Posta Romana anunta realizarea unui profit net de peste 4,1 milioane de euro dupa primele sapte luni din 2015

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 26 august 2015, 14:13 Economie | Telecom

Alexandru Petrescu, directorul Postei Romane
Foto: Posta Romana
Posta Romana a anuntat miercuri ca, in primele sapte luni ale acestui an, a inregistrat un profit net de 18,3 milioane de lei (4,13 milioane de euro), in conditiile in care profitul brut a depasit cu 87% cifra prognozata in Bugetul de Venituri si Cheltuieli, pentru 2015, al companiei. Acesta s-a ridicat la 21,6 milioane de lei (4,8 milioane de euro). Alexandru Petrescu, directorul general al Postei, afirma ca in acest an compania va ramane in marja profitabilitatii cu un rezultat pozitiv estimat la 1,6 milioane de lei, in conditiile in care pentru acest an este planificat un plan amplu de investitii de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua si in 2016.

Fata de primele sapte luni ale anului trecut, cel mai mult au crescut veniturile din servicii financiare (+25%), colete si cele aferente serviciului Confirmare de primire, cu 10,7%, respectiv 6%. Veniturile totale s-au ridicat, in perioada ianuarie - iulie 2015, la 655 de milioane de lei (147 de milioane de euro), iar cheltuielile - la 633 de milioane de lei (142 de milioane de euro).

  • "In acest an, Posta Romana va ramane in marja profitabilitatii cu un rezultat pozitiv estimat la 1,6 milioane de lei, in conditiile in care ne-am propus un plan amplu de investitii, poate cel mai important din ultimii 10 ani. In contextul unei piete cu tot mai multi competitori, fara o concentrare a unei ponderi semnificative din resursele financiare pe investitii nu putem aspira, in anii urmatori, la mentinerea pe aceasta traiectorie profitabila si la crestere. Posta Romana are nevoie de servicii performante, de o relatie corecta si prietenoasa cu clientii si cu partenerii de business, de tehnologii moderne, simultan cu respectarea obligatiilor catre actionarul principal, statul roman", a declarat Alexandru Petrescu, Director General Posta Romana.

Operatorul national de servicii postale a planificat, pentru acest an, investitii de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua si in 2016. Printre proiectele ample demarate in acest an se numara cel de optimizare si dezvoltare a retelei de comunicatii electronice a Postei Romane. De asemenea, la inceputul acestui an, Posta Romana a utilat intreaga flota auto a companiei cu sistem de monitorizare GPS, o investitie esentiala pentru eficientizarea activitatii de distributie, precum si pentru reducerea cheltuielilor de transport.

Tot in 2015, Posta Romana va demara lucrari de reabilitare a unor cladiri importante aflate in proprietatea companiei si in care se furnizeaza servicii postale. Printre acestea se numara Palatul Postelor din Timisoara, investitie care se ridica la 1,5 milioane de euro, Centrul de Date din Bucuresti (175.000 de euro) sau Oficiul Zonal Postal Slatina (171.000 de euro).

Posta Romana este detinuta de statul roman, prin Ministerul pentru Societatea Informationala, in proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea (FP) in proportie de 25%. Compania detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, insemnand peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, in prezent, in Romania. Peste 19 milioane de locuitori beneficiaza de serviciile Postei Romane si peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reteaua postala proprie. Compania a incheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), dupa cinci ani de pierderi.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2043 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    Bun asa (Miercuri, 26 august 2015, 15:57)

    hopshio [utilizator]

    Bravo DNA!
    • 0 (0 voturi)    
      Normal dacă prețurile (Miercuri, 26 august 2015, 18:26)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui hopshio

      practicate sunt la nivelul celor de la bănci!
  • 0 (0 voturi)    
    Baga tare ! (Luni, 7 septembrie 2015, 17:29)

    PretPret [anonim]

    Cine urmeaza dupa Oprescu? Rimeaza :)
  • 0 (0 voturi)    
    Posta Romana - CEDO (Luni, 5 octombrie 2015, 21:45)

    Lona [anonim]

    Posta Romana - CEDO Posta Romana este impotriva catatenilor Romaniei? Posta Romana face jocurile celor care au jefuit Romania?

    Institutia CEDO mi-a trimis anul trecut in iunie 2014 un raspuns care ma privea la o persoana juridica din Bucuresti, Romania, entitate care ma reprezenta. Respectiva entitate juridica din Iunie 2014 pana anul acesta, in Iulie, mi-a comunicat ca nu a primit nimic de la CEDO Am facut un demers in acest sens la CEDO. CEDO mi-a comunicat ca raspunsul care ma privea a fost trimis entitati juridice mandatate de catre mine in iunie 2014. Dupa ce i-am prezentat situatia respectiva entitate a pretins ca nu a primit nimic si ca va trebui sa dovedesc ca a semnat pentru primirea raspunsului de la CEDO. Institutia Europena CEDO a trimis mandatarului un plic care are insemnele specifice Curti CEDO : PRIORITAIRE PRIORITY AUTORISATION 99001 Ce inseamna aceasta specificatie de pe plic si carui fapt se datoreaza aceasta pe plic? Care este regimul comunicatelor institutiei CEDO catre persoanele fizice si juridice, intrucat aceasta institutie nu trimite corespondenta cu confirmare de primire?

    In aceasta situatie apare urmatoarea problema:

    1. Cutea CEDO mi-a raspuns ca mi-a trimis raspunsul la mandatar cu un an si o luna in urma, adica in iunie 2014
    1. Madatarul meu a primit raspunsul si nu mi la comunicat, negand ca a primit ceva.
    2. Madatarul meu poate chiar nu a primit acel raspuns
    3. Posta Romana este de vina pentru ca nu a livrat plicul mandatarului.
    4. Cum ar putea Posta Romana sa dovedeasca ca plicul a ajuns la destinatar, adica a fost introdus in cutia postala a destinatarului si la adresa acestuia?

    In caz ca Posta Romana poate/sau nu poate dovedi ca a pus plicul in cutia postala a destinatarului, in conditiile in care eu nu pot dovedi ca mandatarul meu a primit respectivul raspuns iar Inlta Curte CEDO dovedeste acesta (curtea mi-a comunicat ca a trimis comunicarea) ce va trebui sa fac?

    Intrucat sunt implicate entitati juridice externe, adica CED


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă