Articol actualizat

Romanii si-au mutat peste 720.000 de numere de mobil in alte retele in 2015, aproape jumatate dintre acestea in reteaua RCS&RDS/Telekom Romania conduce in topul reclamatiilor facute de clienti

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 9 februarie 2016, 15:54 Economie | Telecom

Evolutia portabilitatii
Foto: ANCOM
Romanii si-au portat 723.443 de numere de mobil anul trecut, alegand astfel sa-si pastreze numarul, dar sa schimbe reteaua de telefonie. RCS&RDS a atras aproape jumatate dintre aceste numere, respectiv 348.328 numere, in timp ce Vodafone a castigat 153.772 de numere, Orange - 128.160 de numere, iar Telekom Romania (fostele Cosmote si Romtelecom) - 93.135 de numere, a anuntat marti Autoritatea de reglementare in comunicatii. Pe de alta parte, ANCOM a anuntat in aceasta luna ca in 2015 cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii electronice furnizate de grupul de firme Telekom Romania (Romtelecom si Cosmote impreuna - 22%) RCS&RDS (15%), Vodafone Romania (11%) si Orange Romania (10%).
  • ERATA: Telekom Romania (grup din care fac parte fostele Romtelecom si Cosmote) conduce in topul reclamatiilor de la clienti si nu RCS&RDS, asa cum am scris initial. Am corectat si ne cerem scuze.

Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) a anuntat marti ca pana la sfarsitul anului 2015, s-au portat 2.027.534 de numere de telefonie mobila, ceea ce inseamna 77% din totalul de 2.616.550 de numere portate in Romania. Restul de 589.016 sunt numere fixe portate.

Din totalul de 2.616.550 de numere portate in Romania, 844.477 de numere au fost portate numai in anul 2015, volumul de numere portate crescand constant in ultimii ani, Autoritatea luand, de altfel, masuri pentru a creste capacitatea de prelucrare a cererilor de catre baza de date. De asemenea, media lunara de portari  aferenta anului 2015 a cunoscut o crestere importanta, pana la 70.373 de portari, fata de 47.054 in 2014 si 22.844, cat s-a inregistrat in anul 2013.

Unde si-au mutat romanii numerele de telefon
Foto: ANCOM
Furnizorii de telefonie mobila au reusit in anul 2015 sa atraga prin portare 723.443 de utilizatori. Dintre acestia, aproape jumatate au optat pentru reteaua RCS & RDS - 348.328, in timp ce Vodafone a primit prin portare 153.772 de noi utilizatori, Orange - 128.160, Telekom Romania Mobile Communications - 76.676, iar Telekom Romania Communications - 16.459. Se remarca in continuare tendinta mai accentuata a utilizatorilor de servicii de telefonie mobila cu abonament de a beneficia de avantajele portabilitatii, procentajul in functie de tipul de serviciu al celor care aleg sa isi porteze  numarul fiind de 52% utilizatori cu abonament si 48% utilizatori de cartele preplatite. 

Majoritatea celor 121.034 de numere de telefonie fixa portate in anul 2015 au fost impartite intre principalii furnizori, astfel: Vodafone - 63.983, RCS & RDS - 23.369, UPC Romania - 12.791, Orange - 11.062 si Telekom Romania Communications - 2.404.

Situatia primilor furnizori in functie de numarul total de numere de telefonie mobila si fixa portate in propria retea de la lansarea portabilitatii si pana la 31 decembrie 2015 este prezentata in tabelul alaturat.

  • Telekom Romania (fostele Romtelecom si Cosmote) conduce in topul reclamatiilor facute de clienti in 2015

Pe de alta parte, ANCOM a anuntat la inceputul acestei luni si situatia reclamatiilor primite de la utilizatori in anul 2015. Autoritatea a anuntat ca anul trecut a primit si solutionat peste 2.000 de reclamatii de la utilizatorii de comunicatii din Romania, cu 19% mai mult fata de anul 2014. Aproape jumatate dintre reclamatii au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobila, in usoara crestere fata de anul anterior (+5%), in contextul in care cele mai recente statistici ANCOM arata ca la jumatatea anului 2015 romanii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe baza de abonament si servicii pre-pay).

Dintre toate categoriile de servicii de comunicatii electronice (telefonie, internet si retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plangeri primite de Autoritate in anul 2015 se refera la serviciile de telefonie mobila (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) si serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%).

Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arata cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii electronice furnizate de grupul de firme Telekom Romania (Romtelecom si Cosmote impreuna - 22%) RCS&RDS (15%), Vodafone Romania (11%) si Orange Romania (10%).


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
6799 vizualizari
  • +8 (8 voturi)    
    Telekom e lider la reclamatii (Marţi, 9 februarie 2016, 16:12)

    Gtatu [utilizator]

    Mare smecherie in acest comunicat!

    De fapt, lider in clasamentul reclamatiilor este Telekom, cu 22%, adica la mare distanta de ceilalti.
    Ca au impartit reclamatiile pe Fix si Mobil, tot Telekom se numesc.
    Asa si RCS, Vodafone si Orange au atat servicii fixe cat si mobile, pe care s-ar putea defalca reclamatiile...
    • 0 (10 voturi)    
      ... (Marţi, 9 februarie 2016, 16:23)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Gtatu

      Se poate spune si asa. La RDS nici macar nu apuci sa faci reclamatie, pentru nu reusesti sa prinzi operatoarea. Deci intradevar, se cheama ca n-au reclamatii...
      • +4 (8 voturi)    
        Nu, nu se poate (Marţi, 9 februarie 2016, 16:28)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Este vorba despre reclamațiile depuse la ANCOM, deci ceea ce spui nu are nici o legătură.
        • -1 (7 voturi)    
          ... (Marţi, 9 februarie 2016, 16:41)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

          Pai tocmai asta e ideea. Ca nici la RDS nu ajung aceste reclamatii, ce sa mai vorbim de ANRC...
      • +3 (3 voturi)    
        număr vs. procente (Marţi, 9 februarie 2016, 17:04)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Hai să privim lucrurile și cantitativ. ANCOM vorbește despre un număr de puțin peste 2000 de reclamații în total pe anul trecut. Raportat la numărul de peste 25.000.000 de simuri active, reclamațiile reprezintă numai 0,008%. Și aici n-am inclus telefonia fixă, care ar mai ciupi și ea din procentajul acela.
        • 0 (0 voturi)    
          Zici tu ceva (Miercuri, 10 februarie 2016, 4:43)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

          Da' astea-s doar reclamatiile la care furnizorul de servicii n-a raspuns. Posibil nici 1% din totalul reclamatiilor rezolvate intern de fiecare furnizor

          Dupa parerea mea insa, numarul reclamatiilor e irelevant. Relevant ar fi, cred eu, un clasament dupa timpul de raspuns si nivelul de recurenta. Nu ma ajuta cu nimic daca reclamatiile sunt putine da' dureaza un an sa fie rezolvata una, si nu ma deranjeaza cu nimic daca fac 100 de reclamatii pe an, dar care se rezolva in medie in zece minute. Pe de alta parte, daca cele 100 de reclamatii pe care le fac sunt de fapt aceeasi probema reaparuta de 100 de ori, si daca timpul de remediere e mic tot ma deranjeaza.
    • +7 (9 voturi)    
      Am dat erata (Marţi, 9 februarie 2016, 16:23)

      autorul [utilizator] i-a raspuns lui Gtatu

      Aveti dreptate si am corectat. Desi din punct de vedere juridic sunt doua companii separate, fostele Romtelecom si Cosmote fac parte din acelasi grup Telekom Romania si ar fi trebuit sa le consider impreuna. Imi cer scuze.
      • 0 (0 voturi)    
        nu ati rectificat decat partial (Marţi, 9 februarie 2016, 18:03)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui autorul

        in articol, inainte de erata, continua sa fie RDS inainte de Telekom.

        PS marea rebranduire in Telekom nu a dat nici un fel de rezultate
        • 0 (0 voturi)    
          ok (Marţi, 9 februarie 2016, 18:34)

          autorul [utilizator] i-a raspuns lui DSS

          Am reformulat si acolo. Pastrasem statistica prezentata de ANCOM, care era defalcata pe companii. Multumesc.
  • -2 (10 voturi)    
    portare (Marţi, 9 februarie 2016, 18:06)

    DSS [utilizator]

    din pacate cam toate ofera servicii proaste, si nu le pasa de clientii vechi.
    eu am facut prostia sa plec acum 1 an jumate de la Vodafone la RCS, si va pot spune ca netul si telefonia sunt de calitate cam proasta, chiar si in Bucuresti.
    Dai 4 euo, de 4 euro ai servicii
    • -1 (1 vot)    
      Esti... (Joi, 5 mai 2016, 20:05)

      Grexit [utilizator] i-a raspuns lui DSS

      angajat sa faci aici binging?
      RDS are semnalul f bun. La vf Omu' intr-adevar fluctueaza.
  • 0 (2 voturi)    
    da rcs rds si-a adus clienti in retea (Miercuri, 10 februarie 2016, 13:03)

    misa2002_2006 [utilizator]

    cu oferte tentante si acum nu sunt in stare sa asigure semnal pt o convorbite telefonica, ca lumea!!
    Dupa un min -doua de convorbire, intra pe fundal un sunet de zici ca vin martienii si tb sa inchizi si sa suni din nou dc vrei sa continui acea convorbire!... sau pur si simplu cel de la capatul celalalt al firului nu te aude!

    asta in capitala, ca in restul tarii nu ai semnal si nu poti folosi internetul..ex zona Ialomita

    o mizerie in care nici una dintre institutiile abilitate nu se baga sa o regleze, sau sa o ...desfiinteze!!!
    • -2 (2 voturi)    
      da? (Miercuri, 10 februarie 2016, 14:51)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Interesant, eu vorbesc ore fără întrerupere. Majoritatea cu occidentul, ceea ce nici n-am visat vreodată că va fi posibil. N-am absolut nici un motiv să mă plâng.
    • -1 (1 vot)    
      Da... (Joi, 5 mai 2016, 20:08)

      Grexit [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      cred ca esti ruda cu ala de mai sus care face binging.
      Ia spune care e diferenta intre convorbiri nelimitate in orice retea+internet nelimitat (la 5 euroi - RDS) si convorbiri nelimitate doar in reteaua lor + 500 Mb internet (la 19euroi- Vodkafone)?
      • 0 (0 voturi)    
        grexit (Marţi, 7 iunie 2016, 14:13)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Grexit

        da tu ce esti? avocatul aparator al rdsrcs?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri