Orange Romania a inregistrat venituri de 221 milioane de euro in primele trei luni din acest an, in scadere cu 3,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar numarul de clienti s-a situat la 10.364.683 de utilizatori (n.a SIM-uri valabile), in scadere fata de cei 10.394.000 de clienti raportati in primul trimestru din 2014. Rezultatele financiare prezentate marti de grupul francez mai arata ca Orange are pe piata locala 500.000 de utilizatori 4G si 190.000 de clienti la serviciul Orange TV, in crestere cu 21% fata de trimestrul anterior.

Orange Romania in primul trimestru din 2015Foto: Orange Romania

Alte informatii prezentate in comunicatul de presa al Orange Romania:

  • - Veniturile inregistrate de Orange Romania in primele trei luni ale anului au fost de 221 milioane de euro. Daca excludem impactul masurilor de reglementare veniturile au avut o crestere de 6,4% fata de perioada similara a anului anterior.
  • - In primul trimestru al anului, traficul de internet pe mobil s-a dublat comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe masura intensificarii vanzarilor de tablete si smartphone-uri cu 60% si, respectiv, 50% fata de primul trimestru al lui 2014.
  • - Si in cazul vanzarilor de terminale 4G trendul crescator se pastreaza, in stransa legatura cu adoptia internetului la viteze 4G. In luna martie, consumul de internet la viteze 4G a crescut de 10 ori fata de luna martie a anului trecut, inainte de extinderea masiva a retelei Orange 4G. In primele 3 luni ale anului, in reteaua Orange s-au inregistrat de 13 ori mai multi utilizatori ai acestui tip de servicii fata de perioada similara a lui 2014. Din totalul acestora, 30% sunt in Bucuresti.
  • - In prezent, reteaua Orange ofera acces la internet mobil la viteze 4G pentru 65% din populatia totala si 94% din populatia urbana a Romaniei. Aplicatia Netograf, conceputa de ANCOM pentru testarea independenta a calitatii conexiunii de internet, plaseaza Orange pe primul loc cu cele mai bune viteze atat pentru semnalul indoor in cazul abonamentelor, cat si indoor sau outdoor pentru utilizatorii de cartele reincarcabile. Rezultatele au fost obtinute in urma testelor realizate individual de utilizatori in primul trimestru al anului 2015 pentru incarcare si descarcare fisiere.

La sfarsitul anului trecut, veniturile Orange in Romania au ajuns la 909 milioane euro, in scadere cu 2,7% fata de 2013, din cauza impactului tarifelor de interconectare, a anuntat marti operatorul. La finalul anului 2014, Orange avea 10.531.000 de clienti (n.a SIM-uri valabile), in crestere de 95.000 clienti comparativ cu perioada similara a anului trecut, iar numarul total de abonati la serviciile TV a depasit 157.000 de utilizatori. Grupul Orange a estimat anterior ca va ajunge la 300.000 de abonati TV in Romania pana la sfarsitul anului 2015.