Deutsche Telekom, care detine numele de domeniu telekom.ro inca din anul 2001, a activat recent site-ul www.telekom.ro, care trimite acum catre pagina special creata pentru evenimentul de sambata, 13 septembrie, care va marca trecerea Romtelecom si Cosmote la un nou brand - Telekom Romania. In plus, adresele de e-mail ale reprezentantilor directiei de comunicare Romtelecom si Cosmote se termina acum in @telekom.ro fata de @romtelecom.ro sau @cosmote.ro.

Inca un pas in rebrandingul Romtelecom si CosmoteFoto: Hotnews

UPDATE Oficialii Romtelecom si Cosmote pentru HotNews.ro:

  • "Va confirmam faptul ca www.telekom.ro este adresa la care va fi disponibil site-ul pentru companiile ce vor comunica sub brand-ul Telekom Romania. Site-ul va fi online incepand din seara zilei de 13 septembrie 2014, iar adresele anterioare www.romtelecom.ro si www.cosmote.ro vor fi redirectionate spre noul domeniu.
  • In ceea ce priveste paginile de Facebook, cele doua pagini existente ale Cosmote Romania si Romtelecom vor fi unite sub o singura pagina, sub denumirea Telekom Romania. Conform rigorilor Facebook, pentru ca doua pagini sa devina una singura, acestea trebuie sa aiba denumiri similare si sa aiba continut sincronizat. Din acest motiv, pagina Cosmote Romania a fost redenumita Telekom Romania, iar Romtelecom -Telekom Ro, urmand ca in cel mai scurt timp sa se realizeze trecerea la o noua pagina, cu denumirea Telekom Romania".

Incepand cu jumatatea lunii septembrie, Romtelecom si Cosmote Romania vor comunica sub acelasi brand: Telekom Romania, in timp ce denumirile legale vor fi Telekom Romania Communications SA (in loc de Romtelecom SA), respectiv Telekom Romania Mobile Communications SA (in loc de Cosmote Romanian Mobile Telecommunications SA).

Cele doua companii au demarat un proces costisitor de rebranding. In aceasta saptamana, bulevardul Magheru din Bucuresti a fost impodobit cu peste 700 de cuburi de culoarea magenta pe care este inscris brandul "T" al grupului german Deutsche Telekom, pentru a marca trecerea Romtelecom si Cosmote la noul brand sub care vor opera din aceasta luna pe piata locala, respectiv Telekom Romania.

"Cele peste 700 de decoratiuni amplasate pe Bulevardul Magheru sunt menite sa introduca consumatorul in lumea Telekom, prezentandu-i, intr-un mod inedit, principalele elemente de identitate vizuala. In seara zilei de 12 septembrie, cuburile se vor aprinde, de la Piata Romana pana la Universitate. Astfel, inima Capitalei va deveni Magenta", au precizat pentru HotNews.ro oficialii celor doua companii.

Cei doi operatori, controlati indirect de grupul german, vor marca trecerea la noul brand printr-o serie de evenimente ce vor avea loc simultan in Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca si Berlin, sambata, 13 septembrie.

Romanii sunt asteptati la aceste evenimente sambata, 13 septembrie, incepand cu ora 18:00, intrarea fiind libera. Mai multe informatii pe fanmagenta.ro.

Operatorii romani sunt controlati de grupul elen OTE, care la randul sau este controlat de grupul german Deutsche Telekom, care detine 40% din actiuni. Pentru a pune in practica schimbarile implicate de noul brand comun, peste 2.000 de persoane lucreaza la peste 100 de proiecte de marketing, vanzari, IT, resurse umane sau din domeniul imobiliar.

43 de magazine corporate vor fi renovate in intregime in acest an, in linie cu identitatea si grafica noului brand. Cei doi operatori vor avea un singur call centre, un singur website si o singura prezenta in social media pentru toti utilizatorii de servicii fixe sau mobile.

Romtelecom este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicatii. Actionari sunt grupul elen OTE - 54,01% si Ministerul pentru Societatea Informationala - 44,99%. Anul trecut, compania a raportat venituri totale de 609,5 milioane de euro, in scadere cu 1,6% fata de 2012, scrie Mediafax. Profitul operational inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 147,7 milioane de euro la nivelul intregului an, in scadere cu 11,1% comparativ cu 2012.

Cosmote Romania este al treilea jucator de pe piata de telefonie mobila, dupa Orange Romania si Vodafone Romania, potrivit agentiei de presa. In 2013, veniturile au scazut cu 0,9%, la 458,5 milioane de euro. Profitul operational pro forma inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost 119 milioane de euro, cu aproape 1% mai redus fata de 2012. Operatorul mobil are ca actionari pe Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% si Romtelecom - 30%.