce trebuie sa contina contractele incheiate cu utilizatorii finali sunt publicate pe pagina de internet a autoritatii, aici.

Contractele incheiate pentru furnizarea de servicii de acces la internet trebuie sa contina clauze referitoare la parametri de calitate precum: viteza nominala/maxima de transfer a datelor, viteza minim garantata, daca este cazul, intarzierea si variatia intarzierii de transfer, rata pierderii de pachete, termenul de la care va incepe furnizarea accesului la internet, exprimat in zile calendaristice, precum si termenele de remediere a deranjamentelor si de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor, exprimate in ore. Furnizorii vor publica trimestrial pe paginile lor de internet valorile acestor parametri, prima raportare urmand sa aiba loc la data de 25 aprilie 2012. Mai multe informatii cu privire la parametrii de calitate aferenti serviciului de acces la internet, aici.

Conform ANCOM, aceste modificari se aplica atat contractelor incheiate incepand cu 25 februarie 2012, cat si contractelor aflate in derulare, furnizorii avand obligatia de a le modifica, precum si de a informa abonatii despre acest lucru. Avand in vedere ca aceste modificari sunt impuse de prevederile legale, iar nu o manifestare de vointa a furnizorilor in sensul modificarii unilaterale a clauzelor contractuale, utilizatorii aflati in perioada minima contractuala nu vor putea invoca aceste modificari pentru a solicita rezilierea contractului fara plata penalitatilor agreate.

Autoritatea poate sanctiona furnizorii de servicii de comunicatii electronice pentru neincluderea in contracte a acestor clauze minime obligatorii si poate solutiona litigiile nerezolvate pe cale amiabila dintre utilizatori si furnizori pentru nerespectarea acestor clauze. Pentru solutionarea acestor litigii, utilizatorii se pot adresa ANCOM.

Noile prevederi sunt cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, act normativ care stabileste cadrul aplicabil la nivel national in domeniul comunicatiilor electronice. Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei in data de 27 decembrie 2011.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

5724 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    comentariu (Joi, 23 februarie 2012, 15:38)

    nel [anonim]

    O masura f buna.Oare cind va lua cineva in aceasta tara masura de a nu mai fi obligati sa achitam abonamentul TVR,o televiziune fara nici o valoare posturi tv pe care nu le urmareste nimeni,televiziune care toaca bani poporului si care creaza locuri de munca citorva sute de nonvalori umane.
    • +3 (7 voturi)    
      Iti recomand (Joi, 23 februarie 2012, 16:27)

      Dyogene [anonim] i-a raspuns lui nel

      Intr-o pauza de Taraf, Etno, OTV, KanalD, incearca sa rezisti macar 10 minute pe TVR Cultural sau TVR2. E posibil sa-ti placa...
      • 0 (2 voturi)    
        Plangerea este totusi legitima (Joi, 23 februarie 2012, 16:57)

        Emilian [anonim] i-a raspuns lui Dyogene

        Plangerea nu e formulata bine, insa este legitima: abonamentul fortat la TVR nu este dorit de nimeni si de multe ori platit pentru un serviciu care nu este folosit sau cerut.

        TVR poate fi foarte frumos finantat de la bugetul de stat, asa cum se finanteaza multe alte chestii. Nu vad logica unei taxe dedicate.

        6 posturi TV si 6 birouri regionale pare un pic cam mult sa bagi pe gat contribuabilului (si al firmelor!).
        • 0 (2 voturi)    
          Ai dreptate (Joi, 23 februarie 2012, 17:25)

          Dyogene [anonim] i-a raspuns lui Emilian

          Plata la TVR are caracter de taxa, nu de plata voluntara a unui abonament.
      • -2 (2 voturi)    
        raspunsDyogene (Joi, 23 februarie 2012, 17:30)

        nel [anonim] i-a raspuns lui Dyogene

        Frate Dyo nu stiu daca as rezista sau nu 10 minute uitinduma la posturile mentionate pentruca pentru mine toate posturile TVR sint ca si inxistente/
        • +4 (4 voturi)    
          se vede (Joi, 23 februarie 2012, 19:23)

          mitica [anonim] i-a raspuns lui nel

          Se vede ca nu te uiti. Atat din felul in care te exprimi, cat si dupa cunostintele de gramatica (varianta corecta a lui "uitanduma" este "uitandu-ma").
          Este adevarat, posturile acestea nu prea "baga" filme cu batai si nici show-uri "pacatoase".
          Dar au emisiuni interesante, educative, pe care daca oamenii le-ar privi, atunci poate ca am trai intr-o societate mai buna, unde sa scuipi, sa-ti bagi, sa urli, intr-un cuvant badaranismul, nu ar fi ridicat la rang de arta.
          Presupunand ca ai/vei avea un copil, ce-ai prefera, sa vina suparat acasa pentru ca la olimpiada a gresit un raspuns si nu va lua nota maxima sau ca nu-stiu-cine si-a tras-o in pauza fix cu cine ar fi vrut sa si-o traga el/ea?

          Ah, inca ceva, era sa uit: recomand si radio romania actualitati si radio cultural. De teatru radiofonic ai auzit?

          PS: Frate Nel, ti-am raspuns din solidaritate cu Dyogene. Nu sunt o mortaciune, am sub 30 de ani, ies in oras, nu locuiesc intr-o biblioteca, ma consider multumit de nivelul atins (fara sa insemne ca ma plafonez) si am reusit exclusiv prin fortele mele.
          Nu sunt de acord nici eu cu dubla taxa care este perceputa pentru tvr-uri, dar din alte motive decat ale tale.
          Sper ca si alti oameni gandesc asa. Ca mine.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 24 februarie 2012, 17:36)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Dyogene

        Ma indoiesc ca o sa-i placa. Pur si simplu e nevoie de mai mult de doi neuroni. Altfel nu rezisti fara 0TV.
  • 0 (0 voturi)    
    cateva adaugiri (Joi, 23 februarie 2012, 15:56)

    James Bond [utilizator]

    Cat despre mentionarea vitezei de transfer a informatiilor in cazul contractelor de servicii de date, enuntul va suna de genul:
    "Compania are obligatie a furniza date la o viteza maxima de..."
    Daca se va plafona la maximul vitezei, va fi un mare "fâs"... Cel putin asa este in cazul unei companii cu sigla rosie, al carei loggo este o mare virgula : se mentioneaza viteza de transfer maxim, dar care este teoretica, si pe care nu o vei vedea niciodata...

    Ar trebui mentionat in lege si faptul ca prelungirile de contract trebuies consimtite de ambele parti prin accept scris, si nu telefonic, asa cum este cazul curent al aceleasi mari companii de telefonie.

    Ei motiveaza prin faptul ca se cere acceptul telefonic al abonatului, pentru a grabi lucrurile. OOOkk, dar acceptul telefonic trebuie sa fie urmat in cel mai scurt timp de acceptul in scris.
    Ceea ce nu este cazul la aceasta companie.
    • 0 (0 voturi)    
      Hmm (Joi, 23 februarie 2012, 16:29)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui James Bond

      Viteza maxima sau minima pe retele de telefonie nu poti fi garantate sau precizate. Depinde de un numar mare de factori tinand cont de mediul de transmisie. Depinde foarte mult de puterea semnalului, de perturbatii, de incarcarea nodului respectiv etc. care nu poti fi controlate de un operator tinand cont ca statia de receptie este mobila (telefonul mobil). Nu vad cum ar putea introduce asa ceva in clauze.
      • 0 (0 voturi)    
        De ce oare tot timpul ursul are dreptate? (Joi, 23 februarie 2012, 16:54)

        ogi [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Din pacate pt consumatori , pt ca tot timpul ei pierd .Daca in contract se precizeaza max 7M viteza ei bine normalul furnizat e la sub 1 M . Sint de acord ca nu poti asigura in mod constant 7M dar cel putin 3,5 M cred ca se poate , lasind la o parte conditiile externe .Astea sint povesti .
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 24 februarie 2012, 17:41)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui James Bond

      Nu se poate specifica o viteza minima garantata. Daca doresti asa ceva, intereseaza-te la un provider si ai sa vezi cat costa. O sa-ti treaca cheful instant.
      Asta nu inseamna ca nu se pot gasi alte metode. Se poate specifica o viteza minima pentru (sa zicem) 80-90% din timp. Dar asta inseamna costuri suplimentare pentru ei si preturi mai mari pentru tine.
  • 0 (0 voturi)    
    era timpul (Joi, 23 februarie 2012, 16:06)

    apachioarafone [anonim]

    "consumatorii" de internet trebuie mult mai bine protejati si aceasta masura face un pas in directia potrivita. Acum exista clauze aberante bine ascuns in "scrisul mic" din contracte.

    zilele trecute am incercat sa schimb un plan de internet mobil si operatorul imi spune ca nu se poate sub nicio forma, pentru ca am smartphone si 2 ani cel putin trebuie sa platesc o caruta de bani! desi au trecut 14 luni de la semnare, nu pot face nimic decat sa anulez contractul cu o penalitate de 150 eur, mai mare decat suma pe 2 ani pentru serviciul de internet!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Mda (Joi, 23 februarie 2012, 16:26)

      me [anonim] i-a raspuns lui apachioarafone

      Pai cand ai semnat contractul stiai prea bine ca este facut pe doi ani. Intotdeauna iti spune asta (mie, de cate ori am beneficiat de vreo promotie la telefon sau cablu intotdeauna ma informau ca abonamentul se prelungeste pe un numar x de luni si pot renunta doar daca platest o penalizare). Este normal sa perceapa penalizari daca ai luat ceva subventionat de la ei.
    • 0 (0 voturi)    
      Si pe mine m-au fript RTC (Joi, 23 februarie 2012, 17:56)

      Grigore Buluc [anonim] i-a raspuns lui apachioarafone

      Am incheiat cu ani in urma un abonament de internet fix + telefon fix, pentru 50 RON la vremea aia (RDS imi dadea cele doua cu 25 Ron). Dupa expirarea perioadei asa zis promotionale de 6 luni, a inceput sa imi vina in jur de 90 Ron, am zis ca nu-i adevarat - contractul era semnat pe 2/respectiv 3 ani, diferentiat telefon/internet. Am reusit sa scap de ei in singurul mod in care se putea scapa - le-am cerut sa imi mute abonamentul intr-un sat izolat de tara, si nu au putut (cererea era pe bune, daca reuseau merita banii- alternativa a fost 2 conexiuni internet mobile de la furnizori diferiti). Era singura clauza care imi permitea sa inchei inainte de termen fara penalizari. Nu voi mai lucra niciodata cu ei, indiferent ce ar oferi si la ce pret. La ceilalti furnizori de telefonie/ internet nu am avut probleme - 10 euro au spus, 10 a venit factura, de ani de zile.
  • 0 (0 voturi)    
    UPC, pazea! (Joi, 23 februarie 2012, 16:29)

    Paul [anonim]

    Asta cu contract pe minim 2 ani a fost o gaselnita nerusinata a UPC, ma bucur enorm ca o sa scap de ei. Si ma bucur enorm ca masura se aplica si contractelor in derulare. Angajati personal baieti, ca o sa vi se incinga telefoanele.
  • 0 (0 voturi)    
    o masura buna... (Joi, 23 februarie 2012, 16:49)

    laurentiucat [utilizator]

    seara de seara,la sfarsit de saptamana si in vacante, e jale cu traficul de la romtelecom din zona mea.
    cand am dat telefon la ei, la deranjamente, niste"papagali" imi spuneau suav ca am un contract cu o viteza varabila intre 0 si 10 Mgps. adica cum, ii intrebam eu: pot sa am numai zero? la care ei spuneau ca nu am garantata viteza maxima.
    odata,enervat i-am intrebatdaca nu cumva au si valori negative ptr viteza...barem sa stiu o chestie.
    de cateva luni bune sun consecvent la ei si mi se spun aceleasi lucruri.de vreo doua saptamani, cica o echipa de la romtelecom a inceput sa faca masuratori si sa vada cat o sa dea drumul la banda. nu mai spun ca te scot din minti intreruperile si ca le-am zis de "bine" la toti grecii, de la alexandru macedon si pana generatiile ce or sa vina pana in anul 2200.
  • 0 (0 voturi)    
    O-ntrebare pentru cine stie.... (Joi, 23 februarie 2012, 17:09)

    a [anonim]

    ce-nseamna "cazul" in expresia din text: "viteza minim garantata, daca este cazul" :)
    • 0 (0 voturi)    
      Eu (Joi, 23 februarie 2012, 17:16)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui a

      Se refera la cazul in care ai platit pentru a avea o viteza minim garantata. Asta costa. Mult. La orice furnizor. Nu poti vinde acces la internet super ieftin (e.g. 20 ron la rds sau pe acolo) si sa oferi o viteza minima garantata. Eventual scrii ca oferi 20kb minim. Dar nimic impresionant.
    • 0 (0 voturi)    
      e vorba de business (Joi, 23 februarie 2012, 17:35)

      Io [anonim] i-a raspuns lui a

      Abonamentele de net pentru acasa nu au banda garantata; singura diferenta fata de ce s-a intamplat pana acum este ca vor fi obligati sa scrie pe hartie: garantat 0.
  • 0 (0 voturi)    
    ANCOP in pom (Joi, 23 februarie 2012, 17:24)

    Dorin [anonim]

    E o mare minciuna cu #Clientii trebuie sa poata opta si pentru contracte de cel mult 12 luni. Cand ti se pun conditii de 10 ori mai oneroase la 12 luni fata de 24 luni, normal ca nu ai niciun drept de optiune. In fapt, nu se schimba nimic. Asa procedeaza si in prezent operatorii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică