Xiaomi este o companie infiintata abia acum patru ani, insa vrea sa vanda 60 de milioane de smartphone-uri anul acesta si 100 de milioane in 2015. Chinezii avanseaza de multe ori cifre mari, nerealiste, insa Xiaomi a vandut anul trecut aproape 20 de milioane de telefoane inteligente si isi lanseaza produsele in zece piete importante, inclusiv Rusia si Turcia. Compania produce smartphone-uri, TV-uri si routere si are ca vicepresedinte un fost om de baza de la Google. Alaturi de Huawei si ZTE, Xiaomi are mari sanse sa devina una dintre putinele companii chineze cunoscute in toata lumea.

HotNews.roFoto: Hotnews

Xiaomi are in gama mai multe modele de telefoane, cel mai scump fiind 330 de dolari "la liber" pe piata chineza. In afara de China, produsele se mai vand in Hong Kong, Taiwan si Singapore, insa acum a venit un anunt important: lansarea pe 10 noi piete importante: Malaezia, Indonezia, India, Filipine, Thailanda, Vietnam, Rusia, Turcia, Brazilia si Mexic.

Xiaomi are 7% pe piata chineza a smartphone-urilor, vanzand mai mult decat Apple ca numar de unitati, insa nu si ca valoare. Totusi, compania si-a dezvoltat masiv canalul de vanzari online si a reusit intr-o singura zi speciala de shopping in aprilie, sa vanda in valoare de 240 milioane dolari.

Xiaomi MI3

Xiaomi MI3

Foto: xiaomi.cl

Xiaomi a fost supranumita "Apple al Chinei" datorita abordarii profesioniste, o dovada fiind si aducerea in functia de vicepresedinte a lui Hugo Barra, o figura cunoscuta a Google. O diferenta fata de alte companii chineze tine de faptul ca Xiaomi a lansat si modele cu specificatii bune la care si marja de profit este mare, in timp ce alti rivali chinezi vand masiv smartphone-uri de sub 60-70 de dolari, insa cu caracteristici modeste.

Compania are peste 3.000 de angajati si cifra de afaceri a trecut de cinci miliarde dolari in 2013 cand a vandut 18,7 milioane de smartphone-uri, majoritatea covarsitoare in China. In primul trimestru din 2014 vanzarile au fost de 11 milioane unitati, iar obiectivul pentru intreg anul este de 60 milioane unitati, ceea ce e teroretic realizabil tinand cont de lansarea pe pietele mari unde acum nu e prezenta.

Pentru 2015 obiectivul este si mai indraznet: 100 de milioane de smartphone-uri. Compania a lansat o gama de routere, dar si un televizor de 47 inci ce ruleaza sistemul de operare Android.

In august 2013, cand a venit in companie Hugo Barra, o infuzie de capital lasa de inteles ca Xiaomi valoreaza 10 miliarde dolari. Compania se bazeaza mult pe vanzarile online si prefera sa vanda direct catre consumator, nu prim operatorii telecom.

Surse: Bloomberg, TechCrunch, Financial Times.