UPDATE Guvernul a extins lista IT-istilor care beneficiaza de scutiri de impozit/Varujan Pambuccian: Cred ca vorbim de circa 1500 de absolventi care vor putea acum sa beneficieze de aceasta scutire

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 10 septembrie 2013, 12:47 Economie | Telecom

Noua lista a specializarilor
Foto: Captura Monitorul Oficial
 documente
(10 Sep 2013) PDF, 55KB
Mai multi absolventi ai facultatilor IT vor beneficia de scutirea impozitului pe venit atunci cand se angajeaza intr-un departament de informatica, potrivit unui ordin interministerial publicat marti, 10 septembrie, in Monitorul Oficial. Daca pana acum era nevoie de o diploma la una din specializarile Automatica, Calculatoare, Informatica, Matematica, Cibernetica, Electronica, prin noul ordin se introduc alte opt specializari, precum cibernetica economica, fizica informatica sau chimie informatica.

Mai precis, "angajatii operatorilor economici (...) al caror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), precum si angajatii persoanelor juridice romane de drept public beneficiaza de scutirea de impozit pe venit, in conformitate cu prevederile art. 55 alin. (4) lit. l0 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si comepletarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) posturile pe care sunt angajatii corespund listei cuprinzand ocupatiile mentionate in anexa nr. 1;
b) postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatica, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: centru de calcul, directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;
c) au diploma acordata dupa finalizarea unei forme de invatamant superior de lunga durata sau detin o diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta, eliberata de o institutire de invatamant superior acreditata, avand inscrisa una dintre specializarile cuprinse in Anexa 2, si presteaza efectiv una dintre activitatile prezentate in Anexa 1 (a ramas neschimbata si se regaseste in vechiul Ordin atasat acestui articol).
d) angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice, ca urmare a activitatii de creare deprograme pentru calculator destinate comercializarii pe baza de contract, un venit anual de cel putin echivalentul in lei a 10.000 dolari SUA (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de BNR, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit).

Iata lista celor 14 specializari pentru care se va acorda scutirea impozitului pe venit la angajare (ANEXA 2) :

  • 1.Automatica si informatica industriala
  • 2.Calculatoare, Inginerie electrica si calculatoare
  • 3.Electronica, Electronica aplicata, Electronica si telecomunicatii, Comunicatii
  • 4.Matematica, Matematica informatica
  • 5.Informatica, Informatica economica, Informatica aplicata
  • 6.Cibernetica si informatica economica, Cibernetica si previziune economica, Contabilitate si informatica de gestiune.
  • 7. Calculatoare si sisteme informatice pentru aparare si securitate nationala, ingineria informatiei, tehnologia informatiei
  • 8. Informatica industriala, informatica aplicata in ingineria electrica, informatica aplicata in ingineria materialelor, matematica si informatica in inginerie
  • 9. Cibernetica economica
  • 10. Fizica informatica
  • 11. Chimie informatica
  • 12. Automatica si informatica aplicata. Echipamente pentru modelare, simulare si conducere informatizata a actiunilor de lupta, ingineria sistemelor multimedia
  • 13. Tehnologii si sisteme de telecomunicatii. Telecomenzi si electronica in transporturi
  • 14. Transmisiuni, Echipamente si sisteme electronice militare.

Noul ordin privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator a fost emis de catre Ministrul Muncii, Ministrul pentru Societatea Informationala si Viceprim-ministrul, Ministrul Finantelor Publice si publicat marti, 10 septembrie in Monitorul Oficial. Dupa aprobarea acestui ordin se abroga Ordinul Nr. 250/189/784/2004 (vezi documentul atasat).

Lista cuprinzand ocupatiile specifice activitatilor de creare de programe pentru calculator a ramas neschimbata.

UPDATE Varujan Pambuccian, pentru HotNews.ro: "Actul intra in vigoare din momentul publicarii in Monitorul Oficial. Cred ca vorbim de un numar de 1500 de absolventi din IT&C, din cei care s-au adunat din perioada anterioara si care acum vor putea sa beneficieze de aceasta scutire. Se face o dreptate, pentru ca pana acum simplul simplul fapt ca te duceai la facultatea 'x' care-si denumea specializarile altfel decat facultatea 'y' te putea pune in situatia de a nu beneficia de aceasta scutire, desi materiile studiate erau aceleasi".

Deputatul Varujan Pambuccian, fost sef al Comisiei pentru IT&C a Camerei Deputatilor, a fost cel care a sustinut constant ideea mentinerii scutirii impozitului pe veniturile programatorilor, precum si a extinderii listei de specializari.

  • "Am pornit povestea aceasta acum 2 ani si jumatate cand era Boc prim ministru si a fost de acord cu chestiunea aceasta, am continuat discutiile cand era Ungureanu prim ministru si am definitivat acum sub prim ministeriatul lui Ponta. A fost o moda imediat dupa Bologna, in care Universitatile, pentru a deveni mai atractive, si-au denumit specializarile in toate felurile. Vorbim despre acelasi numar de studenti si absolventi numai ca se crease o barierea artificiala prin faptul ca specializarile lor nu figurau, ei facand fix aceleasi materii", a spus Varujan Pambuccian pentru HotNews.ro.

Care sunt beneficiile pentru stat?

  • "La un leu pe care nu-l ia impozit castiga 15 lei, asta-i beneficiul. Eu zic ca-i senzational de mare intr-o industrie care in toata perioada crizei a crescut cu 20% pe an. Despre asta e vorba pe scurt si in cifre foarte sintetice", a spus Pambuccian.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Cursurile care le-ar fi putut salva viata celor 4 eroi SMURD. Autoritatile nu s-au gandit insa ca si ei trebuie antrenati

Cursurile dureaza trei zile si se pot face in doua centre din Constanta. Insa autoritatile nu au luat in calcul faptul ca si salvatorii trebuie antrenati.








68975 vizualizari
  • +2 (6 voturi)    
    bravo (Marţi, 10 septembrie 2013, 12:56)

    RoMaLeS [utilizator]

    pana acum numai aia de categorie mica profitau. bine asa
  • -10 (38 voturi)    
    scutire (Marţi, 10 septembrie 2013, 12:57)

    demaGOGU [utilizator]

    care este motivul pentru care aceste persoane cu venituri mult-peste-medie nu platesc impozit?

    de ce nu exceptam si medicii, profesorii, etc?

    pana cand se va continua cu arbitrariul in legea din tara romaneasca?!?
    • -8 (26 voturi)    
      Pentru ca sunt prosti si nu-si cer drepturile (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:06)

      dottore [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Iesi in strada daca vrei sa schimbi ceva, nu mai protesta in fata televizorului.
      • +1 (25 voturi)    
        interesant (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:10)

        demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui dottore

        cand au iesit programatorii in strada?
        • +44 (52 voturi)    
          Cand au mers la aeroport (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:20)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

          ... spre alte tari
          • -5 (25 voturi)    
            nu doar ei (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:26)

            demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

            sunt foarte multe categorii care au luat drumul aeroportului, e.g. medicii, dar nu beneficiaza de scutiri

            trebuie ca acesti programatori au amenintat cu altceva
            • +29 (35 voturi)    
              Nu e la fel (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:32)

              bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

              Programatorii exporta la greu. Deci aduc in tara bani din strainatate, pe care apoi ii cheltuie tot aici.

              Medicii tineri care au plecat, chiar si cu scutiri de taxe, tot ar fi avut salarii prea mici. Deci ma indoiesc de faptul ca i-ar fi ajutat cu ceva 100 Lei in plus. Medicii mai in varsta, cu experienta, isi scot grosul din "cadouri" la plic, ce nu sunt impozitate oricum.
            • +2 (4 voturi)    
              Nu au amenintat cu nimic (Miercuri, 11 septembrie 2013, 9:15)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

              Pur si simplu stau in Romania atit timp cit e rentabil sa stea aici. Iar facilitatea asta fiscala se pare aca a avut efect.
              Cit despre impozit... Nu se plateste impozitul pe salariu, dar se platesc toate contributiile. La 2000 eur cheltuieli cu salariul, statul ia 700 si angajatul 1300 in loc de statul ia 900 si angajatul 1100 cit ar fi fost cu tot cu impozit.
              Se pare ca legea aia a facut diferenta intre a avea citeva zeci de mii de IT-isti in Romania, sau a-i avea in SUA sau Europa de Vest. IT-isti care consuma mare parte din salariul respectiv in Romania si care platesc un sac de bani dari la stat.
          • +11 (13 voturi)    
            pacat (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:15)

            Zzzmara [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

            ce pacat ca nu pot sa-ti dau decat un singur like!
    • +20 (24 voturi)    
      teoretic... pentru (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:07)

      ciubex [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Explicatia, asa in mare ar fi pentru ca ar baga in economie mai mult prin achizitionarea de bunuri si servicii.
      Tot teoretic, gandeste-te ca in loc de 16%, cat e impozitul, se baga 24%, cat e TVA-ul.
      Practic... pentru a atrage firmele de IT sa cheltuiasca banii cu angajarea romanilor, si ca sa fim mai inca mai ieftini decat celelalte tari din UE.
      Daca o sa ajung ca programatorul roman sa coste cam la fel de mult cat unul din tarile central europene, se va renunta la romani si se va trece mai departe: Ucraina, Rusia...
    • -3 (9 voturi)    
      privat vs stat (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:42)

      nael [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Din partea mea, ar putea fi scutiti de impozit toti angajatii statului. Sa ii impozitezi nu e decat o invartire in loc a banilor statului. Programatorii sunt majoritatea angajati la privat si impozitele platite de ei/firme influenteaza mult piata.
    • +14 (14 voturi)    
      e simplu (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:53)

      SorinValeriu [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      Pentru ca pot lucra exact la fel din strainatate. Asa, macar ii tinem in tara si cheltuiesc macar o mica parte din banii aia pe produse si servicii romanesti. Si platesc TVA. Cu alte meserii e mai greu, sunt mai multe schimbari. Stie cineva mai bine ?
      • +3 (7 voturi)    
        Fiti serios!!! In Ro directorii au salarii (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:10)

        HotDog [utilizator] i-a raspuns lui SorinValeriu

        impresionante tocmai ptr a nu pleca si a face institutiile statului sa mearga bine!!

        De 23 de ani sunt platiti regeste si institutiile merg din prost in mai prost!!

        Cei care au de plecat pleaca oricum iar legile in Ro n-au fost date niciodata ptr ca ceva sa functioneze bine ci ptr ca cineva sa se imbogateasca!! Fiti realist!!!
    • -6 (12 voturi)    
      In Romania platesc impozite doar prostii?! (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:57)

      HotDog [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Poate da Guvernul o explicatie care sunt motivele ptr legea impozitelor nu este aceeasi ptr toti??
    • 0 (0 voturi)    
      de aia... (Miercuri, 11 septembrie 2013, 18:33)

      IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Pentru ca unii si produc bani... nu doar freaca menta...
  • -10 (28 voturi)    
    Din cauza odraslei unuia dintre cei de la putere (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:00)

    ciubex [utilizator]

    Din cauza unei odrasle a unuia dintre cei de la putere si care o fi terminat una dintre formele de invatamant superior nou introduse, s-a schimbat aceasta norma.
    Nu discut de cat de buna sau nu e o asemenea scutire de impozit, discut doar despre felul in care sunt facute sau modificate legile pe la noi, absolut dupa interese de grup si nu dupa interesul unei natiuni.
    • +13 (17 voturi)    
      nu prea cred! (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:18)

      Cristian M., platit de ruznaci [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      General vrobind, ai perfecta dreptate, legile se fac conform intereselor de moment ale celor de la Putere.
      Insa tare ma indoiesc ca odrasla unui asemenea "preafericit" se ijoseste sa LUCREZE, si inca intr-un domeniu precum IT-ul!
      In plus, reprezinta o incalcare grosolana a promisiunilor electroale (explicite sau implicite) ale pedesereului!
    • +15 (21 voturi)    
      Pentru incurajarea acestei ramuri a economiei (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:36)

      the last emperor [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      Masura a fost sustinuta de Varujan Pambuccian care e un tip inteligent. Se vrea ca it-ul sa ajunga la 10% din PIB. SI da, daca Romania nu ramane mai ieftina decat alte tari o sa plece multinationalele in alte parti. Nu prea pierde nimeni prin masura asta.
      • -11 (13 voturi)    
        incurajeaza un rahat (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:01)

        乔治 [utilizator] i-a raspuns lui the last emperor

        vezi mai jos cum au reusit sa incurajeze (Intrebare pt Vosganian & Pambucian) numai p'aia care au terminat de curand setii pe la tot felul de facutati particulare iar cei care lucreza de ani de zile si cu studii in domeniu: liceu; facutate au fost scosi din aceasta scutire
      • -2 (4 voturi)    
        Asa au fost incurajati si directorii de regii!! (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:15)

        HotDog [utilizator] i-a raspuns lui the last emperor

        Istoria este cunoascuta!!
    • -2 (6 voturi)    
      asa e! (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:07)

      乔治 [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      total de acord cu tine. cei care am invatat inainte de 1989 si am muncit in domeniul asta nu trebuie sa avem scutire de impozit, insa agaricii, care sunt paraleli cu informatica, dar au facut o facultate la Fara Folos si cu plata au tot dreptul sa aiba scutire de impozit.
      nu ai cumva pe cineva?!
      • +1 (1 vot)    
        Nu-i chiar asha (Miercuri, 11 septembrie 2013, 10:14)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui 乔治

        Ca sa primesti scutirea asta trebuie sa activezi intr-o firma care are in domeniul de activitate servicii informatice si per angajat scutit firma rebuie sa produca macar echivalentul a 12k eur/an valoare adaugata vizibila in actele contabile. Deci un chelner in bar care a facut informatica la spiru haret nu-i scutit de impozit, daca asta era nelinistea ta.
    • +10 (10 voturi)    
      reprezinta o simpla actualizare (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:07)

      t0mmy [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      In timp specializarile facultatilor se mai schimba, se modifica denumirea etc, dar legea ramane la fel, cu aceeasi lista de specializari. De exemplu specializarea Tehnologia Informatiei din cadrul Facultatii de Automatica si Calculatoare nu era inclusa in acea lista, si prin urmare nu se putea aplica scutirea de impozit, cu toate ca aceasta sectie are mai bine de 8 ani vechime.
      • +1 (1 vot)    
        mda, nu m-am gandit (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:33)

        ciubex [utilizator] i-a raspuns lui t0mmy

        Multumesc pentru lamurire, nu m-am gandit la varianta asta :)
        Pe vremea mea.... :) ('98) la AC (Iasi) erau doar doua sectii.
  • +15 (19 voturi)    
    pentru pesimisti (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:01)

    Tudi69 [utilizator]

    Multi informaticienii lucreaza la distanta. Adica pentru alte tari. Desi aparent nu platesc impozit, banii sunt transferati si cheltuiti in tara. In loc de 49% impozit mai bine un salariu intreg adus in tara.
    • -4 (4 voturi)    
      sa-mi fie ierat inseamna ca nu castiga bine (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:22)

      HotDog [utilizator] i-a raspuns lui Tudi69

      niciunde daca ei fug de niste impozite modice !!

      Este jenant sa vorbesti de castiguri mari si de fuga de impozite intr-o tara care are oricum unul dintre cele mai mici % de impozitare ptr castigurile mari !!
      • +3 (3 voturi)    
        Impozit modic (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:53)

        zuperman [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

        Crede-ma ca 16% nu e nicidecum modic, nici ca procent si mai ales nici ca suma.
      • +4 (4 voturi)    
        Tre' sa tii cont ... (Miercuri, 11 septembrie 2013, 8:24)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

        ... ca impozitul pe care-l platesti e cu atat mai mare cu cat mai multi bani castigi (16% din 1000 RON e 160 RON, 16% din 10000 RON e 1600 RON), asa ca mai ales la lefuri mari te doare sa fii impozitat.

        Mai e un beneficiu pt. economie pe care nu-l discuta nimeni. In IT au intrat o gramada de oameni destepti doar pt. ca se poate castiga bine fara sa ai musai pile sau alte proptele - castigi bani strict pe ceea ce stii sa faci. Multi dintre ei insa, dupa ce aduna ceva cheag, incep alte afaceri - la fel de fara spate si proptele, adica niste afaceri cinstite (in masura in care asta se poate in RO). Asta e dupa parerea mea un beneficiu foarte important.

        Spre exemplificare, dupa ce-au dus inainte o firma care de IT, in Timisoara patronii respectivei firme s-au apucat sa fabrice bere - o bere locala, care are mult succes, si care inlocuieste Timisoreana - marca facuta praf de SAB Miller (multinationala care a distrus si Ursus). Un prieten care acum 20 deani deja lucra ca asistent la facultate dar mai facea si proiecte pe cont propriu acum conduce o firma destul de ambitioasa si de infipta de automatizari industriale. Alt prieten, care tot asa a lucrat cativa ani de zile ca programator are o afacere care comercializeaza hardware non-consumer si ofera serviciile de integrare aferente.

        Firmele astea, care-s doar o parte din totalul celor aparute in felul asta, doar cele de care stiu eu, dau de lucru impreuna la multe sute de oameni. Daca s-ar impozita programatorii, acesti oameni ar fi probabil cu 16% mai putini.
      • 0 (0 voturi)    
        Impozitul o fi modic, dar restul... (Miercuri, 11 septembrie 2013, 10:22)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

        In Romania, la 1000 de eur cheltuiti cu angajatul, 550 se duc la angajat si 450 la stat
        Pentru programatori, 650 se duc la angajat si 350 la stat. Acuma, e adevarat ca daca lucrez in Germaniaplatesc procentual mai mult. Da' acolo de banii aia vad ceva:
        1. asigurare medicala care functioneaza. Aici dau 10% din brut la stat pentru asigurare medicala si cind am treaba la doctor tre sa mai dau si spaga
        2. somajul: acolo cind ajung somer primesc timp de 9-12 luni 85% din salariul net, aici, in cel mai bun caz 10-12% (si asta dupa 9 ani vechime in munca).
        3. infrastructura: acolo de banii de impozit am autostrazi, curatenie in orase, justitie corecta, etc, etc. Aici? Nimic
        4. Invatamant: acolo calitate, aici prostitutie.

        Punind toate astea in balanta, s-ar putea sa-mi convina sa platesc in Germania nitel mai multe taxe. Dar sa primesc ceva de ele. Si germania sau SUA ma primsc cu bratele deschise ca si programator. Iar statul roman se alege cu gaura de la covrig: citeva zeci de mii de angajati cu salariul mediu de 1000 eur+ mai putin. Adica minus la buget pentru taxele pe salariu, minus la buget pentru consumul care nu se mai face in Romania.
  • +6 (12 voturi)    
    Designerii .... (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:31)

    ibanesto [utilizator]

    Eu am terminat arte sectia de design grafic, si lucrez cot la cot cu programatorii, ca ui/ux designer in crearea aplicatiilor pe tablete si smartphone-uri, la crearea interfetelor pentru aplicatii win32 care sa fie in acelasi ton cu noua schema metro din windows 8 si asa mai departe ... si noi, designerii, nu suntem scutiti deloc cu nimic, ori cei care fac legile nu au habar ca sunt si alte categorii care pot intra la it-isti ...
    Plus de asta am vazut si programatori mult mai bine pregatiti si mai capabili, care nu au macar nici un studiu in domeniu, invatand din proprie experienta si care, uitandu-ma pe linkedin, au in spate niste cv-uri destul de impresionante ... cu ei ce ne facem ?
    • +8 (18 voturi)    
      o alta categorie (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:38)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui ibanesto

      sunt doamnele care exporta "din greu" servicii de video-chat

      cu ele ce facem?
      • +6 (6 voturi)    
        utilizare (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:42)

        ibanesto [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Eu ma refeream la cei care lucreaza in domeniu si creeaza produsele software, nu utilizarea lor ... ca de utilizat le utilizeaza toti, indiferent de domeniu ...
      • -1 (1 vot)    
        tare! (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:27)

        乔治 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        pai daca te uiti la asa cha,t cu PROGRAMARE, inseamna ca fac IT...
    • 0 (0 voturi)    
      pfa (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:40)

      Nelu777 [utilizator] i-a raspuns lui ibanesto

      ei se fac pfa cu norma de venit in IT.
      daca alegi un judet cu norma de venit f mica poti obtine un impozit total de 5-6% din venituri.
    • +1 (1 vot)    
      aceeasi problema (Marţi, 10 septembrie 2013, 16:22)

      Nemessiss [utilizator] i-a raspuns lui ibanesto

      o au si administratorii de retele de calcul. Administrarea de servere unix/linux presupune creare de scripturi pentru diverse lucruri ... vad ca nu au adaugat codul caen 6203 care exact la ei se refera
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Miercuri, 19 martie 2014, 14:22)

      electron [utilizator] i-a raspuns lui ibanesto

      Voi si cei ca voi sunteti cei care picati in crapaturile sistemului. Da sistemul nu este perferct, dar mai mult de atat ar fi dificil de implementat. De ce?
      Ai terminat design grafic, dar o data cu tine au mai terminat si altii, toti aia lucreaza in o firma de it ca designer? Nu, fiecare lucreaza in stanga si dreapta. Cum te deosebeste pe tine de unul care lucreaza la un ziar sa zicem? Nu poate. O sa zici ca hai sa ne luam dupa tipul firmei. Nu prea merge ca atunci toate firmele din Romania ar fi firme de it.(da stiu cu 12 mii de euro/dolari per om pe an, dar hai sa simplificam un pic). Este destul de greu sa urmaresti firma x care livreaza un serviciu la firma y a fost un serviciu de it sau nu si pe urma sa mai vezi si daca adus 12 mii de dolari pe ani per om.
      Asa si verificarea si obtinerea scutirii de impozit este relativ simpla.
      Da clar ca sunt dezavantajati, dar cum am mai spus acestia sunt o mica minoritate care pica printre crapaturi
  • +3 (13 voturi)    
    :))) (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:39)

    popestii [utilizator]

    Asta aduce a promisiunile disperate ale lu' Ceasca de la balcon :))). Si prin asta vor sa amorteasca masa critica care protesteaza impotriva RMGC! Sunt IT-isti printre noi acolo dar nu pun botu' la asta. Ei zic mersi si striga in continuare Salvati Rosia Montana!
    • -1 (1 vot)    
      :) (Marţi, 10 septembrie 2013, 16:29)

      cold-news [utilizator] i-a raspuns lui popestii

      posibil sa fie o "diversiune" sa mai scada elanul protestatarilor ( <masa critica), doar ca vor intarata si mai mult celelalte categorii sociale neincluse in masura in discutie
  • +1 (3 voturi)    
    Intrebare pt Vosganian & Pambucian (Marţi, 10 septembrie 2013, 13:51)

    乔治 [utilizator]

    Sa inteleg ca acum este scutita de impozit Facutlatea de Planificare si Cibernetica Ecomomica promotia 1984? ca in lista veche nu mai aprea si nu am reusit sa obtin de la facultate adeverinta ca sa mi se aprobe scutirea de impozit desi lucrez in IT de o viata.
  • +1 (5 voturi)    
    PFA-urile (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:08)

    cmg_george [utilizator]

    De ce nu intra si PFA-urile (care au ca obiect de activitate unul din lista prezentata) in categorie celor scutiti de plata impozitului?
    • +1 (1 vot)    
      PFA-urile intra in alta discutie (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:23)

      JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui cmg_george

      Cei care lucreaza ca si PFA pot opta oricum pentru a plati impozit la norma pe venit, lucru care este foarte convenabil din multe puncte de vedere, atat pentru PFA cat si pentru stat.
      • +2 (2 voturi)    
        PFA (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:19)

        G-Sorin [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

        6209 spre exemplu nu poate opta pentru norma de venit, prin urmare nu poate beneficia de aceasta scutire (eu fiind economist la baza dar lucrand ca si consultant IT de peste 5 ani). Anul trecut, statul meu minunat m-a obligat sa imi tin contabilitatea si automat sa imi dubleze impozitul :)
      • +1 (1 vot)    
        False (Marţi, 10 septembrie 2013, 16:23)

        cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

        Norma de venit este stabilita intr-un mod foarte ciudat (pe judet sau asa ceva atat ca valoare cat si daca se poate)... asa era nu stiu daca s-a schimbat intre timp. In plus 6201 de exeplu nu poate opta pentru norma de venit...
    • +2 (2 voturi)    
      angajatori (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:26)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui cmg_george

      Pentru ca masura e mai mult pentru angajatori.
      • 0 (0 voturi)    
        PFA-urile intra in alta discutie .. de ce? (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:28)

        cold-news [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        .. masura pare sa fie pt toate partile: angajat, angajator, stat si alti agenti economici care vor vinde mai multe bunuri si servicii.

        Citind doc-ul atasat nu reiese ca PFA-urile sunt excluse:
        "Angajatii agentilor economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei in conformitate cu legislatia in vigoare, al caror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 7221, 7222), ...", doar trebuie sa indeplinesca cumulativ cele 4 conditii ..
        • +2 (2 voturi)    
          Ba.... (Marţi, 10 septembrie 2013, 16:31)

          cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui cold-news

          Din document mie imi pare ca defapt reiese ca textul nici nu se adreseaza PFA-urilor deci clar sunt exclusi.
          In text se vorbeste despre angajator, posturi ocupate lucruri care nu au legatura cu PFA-urile!
          Ca PFA semnezi un contract si prestezi niste servicii nu este angajatul unui angajator...
  • +5 (7 voturi)    
    Pentru cei care critica masura (Marţi, 10 septembrie 2013, 14:55)

    RazvB [utilizator]

    Nu stiu de ce dar majoritatea care sunt impotriva acestei masuri nu stiu ca nu ajunge doar sa fii angajat pe un post de IT si sa ai una din diplomele din lista ca sa primesti respectiva deducere de impozit. Pe langa asta, firma trebuie sa dovedeasca ca intr-un an de zile, jobul tau de IT-ist aduce un venit de 10000 de dolari. Vorbim aici de niste bani importanti adusi in tara.
    • -5 (7 voturi)    
      haba nu ai ce vorbesti (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:13)

      乔治 [utilizator] i-a raspuns lui RazvB

      cam simplist sefu! e in avantajul firmelor. cand te duci la interviu chiar daca ai experienta si esti un bun profesionist, daca nu ai diploma cu scutire de impozit esti descalificat pt altul care are o diploma scutita, adicatelea din lista, dar care inca odata mai zic: e paralel cu informatica.
      • +4 (4 voturi)    
        Ce prostii indrugi? (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:53)

        RazvB [utilizator] i-a raspuns lui 乔治

        Ce legatura are ce zici tu cu ce am zis eu? Am spus doar ca firma care te angajeaza trebuie sa arate statului ca scoate pe tine 10000 de dolari anual venit. Ce treaba are calificarea unuia sau altuia? Aici vorbeam exclusiv de conditiile care trebuiesc indeplinite de companie pentru ca angajatul sa poata sa profite de scutirea de impozit. Nu toate firmele din domenii, mai ales cele mici, pot arata ca scot pe angajati lor 10000 de dolari, asa ca faptul ca angajatul are diploma de care trebuie devine irelevant.
        • -5 (5 voturi)    
          ai cumva firma de asa ceva? (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:39)

          乔治 [utilizator] i-a raspuns lui RazvB

          prostii indrugi tu...scutirea de impozit e doar pt firma..de aia prima intrebare la interviu e daca ai facultate scutita de impozit. intr-o firma cum zici tu sunt d'astia scutiti, care fac un spanac si cativa profesionisti care trebuie sa munceasca sa faca planul in $ . daca nu ai idee cum merg trebile in domeniu mai bine taci.
    • +1 (1 vot)    
      .. 10000$ (Marţi, 10 septembrie 2013, 16:07)

      cold-news [utilizator] i-a raspuns lui RazvB

      .. nu toate firmele pot sau vor sa inregistreze 10000usd per angajat/an in contabilitate .. statul castiga cel mai mult de aici
  • +3 (3 voturi)    
    Intrebare: sunt scutiti de impozit absolventii (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:08)

    HotDog [utilizator]

    de facultate sau progarmatorii valorosi!

    De pilda un cetatean roman care nu a absolvit una din facultatile enumerate dar care va face un program vandabil la nivel mondial va fi impozitat??
    • -5 (5 voturi)    
      te ajuta un plagiator! (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:24)

      乔治 [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

      dai programul la unul care are diploma scutita, dar stie sa "programeze in XLS", si iti da cat vrea el dupa ce te convinge ca nu ai nici o sansa sa iei mai mult din alta parte.
      • -5 (5 voturi)    
        multumesc! Deci legea nu este facuta (Marţi, 10 septembrie 2013, 15:58)

        HotDog [utilizator] i-a raspuns lui 乔治

        ptr programatori ci ptr o anumita categorie de absolventi, promovand indirect santajul intelectual! Explicatia d-voastra spune multe despre corectitudinea legii si despre dorinta guvernului de a stimula si pastra inteligenta romaneasca!!
        • -4 (4 voturi)    
          ai inteles bine (Marţi, 10 septembrie 2013, 16:37)

          乔治 [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

          e facuta pt smecheri, care se descurca, nu pentru cel care vrea sa isi faca meseria. de aia sunt multi pe pfa sau freelance. daca esti in domeniu si esti tanar sfatul meu e sa pleci afara sa muncesti, ar fi fost si mai bine afara daca am fi fost admisi in schengen.
      • 0 (0 voturi)    
        dincolo.. (Marţi, 10 septembrie 2013, 16:51)

        hash [utilizator] i-a raspuns lui 乔治

        de aspectul peiorativ, XLS-ul poate mult mai multe decat stie sa arate meniurile sale. Cine VBA stapaneste meserias se numeste :p
    • +7 (7 voturi)    
      Nici o varianta (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:14)

      ovidiub781255638850764 [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

      Nici una nici alta. Criteriul nu este cit de bun programator esti, ci sa fi angajat. Facilitatea este pentru angajator, nu pentru angajat. Practic angajatorul va plati mai putin brut, comparativ cu alte tari. Ideea este de a stimula investitiile si a absorbi categoriile de absolventi enumerate in lege. Atit

      Unele comentarii de mai sus sunt absolut jenante :)
  • 0 (0 voturi)    
    Firma noua (Miercuri, 11 septembrie 2013, 20:25)

    Mihai_Ardeleanu [utilizator]

    In cazul in care firma este noua, si nu se poate dovedi la nivelul anului trecut venitul de 10000 dolari pe luna, dar se poate dovedi lunar acest venit, s-ar aplica scutirea de impozit?
    Multumesc anticipat!
  • 0 (0 voturi)    
    pensie mai mica (Miercuri, 18 septembrie 2013, 11:07)

    bedexe [utilizator]

    Cu scutirea asta, brutul este mai mic si implicit pensia mai mica. (ca multi isi negociaza netul)
  • 0 (0 voturi)    
    acte in plus (Joi, 19 septembrie 2013, 11:54)

    bedexe [utilizator]

    in noul ordin cer si Matricola sau Suplimentul de diploma, desi inainte nu erau.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă