Anul trecut, piata serviciilor postale a inregistrat primele cresteri dupa trei ani consecutivi de scadere in privinta numarului de trimiteri postale, iar veniturile s-au ridicat la 1,53 miliarde lei, in crestere cu 5,2% fata de 2010, potrivit unui raport al autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM). In 2011 s-au inregistrat 55.940 reclamatii, in scadere cu 38,2% fata de anul anterior, dar numarul reclamatiilor care au fost despagubite a crescut cu 23,2%, valoarea despagubirilor depasind 1,95 milioane lei.

Traficul postal in 2011, in crestere dupa trei ani consecutivi de scadereFoto: ANCOM

Anul trecut in Romania au fost procesate 527.276.394 de trimiteri postale, in crestere cu 28% fata de anul 2010, ceea ce inseamna o medie de 27,69 de trimiteri postale pe cap de locuitor, fata de 19,26 in anul 2010. Din numarul total de trimiteri procesate in anul 2011, furnizorul de serviciu universal Compania Nationala Posta Romana (CNPR) a prelucrat 79%, ajungand la 418.705.969 de trimiteri, in timp ce furnizorii privati au raportat 108.570.425 de trimiteri, realizand o crestere de aproape 30% fata de anul 2010.

  • 48.106 angajati in piata serviciilor postale in 2011

Numar de angajati

Numar de angajati

Foto: ANCOM

Anul trecut, pe piata postala din Romania au lucrat un numar de 48.106 de salariati, dintre care 35.815 (reprezentand 74,45% din totalul personalului angajat in domeniul serviciilor postale) au fost salariati ai Postei Romane, in scadere cu 1,86% fata de anul 2010, cand Posta Romana raporta 36.494 de salariati.

La sfarsitul anului 2011, in sectorul postal privat isi desfasurau activitatea 12.291 de angajati (reprezentand 25,55% din personalul angajat in domeniul serviciilor postale), dintre acestia, 8.903 de salariati erau angajati cu norma intreaga (reprezentand 72,44% din salariatii din domeniul postal privat), iar 3.388 erau angajati cu norma redusa. Comparativ cu anul 2010, in anul 2011 a crescut numarul de angajati din sectorul privat cu 15,28%.

  • Reclamatiile si despagubirile acordate pe piata serviciilor postale in 2011

Reclamatii

Reclamatii

Foto: ANCOM

In anul 2011 au fost inregistrate 55.940 reclamatii, din care 10.393 s-au dovedit a fi intemeiate, furnizorii de servicii postale acordand pentru acestea despagubiri in valoare de 1.951.956 lei. CNPR a primit 4.540 de reclamatii, din care 10,75% (488 de reclamatii) au fost considerate intemeiate, furnizorul acordand despagubiri in valoare de 107.610 lei (5,51% din valoarea totala acordata ca despagubiri).

Anul trecut numarul total al reclamatiilor a scazut cu 38,26%, dar a crescut numarul reclamatiilor care au fost despagubite (23,21%).