Numarul total de abonati la serviciile TV cu plata a atins cifra de 6,9 milioane de abonati a sfarsitul anului trecut, in crestere cu 5,9% fata de anul anterior, rata depenetrare la nivel de gospodarii ajungand astfel la 92%, arata datele publicate luni de Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). La sfarsitul anului 2014, 60% din totalul abonatilor erau din mediul urban, majoritatea de 80% fiind abonati la cablu. In mediul rural, cei mai multi dintre abonati, in procent de 61%, receptioneaza programele TV prin intermediul retelelor satelit de tip DTH.

Numarul de abonati TV in functie de tehnologieFoto: ANCOM

Majoritatea abonatilor la servicii de retransmisie continua sa receptioneze programele TV prin intermediul retelelor de cablu, numarul acestora atingand cifra de 4,38 milioane la finalul anului 2014 (+6,3% fata de anul 2013), in timp de 2,46 milioane abonati receptioneaza programele TV prin retele satelit de tip DTH (+4,7% fata de anul 2013), iar 68 de mii de abonati receptioneaza aceste programe prin tehnologie IP (+22,1% fata de anul 2013).

La sfarsitul anului 2014, 60% din totalul abonatilor erau din mediul urban, majoritatea de 80% fiind abonati la cablu. In mediul rural, cei mai multi dintre abonati, in procent de 61%, receptioneaza programele TV prin intermediul retelelor satelit de tip DTH.

Din punct de vedere al modului de receptionare a programelor TV, numarul de abonati la serviciile de retransmisie a programelor in format digital continua sa creasca si in anul 2014, atingand cifra de 4,23 milioane din totalul de 6,9 milioane de abonati (in crestere cu 9% fata de anul 2013). Dintre acestia, 58% receptioneaza programe TV in format digital prin intermediul retelelor satelit (DTH), in timp ce 40% receptioneaza aceste programe prin retele prin cablu, iar 2% prin tehnologia IP (IPTV).

Din cei 4,38 milioane de abonati la servicii de retransmisie prin retele de cablu, 1,7 milioane beneficiau de servicii in format digital (in crestere cu aproape 15% fata de anul 2013), ceea ce inseamna ca rata de penetrare la nivel de gospodarii a acestor servicii a ajuns la 23%.