MAE isi face sistem informatic integrat de tip contact center pentru imbunatatirea serviciilor catre cei circa sase milioane de romani aflati in strainatate/Contractul are o valoare estimata de 4,8 milioane euro

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 5 aprilie 2013, 15:32 Economie | Telecom

 documente
(05 Apr 2013) PDF, 637KB
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a demarat o licitatie pentru implementarea unui sistem informatic integrat de tip contact center pentru imbunatatirea serviciilor pentru romanii din strainatate, contract in valoare estimata de 21,3 milioane lei (circa 4,8 milioane euro, inclusiv TVA) si care beneficiaza de finantare europeana, conform unui anunt publicat joi in Sistemul electronic de achizitii publice. Conform estimarilor MAE sunt peste 3 milioane de romani in emigratie aflati in spatiul UE si aproximativ 2 milioane de romani in spatiul non UE, care solicita frecvent asistenta din partea institutiilor consulare. Sistemul va permite printre altele preluarea unitara a cererilor cetatenilor pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging.

Scopul principal al proiectului este infiintarea unui centru unic de contact si suport pentru cetatenii romani din strainatate care sa intareasca si sa diversifice actualele servicii specifice ale consulatelor si ambasadelor MAE.

Conform Caietului de Sarcini al licitatiei, in momentul de fata se estimeaza peste 3 milioane cetateni romani in emigratie aflati in spatiul UE si aproximativ 2 milioane de romani aflati in spatiul non UE, care solicita in mod frecvent asistenta din partea institutiilor consulare. Pentru aceste categorii de cetateni, MAE, prin consulatele si ambasadele sale, ofera urmatoarele tipuri de servicii:

  • documente de calatorie: pasaportul simplu electronic; pasaportul simplu temporar; titlul de calatorie; pasaportul simplu pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate;
  • acte de stare civila: inscrierea certificatelor de stare civila emise de autoritati straine; obtinerea actelor de stare civila din Romania;
  • certificate de cazier judiciar;
  • acte notariale: autentificarea procurilor si declaratiilor; legalizarea copiilor de pe inscrisuri; legalizarea traducerilor; legalizarea semnaturilor;
  • cetatenia romana redobandirea cetateniei romane: (redobandirea cetateniei romane pierduta dupa 22 decembrie 1989; redobandirea cetateniei romane pierduta inainte de 22 decembrie 1989); renuntarea la cetatenia romana; clarificarea cetateniei romane;
  • prelucrarea datelor personale.

In furnizarea acestor servicii s-au constatat urmatoarele neajunsuri :

  • necunoasterea de catre cetatenii romani a drepturilor si obligatiilor in tarile UE si non UE in care calatoresc;
  • necunoasterea de catre cetatenii romani a regimului contractelor de munca din tara respectiva
  • acuzatia de "indiferenta" adusa statului roman fata de etnicii romani care solicita redobandirea cetateniei romane, datorita perioadei nedefinite de rezolvare a redobandirii cetateniei romane (problema oarecum rezolvata prin infiintarea Agentiei Nationale de Cetatenie)
  • lipsa inregistrarii cetatenilor romani la sediile oficiilor diplomatice si consulare din zona de resedinta
  • insuficienta personalului consular
  • practica generata de fenomenul "Polonia" cand un cetatean roman a murit in greva foamei
  • vizitele la penitenciare, reduse in contextul in care unele misiuni functioneaza cu un singur reprezentant consular
  • durata mare de raspuns a autoritatilor locale in rezolvarea unor probleme legate de retrocedarea proprietatilor cetatenilor romani
  • clarificarea cetateniei romane datorita prezentei unui numar mare de falsuri in acte, identificate pe parcursul verificarilor.

Pentru imbunatatirea serviciilor, MAE doreste implementarea unei Sistem Informatic Integrat de tip Contact Center.

Sistemul va permite urmatoarele actiuni:

  • Preluare apeluri de la cetatenii romani aflati in strainatate si inregistrare solicitari/probleme in sistemul informatic;
  • Oferirea de consultanta consulara imediata pentru problemele semnalate sau de informatii cu caracter consular;
  • Oferirea de consultanta juridica imediata pentru solicitarile de acest gen;
  • Directionarea cetatenilor conform normelor si regulilor MAE catre organisme locale/nationale in vederea solutionarii problemelor/solicitarilor semnalate;
  • Semnalarea cazurilor deosebite direct organelor abilitate nationale (MAE, MAI) sau celor locale de urgenta (politie, ambulanta, pompieri etc);
  • Stocarea si centralizarea informatiilor despre cazuri, solutii, cu respectarea legislatiei in vigoare privind protectia datelor cu caracter personal;
  • Auditarea activitatilor angajatilor MAE (atat a agentilor din Call Center cat si a personalului consular -care opereaza in cadrul sistemului);
  • Eficientizarea comunicarii intre MAE si cetatean, precum si asigurarea transparentei activitatii prin publicarea de rapoarte de activitate;
  • Monitorizarea si evaluarea modului de solutionare a problemelor/solicitarilor semnalate;
  • Generarea de rapoarte in functie de perioada, zona geografica, tipologii de probleme/solicitari, respectiv solutii si a timpului de raspuns.

Grupul tinta (beneficiarii directi ai proiectului) este reprezentat de 500 de persoane, personal din cadrul MAE care vor utiliza sistemul si vor deveni mai competitivi si eficienti in realizarea sarcinilor de serviciu. 100 de persoane vor fi selectate din cadrul MAE - Directia Generala Afaceri Consulae si 400 de persoane vor fi selectate din cadrul Misiunilor Diplomatice ale Romaniei (135 de consuli si 265 de functionari consulari).

Beneficiari indirecti sunt reprezentati de:

  • 4 milioane cetateni romani in emigratie aflati in spatiul UE
  • 2 milioane cetateni romani aflati in spatiul non UE, care solicita in mod frecvent asistenta din partea institutiilor consulare.

Centrul de contact si suport pentru cetatenii romani din strainatate se va implementa la nivelul sediului central al Ministerului Afacerilor Externe. In cadrul MAE se va infiinta centrul de contact si suport unde agentii (angajati ai  ministerului) vor raspunde la apelurile cetatenilor 24 de ore, 7 zile pe saptamana. La nivelul fiecarei reprezentante diplomatice se va livra infrastructura necesara interconectarii cu centrul de contact si se va asigura punerea in functiune a solutiei. 

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente in aceasta licitatie este 15.05.2013. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 20.05.2013. Deschiderea ofertelor va avea loc pe 21.05.2013.

Mai multe detalii in caietul de sarcini atasat.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2181 vizualizari

  • +2 (10 voturi)    
    Care servicii?! (Vineri, 5 aprilie 2013, 15:38)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Ei nu au voie sa voteze!
    Astia trebui doar sa/i trimita bani pontalaului si cacaraului, in rest ce... ei au mancat salam cu soia?!
    Praf in ochi!
    Trebuie sa dam bine in ochii eurpenilor, altfel, cacarau nu mai papa ochisor, mai trece si pe la intestine!
    • +4 (4 voturi)    
      Proiectul ar trebui extins... (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:24)

      uluit [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Banuiesc ca te-ai referit doar la alegerile locale, cand ai scris ca n-au voie sa voteze din afara tarii.
      Atata timp cat romanii din afara tarii, au pasapoarte valabile, nu le este interzis sa-si exercite dreptul de a vota. Ca, USL-ul nu este prea fericit cu optiunile de vot ale romanilor din Diaspora, asta e alta poveste. (Se stie ca, romanii plecati voteaza cu o majoritate anti-USL in mod constant - vezi datele statistice. De aici si atitudinea de a bloca votul prin corespondenta).

      "Beneficiari indirecti sunt reprezentati de:
      - 4 milioane cetateni romani in emigratie aflati in spatiul UE
      - 2 milioane cetateni romani aflati in spatiul non UE, care solicita in mod frecvent asistenta din partea institutiilor consulare."

      Intrebare:
      In aceste date statistice, sunt inclusi si romanii din alte zone din Diaspora, de exemplu: America de Nord (USA, Canada)?
    • +2 (2 voturi)    
      Idee excelenta (Vineri, 5 aprilie 2013, 17:06)

      ValauFelicia [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Recent am asistat, la consulatul de la Berna la stradaniile supraomenesti ale celor doua angajate sa faca fata cererilor si intocmirii documentatiilor stufoase pentru cel putin 10 solicitanti.
      Doamnele de acolo sunt foarte competente si am fost placut surprinsi de profesionalismul lor. Dar m-am intrebat imediat oare de ce nu are MAE in sistem informatizat care sa ii ajute pe cetateteni sa completeze datele online si la ghiseu doamnele doar sa verifice originalele? Nu cred ca ne ajuta cu nimic niste angajati stresati de probleme marunte dar care ne pot ajuta mai mult in probleme serioase.
      Acum, sincer, desi nu imi plac functionarii din Romania, la consulatul din Berna oamenii pot fi laudati si, de aceea, ajutati.
  • +2 (2 voturi)    
    buuun.. (Vineri, 5 aprilie 2013, 15:40)

    demaGOGU [utilizator]

    deci 4+2=6 meleoane...legali!

    cati mai suntem pe aici?!?

    cine stinge lumina?
  • +2 (6 voturi)    
    ??? (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:01)

    Reshape [utilizator]

    1. Deci ce face dracaria asta? Asigura un om in spatele unui telefon, messenger, email care apartine unei ambasade?
    Mie imi expira CI in curind. O sa-mi permita chestia asta sa dau un mail la ambasada, cu poza mea si peste o luna sa-mi trimita CI prin posta? Nu? Atunci e prea scumpa.
    2. "Conform estimarilor MAE sunt peste 3 milioane de romani [...] in spatiul UE si aproximativ 2 milioane [...] in spatiul non UE, care solicita frecvent asistenta din partea institutiilor consulare".
    Aici se vede magaria si manipularea. Da, sint 5 milioane in afara Romaniei, dar nu TOTI cei 5 milioane "solicita frecvent". Spuneti clar cite solicitari aveti pe an, cite rezolvati, cit dureaza fiecare serviciu, cit timp pierde solicitantul, care e distanta minima si maxima pe care o are de strabatut un roman ca sa ajunga la ambasada, chestii din astea, masurabile. Si cereti apoi, in caietul de sarcini: dorim un sistem care sa reduca cu 10% timpul de asteptare pentru eliberarea actelor de stare civila; sau: prin acest sistem vom economisi 5% din banii contribuabililor. Dar nu generalitati de genul "generarea rapoartelor" sau "eficientizarea comunicarii dintre MAE si cetatean".
  • +3 (5 voturi)    
    Parca vad cum da useru click (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:05)

    ac [utilizator]

    ... si afla ca tre sa se duca sa stea la coada 4 zile.
  • +1 (3 voturi)    
    Cifrele ne omoara (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:19)

    Costache2009 [utilizator]

    "sase milioane de romani aflati in strainatate"?! Cine i-a numarat, taica, sa produca si "dovezile"! Scadeti, totusi, una bucata "roman" cu nume fals, gasit de mine pe listele electorale, cu domiciliu' fictiv in chiar propriul apartament, fara ca pe proprietaru' de mine sa ma fi intrebat cineva sau sa-mi fi cerut voie... Afacerile minunatilor functionari ai primariilor, care emit carti de identitate, pe banda rulanta, cui cotizeaza mai gras! Oare cate fantome din astea oi mai avea prin apartament, ca functionaru' de la sectia electorala nu m-a lasat sa-i numar pe toti?! Si eu cum sa procedez ca sa scot fantomele din spatiu' mei vital?! Platesc sfintiri de betoane la BOR sau pierd timp si bani in procese de ani lungi cu primaria diavolului?!
  • +6 (8 voturi)    
    Dar noi astia din Romania ce facem ? (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:36)

    vlad.pe [utilizator]

    Se doreste implementarea unui sistem informatic integrat de tip contact center pentru imbunatatirea serviciilor pentru romanii din strainatate ...
    pai cand se va implementa un sistem care sa functioneze pentru cei 20 de milioane de romani din tara ?

    Cand voi putea sa verific online ce analize medicale, buletine de trimitere au fost decontate in numele meu ?

    Sau cand se va implementa un sistem sa nu mai stau la cozi si sa fac 5 drumuri pentru o amarata de hartie care mi-ar putea fi trimisa pe email ?
  • +5 (5 voturi)    
    va fi omor pe sistemul asta... (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:11)

    Confuzu [utilizator]

    Cerinte de load-balancer:
    - Realizarea unui numar de cel putin 300 de sesiuni SSL noi pe secunda in perioadele de trafic de varf
    ....
    o (minim) 200 de operatii de executare de semnatura RSA cu chei de 1024bit pe secunda;

    Noroc cu semnatura olografa + antivirusul de la Softwin si cu expertii de securitate de la Safetech. Altfel s-ar putea sa nu functioneze la parametrii ceruti :).
  • 0 (0 voturi)    
    Oare (Duminică, 7 aprilie 2013, 20:34)

    MTache [utilizator]

    cine a elaborat de fapt cerintele caietului de sarcini? Stia dl Tache despre toate certificarile solicitate expertilor, despre toate cerintele din CS? Sau dl Tache a primit un stick cu toata documentatia de atribuire? Cerintele de calificare sunt mapate pe profilele expertilor si experienta similara a firmei Teamnet (castigatoarea precedentelor proiecte IT din MAE). Cerintele de CS au fost mapate pe produse de la Microsoft,SunSmart,Softwin, samd. Foarte interesant de vazut daca conducerea MAE stie ce se intampla/ce bani se fac la nivel de directori sau sef serviciu. Oare nimeni din conducere nu-l intreaba pe dl Tache - domnule draga de unde ai stiut tu sa scrii cerintele astea din CS? Pentru cei din domeniu IT este atat de evidenta dedicatia acestei licitatii..pacat ca la hotnews nu exista redactori care sa monitorizeze licitatiile cu dedicatie din domeniul IT..asa precis s-ar face mai bine si celebra absorbtie de fonduri europene


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version