Cum a intrat Politia in posesia unui colet comandat pe internet printr-un card fraudat si cat de greu isi obtine banii inapoi titularul cardului

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 11 aprilie 2013, 0:56 Economie | Telecom

Dezbatere comert online
Foto: Hotnews
Politia are numeroase sesizari privind comenzi facute pe internet in care se folosesc carti de credit fraudate fie din Romania fie din strainatate, a declarat miercuri Virgil Spiridon, comisar sef in cadrul Inspectoratului General al Politiei (IGPR). Acesta a relatat un caz recent in care cineva a facut o comanda catre altcineva din tara folosind cardul fraudat al unei a treia persoane. Pentru ca cel care trebuia sa ridice produsul era investigat, Politia a recuperat coletul, dar titularul cardului fraudat nu si-a primit banii inapoi, banca motivand ca tranzactia a fost facuta prin 3D-Secure. Ar fi o incalcare grava a obligatiilor fata de posesorul de card si fata de Visa si Mastercard, spun oficialii procesatorilor de plati PayU si Netopia MobilPay.ro.

  • "Norocul a fost ca noi stiam persoana care urma sa primeasca produsul, care era in investigatie pentru alte tipuri de frauda. Am reusit sa ridicam noi acel colet care continea componente electronice, dupa care am identificat, cu ajutorul magazinului, cardul, am mers la banca, am discutat, insa titularul cardului nu si-a primit banii inapoi si ne intreaba ce trebuie sa faca. A depus o sesizare la banca in care a cerut sa i se restituie banii pentru ca nu el a comandat, insa banca i-a dat un raspuns ca daca se foloseste 3D Secure, si s-a folosit in aceasta tranzactie, nu se restituie banii. Si suntem in situatia in care noi avem produsul, banca nu ii va da banii inapoi titularului cardului si noi trebuie sa vedem ce facem. Este o situatie si ironica", a declarat miercuri Virgil Spiridon, comisar sef de politie in IGPR in cadrul unei dezbateri pe tema drepturilor consumatorilor in comertul online, organizate in cadrul unei campanii UE pentru informarea consumatorilor din Romania.

O banca in necunoastere crasa a obligatiilor fata de clienti si Visa si Mastercard - Bogdan Sampetrean, PayU

Prezenti la eveniment, reprezentantii celor doi mari procesatori de plati din piata, PayU si Netopia mobilPay, au sustinut ca in acest caz clientul ar trebui sa-si primeasca banii inapoi, in caz contrar fiind o incalcare grava a obligatiilor fata de clienti si de Visa si Mastercard.

  • "In acest caz, banca din pacate era intr-o necunoastere crasa fata de obligatiile pe care le are fata de VISA si Mastercard, pentru ca atata vreme cat era o sesizare catre Politie si un caz confirmat de Politie ca fiind o frauda, banca avea obligatia sa depuna toate diligentele in vederea recuperarii sumei catre acel client. Obligatie atat fata de client cat si fata de Visa si Mastercard", a declarat Bogdan Sampetrean, Compliance Manager PayU.

In acelasi ton a comentat si Horia Grozea, Director card payments in cadrul Netopia mobilpay.ro.

  • "Daca o tranzactie este facuta cu 3D Secure si este dovedita ca frauda atunci vorbim de grup infractional. Parola 3D Secure este un PIN personal pe care il dai doar bancii si il stii doar tu. Daca pui de doua ori gresit, banca iti blocheaza cardul. Ca sa stii parola 3D Secure trebuie sa fii foarte apropiat de persoana in cauza. Fiind un card 3D Secure, banca este asigurata de Visa si Mastercard si pentru ca nu au fost dati inapoi banii catre client este o grava incalcare a regulamentului Visa-Mastercard de catre banca acestui client, care probabil nu a stiut acest regulament sau nu a vrut sa aplice regulamentul. Eu cred ca isi va primi banii inapoi", a spus Horia Grozea.

Avantaje prea putin cunoscute la plata online cu cardul: Poti cere bancii refuzul de plata a unei tranzactii

Acesta a mai spus ca posesorii de carduri au avantaje in comertul electronic, dar ca in Romania prea putina lume stie acest lucru.

  • "Fiecare persoana fizica care are card are niste avantaje care din pacate in Romania nu sunt cunoscute. Indiferent de unde platesti cu cardul - ca platesti la POS fizic, ca platesti online in Romania sau strainatate, ai dreptul, daca ai primit un produs care nu-ti satisface cerintele, si daca nu ai reusit pe cale amiabila sa te intelegi, sa te duci la banca ta si sa faci refuz de plata (n.a charge back) pentru acea tranzactie si banca e obligata sa investigheze acel caz si in caz in care ai dreptate sa-ti dea banii inapoi. Este o regula impusa de Visa si Mastercard si de sistemul bancar", a explicat Horia Grozea, director in cadrul Netopia mobilPay.ro.

Grozea a dat si un exemplu personal in care banca i-a restituit banii.

  • "Am avut un caz personal. Inainte sa ajung la MobilPay am pierdut un card in mall pe un scaun de masaj si aveam internet banking si am constatat ca mi-a fost folosit cardul furat - au fost facute doua tranzactii pe site-ul de pariuri sportive bet365. M-am dus la ING si am spus ca am pierdut cardul si in mai putin de 30 de zile mi-au fost restituiti banii", a precizat Horia Grozea.

Cat dureaza in general o astfel de investigatie?

Potrivit oficialului Netopia mobilPay.ro termenul impus de Visa-Mastercard este de 60 de zile, perioada in care trebuie sa se inchida aceasta 'disputa', dand dreptate unei parti sau alteia".


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

16020 vizualizari

  • +25 (25 voturi)    
    si care (Joi, 11 aprilie 2013, 2:55)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    e banca care refuza restituirea banilor, ca pina la urma asta conteaza?
    • +15 (15 voturi)    
      intradevar..... (Joi, 11 aprilie 2013, 7:04)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      ....CARE ESTE NUMELE BANCII ??? Prin nerespectarea propriilor intelegeri cu tertii, acea banca se face complice la infractiunea respectiva iar clientii ei ar trebui sa stie in ce pericol se afla si sa isi ia masurile pe care le cred a fi necesare.

      Acest eveniment este inca o dovada a ineficientei acestui sistem legislativ, care din prostie, nepasare sau chiar din interes, neglijeaza drepturile cetateanului onest si favorizeaza tot felul de infractori.
  • +11 (13 voturi)    
    3d apă de ploaie (Joi, 11 aprilie 2013, 5:46)

    Sakura [utilizator]

    Eu nu înţeleg de ce acea parolă în care constă de fapt sistemul 3D Secure este una fixă şi nu una generată de digipas. Sau măcar posesorii de internet banking şi deci de digipasuri ar putea beneficia de această parolă unică şi mult mai sigură. S-ar putea denumit 4D Secure, să dea bine şi în marketing.

    Şi da, are dreptate primul comentator, cât timp nu daţi numele băncii care face astfel de măgării, nici voi nu sunteţi mai brezi decât banca respectivă. Ştirea este astfel mai aproape de nivelul de bârfă decât cea de informaţie utilă.
    • +1 (3 voturi)    
      ING (Joi, 11 aprilie 2013, 8:51)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

      Macar au dat numele bancii acre a restituit banii :)
    • -9 (13 voturi)    
      De data asta banca cam are dreptate (Joi, 11 aprilie 2013, 8:54)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

      Cand faci o tranzactie pe internet (adica platesti online), securitatea e destul de slaba (toate informatiile necesare sunt imprimate pe card: nume, data expirarii, numarul cardului si CVV (codul de 3 cifre de pe spate)). Practic, daca cineva pune mana pe cardul tau si isi noteaza aceste date, poate face cumparaturi online. De aceea a fost adaugat 3D Secure, care in afara de aceste informatii, mai cere o parola pe care DOAR detinatorul cardului o cunoaste.
      Sau asa ar trebui.
      Dar a cui responsabilitate e daca tu iti tii pin-ul scris pe o hartiuta in portofelul in care ai si cardul? Sau a cui responsabilitate e daca hotul cunoaste parola ta 3D secure pe care doar tu trebuie sa o stii?
      • +6 (6 voturi)    
        nu ai inteles ideea (Joi, 11 aprilie 2013, 9:45)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

        Eu daca comand ceva si nu sunt multumit de ce am comandat, am dreptul sa cer retragerea platii. Ai inteles?
        Cu atat mai mult in cazul in care cineva ii obtine PIN-ul de la card omului.

        Banca trebuie sa faca ce-i zic eu, ca eu sunt clientul si eu platesc comisioanele, intelegi?
        • -1 (5 voturi)    
          Eu inteleg, dar tu? (Joi, 11 aprilie 2013, 11:01)

          aladdin [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

          Daca nu esti multumit, trimiti coletul inapoi vanzatorului si el e cel care iti returneaza banii in cont (asta daca e de acord sau e obligat de lege), nu te duci tu la banca sa anulezi tranzactia pentru ca nu-ti place un produs. Vanzatorul cum mai este protejat, cu banii si produsul lor la tine?
          Ultima fraza cu "banca trebuie sa faca ce vreau eu" e chiar funny :)
          PS: Nu iau apararea bancilor, ca ne-o trag din orice pozitie, dar cardul ala inseamna si niste reponsabilitati.
        • +1 (1 vot)    
          Aveti amandoi dreptate (Joi, 11 aprilie 2013, 15:13)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

          Vreau doar sa adaug ca PIN-ul nu este stocat pe card. PIN-ul este rezultatul unui algoritm, in timp real, reprezinta rezultatul imperecherii unor chei de securitate in 2 sau 3 servere de criptare, plecand de la bancomat. In teorie poti folosi un PIN diferit, atata timp cat el coincide cu una dintre solutiile algoritmului.
      • +6 (6 voturi)    
        poftim? (Joi, 11 aprilie 2013, 9:56)

        IePe [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

        banca cam are dreptate dar de fapt deloc. tranzactia a fost prin furt/frauda, oricum ai defini furtul sau frauda.
        mai mult, se descrie un acord bancar cu visa-mastercard care detaliaza si rezolva aspectele astea.
        discutia privind inteligenta posesorului de card e alta treaba :) insa daca incerci sa furnizezi un serviciu corect si bun poti merge pe premiza "complete idiot's guide" si nu te mai miri de nimic, ci doar furnizezi servicii sigure si juste fata de clienti.
      • +4 (4 voturi)    
        Nu are (Joi, 11 aprilie 2013, 10:03)

        a2t [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

        Principalul motiv marketat de banci la aparitia cardurilor a fost securitatea banilor (motivul real e altul, fiindca bancile au un interes major ca noi sa vedem cat mai putin cash, dar sa trecem peste asta). Diferenta intre a tine in portofel 100 de euro sau un card cu 100 de euro, este aceea ca in cazul cardului banca s-a angajat sa iti protejeze banii. Restul nu mai conteaza. Daca ai fi avut 100 de euro in buzunar nimeni nu ar fi putut face o tranzactie online platind cu banii existenti la acel moment in buzunarul tau. De aceea banca este in cele din urma responsabila (zic in cele din urma pentru ca are dreptul sa faca o investigatie si sa verifice ca nu e fraudata chiar de posesorul cardului).
      • +2 (2 voturi)    
        nu chiar (Joi, 11 aprilie 2013, 10:15)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

        Daca cineva iti viruseaza calculatorul atunci la prima plata pe care o faci prin 3D secure ti-a luat toate datele(inclusiv pin-ul). Dupa aia poate face cate plati doreste respectivul. Sa nu crezi ca daca ai antivirus instalat e suficient, pentru ca au fost sparte si computere de la FBI. Te poti virusa doar intrand pe anumite site-uri si chiar daca crezi ca intri doar pe site-uri sigure atunci sa stii ca si acele site-uri pot fi sparte si pentru o perioada devin nesigure.
        • +1 (3 voturi)    
          Serios? (Joi, 11 aprilie 2013, 11:06)

          aladdin [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          Ia explica-ne si noua cum iti ia inclusiv PIN-ul. Poate te referei la CVV, dar intr-o tranzactie online nu ai nevoie de pin.
          Cel mai sigur, cum fac si eu, pe card am o suma mica de bani, cateva sute de lei maxim. Restul sunt in alt cont din care alimentez cand am nevoie.
          • +2 (2 voturi)    
            pai (Joi, 11 aprilie 2013, 11:39)

            jescu [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

            Idea e ca daca ai testat PIN-ul asta in pagina web ca sa faci o tranzactie pentru tine, atunci il va sti si hackerul. Urmatoarele tranzactii le face el. Mai sus scrie ca introduci undeva PIN-ul asta:

            "Daca o tranzactie este facuta cu 3D Secure si este dovedita ca frauda atunci vorbim de grup infractional. Parola 3D Secure este un PIN personal pe care il dai doar bancii si il stii doar tu. Daca pui de doua ori gresit, banca iti blocheaza cardul. "
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Joi, 11 aprilie 2013, 8:57)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

      3D Secure nu are digipass. Iar parola e fixa din acelasi motiv pentru care parola ta de utilizator pe Hotnews e fixa...

      Sistemul este foarte bun, drepturile tale ca si client (Visa/Mastercard pana la urma- ei gestioneaza si 3D Secure, bancile romanesti sunt doar niste intermediari) sunt clare.

      Doar ca in acest caz banca ignora (cu buna-stiinta sau nu) drepturile clientului. Au dreptate cei de la PayU, Netopia samd. sa foloseasca termenii aia duri.

      Ca regula de baza: ce cheltui cu cartea de debit (cardul) nu este asigurat si odata facuta plata este mult mai greu de recuperat chiar daca este o plata facuta prin frauda; ce cheltui cu cartea de credit este asigurat la nivel international de Visa/Mastercard si platile fraudate se returneaza in cadrul asigurarii.
    • -3 (3 voturi)    
      si daca-ti fura si "digipas"-ul? (Joi, 11 aprilie 2013, 9:42)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

      Tare iti mai place tie "digipas"-ul. Atata doar ca poti sa-l pierzi sau sa ti-l fure cineva foarte usor.
      Si sa nu ai impresia ca vei primi "digipas"-uri gratis de la banca la nesfarsit.
      • +2 (2 voturi)    
        digipass-ul are pin propriu (Joi, 11 aprilie 2013, 12:25)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        PIN care se tasteaza pe digipass. Asa ca degeaba ti-l fura. Dar daca ti-ai scris pin-ul pe digipass, ca sa nu-l uiti, atunci da, digipass-ul tau e util si pentru altii xD
  • +4 (6 voturi)    
    PayU (Joi, 11 aprilie 2013, 7:13)

    mihaser [utilizator]

    Nu stiu de ce se dau asa indignati domnii de la PayU. Eu am facut plata online prin dumnealor pentru escrocii de la Diverta si am ramas cu banii luati de pe card si marfa nelivrata. Comanda e din decembrie 2012. Cei de la Diverta au 10 review-uri la ei pe site din care 6 negative...De ce lucreaza cu asemenea oameni? Rusine!!!

    Mihaela Negrea
    • +5 (5 voturi)    
      de ce nu ati cerut anularea platii la banca? (Joi, 11 aprilie 2013, 9:46)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui mihaser

      Lucrurile astea nu se rezolva doar scriind review-uri.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Luni, 15 aprilie 2013, 20:09)

        mihaser [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        Stefan suma era mica, iar eu nu locuiesc in Ro...telefoanele la banca m-ar fi costat mai mult...E vorba strict de bun simt...Cadoul respectiv l-am comandat pentru o fetita care implinea 5 ani...si nu a mai ajuns...Frumos, nu?

        O firma care se respecta rezolva lucrurile astea si citind reviewuri!
  • 0 (6 voturi)    
    Banca refuza restituirea (Joi, 11 aprilie 2013, 9:01)

    Andra99 [utilizator]

    Unui prieten i-au fost sustrasi de pe cont peste 3000 lei si Banca Transilvania l-a purtat de la ana la caiafa o gramada de vreme si in final nu i-a mai restituit banii. Bataie de joc !
    • +1 (1 vot)    
      asta e din seria (Joi, 11 aprilie 2013, 13:33)

      cmariusalin [utilizator] i-a raspuns lui Andra99

      Hai sa aruncam cu noroi si in ceilalti daca tot ne-am murdarit?!
  • +1 (5 voturi)    
    cum primesti produsul de pe net si apoi platesti? (Joi, 11 aprilie 2013, 9:18)

    zambara [utilizator]

    "...ai dreptul, daca ai primit un produs care nu-ti satisface cerintele...sa te duci la banca ta si sa faci refuz de plata pentru acea tranzactie"

    Imi poate da si mie cineva un exemplu de produs comandat pe internet primit intai acasa si doar apoi platit prin banca?
    A cumparat cineva ceva de pe internet, mai intai a primit produsul si doar apoi a facut plata cu cardul?

    Cred ca domnul respectiv a vorbit doar ca sa se afle in treaba.
    • +3 (3 voturi)    
      A vrut sa evidentieze o lacuna (Joi, 11 aprilie 2013, 9:31)

      Bwana [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      Cred ca doar a speculat ca poti sa mimezi ca nu esti de acord (ca refuzi plata) ptr un produs si astfel poti sa-l restitui cu garantia ca ti-ai pastrat banii in cont. Partea proasta este ca nu prea tine avand in vedere ca deliver boy ti-a luat semnatura si date din CI si cam frizeaza penalul actiunea...
      In rest suntem cetateni europeni si avem drepturi...sper nu doar in fund!
    • +2 (2 voturi)    
      Tranzactiile nu au loc instant (Joi, 11 aprilie 2013, 9:35)

      stef_an [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      De obicei dureaza 1-2 zile de la folosirea card-ului pana la livrarea banilor in contul celui care vinde, daca nu ma insel.
      Deci daca vrei sa refuzi tranzactia in acest timp, ar trebui sa fie posibil.
    • +1 (1 vot)    
      platesti prima data (Joi, 11 aprilie 2013, 9:44)

      rz_ [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      Se plateste normal, la momentul comenzii. Dar poti merge la banca si sa ceri banii inapoi (in articol se zice charge back pt refuz de plata, e mai clar in engleza). Debitarea efectiva a contului "furnizorului" oricum se face dupa cateva zile, nu pe loc. Cu toate astea, cred ca si dupa debitarea contului poti cere banii inapoi. Este parte a contractului cu Visa si MasterCard pentru a creste increderea utlizatorilor in comertul online.
    • 0 (0 voturi)    
      plata se returneaza (Joi, 11 aprilie 2013, 9:49)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      Sistemul bancar face returnarea platii. Se face debitarea din contul destinatarului in contul expeditorului odata ce se dovedeste returnarea produsului..
    • 0 (0 voturi)    
      tranzactia e deobicei in asteptare (Joi, 11 aprilie 2013, 10:43)

      zzXXXXzz [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      ideea e ca plata produsului deobicei e la "tranzactii in asteptare". Daca nu iti convine ce ai primit, poti sa suni la banca si sa anulezi tranzactia. Dar dureaza cel putin o luna de zile.
    • +1 (1 vot)    
      Nu e asa (Joi, 11 aprilie 2013, 15:45)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      Exista modalitati de plata in care debitarea contului se face ulterior. Rezervari la avion, plata de taxe de autostrada, paypal legat la cont, nu la card.

      Vanzatorul verifica instantaneu doar daca exista destule resurse pe card, dar poate trage banii ulterior. In cazul paypal legat la contul bancar, debitarea se face si dupa cateva saptamani, chiar daca nu ai bani pe card sau cont.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Joi, 11 aprilie 2013, 10:57)

    Shampax [utilizator]

    3d secure e semiinutil.
    fac szeci de tranzactii lunar, si doar 2 site-uri imi cer parola.
  • 0 (0 voturi)    
    Cateva lamuriri (Joi, 11 aprilie 2013, 15:48)

    LiviuX [utilizator]

    Se discuta mult si din pacate multe pareri sunt eronate. Imi permit sa fac doua precizari despre cum functioneaza sistemul intr-un stat civilizat, si unde intr-adevar clientul conteaza:
    1. Orice tranzactie on-line teoretic poate fi urmarita, iar datele pot fi folosite ulterior pentru tranzactii frauduloase, dar tot numai on-line. Deci NU E VORBA DE PIN, care e folosit numai in echipamentele bancilor (la banca sau ATM-uri, magazine). Evident aici ca daca tu il scrii intr-un e-mail e alta treaba...
    2. Banca TREBUIE sa-ti dea banii inapoi daca tranzactia e frauduloasa (si de multe ori chiar daca nu), indiferent de cum a fost efectuata. E adevarat ca asta poate lua ceva timp (uneori chiar cateva luni)
  • 0 (0 voturi)    
    mare e gradina ta doamne .. (Vineri, 12 aprilie 2013, 15:46)

    Jupanu1970 [utilizator]

    mai fratilor eu cind ma apuc sa citesc articolele publicate pe aici prin situl asta ma ia groaza...de unde vin si cine pune in frunea institutiilor statului idiotii astia ..ba prin politie ba prin ministere ..peste tot. Pe linga faptul ca sint batuti in cap cu maiul o mai fac si public Mai Virgile du-te tata sa nu mai aud de tine ca-ti faci neamu de ras.
    Ca sa stau pe subiect, va voi da raspunsul la cum trebuie procedat LEGAL in cazurile de frauda. Nu mai ascultati balivernele introduse prin comentarii sau timpeniile emanate de politisti.
    1. Platile cu credit card (Mastercard, Visa, American E, etc ) sint plati de credit precum si denumurea instrumentului de plata ...credit card.
    2.Asadar to platesti cu credit adica nu cu banii tai. In momentul de plata to poti sa ai balanta de cont curent a ta personala zero sau sa nu ai nici macar cont sau sa fii chiar pe minus. Atita timp cit CC iti accepta tranzactia esti OK.
    3. Din momentul in care primesti statementul de plata cu cumparaturile efectuate pe perioada lunii care a trecut recent, ai la dispozitie cel putin doua saptamini in care tu poti sa-ti platesti balanta de credit minima sau integral fara ca creditul tau sa fie afectat de neplata. Tot in statementul ala ( nu in toate ) scrie ca ai la dispozitie o luna de la data primirii facturii in care poti sa faci contestatie la factura ( tranzactii care nu le recunosti ca fiind facute de tine de exemplu)
    4. Asadar tu nu ai treaba cu banca sau cu contul tau personal ci ai treaba cu CREDIT CARD dpt.

    Ce faci tu in momentul in care de exemplu constati ca o tranzactie nu este facuta de tine ? Pai aplici regula aia care zice ca ai la dispozitie o luna sa-i avizezi, nu ? Pai e simplu le dai telefon ( au mumerele indicate pe verso) si le spui despre tranzactia pe care tu nu o recunosti. Le ma spui ( dealtfel ei or sa-ti spuna ca tu va trebui sa platesti doar cele pe care le recunosti iar cealalta va fi pusa on hold pentru investigatii.) Zis si facut deci tu vei plati ce e al ta
  • 0 (0 voturi)    
    mare e gradina ta doamne (Vineri, 12 aprilie 2013, 15:52)

    Jupanu1970 [utilizator]

    ..revin
    Asa cum vedeti cutitul e la mine si-l tin de maner nu de lama. Nu am treaba cu banca nu am treaba cu contul meu.
    Cum fac plata ...pai normal in perioada de gratie de doua saptamini pot sa-i platesc din contul meu de la banca in contul CC sau pur si simplu in numerar la orice institutie de palta in contul de CC.
    ...Ce bani vrei sa-i dea banca innapoi cind banca n-are amestec in afacerea asta ?...Banca trebuie sa faca platile pe care i le comanzi tu, nu face ea ce "vrea muschii ei ".
    Desteapta-te Romane ! si du-te la culcare !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică